شاید آیفون ارزان قیمت برای نجات اپل در چین کافی نباشد!

شاید آیفون ارزان قیمت برای نجات اپل در چین کافی نباشد!
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

شاید آیفون ارزان قیمت برای نجات اپل در چین کافی نباشد!

 

 
عباس واحدی
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
اکنون دیگر همه از مشخصات، ظاهر و دلیل عرضه آیفون ارزان قیمت توسط اپل مطلعیم و تنها منتظر اعلام زمان عرضه آن نشسته ایم: اپل می خواهد با این محصول به مشتریان و بازارهای در حال رشدی دست یابد که پول کافی برای خرید اسمارت فون های گرانقیمت رده بالا ندارند.
 
اما بلومبرگ بیزنس ویک نظر دیگری در این زمینه دارد و می گوید آیفون میان رده ای که مشخصات خوبی هم داشته باشد، ممکن است برای بهبود وضعیت این شرکت در بازارهایی همچون چین کافی نباشد. به ویژه اینکه قرار باشد با اسمارت فون هایی ارزان تر و با مشخصات فنی بهتر یا یکسان رقابت کند.
 
برای درک بهتر رقابت و مسابقه بی رحمانه ای که اپل با آن روبرو است، بد نیست بدانید تلفنی که به تازگی با نام Xiaomi Hongmi در چین رونمایی شده، تنها ۱۳۰ دلار قیمت دارد و از یک پردازنده چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، نمایشگر ۴.۷ اینچی با تراکم ۳۱۲ پیکسل بر اینچ!، دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد. 
 
چارلیز کوستر سردبیر Tech in Asia می گوید: «من معتقدم Hongmi بهترین محصول موجود در میان اسمارت فون های ۱۰۰۰ یوانی (۱۶۳ دلار) است. قیمت پایین می تواند نقطه قوت فروش این اسمارت فون باشد، و فروش شیرینی را برای آن پیش بینی می کنم.»
 
و این همیشه یک خطر بزرگ در بازارهای رو به رشد است، که مقابل اپل قرار دارد:
ممکن است وارد نبردی شود که برای برد آسان طراحی نشده باشد. اگر مصرف کنندگان چینی احساس کنند آیفون ارزان قیمت، هنوز خیلی گران است، و بخواهند مشخصات نه چندان جذاب آن را با تلفن هوشمندی چون Hongmi مقایسه کنند، آیا اپل توانایی و جرات این را دارد که باز هم حاشیه امنیت سود خود را پایین آورده و با حفظ مشخصات رقابتی، محصولی ارزان تر عرضه کند؟ و از دیگر سو، به نظر می رسد که اپل باید به فکر کشف یک روش برای رعایت تعادل میان حفظ سهم بازار و سوددهی شرکت باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر