چرا چینی ها نمی توانند برند هایی معتبر داشته باشند؟

چرا چینی ها نمی توانند برند هایی معتبر داشته باشند؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

چرا چینی ها نمی توانند برند هایی معتبر داشته باشند ؟
 
مانی قاسمی
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
کمپانی های چینی آیپد می سازند، قطار های پر سرعت تولید می کنند و در صنعت مخابرات حرف های بسیاری برای گفتن دارند، اما تمام این موارد تحت نام و برند شرکت های غیر چینی صورت می پذیرد. به راستی چرا خود چینی ها نمی توانند صاحب برندی معتبر باشند؟
 
بسیاری از شرکت های معتبر همچون اپل، ساخت محصولات خود را در چین انجام می دهند، و از منابع این کشور بهره می برند. اما چرا کمپانی های چینی از منابع کشورشان جهت ساخت نام و برندی لوکس برای خود استفاده نمی کنند؟ آیا تا به حال نام شرکتی چینی را به خاطر کیفیت بالای محصولاتش شنیده اید؟
 
دو هنرمند چینی زمانی که قصد داشتند تا برند X+Q را به وجود آورند، این مشکل را از نزدیک احساس کردند. کمپانی آن ها مجسمه هایی فوق العاده می ساخت؛ مجسمه هایی که در فروشگاه های موزه گوگنهایم نیویوک و مراکز معتبر دیگر، به فروش می رفت.
 
بنیانگذاران این برند، یکی از مشکلات شرکت های چینی را نبود تامین کننده مناسب بر می شمارند. در اوایل امسال، آن ها به خاطر مشکلی که در مواد اولیه ساخت مجسمه برایشان پیش آمده بود، مجبور شدند تا ۲۰۰ مجسمه را دور بیندازند و سفارشات خود را برای ۳ ماه به عقب بیندازند. پیدا کردن طراح و معمار ماهر نیز یکی دیگر از مشکلات است، به خصوص زمانی که بحث قطعات حساس و ظریفی همچون ساعت و جواهر آلات مطرح باشد. زمانی که Guillaume Brochard قصد تاسیس برند جواهر چینی Qeelin در سال ۲۰۰۴ را داشت، به خاطر اینکه نتوانست کارگاه تولیدی قابل اطمینان را در چین پیدا کند، محصول خود را به فرانسه برد تا جواهرات خود را در آنجا تولید کند.
 
بحث زمان، نکته ای کلیدی برای ایجاد یک برند محسوب می شود. شاید برای ایجاد یک نام معتبر، مجبور شوید ۱۵ تا ۳۰ سال زمان صرف کنید، در حالی که تجارت های چینی می توانند در عرض ۳ سال به سود دهی برسند. آقای Brochard در این رابطه می گوید:‌ «افراد باهوش در چین علاقه ای به تجارت هایی که برای سود دهی، نیاز به زمان طولانی دارند، نشان نمی دهند، چرا که موقعیت های اقتصادی بهتری برای آن ها وجود دارد.»
 
برند های معتبر غربی، نیروی انسانی خود را برای چند دهه، بر روی حوزه ای خاص از محصولات متمرکز می کنند و این موضوع باعث می شود که افراد به نهایت تبحر در کار خود دست یابند. در حالی که بازار کار چنین ثباتی را کمتر دارد. نرخ تغییر سالانه نیروی انسانی در چین ۱۹ درصد است، در حالی که چنین رقمی برای مثال در آلمان، تنها ۵ درصد است.
 
بنیانگذار X+Q می گوید: «جوامع غربی با ثبات هستند و همه چیز به آرامی تغییر می کند، در حالی که در چین تمام مردم می خواهند راه صد ساله را در یک شب طی کنند و خیلی سریع پولدار شوند»
بنیانگذار یکی از معدود برند های معتبر چینی، همکاری خود با یک کمپانی فرانسوی را باعث تغییر نگرش اقتصادیش می داند. آقای Jiang Qiong در سال ۲۰۰۸ برند Shang Xia را بنیانگذاری کرد. وی می گوید که فرانسوی ها به او یاد دادند که آینده نگر باشد و نقشه هایش را برای طولانی مدت طراحی کند. کت های پشمی برند Shang Xia اکنون هر کدام با قیمت ۶ هزار دلار به فروش می رسند و آقای ‍Qiong در مورد تولید در داخل کشورش چنین می گوید: «صنعتگر، هنرور و استادکار قابل هنوز هم در چین پیدا می شود، به شرط اینکه حوصله به خرج دهید و حاضر باشید هزینه های آن را تقبل کنید»
 
با تمام این تفاسیر، برند های چینی نقطه قوتی در بازار خود دارند که کمپانی های غربی برای رسیدن به آن حاضر به هر کاری هستند. این برتری عبارت است از جامعه ای میلیاردی از مشتریان چینی؛ مشتریانی که تحقیقات نشان می دهد ترجیحشان کالاهای ساخت چین است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر