اپل: آیفون جدید اثر انگشت ها را بایگانی نمی کند و البته عرق دست را دوست ندارد!

اپل: آیفون جدید اثر انگشت ها را بایگانی نمی کند و البته عرق دست را دوست ندارد!
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

اپل: آیفون جدید اثر انگشت ها را بایگانی نمی کند و البته عرق دست را دوست ندارد!
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
سخنگوی اپل روز گذشته در پاسخ به نگرانی هایی در خصوص مشکلات مربوط به حریم خصوصی افراد که پس از معرفی آیفون 5S این شرکت پیش آمده، اعلام کرد اسکنر اثر انگشت در حقیقت تصویر اثر انگشت شما را حتی روی دستگاه تان هم ذخیره نمی کند.
 
بلکه سیستم جدید Touch ID اپل پس از رمزگذاری تصویر اثر انگشت توسط پردازنده اختصاصی، تنها «اطلاعات اثر انگشت» را در خود ذخیره می کند. آنگاه آیفون 5S در استفاده های آتی تنها از این امضای دیجیتال برای باز کردن گوشی یا انجام خرید در آیتونز، آی بوک و App stores استفاده می کند.
 
از نظر عملی، این بدان معنی است که حتی اگر افرادی موفق به رمزگشایی چیپ احتصاصی آیفون هم شوند، احتمالا قادر به مهندسی معکوس و بازیابی اثر انگشتان نخواهند بود.
 
این شرکت آیفون ساز در آخرین اسمارت فون پرچمدار خود برای افزایش امنیت مصرف کنندگان از سنسور اثر انگشت بهره برده است. اما به نظر می رسد این شرکت در خصوص ظهور نگرانی های حفظ حریم خصوصی که ممکن است درباره ذخیره اطلاعات بیومتریک کاربران رخ دهد، کاملا هوشیار و آگاه است. 
 
تکنولوژی اثر انگشت موضوع چندان تازه ای نیست، اما هنوز برای بسیاری از مصرف کنندگان موضوعی عجیب و وهم انگیز است. اپل هم تلاش دارد تا برخی نگرانی های نوظهور و تازه شکفته در این زمینه را سریعا پاسخ داده و برطرف نماید.
 
و برای شروع کار، اپل اعلام کرده که اپلیکیشن های ثانویه فعلا امکان استفاده از این اسکنر و دسترسی به اطلاعات آن را نخواهند داشت.
 
البته سخنگوی اپل در این میان به قابلیت امنیتی دیگری هم روی تلفن جدیدشان اشاره می کند. کاربران اپلی که می خواهند از تاچ آی دی بهره ببرند، می توانند به عنوان پشتیبان و برای روز مبادا، یک کد عددی هم روی آیفون 5S تعریف کنند.
 
در صورتی که آیفون ریبوت شده یا برای ۴۸ ساعت آنلاک نشود، برای باز کردن مجدد آن باید از این کدعبور استفاده شود. این قابلیت باعث می شود تا حد فراوانی جلوی سارقان و هکرها گرفته شود. زیرا آنها در صورت سرقت آیفون، فرصت زیادی برای رمزگشایی احتمالی اسکنر اثر انگشت و گذر از آن ندارند. 
 
اپل همچنین اشاره می کند که تاچ آی دی آنها نسبت به اسکنر اثر انگشت دمدمی مزاج لپ تاپ ها بهبود بسیار زیادی یافته است. اما سخنگوی این شرکت می گوید انتظار نداشته باشید اسکنر آیفون عالی و بی نقص باشد!
 
گروه های آزمایشگر اپل دریافته اند که این سیستم گاهی اوقات با انگشتان دارای رطوبت یا پوشیده با عرق، لوسیون و دیگر مایعات چندان سر سازگاری ندارد. 
 
همچنین گفته می شود این سنسور در خواندن اثر برخی انگشت ها هم دچار مشکل است و ممکن است نتواند انگشت های دارای اثر زخم و جراحت را تشخیص دهد. البته در چنین مواردی کاربر می تواند از انگشت دیگری استفاده کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر