رونمایی از کارت های گرافیک سری رادئون R9 و R7 توسط AMD

رونمایی از کارت های گرافیک سری رادئون R9 و R7 توسط AMD
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

رونمایی از کارت های گرافیک سری رادئون R9 و R7 توسط AMD
 
عباس واحدی
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
هنگام صحبت از پردازش های صوتی معمولا کارت های گرافیک اهمیت چندانی در انتخاب سیستم نداشته و محلی از اعراب ندارند. اما به نظر می رسد با سری جدید رادئون های AMD، علاوه بر یکسان سازی هر چه بیشتر دنیای کنسول ها و PCها، داستان درباره پردازش صدا هم تغییر کرده است.
 
کارت های گرافیک R9 290X و R9 290 و R7 260X قرار است از تکنولوژی TrueAudio پشتیبانی کنند. این سری محصولات تازه، استفاده از افکتهای پیشرفته صوتی را بدون تحمیل بار اضافی بر پردازنده اصلی دستگاه یا خرید کارت صدای مجزا، امکان پذیر می سازند.
 
اگر چه AMD در مراسم رونمایی خود در هونولولو مشخصات فنی کامل این کارت های گرافیک را اعلام نکرد، اما حداقل می دانیم که مدل پرچمدار R9 290X قدرت پردازشی ۵ ترافلاپ را فراهم می آورد. این در حالی است که نسل قبلی تنها ۴ ترافلاپ قدرت پردازش داشت.
 
در خصوص زمان عرضه این کارت های گرافیک به بازار، AMD تنها به عبارت «آینده نزدیک» اکتفا کرده است. قرار است قیمت این سری کارتهای گرافیک از ۸۹ دلار برای مدل ارزان قیمت R7 250 آغاز شده و در R9 280X به ۲۹۹ دلار برسد. البته این شرکت در خصوص قیمت R9 290X هنوز چیزی اعلام نکرده است. پیش فروش کارت های گرافیک سری R9 و R7 از یازدهم مهر آغاز می شود.
 
این شرکت همچنین در کنار کارتهای گرافیک تازه اش، از رابط کاربری برنامه نویسی جدیدش با نام Mantle هم پرده برداری کرد. با استفاده از این رابط کاربری، استفاده از نسل جدید معماری Graphics Core Next ویژه AMD که در اغلب کارت های گرافیک و پردازنده های این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، بسیار آسان تر می شود.
 
برنامه نویسانی هم که از کدهای سطح پایین در بازی های شان استفاده می کنند، می توانند بسیار بهتر از مزایای ابزارهای بر پایه GCN بهره مند شوند. زیرا دیگر نیازی نیست که اپلیکیشن شان را برای هر پلتفرم جداگانه از ابتدا بهینه سازی کنند. و به این صورت گام مهم دیگری در یکسان سازی دنیای کنسول ها و پی سی ها برداشته شده است.
Mantle فعلا قرار است نسخه تحت ویندوز خود را از آذرماه و همراه با آپدیت  Battlefield 4 عرضه نماید و پس از آن به دیگر پلتفرم ها گسترش خواهد یافت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر