توسعه تاکسی فضانورد خصوصی وارد فاز نهایی می شود

توسعه تاکسی فضانورد خصوصی وارد فاز نهایی می شود
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

توسعه تاکسی فضانورد خصوصی، وارد فاز نهایی می شود

 

 
علیرضا برادران
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
‫هفته گذشته ناسا پیش نویس درخواست برای آغاز فاز چهارم و پایانی توسعه برنامه خدمه تجاری خود را منتشر کرد. پس از بررسی و اصلاحات احتمالی، درخواست نهایی نشر خواهد یافت. هدف این برنامه ابتکاری، پرتاب خدمه تجاری و نه نظامی، به ایستگاه بین المللی است. اگر پیشرفت کارها طبق برنامه باشد این کار در سال ۲۰۱۷ و از خاک ایالات متحده انجام خواهد شد.
 
برنامه خدمه تجاری تلاشی است از سوی ناسا  که به منظور توسعه تجاری سیستم های فضانوردی در ایستگاه فضایی اجرا می شود. بر اساس این پیش نویس، قرار است پس از بهره برداری از پروژه، سالانه دو پرواز تجاری به مقصد ایستگاه فضایی انجام گیرد.
 
قبل از انتشار درخواست نهایی ناسا در پاییز، این آژانس میزبان یک گرد همایی در مورد پیش درخواست منتشره خواهد بود. این گردهمایی با صنایع مرکز فضایی کِندی در فلوریدا برگزار می شود و بحث های مهم مالی در آن مطرح خواهد شد. البته همان طور که از پیش هم انتظار می رفت هزینه این سفر به صورت مبلغی معین، تحت مقررات مالکیت فدرال ایالات متحده خواهد بود.
 
در این پروژه عظیم شرکت هایی مانند بوئینگ، اسپیس ایکس و سیرا نوادا همکاری دارند و هر یک بخشی از کار را انجام می دهند. بوئینگ و اسپیس ایسک روی کپسول های فضایی تحقیق می کنند در حالی که سیرا نوادا طراحی بدنه سفینه را بر عهده گرفته است. البته این یک پروژه آزاد و باز است و هر شرکتی که توانایی مالی و فنی در زمینه علوم فضایی داشته باشد می تواند در آن شرکت کند.
 
ناسا بارها اعلام کرده که سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون دلار نیاز دارد تا این برنامه را سر تاریخ مقرر در ۲۰۱۷ عملی کند. اما این مبلغ از بودجه ای که کنگره آمریکا به این پروژه اختصاص داده چند صد میلیون دلاری بیشتر است. باید منتظر ماند و دید که آیا بالاخره این سنگ بزرگ زده می شود یا هنوز برای اجرای چنین پروژه های بلند پروازانه ای خیلی زود است؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 12 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر