رویترز: سهامداران عمده مایکروسافت خواهان انتخاب مدیرعامل فورد برای جانشینی بالمر هستند

رویترز: سهامداران عمده مایکروسافت خواهان انتخاب مدیرعامل فورد برای جانشینی بالمر هستند
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

رویترز: سهامداران عمده مایکروسافت خواهان انتخاب مدیرعامل فورد برای جانشینی بالمر هستند

 

 
عباس واحدی
سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
بنابر گزارش رویترز، سه تن از ۲۰ سرمایه گذار اصلی مایکروسافت خواهان این هستند که پس از بازنشستگی استیو بالمر در سال آینده، آلان مولالی مدیرعامل فورد یا مایک لاوری مدیرعامل کامپیوتر ساینسز جانشین وی گردند.
 
رویترز در گزارش خود آورده سهامداران عمده ممکن است تاثیراتی در انتخاب مدیر عامل بعدی داشته باشند. زیرا گفته می شود کمیته ویژه ای تحت نظر مدیرعامل فعلی مشغول جستجوی جانشینان بالقوه است و در این میان نظرات سرمایه گذاران ارشد را هم دریافت نموده. البته مایکروسافت هیچ تعهدی بابت اعمال نظر و پیشنهاد سهامداران در این زمینه نداده است.
 
مولالی کسی است که اعتبار پیشرفت های فورد از زمان مدیرعاملی در سال ۲۰۰۶ را بر جبین دارد. البته وی هیچ تجربه ای در صنایع تکنولوژی نداشته است. اما قبل از این مدتی مهندس بوینگ بوده و پس از آن مدیر اجرایی یکی از زیرمجموعه های هواپیماهای تجاری این شرکت شده است. 
 
نام این مهندس سابق پیش از این هم توسط چندین تحلیلگر مطرح شده بود و آن را به عنوان نخستین انتخابی می دانستند که می تواند به صورت بالقوه نیروی تازه ای در شریان های مایکروسافت بدمد. شرکتی که همچنان بسیار سود ده است. اما در مدت زمان رهبری بالمر به نظر می رسد که به شکل تراژیکی در حال از دست دادن بازار بود.
 
مولالی روز جمعه به بلومبرگ گفته که «حداقل تا پایان ۲۰۱۴ مدیرعامل فورد باقی خواهم ماند». اما رویترز با تکیه بر منابعش، معتقد است که وی زودتر از این هم حاضر است فورد را ترک کند، تنها باید «نقشی جدید و به اندازه کافی جذاب» به وی پیشنهاد شود.
 
لاوری از سال ۲۰۱۲ مدیرعامل کامپیوتر ساینسز است و می تواند کاندیدایی باشد که در عین ناشناختگی، در کمال ناباوری به یک باره جایگاه ارشد مایکروسافت را به چنگ آوَرَد. به هر صورت وی پس زمینه و تجربه تکنولوژی دارد و نزدیک به ۳۰ سال کارمند IBM بوده است.
 
وی قبل از پیوستن به کامپیوتر ساینسز تقریبا یک سال هم با ValueAct Capital همکاری داشت. این همان گروه سرمایه گذاری عملگرایی است که آوریل سال گذشته ۲ میلیارد دلار در مایکروسافت سرمایه گذاری کردند. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده ماسون مورفیت مدیرعامل ValueAct در صورت تایید نشست نوامبر سهامداران، به عضویت هیئت رئیسه این شرکت در خواهد آمد.
 
البته پیش از این هم شرکت های تکنولوژی مدیرعامل هایی بدون تجربه صنعتی را به خدمت گرفته اند، و نتایج مختلفی به بار آمده است. شاید مشهورترین شکست در این زمینه را بتوان تصمیم اپل برای به خدمت گرفتن جان اسکالی از پپسی دانست. شهرت اسکالی بیش از همه مدیون اخراج استیو جابز از شرکتی است که خودش از موسسان آن بود.
 
البته استفان الوپ هم که قرار است پس از اتمام قرارداد خرید کار و کسب موبایل نوکیا در اوایل سال ۲۰۱۴، دوباره به مایکروسافت برگردد؛ یکی از نامزدهای اصلی جانشینی بالمر است که گفته می شود شانس بالایی هم دارد.
 
الوپ پیش از اینکه در سال ۲۰۱۰ به سراغ پست مدیرعاملی نوکیا برود، مسئول بخش آفیس مایکروسافت بود. و البته پس از اعلام معامله مایکروسافت-نوکیا هم این پست را رها کرده و به نایب رئیسی موقت در نوکیا رضایت داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر