داگلاس انگلبارت مخترع موس درگذشت

داگلاس انگلبارت مخترع موس درگذشت
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

داگلاس انگلبارت مخترع موس فوت کرد
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کسانی که در ۲۰ سال اخیر با کامپیوتر کار کرده باشند، حتما موس را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی کنترل و ورود اطلاعات تجربه کرده اند. ابزاری که به استاندارد اصلی همراه تمام کامپیوترها تبدیل شده و همچنان جایگاه خود را بعد از سال ها حفظ نموده است. به گونه ای که تصور کار با ویندوز، سرگرمی با گیم ها یا هرگونه تعاملی با کامپیوتر بدون استفاده از آن سخت و ترسناک است. 
 
به گزارش CNN، متاسفانه مخترع موس، داگلاس انگلبارت روز گذشته در خانه اش فوت کرد. 
شاید از جالب ترین نکات در خصوص این اختراع جهانی، بتوان به نامگذاری آن اشاره کرد. انگلبارت هنگام ثبت پتنت خود، این دستگاه را x-y position indicator یا «تعیین کننده موقعیت ایکس و وای» نامگذاری کرد. اما خوشبختانه مهندس دیگری آن را موس نامید و این نام تجاری شد. تصور کنید که امروزه برای این گجت کوچک قرار بود از نام xypi  استفاده می کردیم!
 
البته موس تنها دستاورد انگلبارت نبود و او در زمینه های تحقیقاتی بسیار زیادی مشغول فعالیت بوده است. وی در گذشته مدیر مرکز تحقیقات ARC بود که بعدها تبدیل به دومین نقطه متصل به آرپانت در جهان شد. او همچنین روی تکنولوژی های پیشرویی همچون کارکرد چند پنجره ای، ویرایشگر تصویری، برنامه های کمکی حساس به مفهوم و... کار می کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر