اپل آماده موشک پرانی: ماجرای iWork تحت وب برای پی سی و احتمال رایگان شدن iWork برای مک و iOS

اپل آماده موشک پرانی: ماجرای iWork تحت وب برای پی سی و احتمال رایگان شدن iWork برای مک و iOS
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
داستان امشب٬ هر چند درباره اپل است ولی بد نیست کاربران پی سی هم آن را بخوانند.
 
اپل در دهه اخیر خودش را شرکتی معرفی کرده که سخت افزار٬ نرم افزار و خدماتش را یکپارچه و شیک در کنار هم ارائه می کند. همه می دانید که بیشترین درآمد این شرکت از فروش سخت افزار است ولی در عین حال ارائه خدمات یا نرم افزارهای رایگان٬ مثل بسته iLife برای خریداران جدید مک٬ یا سرویس های رایگانی مثل آیکلود٬ آیبوکس٬ آیمسیج٬ فیس تایم٬ گیم سنتر و به تازگی آیتونز رادیو٬ برای آی او اس و تا حدی مک نیز نقشی انکار نشدنی در فروش و محبوبیت محصولات اپل دارد.
 
با این حال در هر دو قلمروی مک و آی او اس٬ یک بسته نرم افزاری ویژه٬ مثل خاری در گلوی کاربران٬ غیررایگان باقی مانده و آن iWork است که شامل نرم افزارهای Pages و Numbers و Keynote می شود. iWork تا حدی -نه کامل- رقیب مایکروسافت آفیس است. نامبرز معادل اکسل٬ پیجز معادل ورد٬ و کی نوت معادل پاورپوینت. از آن طرف گوگل داکس را هم با انواع و اقسام امکانات داریم.
 
سال ها اپل iWork برای مک را در قالب یک بسته واحد می فروخت ولی از زمان افتتاح مک اپ استور٬ هر نرم افزار آن را جداگانه به قیمت ۲۰ دلار می فروشد -یعنی مجموعا ۶۰ دلار. قیمت ها برای خانواده iOS هم ۱۰ دلار به ازای هر برنامه است -مجموعا ۳۰ دلار.

اما از پاییز امسال یک اتفاق جالب خواهد افتاد: ارائه iWork برای iCloud.

می دانید که آیکلود مجموعه ای از خدمات رایگان اپل است شامل: ٬Mail ٬Calendar ٬Contacts ٬Notes و البته ٬Reminders بنابراین طبیعی است که یک خدمت رایگان دیگر به این مجموعه اضافه شود. در کنفرانس توسعه دهندگان اپل هم آقای راجر راسنر٬ رئیس بخش اپلیکیشن های تولیدی٬ گفت که iWork برای آیکلود٬ تحت وب کار می کند و مناسب برای استفاده در مرورگرهای مک و "پی سی" خواهد بود.

در نتیجه از پاییز سه مجموعه iWork خواهیم داشت: یکی برای مک٬ دیگری برای آی او اس٬ و آخری برای آیکلود -که دو تای اول برنامه های بومی سیستم عامل ها هستند و سومی تحت وب است.
می پرسید مشکل چیست؟

مسئله اینجا است که رایگان بودن iWork برای آیکلود کاربران اپل را سردرگم خواهد کرد و این برای شرکتی که ادعای سادگی می کند٬ فاجعه است. فکر می کنید اگر کاربران بتوانند از طریق مرورگر کارهای خود را به رایگان در iWork برای آیکلود انجام دهند٬‌ ولی ادامه کار در آیپد یا در محیط دسکتاپ نیازمند خرید برنامه های گران باشد٬ چه حسی به شان دست می دهد؟ حقیقت این است که همین الآن هم بسیاری کاربران آیپد از این می نالند که چرا باید علاوه بر ۵۰۰ دلار پول تبلت٬ ۳۰ دلار دیگر هم برای خرید iWork بدهند.

در این برهه که گوگل از اندروید به عنوان بستری برای ارائه سرویس های خود بهره می جوید و مایکروسافت نیز از آفیس به عنوان امتیازی برای فروش تبلت های ویندوزی٬ حرکت هوشمندانه برای اپل این نیست که به درآمد iWork چشم بدوزد. ارائه iWork تحت وب برای پی سی٬ به اندازه کافی رقبا را نگران خواهد کرد ولی ارائه رایگان یک بسته نرم افزاری غنی هم می تواند رغبت به خرید آیپد٬ آیفون و مک را افزایش دهد -که به نوبه خود کسب و کار سخت افزاری اپل را رونق خواهد بخشید.
 
اپل در پاییز٬ همزمان با ارائه نسخه تحت وب iWork (که البته در حالت بتا است)٬ نسخه جدید نرم افزارهای بومی iWork را هم رونمایی خواهد کرد. فکر می کنید iWork برای مک و آی او اس رایگان خواهد شد یا بر عکس٬ iWork برای آیکلود بعد از تست ها از حالت رایگان خارج می شود؟
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر