مایکروسافت چه درسی از اپل می تواند بیاموزد؟

مایکروسافت چه درسی از اپل می تواند بیاموزد؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
اگر استقبال از یک محصول در بازار را به عنوان استاندارد موفقیت در نظر بگیریم، شکست های اپل نادر هستند. ولی با این وجود، وقتی که این شرکت احتمال تقاضای ضعیف را مشاهده کند، با واکنش های خوب در رفع مشکل عالی عمل می کند که این می تواند درسی باشد برای مایکروسافت.

اپل در پرداختن به مشکلات مربوط به طراحی محصولاتش خوب است. سوال اینجا است که مایکروسافت که به تازگی با تبلت های سرفیس به طور جدی وارد دنیای پست پی سی شده چطور؟ برای مثال، آیپد رتینا را در نظر بگیرید که مرام طراحی اپل را نقض کرد. مرامی که می گوید محصولات جدید باید باریک تر و سبک تر باشند، نه ضخیم تر و سنگین تر.

خب، اپل چه کرد؟ به فاصله 6 ماه، آیپد مینی را رو کرد: کوچکتر، سبک تر، باریک تر و البته ارزان تر. و این باز آفرینی آیپد در لباس "مینی" به یک موفقیت چشمگیر تبدیل شد تا جایی که فروش آن از آیپد اصلی هم پیشی گرفته، آن را به حاشیه رانده و باعث جذب کاربران جدید به اکوسیستم اپل شده.

حال که مایکروسافت وارد کار و بار تبلت ها شده و گویا در حال آماده سازی نسل دوم سرفیس هم هست، آیا می تواند به همین سرعت نقصان ها را تصحیح کرده و محصولی دلرباتر بیرون دهد؟ سرفیس هنوز به یک موفقیت برای سران ردموند تبدیل نشده، سرفیس پرو خیلی بزرگ و سنگین و البته گران است. شاید بگویید تبلتی است با توانایی پی سی، ولی به هر حال قالب کلی آن تبلت است و یکی از معیارهای تبلت ها، سبکی است.

در آن سو سرفیس آر تی هم مورد اقبال قرار نگرفته که این، هم به سیستم عامل آب رفته آن بر می گردد و هم به عملکرد نه چندان خوب سخت افزار. در همین راستا شنیده شده که مایکروسافت در حال ساخت نسخه 7 یا 8 اینچی سرفیس نیز هست، اما گویا به این زودی شاهد عرضه اش نخواهیم بود.

در نتیجه زمان به یک عامل مهم تبدیل می شود، زیرا سرفیس آر تی و سرفیس پرو در ماه های آینده جذابیت چندانی نخواهند داشت و رقبا بیکار ننشسته اند. اندروید را به هیچ وجه نباید دست کم گرفت، پلتفرمی که در فصل اخیر، 60 درصد فروش در بازار تبلت ها را به خود اختصاص داده و شرکت هایی مثل سامسونگ، ایسوس و احتمالا به زودی اچ پی و سایرین، در حال دامن زدن به ایده تبلت های ارزان هستند -که این می تواند برای مایکروسافت کشنده باشد.

اگر مایکروسافت درباره سبک اپل، یعنی طراحی همزمان سخت افزار و نرم افزار، جدی است و می خواهد تبلت های ویندوز 8 را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند، باید بتواند فرمول موفقیت سخت افزاری اپل را هم تکرار کند. در نتیجه به روزرسانی سریع سرفیس ها با بهبودهای چشمگیر در وزن و مشخصات فنی، یک نیاز جدی است.

تیک، تاک، تیک، تاک. این صدای ساعت است که در بازار بی رحم امروز، باعث تشویش بیشتر شرکت ها می شود. در این میان مایکروسافت چه خواهد کرد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر