اینتلِ عقب مانده از قافله، روی رقبای عینک هوشمند گوگل سرمایه گذاری می کند

اینتلِ عقب مانده از قافله، روی رقبای عینک هوشمند گوگل سرمایه گذاری می کند
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

اینتلِ عقب مانده از قافله، روی رقبای عینک هوشمند گوگل سرمایه گذاری می کند
 
علیرضا برادران
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
پیشروی افسار گسیخته گجت های همراه و پوشیدنی که اغلب پردازنده های ARM را در دل خود دارند آینده شرکت بزرگ اینتل را شدیداً به خطر انداخته و باعث شده نتواند سلطه خود بر سرزمین پی سی ها را در دنیای دستگاه های همراه و پوشیدنی تکرار کند.
 
اما هنوز برای اعلام شکست بزرگ ترین تراشه ساز جهان خیلی زود است. اینتل در راستای کوشش های چند وقت اخیر خود، چهارشنبه گذشته اظهار داشت که روی شرکت Recon Instruments سرمایه گذاری خواهد کرد. ریکان یک شرکت کانادایی فعال در زمینه دستگاه های پوشیدنی ست و عینک هوشمندش رقیب عینک گوگل گلس محسوب می شود.
 
بنا بر اعلام این شرکت کانادایی، کمک های اینتل صرف توسعه، بازار یابی و فروش جهانی تولیدات آنها خواهد شد. همچنین اینتل از در اختیار قرار دادن تخصص خود در تولید، عملیات و فناوری نیز دریغ نخواهد کرد.
 
مایک بل، مدیر گروه دستگاه های جدید اینتل در این باره می گوید: «ما در این شرکت یک راهبرد قوی در کنار فناوری رو به رشد دیدیم و فکر می کنیم ارزش سرمایه گذاری برای رسیدن به انقلابی در زمینه گجت های پوشیدنی را دارد». ریکان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه نمایشگرهای پوشیدنی برای ورزش است که عینک ریکان جت (عکس مطلب) یکی از آنهاست؛ جالب است بدانید خود این شرکت ادعا کرده که تا الآن بیش از ۵۰،۰۰۰ نمایشگر پوشیدنی در سراسر جهان فروخته.

همان طور که گفتیم این نخستین سرمایه گذاری اینتل نبوده و نخواهد بود. در واقع اگر کمی به عقب بر گردیم می بینیم که شرکت ریکان اینسترومنت در ادامه سرمایه گذاری روی Thalmic Labs و Quark line of chips قرار می گیرد که همگی از فعالان فناوری های پوشیدنی هستند.

البته اینتل آنقدر دیر وارد عمل شده که امروزه هر چند نه به طور رسمی اما در حقیقت معماری آرم به استانداردی برای دستگاه های کوچک الکترونیک تبدیل شده و این کار تراشه ساز بزرگ را دو چندان دشوار می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر