دستگیری و حبس چند طراح ارشد HTC به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه و جعل هزینه

دستگیری و حبس چند طراح ارشد HTC به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه و جعل هزینه
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
امروز صبح به وقت تایپه، چندین طراح ارشد HTC که قصد ترک شرکت و تاسیس یک شرکت جدید در زمینه طراحی موبایل را داشته اند، به ظن کلاهبرداری از طریق جعل هزینه، و نیز سرقت اطلاعات محرمانه تجاری، بازداشت شده اند.
 
۵ نفر در این میان بازجویی شده اند که مهمترین آنها رییس بخش طراحی محصول اچ تی سی، توماس چیِن (عکس بالا) بوده. همچنین در بین آنها مدیر بخش تحقیق و توسعه، وو چیِن هونگ و مدیر ارشد بخش طراحی، جاستین هوانگ (که شخصا طرح HTC One را کشیده بود) دیده می شوند.
 
توماس چین و وو چین هونگ به حبس رفته اند ولی سایرین با قرار وثیقه آزاد شده اند. دفاتر آنها هم برای یافتن سرنخ های بیشتر مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته.
 
گفته می شود رئیس هیئت مدیره شرکت، خانم چر وانگ، شخصا از توماس چین، وو چین هونگ و جاستین هوانگ که قرار بوده دیروز بعد از دریافت پاداش های نیمه اول سال خود، استعفا کرده و به راه اندازی یک شرکت طراحی جدید مبادرت بورزند، شکایت کرده.
 
مهمترین نکته در این بین، حرکت توماس چین بوده. او بعد از دانلود مخفیانه فایل های رابط کاربری سنس ۶ که در دست توسعه است، آنها را از طریق ایمیل با افرادی خارج از شرکت در میان گذاشته.
 
ضمنا این تیم سه نفره، به یک ادعای خلاف واقع نیز متهم شده. در حالی که طراحی بدنه آلومینیومی One کاملا در داخل شرکت HTC انجام گرفته بود، آنها از یک شرکت طراحی دیگر سوء استفاده کرده و برای HTC یک فاکتور ۳۳۴.۰۰۰ دلاری صادر کرده و سپس این مبلغ را میان خودشان تقسیم نموده اند.
 
HTC می گوید این موضوع در دست بررسی است و هنوز برای اعلام موضع رسمی در این مورد زود است. ولی باید این اتفاق را یک بحران بزرگ برای شرکتی دانست که این روزها از همه طرف مشکلات زیادی را تجربه می کند و آینده خوبی برای آن پیشبینی نمی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 9 شهريور 1392برچسب:htc اچ تی سی کلاهبرداری,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر