مایکروسافت معتقد است خرید نوکیا ایده درستی نیست!

مایکروسافت معتقد است خرید نوکیا ایده درستی نیست!
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

مایکروسافت معتقد است خرید نوکیا ایده درستی نیست!
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
چند روز پیش خبرهایی شنیدیم از اینکه شرکت چینی هوواوی به خریدن نوکیا فکر می کند و کمی بعد هم خبرهایی منتشر شد که حاکی از آن بود مایکروسافت هم به خرید نوکیا نزدیک شده و حتی تا توافق لفظی هم پیش رفته است، اما در نهایت تصمیمی خلاف آن اتخاذ کرده. گفته می شود این دو شرکت که توسط ویندوز فون به یکدیگر پیچ خورده اند، طی ماه گذشته دیدارهایی داشته و گفتگوهای جدی و پیشرفته ای را در این خصوص انجام داده اند.
 
مایکروسافت ابتدا قصد داشت بخش موبایل نوکیا را بقاپد و به ماترک خود اضافه کند تا شاید اینگونه بتواند بر سر در گمی سالهای اخیر مقابل اپل و گوگل در بازار موبایل فایق آید.
 
اما وال استریت ژورنال گزارش می دهد که این مذاکرات تنها کمی قبل از اینکه به نتیجه نهایی برسد، قطع شده اند. زیرا مایکروسافت از قبول قیمت پیشنهادی این شرکت موبایل ساز فنلاندی پر دردسر، امتناع ورزیده است.
 
البته مایکروسافت و نوکیا حتی بدون خرید یکدیگر هم، روابط بسیار نزدیک و صمیمانه ای با هم دارند: نوکیا به نرم افزار ویندوز فون مایکروسافت گره خورده و برای اسمارت فون های سری لومیا شدیدا به آن نیاز دارد. و مایکروسافت هم شدیدا وابسته به نوکیا است که با فروش میلیون ها نسخه از سیستم عامل موبایلش، آن را ترویج داده و تبلیغ می کند. و البته بدون شک چنین رابطه ای با  حضور استفان الوپ، مدیر ارشد سابق مایکروسافت در مقام مدیرعامل نوکیا، سهولت و انسجام بسیار بیشتری یافته است.
 
آیا بالاخره مایکروسافت نوکیا را خواهد خرید؟ هنوز که این خبر تنها در شایعات شنیده می شود و این دو شرکت هیچ گاه درباره آن اظهار نظر رسمی نکرده اند.
 
نظر شما در این خصوص چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر