تصمیم شورای شهر پالو آلتو: نصب اجباری شارژر الکتریکی در گاراژ خانه های نوساز

تصمیم شورای شهر پالو آلتو: نصب اجباری شارژر الکتریکی در گاراژ خانه های نوساز
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

تصمیم شورای شهر پالو آلتو: نصب اجباری شارژر الکتریکی در گاراژ خانه های نوساز

 

 
علی اصغر هنرمند
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
پالو آلتو شهری در ایالت کالیفرنیا آمریکا است که به داشتن شهروندانی ثروتمند و البته علاقمند به تکنولوژی مشهور است. اگر می خواهید میزان علاقه این شهر به فناوری های نوین را بدانید، کافی است از مصوبه جدید شورای شهرشان اطلاع پیدا کنید.
 
بر اساس مقرراتی که در این شهر تصویب شده. از این پس تمام خانه های نوساز باید دارای شارژر برقی برای اتومبیل های الکتریکی در گاراژ خانه باشند. 
 
شورای شهر، استاندارد شارژر به کار رفته را نیز مشخص نموده که باید از نوع Level 2 باشند. این شارژرهای جدید سبب می شوند که اتومبیل الکتریکی ظرف ۳ الی ۴ ساعت شارژ بشوند.
 
آنها می گویند نصب شارژر الکتریکی روی خانه های نوساز تنها حدود ۲۰۰ دلار به قیمت خانه اضافه می کند و این عدد کوچکی است. اما این کار سبب می شود که خریداران خانه های نوساز به داشتن اتومبیل الکتریکی ترغیب شوند.
 
در طرف دیگر نصب شارژر الکتریکی و کابل کشی آن برای خانه های قدیمی هزینه ای حدود ۴ برابر این هزینه را در بر خواهد داشت. بنابراین منطقی است که تمام خانه های نوساز دارای شارژر الکتریکی باشند.
 
شاید این تصمیم شورای شهر به نظرتان عجیب بیاید. اما لازم است بدانید که میانگین قیمت خانه ها در پالو آلتو حدود ۱ میلیون دلار است. بنابراین اضافه شدن هزینه ای ۲۰۰ دلاری به آنها عملا عدد بزرگی به حساب نمی آید. در طرف دیگر دفتر مرکزی شرکت تسلا نیز که مشهور ترین خودروهای الکتریکی دنیا را تولید می کند در این شهر قرار دارد. 
 
بنابراین همه شرایط در پالو آلتو مهیا است تا این شهر یک پیشرو در داشتن خودروهای الکتریکی در جهان باشد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر