چرا ممکن است اپل بعد از سال ها طراحی دکمه هوم آیفون را تغییر دهد؟

چرا ممکن است اپل بعد از سال ها طراحی دکمه هوم آیفون را تغییر دهد؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

چرا ممکن است اپل بعد از سال ها طراحی دکمه هوم آیفون را تغییر دهد؟

 

 
نیما دادگستر
یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
شاید نام مینگ چی-کو را به خاطر داشته باشید٬ تحلیلگر شرکت KGI که در گذشته سابقه خوبی از پیش بینی های مرتبط با محصولات اپل از خود به جای گذاشته.
 
صبح اشاره کردیم که احتمالا ۱۹ شهریور زمان معرفی آیفون های جدید خواهد بود. گمان می رود آیفون ارزان قیمت٬ با مشخصات آیفون ۵ (ولی بدنه پلاستیکی و قیمت کمتر) معرفی شود. اما آیفون 5S باید بیش از اینها جذاب و جادویی باشد تا بتواند فروش بالایی رقم بزند. مینگ چی-کو حالا دیگر با اطمینان بیشتری از اسکنر اثرانگشت زیر دکمه Home خبر می دهد:
 
دکمه هوم محدب فضای مناسبی برای قرار دادن سنسور اثرانگشت پدید خواهد آورد. ما فکر می کنیم در آیفون 5S این حسگر زیر دکمه مذکور قرار خواهد گرفت ولی به خاطر فضای کم که همینک نیز با وجود پورت لایتنینگ٬ میکروفون و بلندگو با محدودیت مواجه است٬ اسمبل کردن آن کار دشواری خواهد بود. بنابراین ممکن است شکل دکمه هوم٬ از مقعر به محدب تغییر کند تا فضا باز شود.
 
استفاده از یاقوت کبود می تواند مانع از خراشیدگی دکمه هوم برآمده شود. به خاطر محدب شدن٬ این دکمه در معرض صدمه بالقوه بیشتری قرار می گیرد بنابراین احتمالا یاقوت کبود بهترین گزینه برای مقاوم سازی آن است.
 
انتظار داریم با آمدن دکمه هوم یاقوتی و اسکنر اثر انگشت به سایر محصولات اپل در سال ٬۲۰۱۴ تامین کنندگان این مواد و قطعات نیز درآمدهای بالاتری کسب کنند.
شاید این سنسور و قابلیت های یکپارچه آن با سیستم عامل بتواند شمشیر برنده ای برای رقابت با لشکر اندرویدی ها شود. البته آن بیرون رقابت نفس گیری وجود دارد ولی در عین حال٬ محصولات شبیه هم و تکراری شده اند. به نظر می رسد آیفون 5S هم شبیه نسل قبل از خود باشد٬ اما آیا همان حس تکراری را هم القا خواهد کرد؟ کافی اس ۳۰ روز دیگر منتظر بمانیم.
 
(عکس مطلب یک طرح مفهومی است که ماه ها قبل منتشر شده بود و البته در آن کل محصول محدب است. در حالی که مینگ چی-کو تنها دکمه هوم را محدب پیش بینی کرده.)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر