سونی و کسب اولین سود خالص سالانه در 5 سال اخیر

سونی و کسب اولین سود خالص سالانه در 5 سال اخیر
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

بعد از 5 سال ضرردهی، سونی اینک اعلام کرده که در سال مالی 2012، توانسته این روند را متوقف کرده و به 458 میلیون دلار سود خالص دست پیدا کند، که 54 میلیون بیش از پیش بینی های صورت گرفته نیز هست. به این شکل، سونی جهشی 6.158 میلیارد دلاری داشته و توانسته ضرر 5.7 میلیاردی سال 2011 را با چرخشی بزرگ، به سود تبدیل کند. سود عملیاتی نیز 2.45 میلیارد ذکر شده که بیشتر از رقم مشابه در سال قبل، یعنی 820 میلیون دلار است.

این بازگشت به مسیر سود آوری در حالی است که درآمد بخش های اصلی نظیر فروش دوربین، بازی ها، و بخش سرگرمی های خانگی با کاهش مواجه شده. سونی با اذعان به کاهش تقاضا برای دوربین های کامپکت، تلویزیون های ال سی دی و کنسول پلی استیشن به سود اندک بخش دوربین و بازی (به ترتیب 18 و 15 میلیون دلار) اشاره کرده در حالی که بخش تلویزیون، با ضرر 897 میلیون دلاری مواجه است.

سودآور ترین زیر مجموعه سونی، کسب و کار فیلم سازی بوده که 7.8 میلیارد دلار درآمد عملیاتی را به حساب های شرکت واریز کرده، بخش خدمات مالی هم سود 1.55 میلیاردی را حاصل کرده. جالب اینجا است که سیاست های ارزی دولت ژاپن که به تضعیف ین در مقابل سایر ارزها انجامیده، موجبات افزایش درآمد خارجی سونی را هم فراهم کرده. بخش موبایل سونی هم در مقایسه با سال قبل، پیشرفت 4.7 درصدی را نشان می دهد که این بازگشت به مسیر سودآوری، یکی از موفقیت های قابل توجه بوده.

سونی که تحت هدایت «کاز هیرایی» توانسته به مسیر سودآوری برگردد، برای سال مالی جاری، سود خالص 507 میلیون دلاری را پیش بینی می کند و انتظار دارد فروش تلفن های هوشمندش بتواند درآمدها را به خوبی افزایش دهد. انتظار سونی، فروش 42 میلیون تلفن همراه در سال مالی 2013 است که 27.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد و اقبال عمومی به اکسپریا Z یکی از دلایل این خوش بینی است.

نباید فراموش کرد که عرضه پلی استیشن 4 هم می تواند باعث افزایش درآمد شود هر چند که معمولا در آغاز راه، فروش کنسول ها با ضرر همراه است و به مرور با پوشش هزینه های تحقیق و توسعه، افزایش فروش می تواند به تعادل عملکرد مالی شرکت بینجاند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر