سامسونگ و اپل احتمالا در حال مذاکره دوباره برای صلح

سامسونگ و اپل احتمالا در حال مذاکره دوباره برای صلح
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

سامسونگ و اپل احتمالا در حال مذاکره دوباره برای صلح
 
نیما دادگستر
یکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
وال استریت ژورنال اغلب خبرهای موثقی منتشر می کند و این بار گزارش داده که سامسونگ و اپل مذاکرات صلح شان را از سر گرفته اند و در حال تلاش برای رسیدن به توافق هستند٬ چیزی که می تواند دعاوی حقوقی بی پایان سال های اخیرشان را خاتمه بخشد.

تا قبل از این هیچ یک از دو شرکت تمایلی به حل و فصل درگیری خارج از دادگاه نداشته اند ولی جلسات مشترک زیادی بین شان بر پا شده بود٬ این را کمیسیون تجارت بین الملل در ژوئن گفت ولی اشاره ای به احتمال توافق نهایی نکرد. اما به نظر می رسد٬ دو شرکت مذاکراتی رو در رو را در سئول٬ پایتخت کره جنوبی هم داشته اند.
 
در کل٬ گویا سامسونگ دنبال یک توافق اعطای گواهی است که تمام مسائل فعلی و آتی بین دو شرکت را یک بار برای همیشه حل کند. مشخص نیست که آیا اپل هم به چنین توافقی علاقه دارد یا خیر٬ شاید اپل ترجیح بدهد که برای استفاده از هر یک از پتنت های اش٬ مبلغی را از سامسونگ دریافت کند.
 
به نظر می رسد ۱۰ ماه قبل اپل پیشنهاد توافق را به سامسونگ داده٬ یعنی بعد از صدور رای دادگاه٬ و بعد از آن دیدارهای دیگری از جمله در کره جنوبی جریان داشته. منتهی اپل به درخواست سامسونگ برای ادامه گفتگو در مارس گذشته٬ پاسخ مثبت نداده.
 
متاسفانه تا زمانی که یک توافق جامع بین دو شرکت امضا نشود باید منتظر دادگاه ها در سرتاسر دنیا ماند٬ که برخی به نفع این و برخی به نفع آن تمام می شوند. اگر به خاطر داشته باشید آنقدر این دعاوی روی کار شرکت ها تاثیر داشت٬ که در زمان معرفی گلکسی اس ۳ عده ای به طنز آن را "طراحی شده توسط وکلا" نامیدند.
 
اما آیا مذاکره جدید٬ به سرانجام مثبتی خواهد رسید؟ باید امیدوار بود شرکت ها این فضای پر از شکایت را خاتمه دهند و به سراغ نوآوری های خود بروند. هر چیزی که قرار بود اثبات شود٬ تا اینجا اثبات شده. باقی چانه زدن بر سر پول است که با توافق های خارج از دادگاه هم قابل انجام است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 30 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر