آیا جف بزوس٬ مؤسس آمازون، واشینگتن پست را اشتباهی خریده؟

آیا جف بزوس٬ مؤسس آمازون، واشینگتن پست را اشتباهی خریده؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

آیا جف بزوس٬ مؤسس آمازون، واشینگتن پست را اشتباهی خریده؟
 
 
مانی قاسمی
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
اگر اخبار را دنبال کرده باشید، قطعا در جریان خرید پر سر و صدای مؤسس آمازون هستید. جف بزوس در هفته گذشته روزنامه واشینگتن پست را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. اکنون که کارشناسان و متخصصین دنیای اقتصاد از تب و تاب تحلیل این اقدام گذشته اند، آقای بزوس اعلام کرده که خرید واشینگتن پست نتیجه یک اشتباه ساده بوده.
 
در خبری که سایت The New Yorker منتشر کرده، جف بزوس در مصاحبه با خبرنگاران چنین گفته: «من مشغول وب گردی و گردش در سایت ها بودم و هیچ قصدی برای خرید کوچکترین چیزی نداشتم، و به احتمال زیاد اشتباهی بر روی این روزنامه کلیک کرده ام.»
 
بزوس ادامه می دهد که از این خرید آنلاین مطلع نشده تا وقتی که بانکش صورت گردش حساب را ارسال می کند. او می گوید: «من در شرایط عادی هرگز چنین اقدامی نمی کردم، حتی این روزنامه را نمی خوانم، چه رسد به اینکه قصد خریدش را داشته باشم. خرید این مجموعه یک دیوانگی محض است.»
 
آقای بزوس پس از آگاهی از خریدش ساعت ها با بخش مشتریان واشینگتن پست به صورت تلفنی بحث می کند ولی آن ها به او می گویند که معامله انجام شده و پیشنهادش به عنوان بالاترین رقم دریافتی، پذیرفته شده.
 
 
نیازی به توضیح نیست که کل این خبر و ماجرای پیش آمده بیشتر شبیه طنز است، اما جدا از این موضوع، خرید های اشتباه آنلاین پدیده ای رایج در میان مردم به شمار می آیند، و در بسیاری مواقع راه بازگشتی نیز برای آن ها وجود ندارد. حال مردم عادی خریدهای اشتباه چند دلاری می کنند٬ و غول های فناوری کلیک های چند صد میلیون دلاری. آیا شما هم تا به حال قربانی چنین اشتباهاتی شده اید؟
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر