اندازه گیری نسبتا دقیق فواصل کوتاه با دست و پا

اندازه گیری نسبتا دقیق فواصل کوتاه با دست و پا
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 

به جز افرادی که کار و شغلشان با متر مرتبط است، هیچ کس دائما با خودش چنین ابزاری را این طرف و آن طرف نمی برد. اما هنگام کارهای ضروری برای اندازه گیری فواصل کوتاه چه باید کرد؟ شاید یکی از ساده ترین کارها، استفاده از دست و پا باشد.

آموختن اینکه طول وجب شما و اندازه کف پا یا گام های تان چقدر است، می تواند شما را برای همیشه از به همراه داشتن ابزارهای اندازه گیری فاصله، بی نیاز کرده و به شکل تقریبا دقیقی در اندازه گیری به یاری تان بیاید. شما می توانید هر چیزی را با وجب یا گام های تان اندازه گیری کنید. آنگاه به سادگی تعداد وجب یا گام را در اندازه ای که از قبل می دانید ضرب نمایید. البته دانستن اندازه های دیگری چون نوک انگشت شست تا اولین بند آن، عرض چهار انگشت بسته یا طول یک گام بلند هم می تواند کمک خوبی باشند.

برای اندازه گیری با بدن کلک های فراوان دیگری را هم می توان یافت که برخی از آنها، از دوران باستان مورد استفاده قرار می گرفته اند. بد نیست نگاهی به چند مورد داشته باشیم:

* فاصله میان بینی تا انتهای شست هنگامی که دست کاملا باز شده باشد، تقریبا ۳۶ اینچ یا ۹۱ سانتی متر است. این فاصله را از قدیم به عنوان یک یارد می شناسند و خیاط ها و بزّازان از آن استفاده می کرده اند. اکنون هم می توانید برخی پارچه فروشان قدیمی را بیابید که از این روش در اندازه گیری پارچه استفاده می کنند.

* فاصله میان نوک انگشت شست تا اولین بند آن تقریبا یک اینچ یا 2.54 سانتی متر است.

* فاصله میان بالای آرنج تا نوک انگشت میانی شما هنگام را از قدیم یک ذرع یا ذراع می خوانده اند که تقریبا ۱۸ اینچ یا ۴۶ سانتی متر است. می گویند نوح پیامبر از این اندازه گیری در ساخت کشتی استفاده کرده است و مصریان قدیم در ساخت اهرام از آن بهره برده اند.

* طول طنابی که آن را میان دو دست کاملا باز به صورت افقی نگه داشته اید، تقریبا ۷۲ اینچ یا ۱۸۳ سانتی متر یا یک قولاج است. این واحد اندازه گیری در دریانوردی مرسوم بوده است.

خب، شما لازم نیست که برای اندازه گیری ها تمام این اعداد و ارقام را به خاطر بسپرید. بلکه تنها کافی است که یکی دو شیوه را برای اندازه گیری های کوچک و نسبتا بزرگ آموخته و آنها را به خاطر بسپرید. یا حتی آنها را درون موبایل یا سرویس های ابری و ایمیل متصل به تلفن هوشمندتان یادداشت کنید. از این پس دیگر لازم نیست دائما دنبال متر و خط کش بگردید.

شما چه روش هایی را برای اندازه گیری بدون متر می شناسید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر