Pool+: پروژه ای برای ساخت استخر شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک با سیستم تصفیه خودکار

Pool+: پروژه ای برای ساخت استخر شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک با سیستم تصفیه خودکار
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
 
در سال 2011، سه طراح به نام های آرچی لی کواتس، جفری فرانکلین و دانگ بینگ-ونگ موفق به جمع آوری بیش از 41 هزار دلار برای طراحی یک استخر شنای عمومی و شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک شدند. حالا دو سال گذشته و آنها بازگشته اند.

هدف نهایی جمع آوری 15 میلیون دلار برای ساخت نمونه اصلی این استخر با نام POOL + است ولی در مرحله اول ساخت، قرار شده 250 هزار دلار برای برپایی نمونه کوچک آن جمع شود. در دو روز اول 65 هزار دلار اهدا شده و اگر کارها خوب پیش برود، در شهریور ماه آزمایشگاهی شناور برای تست مواد به کار رفته در فیلترهای استخر، راه اندازی خواهد شد.

در نهایت اگر بودجه 15 میلیون دلاری نهایی تامین شود، بزرگترین کمپین Kickstarter تا به امروز، به ثمر خواهد نشست.

70 هزار کاشی که قیمت پایه آنها 199 دلار است به پشتیبانان این طرح اختصاص خواهد یافت، نام شان بر روی کاشی های شان حک خواهد شد و از آنها برای ساخت دیواره ها، کف و سایر سطوح استخرشناور استفاده می شود.

البته طراحان این استخر شناور، می گویند ممکن است هزینه ها افزایش یابد و زمان لازم برای کسب مجوزها نیز طولانی تر شود. ولی هدفگذاری برای راه اندازی آن، سال 2016 میلادی است.

تیم سازنده امیدوار است بتواند به موقع کار تحقیق، طراحی، و ساخت سازه ها را به پایان برساند و این استخر عمومی و روباز با مکانیزم تصفیه خودکار را به نیویورکی ها ارائه دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر