نوکیا در حال ساخت تگ های نفیس؛ راهی متفاوت برای پیدا کردن اشیا

نوکیا در حال ساخت تگ های نفیس؛ راهی متفاوت برای پیدا کردن اشیا
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

نوکیا در حال ساخت تگ های نفیس؛ راهی متفاوت برای پیدا کردن اشیا
 
مانی قاسمی
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۵
طبق شنیده ها نوکیا در نظر دارد تا قطعه ای مجهز به سنسور مجاورت (Proximity Sensor) را به عنوان لوازم جانبی برای خانواده موبایل های لومیا عرضه کند. منابع خبری آشنا با طرح های نوکیا، فاش کرده اند که کمپانی فنلاندی قصد دارد این قطعه را به بلوتوث ۴.۰ و NFC مجهز کرده و «تگ نفیس» یا Treasure Tag بنامد.
 
در واقع هدف اصلی تگ نفیس، این است که به کاربران ویندوز فون اجازه دهد به کمک اپلیکیشنی مخصوص، تگ را ردیابی کنند و از این طریق اشیای گمشده خود را پیدا کنند. این تگ ها از طریق NFC به موبایل های لومیا وصل می شوند، و کاربر را به سمت وسیله ای که به آن متصل شده اند، راهنمایی می کنند.
 
اگر هنوز کاربرد این تگ ها برای تان شفاف نشده، شاید مراجعه به صفحه پروژه Tile  به شما کمک کند. Tile مربع کوچکی است که برای مثال به دسته کلید شما وصل می شود و از طریق سیگنال هایی که برای آیفون ارسال می کند، به شما در یافتن کلید های گم شده تان کمک می کند. این پروژه برای اولین بار در KickStarter معرفی شد و از لحاظ ایده، شباهت بسیاری با تگ های نفیس نوکیا دارد. نوکیا ظاهرا وقت زیادی را نیز صرف اپلیکیشن تگ نفیس کرده و امکانات متعددی را در آن قرار داده است، که از جمله آنها می توان به نمایش موقعیت اشیای گم شده به کمک واقعیت افزوده بر روی صفحه نمایشگر اشاره کرد. جالب است بدانید که این وسیله جدید که نوکیا قصد ساخت آن را دارد، کاربرد معکوس نیز می تواند داشته باشد، بدین صورت که کاربر اگر موبایل خود را گم کرده باشد، می تواند دکمه ای که بر روی تگ نفیس قرار گرفته را فشار دهد و با صدایی که از موبایلش پخش می شود، آن را پیدا کند.
 
تگ های نفیس طوری طراحی شده اند که همیشه روشن باشند. این تگ ها باتری هایی را در خود جای داده اند که می توانند تا حدود ۶ ماه شارژ نگه دارند. نوکیا در نظر دارد تا در روزهای آینده موبایل های لومیا را از لحاظ نرم افزاری آپدیت کند و پشتیبانی از بلوتوث ۴.۰ را به دستگاه های خود بیفزاید و به احتمال زیاد تگ های نفیس اولین وسایل جانبی خواهند بود که می توانند از این تکنولوژی جدید، که انرژی بسیار کمتری مصرف می کند، بهره مند شوند.
 
طبق شنیده ها زمان معرفی تگ های نفیس چندان دور نیست و احتمالا باید چند هفته پس از عرضه آپدیت نرم افزاری موبایل های لومیا، منتظر ورود آن به بازار باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر