بلومبرگ: نوکیا سهم زیمنس از قرارداد مشترکشان را ۲.۶ میلیارد دلار می خرد

بلومبرگ: نوکیا سهم زیمنس از قرارداد مشترکشان را ۲.۶ میلیارد دلار می خرد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

بلومبرگ: نوکیا سهم زیمنس از قرارداد مشترکشان را ۲.۶ میلیارد دلار می خرد
 
عباس واحدی
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
اگر به خاطر داشته باشید، از فروردین ماه شایعات درباره تردید نوکیا برای ادامه همکاری خود با زیمنس  در اینترنت شنیده می شد. و اکنون به نظر می رسد بالاخره این شرکت فنلاندی تصمیم خود را گرفته است.
 
بنا بر گزارش بلومبرگ، نوکیا در نهایت به این نتیجه رسیده که به ادامه این جوینت ونچر  «نه» بگوید و احتمالا این تصمیم در روزهای آینده هفته جاری اعلام خواهد گردید. و آنگاه نوکیا صاحب نیمه آلمانی Nokia Siemens Networks هم خواهد شد.
 
منابع نزدیک به این شرکت از برنامه ریزی نوکیا جهت دریافت یک وام کوتاه مدت برای پرداخت ۲.۶ میلیارد دلار (کمتر از ۲ میلیارد یورو) به زیمنس بابت حق سهم ۵۰ درصدی اش از این شراکت خبر می دهند، تا تمامی نوکیا-زیمنس در زیر بالهای نوکیا قرار گیرد.
 
البته این حرکت چندان هم از سوی نوکیا غیرمنتظره نبود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ و اوج مشکلات مالی اش هم حاضر به فروش سهم خود از این مشارکت انتفاعی نشده بود و برای جبران هزینه ها ترجیح داد از سهام داران خود وام بگیرد. 
 
البته تا کنون هیچ یک از شرکت های نوکیا و زیمنس در این خصوص اظهار نظری نکرده اند. 
 
شرکت نوکیا زیمنس نتیجه قرارداد همکاری مشترک موبایل ساز فنلاندی نوکیا و شرکت آلمانی زیمنس است که در سال ۲۰۰۷ شکل گرفت. دلیل شکل گیری آن هم بیشتر، افزایش توان این دو شرکت در رویارویی با رکود اقتصادی اروپا در آن سالها بود.
 
این شرکت از همان ابتدا به فعالیت های مخابراتی می پرداخت، اما به زودی بخش تجهیزات مخابراتی کابلی خود را فروخت و تنها بر تامین تجهیزات و پشتیبانی فنی شبکه های وای مکس و تکنولوژی های وایرلس متمرکز شد. اکنون اپراتورهای فراوانی در دنیا را می توان یافت که شبکه موبایل 2G تا 4G آنها را «نوکیا زیمنس» راه اندازی کرده و پشتیبانی می نماید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر