شایعات تازه پیرامون ساعت هوشمند سامسونگ و اپل: داستان های ثبت نام تجاری

شایعات تازه پیرامون ساعت هوشمند سامسونگ و اپل: داستان های ثبت نام تجاری
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

شایعات تازه پیرامون ساعت هوشمند سامسونگ و اپل: داستان های ثبت نام تجاری
 
عباس واحدی
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
اگر چه ساعت های هوشمند چند سالی است در بازار تکنولوژی وجود دارند و شرکت های گوناگونی همچون پبل و سونی هم نمونه های خوبی از آن را عرضه کرده اند؛ اما تا زمانی که دو غول رقیب وارد این عرصه نشده بودند، هیچ گاه داستان این چنین برای رسانه ها و مصرف کنندگان جذاب و داغ نشده بود. 
 
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال ۱۳۹۱ بود که شایعات پیرامون تلاش اپل جهت ساخت ساعت هوشمند بر سر زبان ها افتاد و البته همزمان شنیده های سامسونگی هم حاکی از فعالیت این شرکت کره ای در زمینه اسمارت واچ بودند. تا جایی که برخی سامسونگ را متهم به دنباله روی از اخبار اپل و انتشار شایعات برای عقب نماندن از قافله می کردند؛ و بعضی هم می پرسیدند «آیا دلیل نشت شایعات درباره iWatch اپل، انتشار اخبار ساعت هوشمند سامسونگ است؟ »
 
حال داستان هر چه که بود، دوباره قصه ساعت هوشمند این دو شرکت همزمان داغ شده است. و این بار شنیده ها درباره درخواست آنها جهت ثبت نام تجاری یا trademarkشان برای این ساعت ها است.
 
iWatch اپل، نامی آشنا
پیش از این منابع نزدیک به اپل، از احتمال معرفی iWatch در سال آینده سخن می گفتند و آن را محصولی ویژه ۲۰۱۴ بر می شمردند. اما طبق شنیده ها، این شرکت فعالیت خود برای ثبت trademark یا «نام تجاری» iWatch را از هم اکنون در کشورهای مختلف شروع کرده است. که آخرین مورد آن ثبت درخواست نام تجاری آی واچ در ژاپن بود.
 
در این درخواست اپل نام iWatch را برای ساعتی هوشمند با سیستم عامل iOS انتخاب کرده است. البته درخواست اپل به همین کشور محدود نمی شود و در اخبار منتشره می توان نامهایی چون کلمبیا، مکزیک، تایوان و ترکیه را هم مشاهده کرد. 
 
با این حساب، در کنار ژاپن و آمریکا، اپل تا کنون در ۶ کشور برای ثبت این نام تجاری درخواست ارائه کرده است. اگرچه این حرکت به هیچ وجه ضرورت عرضه زودهنگام این محصول را نمی رساند، اما باید توجه داشت اپل شرکتی نیست که دستش را چنین زودهنگام رو کرده و داستان محصولات آینده دور را علنی کند. پس شاید باید منتظر رونمایی iWatch در ۲۰۱۳ باشیم!
 

Gear سامسونگ، آماده سازی نامی تازه با حرف G
و جالب اینکه همزمان با درز اخبار ثبت نام تجاری آی واچ توسط اپل، شنیده هایی درباره ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ هم منتشر شده. سامسونگ خودش را برای کنترل مچ دست تان آماده کرده و احتمالا می خواهد نام Gear را بر محصول جدیدش بگذارد.
 
در توضیحات درخواست ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ آمده که این شرکت تصمیم دارد از عبارت GEAR برای ساعت های مچی یا هرنوع دستبند و مچ بندی استفاده کند که با تلفن ها و کامپیوترها ارتباط برقرار می کنند و از اینترنت هم بهره می برند.
 
اگر چه نام انتخابی به خوبی می تواند احساس یک محصول با پیشینه تاریخی مکانیکی را منتقل کند، اما تعجب آور است که سامسونگ در اینجا سراغ برند محبوب Galaxy خود نرفته و از نامی احتمالی همچون Galaxy Watch استفاده نکرده است. 
 
البته به تازگی می توان نشانه هایی از علاقه سامسونگ به ساخت برندهای جدید (و شاید خستگی از برندی تکراری) را در معرفی محصولاتش دید. همان طور که تمامی ابزارهای ویندوزی خود را تحت نام تجاری Ativ جمع نموده و یکپارچه ساخته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر