Sony A3000: ارزان ترین دوربین خانواده DSLRها

Sony A3000: ارزان ترین دوربین خانواده DSLRها
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
سونی امروز دوربین DSLR تازه خود را با نام A3000 رونمایی کرده که محصولی ارزان قیمت به شمار می رود. و شاید باید گفت محصولی فوق العاده ارزان قیمت است. این دوربین با لنز کیت 55-18 میلیمتری f/3.5-5.6 تنها ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. 
 
این روزها اغلب دوربین های ببین و بگیر پیشرفته کانن و سونی، قیمت هایی در همین حوالی دارند. و این دوربین DSLR جدید حتی از مدل کامپکت RX100 سونی هم ارزان تر است!
 
A3000 یک دوربین DSLR فشرده بسیار ارزان است که در خانواده رده پایین این نوع دوربین ها دسته بندی می شود و سونی قصد دارد با آن بازار عکاسان آماتور را به جنبش وا دارد. DSLRها در گذشته جایگاه حرفه ای بسیار بهتری داشتند و بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند، اما واقعیت این است که با توجه به قیمتهای شان، مصرف کننده به این می اندیشد که بهتر است سراغ دوربین های کامپکت یا بدون آینه برود؛ تا اینکه بخواهد چیزی از این خانواده بزرگ جثه را انتخاب کند.
 
از نکات قابل توجه A3000 ارزان قیمت باید به این موضوع اشاره کنیم که به جای لنزهای A-mount معمول دوربینهای DSLR سونی، از لنزهای کوچک تر E-Mount سری NEX بهره می برد. البته اگر کاربر به دنبال لنز A-mount خاصی باشد، یا اینکه بخواهد از لنزهای قدیمی اش بهره ببرد، تنها کافی است که از یک مبدل استفاده کند.
 
A3000 نسبت به همنوعانش جثه کوچکی دارد. اما بر خلاف اندازه اش، مشخصات دوربین کاملا قابل قبول هستند. همانند دیگر اعضای خانواده DSLRهای ارزان قیمت سونی، این دوربین مجهز به منظره یاب دیجیتال، سنسور APS-C با رزولوشن ۲۰.۱ مگاپیکسل است. و تمامی دکمه ها و کنترل های یک دوربین DSLR عادی را می توانید روی آن ببینید. به گونه ای که حتی از حالت عکاسی P/A/S/M هم پشتیبانی می کند. کیفیت ضبط ویدیوی آن هم فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه است.
 
سونی به همراه این دوربین سه لنز E-mount جدید را هم رونمایی کرده است: لنز بسیار خوب 70-16 میلیمتری f/4 دیافراگم ثابت که انتظار می رود با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار شود. دیگری یک ۵۰ میلیمتری f/1.8 است که ۲۹۹ دلار قیمت گذاری  شده. و لنز آخر هم یک پاور زوم 105-18 میلیمتری f/4 است که از آذرماه با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار می آید.
 
گالری عکس A3000 در ادامه مطلب.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر