Graphic RAM چیست و چطور عمر باتری G2 را ۱۰ درصد بهبود می دهد؟

Graphic RAM چیست و چطور عمر باتری G2 را ۱۰ درصد بهبود می دهد؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

Graphic RAM چیست و چطور عمر باتری G2 را ۱۰ درصد بهبود می دهد؟

 

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
دیروز ال جی پرچمدار جدید خود G2 را معرفی کرد که ما نیز آن را در قالب وبلاگ نویسی زنده مراسم برای شما پوشش دادیم. اما این محصول از یک فناوری جالب به نام Graphic RAM بهره می برد که ال جی آن را عامل کاهش ۲۶ درصدی مصرف انرژی در حین نمایش تصاویر ثابت و دلیل بهبود ۱۰ درصدی در عمر کلی باتری G2 دانسته.
 
این نام در اصل عبارتی است که ال جی برای فناوری گرافیکی موسوم به "خود رفرشی پنل"  (Panel Self-Refresh) به کار می برد. روش کار PSR اینگونه است:

هر پنل نمایشی دارای یک واحد کنترل کننده است٬ اما در G2 یک حافظه فریم بافر نیز در این واحد گنجانده شده.

یک مرحله عقب تر٬ GPU را داریم که در دستگاه های معمولی فارغ از اینکه تصویر در حال نمایش٬ ثابت است یا متحرک٬ با نرخی ثابت (مثلا ۶۰ فریم در ثانیه) تصویر را به روز (رفرش) کرده و به نمایشگر ارسال می کند.

وقتی یک تصویر متحرک مثل فیلم در حال پخش است٬ چنین نرخ رفرشی برای ارسال فریم ها از واحد پردازش گرافیک به نمایشگر ضروری است٬ ولی در حالت نمایش تصاویر ثابت (مثلا صفحه کتاب)٬ GPU با ارسال فریم های اضافه٬ عملا ذخیره باتری را هدر می دهد.  در اینجا است که PSR وارد میدان می شود.

PSR یک بهینه سازی در چیپ های مجتمع است٬ نه چیزی که مربوط به کاهش مصرف انرژی پنل نمایشی باشد. وقتی تصویر روی نمایشگر ثابت باشد٬ محتوای آن به فریم بافر منتقل می شود که در اینجا ال جی نام آن را Graphic RAM گذاشته و بدون واسطه به نمایشگر متصل است.

در نتیجه رفرش تصویر بدون نیاز به فعال بودن واحد پردازش گرافیکی صورت می گیرد و مصرف باتری نیز کاهش می یابد. در G2 ظرفیت گرافیک رم باید حدود ۸ مگابایت باشد.
پس در اصل گرافیک رم٬ نوعی حافظه کش است که بین واحد پردازش گرافیکی و نمایشگر قرار گرفته و موقع پخش تصاویر ثابت٬ وارد عمل می شود و فریم ثابت را بدون نیاز به رفرش مداوم از طریق ٬GPU به نمایشگر ارسال می کند.
 
البته در این وضعیت مصرف باتری پنل نمایشی همچنان برابر با حالتی است که ۶۰ فریم در ثانیه را از GPU دریافت می کرد٬ از این رو با گرافیک رم می شود تا حدودی تجربه کرد که چه مقدار از مصرف باتری دستگاه های امروزی٬ مربوط به عملکرد اضافه و غیر ضروری چیپ مجتمع آنها است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر