گزارش های کاربران درباره بهینه نبودن چیپ اگزینوس 5 اکتا و عملکرد نمایشگر گلکسی اس 4

گزارش های کاربران درباره بهینه نبودن چیپ اگزینوس 5 اکتا و عملکرد نمایشگر گلکسی اس 4
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
 
گلکسی اس 4 یکی از بحث بر انگیز ترین محصولات امسال بوده و دو قطعه اصلی آن که بیش از همه مورد صحبت قرار گرفته، نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن تمام اچ دی و پردازنده 8 هسته ای اگزینوس 5 اکتا هستند. اما به نظر نمی رسد جنجال بر سر این دو مورد، به این زودی ها تمام شود چرا که تازه مدل های مختلف آن به بازار مصرف رسیده و موارد جدیدی مطرح می شود.

در مورد مدل برخوردار از پردازنده اگزینوس 5 اکتا، گزارش هایی مبنی بر کند بودن دستگاه در حالی که هیچ عملکرد خاصی انجام نمی دهد، وجود دارد. یکی از کاربران در توییتر خود نوشته "سامسونگ فراموش کرده برجسته ترین ویژگی [گلکسی اس 4] را تبلیغ کند، S Lag. این ویژگی باعث می شود تلفن 8 هسته ای شما که فقط 2 هفته از خریدش گذشته، لگ بزند و کند باشد." این برای اولین چیپ برخوردار از معماری بیگ.لیتل می تواند نشانه بدی باشد، اما دلیل احتمالی آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

یک مسئله این است که اکثر بررسی هایی که سایت های معروف روی این تلفن انجام داده اند، مربوط به مدل برخوردار از اسنپدرگون 600 است، بنابراین نمی توان آنها را ملاک قضاوت درباره این تلفن قرار داد. همان طور که می دانید یک سوم گلکسی اس 4 ها با چیپ اگزینوس 5 اکتا عرضه خواهند شد و گزارش هایی در زمینه بهینه نبودن عملکرد و مصرف انرژی آن، در انجمن xda-developers مشاهده شده.

اما مشکل بهینه نبودن عملکرد پردازنده به چه چیزی می تواند ربط داشته باشد؟ در فرآیند سوئیچ بین هسته های کم مصرف و پر مصرف (ضعیف و قوی) در معماری بیگ.لیتل، 3 رویکرد وجود دارد. یکی "مهاجرت هسته ها" که در آن، هر یک از هسته های پردازشی از حالت کم مصرف و ضعیف به حالت پر مصرف ولی قوی تغییر وضعیت پیدا می کند. رویکرد دوم نیز "مهاجرت خوشه ای" است که در آن، فعالیت های پردازشی از یک خوشه کم مصرف و ضعیف به یک خوشه پر مصرف و قوی منتقل می شود. رویکرد سوم که بسیار پیچیده تر است، پردازش چندگانه نامتقارن نام دارد که امکان فعالیت هر یک از هسته های پردازشی به طور جدا و با فرکانس مختص خود را فراهم می کند.

گلکسی اس 4 از مهاجرت خوشه ای برای سوئیچ استفاده می کند که می توان آن را عامل مشکل موسوم به S Lag دانست ولی این احتمال وجود دارد که با ارائه آپدیت های نرم افزاری این مورد تا حدی قابل رفع باشد. البته به شرطی که سامسونگ آن را در اولویت قرار دهد.

یک مشکل دیگر که کاربران گلسی اس 4 شروع به گزارش آن کرده اند، مربوط به نمایشگر دستگاه است که پیش تر درباره آن برای شما نوشته ایم. مشکلات گزارش شده شامل مواردی نظیر به جای ماندن شبح تصویر و تیرگی موقع اسکرول کردن صفحه است که در انجمن های XDA گزارش شده ولی هنوز علت اصلی آن، مشخص نیست.

اگر این مورد به رام های مختلف بستگی و ریشه نرم افزاری داشته باشد، امکان حل کردن آن با آپدیت وجود دارد ولی اگر سخت افزاری باشد، باید منتظر رفع مشکل فیزیکی پنل نمایشی ماند که در نتیجه، خرید سری اول گلکسی اس 4 های تولید شده را با تردید مواجه می کند. باید منتظر ماند و نتایج گزارش های تخصصی تر و پاسخ های سامسونگ را خواند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر