فناوری های پوشیدنی پا را فراتر از عینک و ساعت هوشمند خواهند گذاشت

فناوری های پوشیدنی پا را فراتر از عینک و ساعت هوشمند خواهند گذاشت
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

فناوری های پوشیدنی پا را فراتر از عینک و ساعت هوشمند خواهند گذاشت

 

 
محمد زرین صدف
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰
گرچه شرکت های بزرگی نظیر گوگل، سامسونگ و اپل تمام سرخط های خبری مربوط به ابزار های هوشمند را اشغال کرده اند، اما پتانسیل این حوزه بیش از این چند محصول پر سر و صداست، و این سه غول بزرگ تنها بازیگران این عرصه نیستند. باید باور داشت که آینده متعلق به ابزار های پوشیدنی متنوع تر، کاربردی تر و ارزان تر است.
 
کریستین دیفئو (Christian Defeo) یکی از مدیران ارشد شرکت Newark اعتقاد دارد، ابزار های پوشیدنی ساده تر، روز به روز رواج بیشتری پیدا می کنند. او به حلقه ای اشاره می کند که مصرف کننده، آن را در دست خود کرده و قفل در خودرو را با آن باز می کند، از آن در انتقال اطلاعاتش کمک گرفته و بسیاری از کار های روزمره دیگر خود را توسط آن انجام می دهد. ابزاری که به مراتب کاربردی تر و ارزان تر از عینک گوگل است، و فناوری های ساده تری در آن به کار رفته. یکی از دغدغه های عصر حاضر در عرصه فناوری های هوشمند، شارژ دستگاه هاست. بسیاری از نوآوری های این روز ها نظیر شارژ وایرلس در ابتدای راه هستند. اکثر تلفن های هوشمند ما بیش از یکی دو روز شارژ در خود نگه نمی دارند، چه برسد به ساعت های هوشمند که اساسا فضای لازم برای داشتن یک باتری، مشابه آنچه در تلفن ها استفاده می شود را ندارند.
 
جالب اینجاست که از این ابزار ها، انتظار همان سرویس هایی را داریم که سایر دستگاه های هوشمندمان ارائه می دهند. به نظر نمی رسد مصرف کنندگان تمایلی داشته باشند که عینک یا ساعت هوشمند خود را چندین بار در روز شارژ کنند. البته این مشکل مصرف انرژی در ابزار های پوشیدنی، تا حدی به کمک دستگاه های دیگر نظیر تلفن های هوشمند قابل حل است، به طوری که این دستگاه ها با ارتباط پی در پی با ابزار های پوشیدنی از طریق بلوتوث، قسمتی از بار مصرفی آن ها را بکاهند. کریستین دیفئو معتقد است یکی دیگر از چالش های این عرصه، ورود ابزار های پوشیدنی مانند عینک گوگل و ساعت هوشمند سامسونگ به قلمروی مد است. نظر او این است که فناوری های پوشیدنی ماهیت کاملا متفاوتی با صنعت مد دارند و در صورتی که در سلطه صنعت مد قرار گیرند، از میزان موفقیت شان کاسته می شود. زیرا مد زودگذر است، اما فناوری با ابعاد کاربردی خود با زندگی روزمره افراد مرتبط است. بنابراین بهتر آنکه این فناوری ها تا جای ممکن از صنعت مد فاصله بگیرند و دنیای مد را به گوچی و ورساچی بسپارند!
 
شرکت Newark به عنوان یکی از قطب های تحقیقاتی دنیای الکترونیک، رقابتی را در میان مخترعین فعال در زمینه فناوری های پوشیدنی به راه انداخته است. در این میان برخی از این نوآوری ها بیش از بقیه قابل توجه است. به عنوان مثال لباسی را در نظر بگیرید که به سرعت سنج و سنسور صدا مجهز است و به هنگام حرکت یا گریه نوزاد از خود نور صادر می کند. یا کلاهی را تجسم کنید که با استفاده از قطب نما و جی پی اس تعبیه شده در آن، به جهت یابی آسان تر کمک می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر