نکسوس 5 بدون نمایشگر تمام اچ دی، با تمرکز بر ابعاد فشرده و دوربین و باتری بهتر عرضه می شود؟

نکسوس 5 بدون نمایشگر تمام اچ دی، با تمرکز بر ابعاد فشرده و دوربین و باتری بهتر عرضه می شود؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
انتظار می رود نسل بعدی تلفن های سری نکسوس را با نام نکسوس 5 و در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که در کمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود ببینیم. اما جدیدترین شنیده ها حکایت از آن دارند که شاید این محصول، با تمام تلفن های رده بالایی که اخیراً معرفی شده اند فرق داشته باشد.

مورد اول نمایشگر است. در رده تلفن های پرچمدار، اخیراً شاهد گرایش شرکت ها به نمایشگر 5 اینچی (کمی بزرگتر یا کمی کوچکتر) بوده ایم ولی منبع ناشناس ما می گوید که نکسوس 5 یک نمایشگر 4.5 اینچی از نوع IPS  و با رزولوشن 720p  خواهد داشت که 88 درصد از سطح جلوی دستگاه را اشغال کرده. این می تواند کم حاشیه ترین نمایشگر موبایل تاکنون باشد، یعنی حاشیه های آن از نمایشگر هر تلفن هوشمند دیگری کمتر خواهد بود.

کلمات کلیدی در شایعه جدید نکسوس 5، فشردگی و جمع و جور بودن بدنه دستگاه، باتری پر ظرفیت و دوربین عالی هستند. گفته می شود پردازنده آن اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز خواهد بود و یک باتری 2800 میلی آمپری دستگاه را تغذیه می کند.

اما جالب ترین و عجیب ترین بخش این شایعه، دوربین 9 مگاپیکسلی با سنسور CCD  است. امروزه تقریباً تمام دوربین ها از جمله دوربین تلفن های هوشمند از سنسور CMOS  بهره می برند که در پردازش تصاویر سریع تر است.

به هر صورت همه این شایعات را باید با سس خوش خیالی هضم کرد زیرا هنوز گوگل چیزی را اعلام نکرده. ولی نکسوس 5 با این مشخصات می تواند دستگاه جالبی باشد که با دوری کردن از نمایشگر 1080p باتری خور، یک عمر باتری مناسب را به کاربرانش ارائه می کند.

از طرف دیگر مشخصات متمایز آن می تواند جا را برای ایکس فون خالی کند که گوگل حتماً ترجیح می دهد آن را به عنوان پرچمدار خود در سال 2013 به مردم بشناساند. انتظار می رود حداقل یکی از این دو دستگاه در اواخر اردیبهشت رونمایی شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر