چگونه در یاهو ایمیل بسازید؟

چگونه در یاهو ایمیل بسازید؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی


پس از ورود به سیستم ایمیل یاهو و انتخاب برای ساخت آدرس ایمیل جدید، اکنون صفحه ساخت آدرس در پیش روی شماست که به شرح یک یک موارد آن می پردازیم:
 

 

 

1) در مرحله اول شما باید یک ID برای خود انتخاب کنید که می تواند مرکب از حروف و اعداد باشد. این ID باید منحصر به فرد باشد. یعنی نباید قبلا کسی پیش از شما آن را انتخاب کرده باشد در غیر اینصورت در مرحله نهایی با پیغام خطای yahoo مواجه خواهید شد. اگر می خواهید حتما یک کلمه خاص مثلا نام شما در ID مندرج باشد اما قبلا آن نام توسط دیگران انتخاب شده است، می توانید با افزودن چند شماره یا کلمه مثلا سال تولد خود یک IDدلخواه با کلمه مورد نظر خود داشته باشید. در کادر Yahoo IDنام مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در ایمیل شما این نام قبل از @yahoo.com ظاهر خواهد شد. مثلا اگر ID شما rozhin باشد، ایمیل نهایی شما rozhin@yahoo.com خواهد بود.
2) مرحله بعد انتخاب یک password یا اسم رمز مناسب است. password   باید حداقل 6 کاراکتر باشد و می تواند حروف یا اعداد را در بر بگیرد. توصیه ما این است که پسوردی را انتخاب کنید که به خاطرسپاری و حدس زدن آن ساده نباشد.
پسورد انتخابی خود را در کادر دوم نوشته و بار دیگر در کادر سوم وارد نمایید.
 

 

3) در این قسمت ابتدا باید از کادر بازشو یک سؤال انتخاب کنید و به آن پاسخ دهید. شما باید این پرسش و پاسخی که به آن داده اید را به خاطر بسپارید زیرا اگر پسورد خود را فراموش کردید، یاهو با گرفتن ID شما و اطلاعاتی که به او می دهید قادر به شناسایی شما خواهد بود. از جمله این اطلاعات مواردی است که در این مرحله وارد می کنید.
به عنوان مثال پرسش What’s your dog’s name? به معنای اینکه نام حیوان خانگی شما چیست را انتخاب کنید و به آن پاسخی مثل joopy  بدهید.
در قسمت Birthday باید روز، ماه و سال تولد خود را وارد کنید اما با معادل انگلیسی آن. به این صورت که در قسمت کشو بازشو یک ماه مثل June را به عنوان ماه تولد، در کادر بعد عددی بین 1 تا 31 به منزله روز تولد و در کادر بعد ( که کمی بزرگتر است ) یک عدد 4 رقمی مثل 1970 به عنوان سال تولد خود را انتخاب نمایید. اینکه این اعداد دقیقا درست و مطابق با واقع باشند مهم نیست اما نکته مهم این است که این اعداد را حتما به خاطر بسپارید.
یک نشانی ایمیل در قسمت Current Email وارد نمایید تا اگر یاهو در زمینه Account و پسورد شما پیامی داشته باشد از این طریق آن را برای شما ارسال کند. این گزینه اختیاری است.
 

چگونه ایمیل ها را دریافت و بررسی کنید؟

برای بررسی ایمیل ها یا اصطلاحا" چک کردن کردن ایمیل ها چنان که در قسمت های قبل توضیح داده شد ابتدا به سایت www.yahoo.com و به قسمت  Mail می رویم تا صفحه زیر باز شود. 


 

اگر شما یک آدرس ایمیل در یاهو دارید برای ورود به آن در صفحه زیر در سمت راست، ID یعنی عبارت قبل از @yahoo.com  و Password خود را در قسمتهای مربوطه وارد کنید و دکمه Sign In را بزنید.
با تایید شدن ID و پسورد شما توسط یاهو، صفحه ایمیل های شما باز می شود. اکنون به شرح مهمترین اجزای صفحات می پردازیم:
 

با گزینه Check Mail صفحه ایمیل ها باز می شود که شامل ایمیل های خوانده شده و نشده می باشد که ایمیل های خوانده نشده به صورت  bold یعنی با فونت درشت تر می باشد.
حال اگر می خواهید فقط ایمل های خوانده نشده یا Unread را ببینید از Inbox استفاده کنید.
قسمت Compose صفحه مربوط به فرستادن ایمیل را باز خواهد کرد. ( در قسمت چگونه ایمیل بزنیم توضیحات بیشتری داده شده است. )
اگر به دنبال یک ایمیل خاص، یا یک کلمه در متن، موضوع، نام ها و یا آدرس ایمیل می گردید، قسمت Search Mail  می تواند به شما کمک کند.
در بخش Draft می توانید متن ایمیل خودتان را به صورت پیش نویس تهیه کنید.
تمامی ایمیل هایی که می فرستید در صورت انتخاب شما در بخش Sent آرشیو می شود.
و اگر یک ایمیل را حذف یا Delete کنید ( به صورتی که بعداً گفته خواهد شد. ) به بخش Trash  فرستاده می شود.
اکنون برای دیدن ایمیل های خوانده نشده به بخش Inbox وارد می شویم.
 

Sender نامی است که فرستنده با آن نام برای شما ایمیل فرستاده است.  
Subject موضوع و عنوان اصلی ایمیل است. همین جا باید توضیح دهیم که از روی موضوع و نام می توان به بسیاری از ایمیل های کم اهمیت یا هرزنامه ( Spam ) پی برد و از خواندن آن ها صرف نظر کرد.
اگر در ابتدای Subject آن ایمیل عبارت Re: ظاهر شده باشد، این ایمیل متعلق به کسی است که پاسخ ایمیل شما را داده است.
Date و Size هم به ترتیب، تاریخ و حجم ایمیل مورد نظر را نشان می دهند.
برای خواندن ایمیل ها روی پیوند Subject هر ایمیل کلیک کنید.
برای حذف یک ایمیل مربع تعبیه شده در کنار Sender هر ایمیل را به حالت انتخاب درآورید و پس از مشخص کردن ایمیل های برای حذف، دکمه Delete را بزنید.
برای رفتن به صفحات قبل و بعد به گزینه هایPrevious  و Next استفاده کنید 
اکنون یکی از ایمیل ها را باز کرده ایم.
 

Date تاریخ، From نام و ایمیل فرستنده و Subject عنوان ایمیل را مشخص می کند.
To مشخص می کند که فرستنده، این پیام را به چه کسانی فرستاده است.
اگر فایلی به متن شما ضمیمه یا Attach شده باشد به صورت Attachment مشخص و قابل دانلود است. اما به دلیل اینکه بیشترین ویروس هایی که از طریق ایمیل منتشر می شوند از طریق Attachment ها هستند، توصیه می کنیم از باز کردن فایل های Attach مشکوک خودداری کنید.
اگر فونت متن بهم ریخته بود، روی صفحه راست کلیک کنید و در قسمت Encoding  گزینه Unicode یا Arabic را انتخاب کنید که احتمالا موجب اصلاح فونت ها خواهد شد.
بزای پاسخ به این ایمیل، دکمه Reply  را بزنید. با این کار، صفحه برای پاسخ گویی شما آماده می شود.
دکمه Forward نیز برای فرستادن این متن توسط شما به افراد دیگر تعبیه شده است.
در پایان به یاد داشته باشید که برای خروج از سیستم ایمیل یاهو بهتر است به جای بستن صفحه، از Sign Out استفاده کنید، به ویژه اگر از کامپیوتر شما دیگران هم استفاده می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر