هزینه های اضافی موتورولا بابت تولید موتو ایکس در داخل آمریکا

هزینه های اضافی موتورولا بابت تولید موتو ایکس در داخل آمریکا
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 
مانی قاسمی
چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
از زمانی که موتورولا موتو ایکس را معرفی کرد، تمرکز تبلیغاتی خود را بر روی این موضوع قرار داد که موتو ایکس اولین تلفن هوشمندی است که کاملا در داخل آمریکا تولید می شود. اما شاید جالب باشد که بدانید همین ویژگی، هزینه های زیادی را برای موتورولا در بر داشته.
 
طبق آماری که به تازگی مرکز تحلیلی IHS منتشر کرده، موتو ایکس 221 دلار هزینه بر می دارد و هزینه اسمبل آن در داخل آمریکا نیز به ازای هر تلفن 12 دلار بر آورد شده. IHS در همین رابطه اضافه می کند تلفن هایی که در آسیا تولید می شوند، هزینه تولید (اسمبل) کمتری را برای شرکت ها در بر دارند. برای مثال گلکسی اس 4 حدود 8.5 دلار و آیفون 5 تنها 8 دلار هزینه تولید را به خود اختصاص داده اند.
 
شاید برای برخوردار بودن از اعتبار عبارت «تولید شده در آمریکا»، چند دلار اختلاف هزینه تولیدی که در بالا به آن اشاره کردیم، به نظر گزاف نیاید؛ اما وقتی که در نظر بگیریم این چند دلار به ازای هر تلفن تولید شده و در مجموع عدد بسیار بزرگی می شود، آنگاه است که می توانیم ریسک موتورولا در این اقدام را درک نماییم.
 
شاید فکر کنید که موتورولا قیمت نهایی موتو ایکس را برای عرضه کننده بالا می برد تا این هزینه را جبران کند، اما در واقع این راه حل هم پیش روی این کمپانی قرار ندارد. در حال حاضر اکثر تلفن های برتر در بازار آمریکا با قیمت 199 دلار تحت قرارداد اپراتور ها عرضه می شوند، لذا موتورولا نیز باید از همین رویه تبعیت کند، چرا که عرضه قیمت بالاتر باعث عدم جذب مشتریان می شود.
 
حال باید دید که تولید در آمریکا چه فوایدی را در پشت پرده برای موتورولا در بر داشته که تصمیم به انجام چنین کاری گرفته. اما آنطور که به نظر می رسد این کمپانی حاضر شده اکنون هزینه های بیشتری را صرف کند، تا در آینده بتواند سود بیشتری را به دست آورد.
 
به نظر شما عبارت «تولید شده در آمریکا» تا چه حد می تواند به موتورولا در فروش محصولاتش کمک کند؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر