با آمدن آیفون ارزان قیمت و آیفون ۵ اس٬ تولید آیفون ٬۴ ۴ اس و ۵ متوقف می شود؟

با آمدن آیفون ارزان قیمت و آیفون ۵ اس٬ تولید آیفون ٬۴ ۴ اس و ۵ متوقف می شود؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم بعد از معرفی آیفون 5S و آیفون ارزان قیمت (پلاستیکی) برای همیشه باید با آیفون ۴ و 4S خداحافظی کرد. در اصل فروش خوب این دو رفیق قدیمی٬ نشان دهنده موفقیت بالقوه ای است که در انتظار آیفون ارزان قیمت نشسته. اما این احتمال وجود دارد که آیفون ۵ هم به جرگه رفقای قدیمی خود بپیوندد.
 
دلیل کنار  رفتن آیفون ۴ و 4S مشخص است. آنها از پورت جدید لایتنینگ بهره نمی برند و اپل می خواهد اقدام به یک دست سازی اکوسیستم آیفون کند. همچنین به دلایل زیاد بهتر است که با نمایشگر ۳.۵ اینچی خداحافظی کرد تا تنها اندازه موجود در بین محصولات جدید ۴ اینچ باشد. به خصوص اگر سال آینده قرار به عرضه آیفونی با نمایشگر بزرگتر از ۴ اینچ باشد٬ حذف ۳.۵ اینچ خانواده آیفون را خلوت تر می کند.
 
همچنین با آمدن آیفون پلاستیکی٬ به خودی خود تقاضای آیفون 5S که حاشیه سود بزرگتری برای اپل دارد٬ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین چرا باید آیفون ۵ نیز در میدان بماند و زحمت بیشتری ایجاد کند؟ اگر دلایل استراتژیک کافی نیست٬ دلایل فنی و تولیدی را هم بخوانید.

طبق گزارش ها فناوری لمسی in-cell که در آیفون ۵ به کار رفته برای تولید در مقیاس محدود٬ اصلا مناسب نیست. اما با توجه به تغییراتی که اپل در پنل آیفون 5S به وجود آورده٬ امکان استفاده از آن در آیفون ۵ وجود ندارد و باید تولید جداگانه پنل آن ادامه یابد. در نتیجه بهتر است اپل این محصول را کنار گذاشته و بر روی تولید انبوه آیفون 5S تمرکز کند.

البته نمایشگر این دو تقریبا یکسان خواهد بود٬ ولی تفاوت ها میان کابل های اتصالی٬ نشان می دهد که تغییراتی هم در بخش های مختلف ایجاد شده. پس فرآیند ساخت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
باید دید استراتژی اپل برای آیفون های ۲۰۱۳ چه خواهد بود. نظر شما چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر