Transformer AIO ایسوس، سفره عقدی برای ویندوز و اندروید

Transformer AIO ایسوس، سفره عقدی برای ویندوز و اندروید
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی


سونی اولین بار با محصولی به نام Vaio Tap 20 ایده کامپیوتر/تبلت های هیبریدی را مطرح کرد. سپس این ایسوس بود که از این ایده استفاده کرد، آن را با طراحی و فرهنگ خاص خود مخلوط نمود و Transformer AIO را معرفی کرد.
 
Transformer AIO محصولی است که به خوبی کنجکاوی کاربران را تحریک می کند و با این ترفند آن ها را جذب خود می نماید. بر خلاف سونی که ایده ترکیب تبلت و کامپیوتر را کاملا با تکیه بر ویندوز ۸ پیش برد، ایسوس دستگاه خود را ترکیبی از ویندوز مایکروسافت و اندروید گوگل قرار داد، تا نهایت آدرنالین را به عاشقان تکنولوژی، تزریق نماید.
 
اگر شما هم به اندازه ما برای آشنایی با این دستگاه، هیجان زده هستید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه ادامه مطلب را از دست ندهید .
 

طراحی

طراحی همواره یکی از نقاط قوت ایسوس به شمار می رفته است. ظاهر متفاوت و جذاب محصولات ایسوس، به خصوص در زمینه کامپیوتر های All-in-One همواره به چشم آمده است. پیش از این هم اگر به خاطر داشته باشید، هنگام بررسی Asus AIO ET2300 ، به این موضوع اشاره کرده بودیم. هنگامی که ترنسفرمر را بر روی میز خود قرار می دهید، حسابی حال و هوای محیط کارتان، عوض خواهد شد.

دستگاه از ساختاری دو گانه برخوردار است. سخت افزار مربوط به کامپیوتر و ویندوز ۸ در پایه ای واقع شده است که صفحه نمایش و تبلت ۱۸ اینچی مجهز به اندروید، بر روی آن قرار می گیرد.

اگر بخواهیم پایه دستگاه را بررسی کنیم، باید بگوییم که در سمت راست این قطعه، دی وی دی رایتر به همراه یک عدد پورت USB قرار دارد که بهتر است روی آن حساب خاصی باز نکنید، چرا که جهت اتصال رابط وایرلس کیبود و ماؤس به آن نیاز خواهید داشت. در سمت چپ اما، چهار پورت USB 3.0 قرار دارد که در اطراف آن ورودی کارت حافظه جانبی و پورت های هدفون و میکروفون نیز دیده می شود. در آخر هم باید به پشت دستگاه اشاره کنیم که پورت شارژر، ورودی LAN و پورت HDMI در آنجا، قرار گرفته است.
رنگ بدنه دستگاه بین نقره ای و طلایی است و جنس آلمینیومی آن، زیبایی منحصر به فردی را به این قطعه بخشیده است. درست در جایی که تبلت و یا همان نمایشگر کامپیوتر قرار می گیرد، بدنه ای سیاه رنگ و شیشه ای به کار رفته که باعث می شود این پایه، حتی بدون نمایشگرش هم، ابهت خود را حفظ کند.
اما اجازه دهید به سراغ تبلت غول آسا رویم. این تبلت در سمت راست خود دکمه های روشن/خاموش، کم و زیاد کردن صدا، جا به جایی بین ویندوز و اندروید ، پورت اتصال کابل USB و ورودی Micro-SD را جای داده است. در پشت دستگاه، پایه ای تعبیه شده است که اجازه می دهد تبلت را به صورت ایستاده و با زاویه های مختلف، در اختیار داشته باشید. این قسمت همچنین پذیرای دو اسپیکری است که در سمت چپ و راست دستگاه واقع شده اند. در قسمت تحتانی تبلت هم محل قرار گیری پورت هایی است که جهت اتصال به پایه کامپیوتر، مورد استفاده قرار می گیرند.
 

سخت افزار

ساختار Transformer AIO بدین ترتیب است که تبلت به صورت جداگانه می تواند سیستم عامل اندروید را اجرا نماید، اما اگر می خواهید از ویندوز ۸ استفاده نمایید، حتما باید تبلت را به عنوان صفحه نمایشگر بر روی پایه قرار داده و آنگاه کامپیوتر خود را روشن نمایید. توجه داشته باشید که در این حالت حتما باید پایه دستگاه به برق متصل باشد.

البته برای استفاده از اندروید لزوما نباید تبلت را از پایه آن جدا کنید و می توانید در همان حالت نیز، با فشار دادن دکمه ای در سمت راست دستگاه، بین ویندوز و سیستم عامل گوگل، جا به جا شوید. اگر هم دوست دارید ویندوز ۸ را بر روی تبلت داشته باشید، باز هم ایسوس شما را نا امید نکرده است و با استفاده از قابلیت Remote Desktop می توانید از صفحه نمایش قابل حمل و ۱۸ اینچی دستگاه خود لذت ببرید. البته بهتر است در این حالت چندان روی اجرا برنامه های سنگین حساب نکنید، چرا که با تاخیر های بسیاری مواجه خواهید شد.
 
در ادامه به ویژگی های سخت افزاری Transformer AIO خواهیم پرداخت.
 

تبلت :

تبلت این دستگاه مجهز به یک پردازنده Tegra 3 ساخت کمپانی NVIDIA است. این پردازنده چهار هسته ای، از معماری ARM Cortex-A9 بهره می برد و بر روی فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز تنظیم شده است و در کنار آن، یک رم ۲ گیگابایت نیز قرار دارد. در ادامه می توانید نتایج بدست آمده این تبلت در بنچ مارک های مختلف را مشاهده نمایید.

عکس اول مربوط به بنچ مارک Antutu 3.X است که عملکرد کلی دستگاه را مورد سنجش قرار می دهد. همانطوری که می بینید Transformer AIO توانسته در این آزمایش، امتیاز ۱۲.۷۸۸ را به خود اختصاص دهد که امتیاز چندان پایینی به حساب نمی آید. در عمل هم فرمان های شما در اندروید با سرعت قابل قبولی اجرا می شود و مکث خاصی را در این زمینه شاهد نخواهید بود.

اما واحد گرافیکی، توانسته تنها امتیاز ۴۳.۶ فریم در ثانیه را به ثبت برساند. یکی از دلایل چنین امتیاز پایینی، ابعاد بزرگ نمایشگر است؛ در واقع باید گفت بازی های معمول به راحتی در این تبلت اجرا می شوند، اما در بازی های بسیار سنگین، با تاخیرات احتمالی مواجه خواهید شد. در این قسمت همچنین باید اشاره کنیم که حافظه داخلی محصول ۳۲ گیگابایت است که از آن مقدار، میزان ۲۶ گیگابایت جهت استفاده در اختیار کاربر قرار می گیرد.
 

این تبلت ۱۸.۴ اینچی، ابعادی برابر با ۲۹۴ × ۱۸ × ۴۶۶ دارد و وزن آن نیز ۲.۴ کیلوگرم است. با توجه به عدد های گفته شده، نیازی به توضیح نیست که استفاده عادی از این محصول را باید فراموش کنید. اگر فکر میکنید می توانید شبانه با آن در تخت وب گردی کنید و یا در مترو کارهای روزانه خود را مدیریت کنید، سخت در اشتباه هستید.
 
طبیعی است که دستگاهی با این ابعاد، باید استفاده های خاصی نیز داشته باشد. اگر عکاس هستید، نمایش تصاویر بر روی این تبلت بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اگر گرافیست هستید، با صفحه نمایشی پهناور که می تواند تا ۱۰ لمس همزمان را نیز پشتیبانی کند، قادر خواهید بود آثاری فوق العاده را خلق کنید. اما در صورتی که کاربری عادی هستید، بهتر است قبل از خرید این دستگاه، با دقت نیاز ها و مصارف خود را مورد تحلیل قرار دهید.
 

کامپیوتر :

کامپیوتر All-in-One این دستگاه، دارای یک پردازنده intel Core i7 3770  و واحد گرافیکی، از نوع GeForce GT730M 2GB است. رم دستگاه ۴ گیگابایت و از نوع DDR3 است که البته می توانید آن را تا ۸ گیگابایت هم افزایش دهید. حافظه داخلی این بخش از نوع HDD است و فضایی تا ۱ ترابایت را در اختیار کاربر می گذارد.
در تصویر بالا می توانید نتایج مربوط به ‍بنچ مارک CineBench را مشاهده نمایید. تصویر اول امتیاز CPU و گرافیک دستگاه را نشان می دهد، و تصویر دوم رتبه این دو واحد را با رقبا مقایسه می کند.

مشخصات سخت افزاری کامپیوتر ایسوس در این شاخه قیمتی و در مقایسه با رقبا بسیار راضی کننده است. درست است که شما با یک غول سخت افزاری از لحاظ قدرت مواجه نیستید، اما مشخصاتی که ایسوس برای محصولش در نظر گرفته، تجربه ای بی نقص از کار با ویندوز ۸ را همراه با خود می آورد.

واحد گرافیکی دستگاه شاید چندان قدرتمند نباشد، اما بررسی ما نشان داد که از پس اجرای بازی های سنگین نیز تا حدی بر می آید. برای مثال ما موفق شدیم بازی Far Cry 3 را، با بالاترین تنظیمات، به راحتی بر روی Transformer AIOاجرا کنیم. در این سایت می توانید بنچ مارک های بازی های مختلف، مربوط به این خانواده از پردازنده های گرافیکی NVIDIA را مشاهده کنید.
 

نمایشگر

برای کاربران کامپیوتر، شاید صفحه نمایش ۱۸.۴ کمی کوچک به نظر برسد. امروزه اکثر کاربران ترجیح می دهند تا از مانیتور های ۲۲ ، ۲۳ و یا حتی ۲۴ اینچ برای کار های روزانه خود استفاده نمایند. اما جالب است بدانید که طراحی Transformer AIO به نحوی است که صفحه نمایش آن، چندان کوچک به نظر نمی رسد و به خوبی می تواند حس کار با یک مانیتور ۲۱.۵ اینچ را به شما منتقل کند.

این صفحه نمایش از تکنولوژی IPS بهره می برد که از طریق آن زاویه دید ۱۷۸ درجه برای کاربر مهیا می گردد. کیفیت تصویر این دستگاه ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ است و نور آن از طریق تکنولوژی LED تامین می شود.

در حالت ویندوز همه چیز بی نقص است، اما در سمت اندرویدی ماجرا، با توجه به سایز غیر معمول تبلت برای این سیستم عامل، آن کیفیت بالا را شاهد نیستیم. در این حالت نوشته ها از شفافیت بالایی برخوردار نیستند و در بیشتر مواقع می توانید پیکسل ها موجود را مشاهده کنید.
 

کیفیت صدا و لوازم جانبی

ایسوس برای تبلت و پایه کامپیوتر به صورت جداگانه اسپیکر هایی را در نظر گرفته است. اسپیکر های تبلت در دو سمت راست و چپ آن قرار دارند و به نسبت یک تبلت، از صدای قابل قبولی برخوردار هستند.
 
اسپیکر کامپیوتر هم مانند سایر All-in-One های ایسوس به تکنولوژی SonicMaster مجهز شده است. طبق ادعای این کمپانی، SonicMaster صدایی قوی، شفاف و با جزییات را به همراه خود می آورد. اما در واقعیت باید بگوییم که درست مانند ET2300 ، ترنسفرمر AIO هم در کیفیت صدا مشکل دارد. صوت های شنیده شده به هیچ وجه دارای Bass نیستند و حتی از شفافیت چندان بالایی هم بهره نمی برند. خوشبختانه پایه کامپیوتر شما دارای جک خروجی صدا است که از طریق آن، می توانید اسپیکر های دیگری را به این محصول متصل کنید.
 

ماؤس و کیبورد این دستگاه، هر دو از طراحی زیبا و چشم نوازی برخوردار هستند. دکمه های کیبورد به صورت جزیره ای و جدا از هم طراحی شده اند که این موضوع تایپ کردن را بسیار راحت و کم خطا می کند. این کیبورد همچنین از بخش کامل NumPad بهره می برد و علاوه بر آن، حتی دکمه های کنترل اندروید نیز در آن دیده می شود. شاید تنها ایرادی که بتوان به این کیبورد گرفت، نبود پایه در زیر آن، جهت تنظیم زاویه است.

علمکرد ماؤس اما به پای ظاهر مطلوبش نمی رسد. چشم اپتیکال این قطعه، بسیار در بخش جلویی آن واقع شده، که این موضوع از تسلط کاربر بر روی ماؤس می کاهد و منجر به کاهش دقت دستگاه می شود. علاوه بر این موضوع، اسکرول میانی هم چندان عملکرد روان و قابل قبولی را از خود نشان نمی دهد.
 

نرم افزار

 
ویندوز :‌

سیستم عامل کامپیوتر این دستگاه، ویندوز ۸ ( نسخه ۶۴ بیتی ) است و شاید نیاز به توضیح زیادی نداشته باشد. به کمک صفحه نمایشگر لمسی،‌ این شانس را دارید تا از محیط مترو بیشتر لذت ببرید؛ هرچند که توصیه می کنیم که آپدیت ویندوز ۸.۱ را حتما نصب کنید تا سیستم عاملی بهینه تر را در اختیار داشته باشید.
 
ایسوس مجموعه ای از نرم افزار های اختصاصی خود را همراه با ویندوز بر روی کامپیوتر نصب کرده است، که با اجرای برنامه ای Asus Transformer AIO می توانید به همه آنها در قالب یک اتاق فرمان دسترسی داشته باشید. در میان این برنامه می توان به پخش کننده اختصاصی ایسوس برای فایل های صوتی و تصویری، و یا برنامه های کنترل کنتراست صفحه و تعیین کیفیت بهینه صدا برای موقعیت های متفاومت، اشاره کرد.

 
تبلت:

از سیستم عامل مایکروسافت که گذر کنیم، به سوگولی گوگل می رسیم. تبلت ترنسفرمر AIO با اندروید ۴.۱.۱ عرضه می شود و البته هنوز هیچ خبری مبنی بر آپدیت شدن آن شنیده نشده است.
 
یکی از مواردی که همواره در رابطه با دستگاه های اندرویدی ایسوس دوست داشته ایم، رابط کاربری این شرکت است که یکی از نزدیک ترین گزینه های موجود، به اندروید خالص است.
 
نکته ای که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم، عملکرد بی نقص دستگاه در زمان جا به جایی بین ویندوز و اندروید است. شما به محض اینکه تبلت خود را از روی پایه کامپیوتر جدا کنید، محیط ویندوز قطع شده و در چشم بر هم زدنی، با اندروید رو برو می شوید.
 

باتری

ایسوس ادعا می کند که تبلت این دستگاه می تواند برای فیلم دیدن با روشنایی در حد متوسط، ۵ ساعت دوام بیاورد. بررسی های ما نیز نشان داد که این ادعا چندان بی راه نیست و Transformer AIO می تواند در چنین شرایطی تا حدود ۴ ساعت و نیم شارژ در اختیار شما بگذارد، که با در نظر گرفتن ابعاد صفحه نمایش، رقم چندان بدی به حساب نمی آید.

توجه داشته باشید که اگر تبلت بر روی پایه کامپیوتر قرار داشته باشد، مانند این است که به شارژ متصل شده باشد و دیگر دغدغه زمانی برای کاربرش وجود نخواهد داشت. البته ایسوس یک شارژر مخصوص نیز برای تبلت داخل جعبه قرار داده است، که اگر دوست نداشتید تبلت را بر روی پایه قرار دهید، می توانید عملیات شارژ را به کمک آن انجام دهید.
 

جمع بندی

ایسوس به وضوح وقت زیادی را صرف طراحی Transformer AIO و جزییات مربوط به آن کرده است و تلاش کرده تا حد ممکن محصولی بی نقص را به دست مشتری برساند؛ و انصافا هم باید گفت این کمپانی تایوانی توانسته در این راه موفق عمل کند.

جا به جایی بین دو سیستم عامل، در دستگاه های دو گانه، کلیدی ترین نکته به حساب می آید. نکته ای که ایسوس توانسته کم درد سر ترین راه ممکن را برای انجام آن، عرضه کند. با حل شدن این معضل نوبت به مواردی همچون قابلیت های سخت افزاری، طراحی ظاهری و ... می رسد که ایسوس در حد توان خود، در تمام آن زمینه ها نیز موفق بوده است.
 
پیش تر اشاره کردیم که تبلت ۱۸ اینچی ممکن است برای مشاغلی با مصارف خاص کاربردی باشد، اما در واقع باید بگوییم که مجموعه ارائه شده از جانب ایسوس تا حدی User Friendly است که حتی کاربران خانگی هم می توانند از آن لذت ببرند.

شما اگر این دستگاه را بر روی میز خود می دیدید، چه استفاده هایی از آن می کردید ؟

نقاط مثبت : 

 
- برخورداری از دو سیستم عامل ویندوز و اندروید
- جابه‌جایی سریع بین سیستم عامل ها 
- طراحی زیبا
 

نقاط منفی : 

 
- وزن زیاد تبلت
- عملکرد ضعیف ویندوز در حالت Remote Desktop

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر