خوش بینی مدیران ایسر به ویندوز 8.1: بازگشت مایکروسافت به زمین

خوش بینی مدیران ایسر به ویندوز 8.1: بازگشت مایکروسافت به زمین
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
موضوع بحث در دنیای امروز کامپیوتر، خیلی پیچیده نیست. صنعت PC در یک کسادی طاقت فرسا فرو رفته و به نظر می رسد مدیران ارشد شرکت های سازنده کامپیوتر به شدت نیازمند یافتن نقطه امیدی برای خوش بینی نسبت به آینده هستند.

تولیدکنندگان بزرگ در آسیا می گویند که هنوز به ویندوز 8 امید هست، سیستم عاملی که حتی تامی رلر از مایکروسافت هم معترف است، سناریوی "اژدها وارد می شود" را رقم نزده. حالا مدیران آسیایی می گویند که قیمت دستگاه های ویندوز 8 در آستانه کاهش چشمگیر است و -مهم تر آنکه- مایکروسافت به نقدهای آنها گوش فرا داده.

مدیران Acer که با صدایی بلندتر از سایر مدیران صنعت PC اعتراض خود به مایکروسافت را جار زده بودند، حالا می گویند که مایکروسافت نسبت به شرکای سخت افزاری اش "با ملاحظه تر" شده و برخی از پیشنهادات آنها را "با درصد بالایی" در ویندوز 8.1 لحاظ کرده.

رئیس ایسر آقای جیم وونگ می گوید: «وقتی داشتیم با مایکروسافت گفتگو می کردیم، خواسته ما از آنها تعادل بود. دنیا در 5 سال آینده، قرار نیست 100 درصد لمسی شود. با وجود اینکه قابلیت های لمسی فرصت های بسیاری را برای پی سی ها به وجود می آورند، ولی باید مراقب بخش دیگر دنیا که به قابلیت های لمسی نیازی ندارند هم بود.»

تامی رلر از مایکروسافت نیز اذعان کرده که موانعی وجود داشته و شرکتش در حال کار بر روی تغییر قابلیت های نرم افزاری است. با وجود اینکه او وارد حزئیات نشده، ولی وبلاگ های فناوری خبر می دهند که نسخه جدید ویندوز به ظاهر قدیمی این پلتفرم ابراز وفاداری خواهد کرد و دکمه استارت احتمالا رجعت می کند.

رییس هیئت مدیره ایسر آفای جی تی وانگ تغییر رویکرد مایکروسافت را چنین توضیح می دهد: «در گذشته، ما فرض را بر این گذاشته بودیم که مایکروسافت در بهشت زندگی می کند. حالا آنها به روی زمین آمده اند تا یاد بگیرند که زمینی ها چطور زندگی می کنند.»

اگر مایکروسافت واقعاً یاد گرفته باشد که ما زمینی ها چطور زندگی می کنیم، آیا این به معنای بازگشت دکمه استارت و امکان بوت مستقیم به محیط دسکتاپ خواهد بود؟ آیا اجبار به کار در محیط مترو (مدرن) رفع خواهد شد؟

احتمالا در ماه آینده میلادی که کنفرانس Build مایکروسافت بر پا خواهد شد، جواب این سوالات را خواهیم گرفت. شما در باره ویندوز 8.1 چه انتظاراتی از مایکروسافت دارید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر