تلفن هوشمند و تبلت؟ یا شاید نابودگران چشم

تلفن هوشمند و تبلت؟ یا شاید نابودگران چشم
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

تلفن هوشمند و تبلت؟ یا شاید نابودگران چشم
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کامپیوترها، تلفن های هوشمند، و تبلت ها همگی نمایشگرهای زیبا، نورانی و شفاف دارند که ما هر روزمان را با خیره شدن به یکی یا همه آنها می گذرانیم. حالا یک عینک ساز بریتانیایی که به مشکلات چشمی ناشی از استفاده نزدیک از وسایل دیجیتال «نمایشگر بینی» می گوید، اوضاع را خوب نمی داند. شاید چیزی که به نظر یک مطالعه بدون ضرر یا سرگرمی می رسد، در اصل نابود کردن قدرت دوربینی چشمان شما باشد.
 
آقای دیوید آلامبی به دیلی میل گفته که از زمان فراگیر شدن تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ، تعداد افرادی که به نزدیک بینی در حال پیشرفت مبتلا شدند ۳۵ درصد افزایش یافته. نزدیک بینی یعنی ضعف در دید دوردست و آلامبی گسترش روز افزون آن را «نمایشگر بینی» نام گذاشته. معمولا، وقتی سن افراد به ۲۱ سال می رسد آثار نزدیک بینی رو به تثبیت می رود، ولی آلامبی می گوید «خیره شدن طولانی به نمایشگرها از فاصله نزدیک، ژن هایی را که بر نزدیک بینی اثر دارند فعال نگه می دارد.»
 
دیلی میل می نویسد طبق تحقیقات، چشم ما موقع مطالعه کتاب یا روزنامه، فاصله ای ۴۰ سانتی متری از صفحات دارد. اما وقتی از تلفن هوشمند و تبلت استفاده می کنیم این فاصله به ۱۸ سانتی متر کاهش می یابد. با توجه به اینکه اندازه فونت های کتاب و روزنامه فرقی با متن های روی نمایشگر یک تلفن ندارد، این داده ها مهم به نظر می رسند.
 
آقای آلامبی می گوید مردم باید استفاده از وسایل دیجیتال را محدود نگه دارند و در سنی که برای فرزند خود یک تلفن هوشمند می خرند نیز تجدید نظر نمایند. او انتظار دارد با این روند در سال ۲۰۳۳ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از افراد ۳۰ ساله به نزدیک بینی دچار شده باشند.
 
این به آن معنا نیست که شما نیاز دارید تلفن هوشمند یا تبلت تان را همین الآن کنار بگذارید و برای معاینه پیش پزشک بروید. اما مطمئنا این خبر باید باعث بالا رفتن ضریب هوشیاری شما نسبت به نحوه و میزان استفاده از وسایل دیجیتال تان شود. دفعه بعدی که حین لم دادن روی صندلی یا کاناپه، یا پیش از رفتن به رختخواب دستتان به سمت تبلت یا تلفن رفت، آن را توی چشم تان فرو نکنید. یا حتی بهتر اینکه دقایق کمتری روشن اش کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر