سهم 3.31 درصدی ویندوز 8 و کمتر از ۵ درصدی ویستا از بازار سه ماهه اول ۲۰۱۳

سهم 3.31 درصدی ویندوز 8 و کمتر از ۵ درصدی ویستا از بازار سه ماهه اول ۲۰۱۳
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 

به اتمام سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، ویندوز 8 همچنان به رشد کُند اما پایدار خود ادامه می دهد. اما اکنون ویندوز 7 تبدیل به بازیگر اصلی دنیای سیستم عامل ها شده است و ویستا هم بالاخره به رکورد پایین تر از ۵ درصد سقوط کرد.

آخرین گزارش منتشر شده نشان می دهد که مارس ۲۰۱۳ واقعا برای ویندوز 8 خوب و خوش یمن بوده و این سیستم عامل با رشد 0.52 درصدی اکنون 3.31 درصد بازار سیستم عامل های دنیا را در دست دارد. در حالی که ویندوز 7 هم تنها با 0.18 درصد رشد، به سهم 44.73 درصدی دست یافته است. البته هنوز نتوانسته سقوط 0.63 درصدی دو ماه پیش را جبران کرده و به بالای ۴۵ درصد برسد.

ویندوز ویستا هم با سقوط 0.18 درصدی بالاخره به 4.99 درصد سهم بازار رضایت داده و برای اولین بار سهم کمتر از ۵ درصد را تجربه می کند. این سیستم عامل برای اولین بار در ژولای ۲۰۱۱ به سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد سقوط کرده بود. ویندوز ایکس پی هم با کاهش چشمگیر 1.26 درصدی اکنون 37.73 درصد بازار را در اختیار دارد.

در انتهای ۲۰۱۲ ویندوز توانست پس از شش ماه کاهش سهم بازار، به لطف ویندوز 7 و 8 مقداری از سهم خود را در بازار سیستم عامل پس بگیرد. در ۲۰۱۳ هم تاکنون ویندوز این سهم از دست رفته را پس گرفته است. از فوریه تا مارس، ویندوز رشد 0.27 درصدی را داشته و اکنون 91.89 درصد سهم بازار سیستم عامل های دنیا را در اختیار دارد. این در حالی است که او اس ایکس و لینوکس هر دو با کاهش سهم مواجه بوده اند و اکنون تنها 6.94 و 1.17 درصد بازار را در اختیار دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر