نقشه های زیبایی از الگوی حرکت بادها

نقشه های زیبایی از الگوی حرکت بادها
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

نقشه های زیبایی از الگوی حرکتی بادها
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
نقشه ها (اینترنتی و چاپی) مثل نقشه گوگل ، مدام پر کاربردتر می شوند. در باب کاربردهای روزمره آنها به حد کافی صحبت شده ولی استفاده هنری از این نقشه ها از جمله نمونه های نادر است.
 
از قرار معلوم حدود یک سال پیش، دو پژوهشگر از شرکت گوگل، الگوی حرکت بادها در ایالات متحده را به تصویر کشیدند. نقشه تعاملی آنها  جهت حرکت و قدرت بادها را در آمریکا و البته به صورت لحظه به لحظه نشان می داد. دو خالق اثر در این باره می گویند: «الگوها علیٔ رغم زیبایی، خیلی سریع حرکت می کنند»
به خاطر ماهیت همیشه در حرکت باد، این نقشه بارها و بارها در طول روز تغییر می کرد که این پویایی مداوم باعث مشکل شدن عکس گرفتن از آن می شد. به همین دلیل این دو نفر که الان یک گروه تحقیقاتی گوگل، موسوم به عکس بزرگ، را هم رهبری می کنند تصمیم گرفتند با یک استودیوی بزرگ عکاسی همکاری کنند تا یک تصویر چاپی سیال و ارزشمند هنری بیافرینند.
 
«ما می خواستیم زیبایی را به تصویر بکشیم... و نسخه چاپی این تصاویر جزئیاتی را برای مان مشخص می کند که روی نمایشگرها قابل تشخیص نیست» هنرمند عکاسی که به تیم آنها کمک کرده می گوید: «تبدیل پیکسل به پیکسل نقشه بادها فرآیندی کاملاً مشترک بود. این طور نبود که همیشه کارها خوب پیش بروند. هر روز کلی داده وجود داشت که باید در همان روز آماده می شدند تا بتوانیم یک تصویر هیجان انگیز داشته باشیم... فکر کنم هشت تصویر هم از طوفان سندی تهیه شد که بسیار تاسف برانگبز بود»
همه اطلاعات این نقشه از سازمان آب و هوای ملی آمریکا و به صورت پیش بینی های دیجیتال دریافت شده. هر کدام از عکس های چاپ شده، سرعت و جهت حرکت باد را با نازک و کلفت کردن خطوط سپید به تصویر می کشند. «روزهای پر کار اغلب ترسناک هم بودند... اگر فقط یک کشف مهم داشته باشیم آن کشف این است که بادها همه روزه چقدر تغییر می کنند»

به سایت نقشه بادها مراجعه کنید. تا آنها را بهتر ببینید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر