چگونه بازی های کامپیوتری را روان تر و سریع تر اجرا کنیم؟

چگونه بازی های کامپیوتری را روان تر و سریع تر اجرا کنیم؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

کم کم فصل تابستان از راه می رسد تا وقت ما گیمرهای حرفه ای را آزادتر کند. همان طور که همه ی ما می دانیم، بدترین چیزی که حین اجرای بازی می توان به آن برخورد، «لگ» است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا چند راه ساده برای افزایش سرعت بازی های کامپیوتری را با هم مرور کنیم.


۱- اگر بازی ها روان اجرا نمی شوند یا به اصطلاح «لگ» دارند، اوّلین کار تمیز کردن و خانه تکانی سیستم عامل تان است. به طور کلّی نصب مجدد سیستم عامل می تواند سرعت اجرای بقیه برنامه ها را هم بالا ببرد.

۲- رم کامپیوتر را افزایش دهید. فقط حواستان باشد اگر از بیش از ۴ گیگابایت رم استفاده می کنید، باید ویندوز 64 بیتی نصب کنید. نوع رم (DDR4 یا DDR3 یا ...) و سرعت باس آن را هم هنگام خرید در نظر داشته باشید تا با رم فعلی سیستم تان و البته نوع رم مورد پشتیبانی توسط مادربوردتان هم خوانی داشته باشد.

۳- سومین اقدام، خرید یک کارت گرافیک نو است. قبل از خرید به یاد داشته باشید که اندازه و برق مورد نیاز کارت گرافیک مورد نظر باید با مادربورد و پاور سیستم تان هماهنگ باشد. البته از خنک کننده مناسب هم غافل نشوید.

۴- اگر هم از سخت افزاری قدرتمند استفاده می کنید، بدون درایورهای به روز نمی توانید از آن ها حداکثر استفاده را ببرید. حتماً آخرین نسخه درایور کارت گرافیک خود را از وبسایت شرکت سازنده آن دریافت کنید.

۵- در صورتی کارت گرافیک شما قوی نیست، می توانید ضعف سیستم تان در اجرای بازی ها را با یک پردازنده قدرتمند جبران کنید...

۶- فقط پردازنده تان را اورکلاک نکنید. اورکلاک کردن تأثیر چشمگیری در سرعت کامپیوترتان ندارد و حتی باعث کاهش عمر پردازنده می شود. اگر هم می خواهید سی پی یو سیستم خود را اورکلاک کنید، سیستم خنک کننده ی مناسب و توانایی برای آن آماده کنید.

۷- درون کیس کامپیوترتان را تمیز کنید. شاید فکر کنید این کار بی فایده است، امّا بهتر است بدانید گرد و غبار جلوی خنک شدن پردازنده و دیگر قطعات را می گیرد و باعث داغ شدن بیش از حد آنها می شود. برای این کار می توانید کامپیوتر را از برق کشیده و با یک قوطی هوای فشرده گرد و غبار درون کیس را تمیز کنید.

۸- از درایوهای پرسرعت SSD استفاده کنید. البته این درایوها گران تر از هارد دیسک های معمولی هستند و ظرفیت کمتری را در اختیار شما قرار می دهند. لذا مقرون به صرفه است که از هر دو کنار هم استفاده کنید؛ سیستم عامل تان به همراه برنامه ها و بازی ها را روی SSD و بقیه اطلاعات را روی هارد معمولی ذخیره کنید.

به خاطر داشته باشید که دستکاری ها و تغییرات نرم افزاری به اندازه ی ارتقاهای سخت افزاری مؤثر نیستند پس اگر سخت افزار قدرتمندی ندارید، انتظار معجزه نداشته باشید! اگر پس از ارتقای سخت افزاری هنوز هم بازی ها آن طور که می خواهید اجرا نمی شوند، باید شروع به کم کردن جزئیاتی کنید که باعث کاهش سرعت بازی شده اند پس به ترتیب:

۹- Anisotropic Filtering را خاموش کنید. Anisotropic Filtering کیفیت ظاهری بازی را بهبود می بخشد امّا شما حین بازی زیاد متوجه آن نمی شوند. اگر بازی کند است آن را خاموش کنید.

۱۰- سایه ها یا Shadows را هم کم کنید. اگر باز هم حین اجرای بازی با لگ مواجه شدید، Shadows را هم به کمترین مقدار ممکن برسانید.

۱۱- بازتاب ها و انعکاس ها (reflection) را خاموش کنید. با خاموش کردن آن سرعت بازی بهبود پیدا می کند امّا سطوحی که بازتاب دهنده نور هستند(مانند آب) به صورت مات دیده می شوند.

۱۲- بقیه افکت ها را کاهش دهید. نیازی نیست که تمام افکت ها و جلوه های بصری بازی را به حداقل برسانید. قدم به قدم آن ها را کم کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

۱۳- تنظیمات V-Sync را دستکاری نکنید. اگر تنظیمات V-Sync به هم بریزد، با پدیده ای به عنوان Screen Tearing مواجه می شوید و به معنی این است که کارت گرافیک شما تصاویر را سریع تر از آنچه نمایشگر می تواند نمایش دهد، به مانیتور ارسال می کند.

۱۴- رزولوشن یا وضوح مانیتور را کم کنید. این باید آخرین گزینه ای باشد که آن را کاهش می دهید. زیرا با کم کردن وضوح تصویر، کیفیت بازی کاهش چشمگیری پیدا می کند.

۱۵- با استفاده از تسک منیجر ویندوز، برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند (به جر آنتی ویروس) را ببندید.

۱۶- آنتی ویروس خود را به روز کنید و سیستم را به طور کامل اسکن کنید. از Gaming Mode آن هم استفاده کنید تا Notificationهای پی در پی آن مزاحم بازی شما نشوند.

۱۷- اگر مشغول بازی آنلاین یا تحت شبکه هستید، از روترهای مخصوص بازی استفاده کنید و حتی الامکان از ارتباط بیسیم استفاده نکنید. اگر هم مجبورید به شبکه وایرلس وصل شوید، اطمینان حاصل کنید که از سیگنالی قوی بهره مند است و از استاندارد N پشتیبانی می کند و جزو سری b یا g نیست. (به این صفحات برای اطلاعات بیشتر درباره استانداردهای ارتباط بیسیم مراجعه کنید: استاندارد اِن - استاندارد بی - استاندارد ج - استاندارد اِی سی ).

به نظر شما، رعایت چه نکاتی می تواند سرعت اجرای بازی ها را بیشتر نماید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:بازی های کامپیوتری,بازی,نکات,,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر