چرا اپل دوباره طراحی از نایکی را به استخدام خود درآورد؟

چرا اپل دوباره طراحی از نایکی را به استخدام خود درآورد؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

چرا اپل دوباره طراحی از نایکی را به استخدام خود درآورد؟
 
محمد زرین صدف
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
شرکت اپل اخیرا دست به جذب نیروهای متخصص مختلفی زده. از جدیدترین نمونه های این رویکرد اپل می توان به استخدام بن شفر (Ben Shaffer) یکی از طراحان موفق نایکی اشاره کرد. البته او اولین کسی نیست که شرکت محبوب نایکی را به قصد یکی از غول های دنیای فناوری ترک می کند. حدود یک ماه پیش بود که اپل اقدام به استخدام جی بلانیک نمود.
 
از همان اوایل حرف و حدیث های زیادی بود که جی بلانیک که تجربه کار بر روی دستبند نایکی موسوم به FuelBand را دارد، به احتمال زیاد بر روی پروژه های مربوط به فناوری های پوشیدنی نظیر iWatch با اپل همکاری خواهد کرد.
 
گرچه هنوز نمی توان در مورد جایگاه بن شفر در اپل نظر قطعی داد، با این حال با توجه به علاقه تیم کوک مدیر عامل اپل به ابزار های پوشیدنی، به خصوص دستبند Fuelband محصول نایکی، می توان حدس زد که شفر نیز در پروژه iWatch به جی بلانیک خواهد پیوست تا ایده های خلاقانه مشابهی نظیر آنچه در دستبند هوشمند نایکی به کار رفته را در محصول اپل استفاده کنند.
 
با این حال برخی این گمانه زنی ها را قبول نداشته و معتقدند شفر در گذشته مستقیما با پروژه دستبند هوشمند نایکی در ارتباط نبوده و تخصص اصلی او در طراحی کفش های نایکی است. بنابراین اگر قرار بود از تیم دستبند نایکی طراح برجسته ای به استخدام اپل درآید، گزینه های بهتری هم وجود داشت. این گروه تاکید می کنند، اپل در پشت این رویکرد خود، افکار دیگری در سر می پروراند.
 
همه این حواشی حول استخدام های جدید اپل، شاید به ما کمک کنند تا بفهمیم اپل در گام های بعدی چه چیزی از آستین خود بیرون خواهد آورد. پیشبینی خیلی دشوار است. تنها چیزی که با درصد خطای کم می توان حدس زد، برنامه ریزی و حرکت اپل به سمت انواع فناوری های پوشیدنی است.
 
با این تفاسیر نباید تعجب کنیم که اپل در آینده ای بسیار نزدیک به سراغ محصولی مانند iShoe برود! به نظر شما هدف اپل از به کار گرفتن افرادی با پیشینه های این چنینی چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر