جدایی اپل از سامسونگ و قرارداد همکاری با تایوانی ها

جدایی اپل از سامسونگ و قرارداد همکاری با تایوانی ها
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

جدایی اپل از سامسونگ و قرارداد همکاری با تایوانی ها
 
علی اصغر هنرمند
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
می دانیم که اپل و سامسونگ با وجود رقابت تنگاتنگ، در پشت صحنه بده بستان های زیادی با یکدیگر دارند و سامسونگ یکی از تامین کنندگان اصلی برخی قطعات در محصولات اپل به حساب می آید. 
 
اما چند ماهی است که خبرهایی به گوشمان رسیده که اپل تصمیم گرفته روابطش را با سامسونگ کاهش داده و قطعاتش را از شرکت های دیگر تامین کند. موضوعی که قبلا هم در نارنجی در موردش صحبت کرده ایم.
 
حالا خبرهای جدیدی از راه رسیده که می گوید اپل با شرکت تایوانی TSMC برای ساخت پردازشگرهایش به توافق نهایی رسیده و قرار است که این شرکت به جای سامسونگ مسوولیت ساخت پردازشگرهای بعدی آیفون و آی پد را به عهده داشته باشد.
 
این شرکت پردازشگرهای A8، A9 و A9X را تولید خواهد کرد و گفته می شود که تولید آزمایشی چیپست های A8 از ماه آینده شروع خواهد شد. این چیپست بر مبنای فناوری ۲۰ نانومتری خواهد بود و نسل های بعدی با فناوری ۱۶ و ۱۰ نانومتری تولید می شوند.
 
شرکت TSMC بزرگترین تولید کننده چیپ در جهان به حساب می آید و اگر اخبار منتشر شده درست باشند، اپل تصمیم گرفته گام بزرگی برای رقابت بیشتر با سامسونگ بردارد تا بخش کمتری از سود به جیب این شرکت سرازیر شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر