اجرای برنامه جایگزینی شارژرهای غیراصلی توسط اپل

اجرای برنامه جایگزینی شارژرهای غیراصلی توسط اپل
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

اجرای برنامه جایگزینی شارژرهای غیراصلی توسط اپل
 
عباس واحدی
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
به دنبال گزارش های برق گرفتگی با اسمارت فون های اپلی در چین  که برخی آن را با استفاده از شارژرهای غیراصلی مرتبط می دانند، اپل تصمیم گرفته برنامه ای برای تعویض شارژرهای غیراصلی با محصولات اصلی خودش به اجرا بگذارد.
 
اپل روز گذشته اعلام کرد که احتمالا برخی آداپتورهای برق جعلی و غیراصل که طراحی ضعیفی دارند، ممکن است باعث این مشکلات شده باشند. لذا آنها تصمیم دارند طی برنامه گسترده ای ، تنها با دریافت ۱۰ دلار شارژرهای تقلبی را با نمونه های اصلی اپلی تعویض کنند. 
 
اپل در بیانیه خود آورده است: «سلامت مصرف کنندگان بالاترین درجه اهمیت را برای اپل دارد. به همین دلیل تمام محصولات ما، از جمله آداپتورهای نیروی USB مخصوص آیفون، آیپد و آیپاد تحت آزمایش های شدیدی قرار می گیرند تا امنیت و قابلیت اطمینان آنها سنجیده شود و به گونه ای طراحی شده اند که استانداردهای سلامتی دولتی تمام کشورها را کسب کنند.»
 
بررسی و تحقیق درباره شارژرهای غیراصلی و تقلبی هنگامی شدت گرفت که ماه گذشته یک زن چینی ۲۳ ساله هنگام تماس با آیفون در حال شارژ خود، دچار برق گرفتگی شد و فوت کرد. که البته عده ای معتقدند وی از شارژر غیراصلی آیفون استفاده می کرده است.  و البته در حادثه ای دیگر یک مرد ۳۰ ساله در پکن هم به دلیل استفاده از آیفون 4 متصل به شارژر غیراصل دچار برق گرفتگی شد و برای چندین روز در کما بود.
 
از ۲۵ مرداد دارندگان آیفون، آیپد یا آیپاد که از شارژرهای غیراصل استفاده می کنند، می توانند به هر یک از فروشگاه های اپل یا نمایندگی های مجاز آن مراجعه کرده و با تحویل شارژر خود به همراه پرداخت ۱۰ دلار پول نقد، یک شارژر اصلی و نو اپل تحویل بگیرند. این شارژر معمولا در بازار به قیمت ۱۹ دلار فروخته می شود. اپل می گوید شارژرهای جمع آوری شده به شیوه ای سازگار با محیط زیست بازیافت می شوند.
 
این طرح تعویض تا ۲۶ مهرماه اجرا خواهد شد و کاربران به ازای هر دستگاه تنها می توانند یک شارژر را معاوضه کنند. برای تایید مالکیت، کاربران باید دستگاه اپلی خود را هم با شارژر به همراه داشته باشند تا ضمن کنترل شماره سریال آن، این شماره در سیستم اپل ثبت شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر