mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


باسلام

 

باز هم افتخاری دیگر نصیب mamali225 شد

بعد از رتبه 9 در استان در بازیهای رایانه ای اینبار mamali225 رتبه دوم در کانون وبلاگ نویسان تهران در گروه علمی را کسب کرد و یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کرد

 

اولین نیستیم... اما بهترین هستیم




تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ترفندی برای هارد به هارد اطلاعات
 
بعضی اوقات می خواهیم برای محکم کاری اطلاعات مهم و ضروری را روی یک هارد دیگر هم ذخیره کنیم یا این که از اطلاعاتی که روی یک هارد دیگر است خوشمان می آید و می خواهیم آن ها را داشته باشیم ولی با CD یا DVD و یا فلش و چیزهای دیگر به خاطر حجم محدودی که دارد نمی شود .به همین علت مجبوریم هارد به هارد کنیم. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید خیلی حواستان را جمع کنید و دقت داشته باشید.

اول برای پارتیشن های موجود در هارد دیسکتان اسم مخصوص بگذارید. برای انجام این کار My Computer را باز کنید و روی پارتیشن کلیک راست کنید.گزینه ی Properties را انتخاب کنید. حالا در پنجره ای که باز شد، نام پارتیشن را عوض کنید.حالا با همین روش اسم همه ی پارتیشن ها را عوض کنید و آن ها را به یاد داشته باشید.حالا کامپیوترتان را خاموش کنید. هارد دیسکی را که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید بردارید. آن را به دقت بررسی کنید. هارد دیسک ها معمولا با یک کابل به مادربرد وصل می شوند. در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محلی برای وصل کردن فیش برق یا همان Power قرار دارد.

حالا وقتی کامپیوتر خاموش است درب کیس را باز کنید. در کیس هارد دیسک را پیدا کنید. هارد دیسک با کابلی به مادربردتان وصل است. این کابل معمولا دارای 2 جای اتصال است. ممکن است هم به هارد دیسکتان و هم به CD-Rom تان وصل باشد. شما می توانید به همین روش کابل هارد دیسک دوم را به مادربردتان وصل کنید. برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از CD-Rom جدا کنید و به هارد دیسک دوم وصل کنید.ممکن است CD-Rom یا DVD-Rom شما با یک کابل جداگانه به مادربوردتان وصل شده باشد، به هر حال کافی است این کابل را از سی دی رام یا دی وی دی رام جدا کرده و به هارد مورد نظرتان وصل کنید. حالا شما 2 تا هارد دیسک را به مادربردتان وصل کرده اید.

حالا باید برقی را که هارد دیسک دوم نیاز دارد تأمین کنید برای این امر به نوع فیش برقی که به هارد دیسک متصل است دقت کنید. احتمالا یکی از این نوع فیش های مثل آن در کامپیوترتان هست که به هیچ جایی و هیچ چیزی وصل نشده است. این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق کامپیوتر وصل شده اند. یکی از این فیش های آزاد را به هارد دیسک مهمان وصل کنید. یا اگر هیچ فیش برق آزادی وجود نداشت از همان فیش برق متصل به درایو سی دی یا دی وی دی استفاده کنید.
 حالا کامپیوترتان را روشن کنید.

به محض این که روشن شد کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربرد شوید. این منو برای هر نوع مادربردی فرق می کند اما در این منو تنظیمات مربوط به هارد دیسک وجود دارد. به منوی standard Cmos Features بروید. معمولا تنظیماتی در مادربرد های جدید به صورت پیش فرض وجود دارد که هارد دیسک ها را در حالت اتوماتیک شناسایی می کند. اگر به این صورت هارد دیسک را نشناخت شما تنظیم این قسمت را در حالت auto بگذارید تا مادربردتان به صورت خودکار هارد دیسک را شناسایی کند. حالا از منو بیرون بیایید و گزینه ی Save an Exit را بزنید.

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید کامپیوترتان مثل حالت اولش کار می کند. ویندوز بالا می آید. اما وقتی My Computer را باز کنید متوجه می شوید که پارتیشن های جدید اضافه شده است که همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان است. حالا اطلاعاتی را که لازم دارید در بین دو هارد دیسک کپی کنید. این کپی هم دقیقا مثل زمانی است که در هارد دیسک خودتان اطلاعات را از جایی در جای دیگر کپی می کنید. بعد از این که کارتان تمام شد، کامپیوترتان را خاموش کنید و همه چیز را به حالت اولش برگردانید. هارد دیسک مهمان را جدا کنید و کابل برق و کابل مادربرد را به حالت اول برگردانید.
 




تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
جدیدا مایکروسافت اخبار جدیدی از Xbox 720 منتشر کرده.البته بهتره بگیم این خبرها غیر قانونی منتشر شده این اخبار میگه که Xbox 720 که توسط مایکروسافت وعده ی اون برای اواسط سال ۲۰۱۳ داده شده سه بعدی خواهد بود و هاردی ۱ ترابایت پردازنده قوی تر ظاهری زیبا تر و البته قابلیت کانکت شدن به ۱۲ دسته را خواهد داشت.۲ سال گلد برای لایو در نظر گرفته میشه رابط کاربری ویندوز ۸ به اون اضافه میشه کینکت رو در خودش جای میده و در آخر اینکه امکان داره دسته هایی لمسی داشته باشه.
 




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
در صورتی که اهل دیدن فیلم و سریال باشید حتماً با زیرنویس‌هایی که به صورت یک فایل جداگانه در کنار فایل ویدیویی قرار می‌گیرند آشنایی دارید. این فایل‌ها، در اصل یک فایل متنی (عموماً با فرمت SRT) هستند که شامل متن زیرنویس‌ها و زمان‌بندی‌ نمایش آن‌ها هستند. شما می‌توانید به آسانی این زیرنویس‌ها را توسط Notepad ویندوز و یا هر ویرایش‌گر متن دیگری ویرایش کرده و یا خودتان یک فایل زیرنویس جدید تولید کنید. در این ترفند به نحوه‌ی چگونگی انجام این کار خواهیم پرداخت. با این روش می‌توانید به آسانی یک فایل زیرنویس انگلیسی را به فارسی ترجمه کنید.

بدین منظور:

ابتدا جهت تولید یک زیرنویس جدید Notepad ویندوز را باز کنید.همچنین اگر قصد ویرایش یک زیرنویس را دارید، فایل زیرنویس با فرمت SRT را توسط Notepad ویندوز فراخوانی کنید.

الگوی کلی زیرنویس در هر پرده بدین صورت است:

شماره‌ی زیرنویس

زمان پایان <-- زمان آغاز

متن زیرنویس

(یک سطر خالی)

به این مثال که شامل یک زیرنویس انگلیسی است توجه کنید:


911
00:53:59,765 --> 00:54:03,968
We all make rules for ourselves

912
00:54:04,002 --> 00:54:07,972
It's these rules that help define who we are

913
00:54:10,976 --> 00:54:15,212
So when we break those rules, we risk losing ourselves

914
00:54:15,247 --> 00:54:17,248
and becoming something unknown

ترجمه‌ی فارسی از سطرهای این زیرنویس بدین صورت خواهد بود:

911
00:53:59,765 --> 00:54:03,968
ما همه برای خود قوانینی می‌سازیم

912
00:54:04,002 --> 00:54:07,972
این قوانین هستند که به تعریف این که ما چه کسانی هستیم کمک می‌کنند

913
00:54:10,976 --> 00:54:15,212
پس هنگامی که ما آن قوانین را زیر پای می‌گذاریم، مرتکب این ریسک می‌شویم که خودمان را گم کنیم

914
00:54:15,247 --> 00:54:17,248
و تبدیل به چیزی ناشناخته شویم


این تکه زیرنویس، شامل 4 پرده است که زیرنویس‌های شماره 911 تا 914 را شامل می‌شود. زمان نمایش این زیرنویس‌ها از 00:53:59,765 آغاز شده و در 00:54:17,248 پایان پذیرفته است.در پایان کافی است فایل را ذخیره کرده و در کنار فایل ویدیویی با نام یکسان قرار دهید.سپس به کمک نرم‌افزارهای مشاهده ویدیو نظیر KMPlayer و VLC media player می‌توانید ویدیو به همراه زیرنویس را مشاهده کنید.

شما می‌توانید در زیرنویس‌های خود از تگ‌های HTML نیز در صورت آشنایی، استفاده کنید.همچنین برای ویرایش حرفه‌ای‌تر زیرنویس‌ها و تبدیل Encoding آن‌ها، می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش متن حرفه‌ای‌تر مانند Notepad2 و ++Notepad استفاده کنید.
 




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آموزش چند ترفند برای تامین امنیت زندگی دیجیتال
 
حفظ امنیت زندگی دیجیتال یكی از مسائل پراهمیت در دنیای امروز است. حفاظت از این زندگی و جلوگیری از بروز استرس‌های ناشی از حملات دیجیتال در سلامت جسمی ما نیز تاثیر دارد؛ حملاتی مانند پاك‌شدن اطلاعات رایانه‌تان توسط یك بدافزار، هك‌شدن حساب‌های آنلاین‌تان یا به سرقت‌رفتن هویت. با توجه به اهمیت این موضوع، در این نوشتار چند نكته را برای حفظ امنیت زندگی دیجیتال ‌بیان می‌كنیم.

استفاده از پین‌ كد
تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها رایانه‌های كوچكی است و اگر این رایانه‌های كوچك مفقود یا سرقت شود، دیگران می‌توانند به ایمیل و حساب شبكه اجتماعی‌تان، عكس‌ها، فایل‌ها و پیام‌های متنی ‌و دیگر حساب‌های آنلاین‌تان دسترسی پیدا كنند. با این حال، شما می‌توانید براحتی با استفاده از پین‌كد یا قفل صفحه‌نمایش از این خطرات در امان باشید.اگرچه روش به كارانداختن پین‌كد حفاظتی در همه دستگاه‌ها یكسان نیست، اما شما می‌توانید این كد حفاظتی را در قسمت تنظیمات (settings) تبلت یا تلفن‌تان پیدا كنید. شاید رمزعبور یا پین‌كد بدون خطا نباشد و امكان دورزدنش وجود داشته باشد، اما می‌تواند اولین سد حفاظتی در برابر دزدان اطلاعات باشد.

نصب برنامه‌ های ضدسرقت
اگر تلفن هوشمند، آیپد یا تبلت‌تان گم شود یا به سرقت برود، شاید هیچ شانسی برای یافتن آن برایتان نباشد، اما داشتن یك برنامه ضدسرقت شانس شما را برای دوباره دیدن گجت‌تان افزایش می‌دهد. شما می‌توانید گجت‌تان را از راه دور و به وسیله یك دستگاه دیگر یا یك PC روی نقشه مكان‌یابی كنید یا آژیر آن را به صدا درآورید (مثلا اگر دستگاه‌تان در جایی افتاده كه از چشمانتان پنهان است، این آژیر به شما كمك زیادی خواهد كرد) یا اگر از پیدا‌شدن دستگاه‌تان ناامید شده باشید اطلاعات دستگاه را برایتان پاك می‌كند. بسیاری از این دستگاه‌ها به طور پیش‌فرض برنامه ضدسرقت با مكان‌یابی از راه دور را دارند، اما اگر دستگاه شما از این برنامه بی‌بهره است، می‌توانید از برنامه‌های رایگان كه برای اندروید و iOS وجود دارد، استفاده كنید.این برنامه را می‌توانید روی لپ‌تاپ‌تان نیز نصب كرده تا در صورت لزوم از آن استفاده كنید؛ هرچند امیدواریم هرگز به این نرم‌افزار‌ها نیازمند نشوید!

انجام چك امنیتی PC
شما باید به صورت دوره‌ای PC خود را از نظر امنیتی چك كنید. آنتی‌ویروس چیزی است كه باید داشته باشید،اما یك آنتی ویروس نمی‌تواند تمام تهدیدات را تشخیص دهد. آنتی‌ویروس‌ها همیشه به‌روزرسانی امنیتی را برای ویندوز و نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر مانند ادوبی‌ریدر و فلش، جاوا و مرورگر وب‌تان بررسی نمی‌كنند. علاوه بر این، این نرم‌افزارها رمزهای عبور‌تان را آنالیز نمی‌كنند تا ضعیف بودن آن را گوشزد كنند. از این رو باید به دنبال نرم‌افزارهایی فراتر از یك آنتی ویروس فكر كنید ؛ نرم‌افزارهایی مانند Belarc Advisor و ShieldsUp.

رمزگذاری لپ‌ تاپ
یك رمز‌عبور ساده ویندوز می‌تواند رایانه شما و فایل‌ها و سند‌های موجود در آن را از نیمی تهدیدات ناشی از دسترسی افراد فرصت‌طلب به لپ‌تاپ‌تان حفظ كند، اگرچه این رمزعبور براحتی حذف یا كنار زده می‌شود.علاوه بر این، دزدان اطلاعات و افراد فضول می‌توانند هارددیسك را جدا كرده، آن را روی رایانه دیگری نصب و به فایل‌شما دسترسی پیدا می‌كنند یا می‌توانند ازCD های مخصوصی استفاده كنند و پسورد ویندوزتان را حذف كند و بعد از آن وارد رایانه‌تان شود.از آنجا كه یك لپ‌تاپ می‌تواند براحتی دزیده یا گم شود، رمزگذاری هارددیسك‌های داخلی ایده خوبی به نظر می‌رسد كه مانع دور زدن یا حذف رمز عبور می‌شود.

درایو USB خود را رمزگذاری كنید
درایو‌های فلش و USB براحتی گم می‌شوند و هر كسی می‌تواند آن را به دست آورد و به رایانه‌ای نصب كند و به تمام فایل‌های شما كه موجود در آن است، دسترسی پیدا كند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر از این درایو اكسترنال برای ذخیره‌سازی یا انتقال اطلاعات حساس و مهم استفاده می‌كنید بهتر است آنها را رمزنگاری كنید، به طوری كه برای دسترسی به فایل‌هایتان باید رمز عبوری را وارد كنید. شما می‌توانید درایو‌هایی را كه قابل رمزنگاری است، خریداری كنید یا خودتان این كار را با كمك نرم‌افزارها انجام دهید.

پشتیبان‌گیری آنلاین
حتما شما می‌دانید كه باید یك نسخه پشتیبان از هارددیسك رایانه‌تان ایجاد كنید، اما چه اتفاقی می‌افتد اگر به درستی این كار را انجام ندهید؟ یك راه خوب برای حفاظت اسناد باارزش‌‌تان استفاده از سرویس تهیه نسخه پشتیبان آنلاین است؛ چون ممكن است بعد از بك‌آپ‌گیری از هارددیسك‌تان در یك فاجعه واقعی، هم اطلاعات هارددیسكتان و هم نسخه پشتیبان آن از بین برود یا دچار اشكال شود. سرویس‌های آنلاینی وجود دارد كه به شما امكان بك‌آپ‌گیری از هارددیسكتان را می‌دهد، برخی شركت‌های تولیدكننده آنتی‌ویروس هم به مشتریان خود خدمات بك‌آپ‌گیری آنلاین را ارائه می‌كنند. اگرچه ممكن است شیوه‌های امنیتی برای ارائه‌‌كنندگان ذخیره‌سازی آنلاین متفاوت باشد، اما این روش می‌تواند برای حفظ اطلاعات مهم و حیاتی‌تان مفید باشد.

بررسی امنیت وای ـ فای

اگر وای ـ‌ فای شما رمزگذاری نشده ـ به این معنا كه وقتی می‌خواهید به آن متصل شوید از شما رمز عبور نمی‌خواهد ـ هر فردی كه در نزدیكی شماست می‌تواند از طریق آن به اینترنت وصل شود و ترافیك شما را مصرف كند. برای ممانعت از ورود كاربران غیرمجاز، شما باید روتر بی‌سیم خانه‌تان را با سیستم‌های امنیتی بی‌سیم تنظیم كنید: Wi-Fiبا دسترسی حفاظت شده. (WPAیاWPA2) برای چك‌كردن امنیت روتر بی‌سیم خود به فهرستی از شبكه‌های بی‌سیم در دسترس در ویندوز مراجعه كنید. در این فهرست كنار روترهای رمزگذاری‌نشده یك علامت هشداردهنده وجود دارد و همچنین هنگامی كه شما اشاره‌‌گر ماوس را روی نام شبكه قرار می‌دهید، نوع سیستم امنیتی را نیز نشان می‌دهد. اگر روتر شما رمزگذاری نشده است می‌توانید به كمك دفترچه راهنمایی روترتان، آن را رمزگذاری كنید.




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آموزش کار کردن با نرم افزار WinRAR

گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آنقدرها هم که به نظر می آید سخت نیست می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد. حالا ما هم قصد داریم به صورت خیلی ساده برای شما طریقه ی نصب و استفاده از یکی از برنامه های آسان و پرکاربرد را آموزش دهیم.

چگونه باید یه فایل زیپ شده رو برگردونیم؟
اول باید برنامه ی Win RAR را نصب کنیم وقتی که نصب تموم شد دقت داشته باشیم که همه ی پسوندها مخصوصا RAR و ZIP انتخاب شده باشد و در صورت علامت دار بودن گزینه ی cascaded context menus  گزینه ی finish را می زنیم.

روش اول
روی فایل فشرده یا Zip یا RAR که داریم کلیک راست می کنیم و گزینه ی Extract to Name File (نام فایل Zip یا RAR یا هر فایل فشرده ی دیگری که داریم) را انتخاب می کنیم با این کار کنار فایل zip ما پوشه ای هم نام ایجاد می شود و فایل ها در آن ریخته می شود.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

روش دوم
فایل را باز می کنیم ( کلیک راست می کنیم و open را می زنیم ) همه ی فایل های داخل آن را انتخاب می کنیم و کلیدهای ctrl+c را برای کپی کردن فایل می زنیم و در جایی که می خواهیم کپی کنیم paste می کنیم.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

حالا چگونه می توان با WIN RAR فایل " Zip " یا " RAR " ساخت؟
1- اگر خواستیم فایل فشرده بسازیم، zip یا RAR بسازیم؟ چرا؟ خوب معلوم است  RAR ، چون خیلی فشرده تر می شود.

2-اگر هم خواستیم که دیگر برای شخصی که از فایل استفاده می کند نیازی به  download، نباشد فایل zip یا RAR را که می سازیم آن را  exe می کنیم. اما توجّه کنید که حجم فایل zip یا RAR شما حدود 100kb افزایش پیدا می کند اما download آن ، با مودم ها و اینترنت dial up و با سرعت 56kb مودم و سرعت download حداکثر 5kb/s ، خوب است.

توجه :دوباره یادآوری می کنم که در هر زمانی و مخصوصا زمان ساخت فایل فشرده اول RAR و بعد گزینه ی مربوط به exe شدن فایل را انتخاب کنید.

طریقه ی ایجاد فایل rar یا zip به وسیله ی برنامه ی win rar:
1- روی فایل مورد نظر کلیک راست می کنیم و گزینه ی Add to archive را انتخاب می کنیم که پنجره ای باز می شود.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

2-اگر می خواهیم با بیشترین مقدار ممکن فایل ما را فشرده کند از پایین سمت چپ از بین دو تا ابزار کشویی که در compression method وجود دارد گزینه ی Best را انتخاب می کنیم.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

3- اگر می خواهیم داخل یک سی دی برنامه ی مورد نظرمون را فشرده کنیم حجمش از 700Mb بیشتر می شود و داخل یک سی دی جا نمی شود می توانیم فایل فشرده شده را طوری تنظیم کنیم که هر 650 یا 700 مگا بایت را یک فایل کند به این ترتیب که وقتی فایل اصلی فشرده شده را داخل سی دی اولی اجرا می کنیم همه ی فایل های داخل آن را می ریزیم و سی دی دوم که فایل فشرده شده ی دومی در آن قرار دارد را می خواهد و ما سی دی دوم را در دستگاه می گذاریم و گزینه ی مورد نظر را فشار می دهیم و فایل های داخل آن را که ادامه ی سی دی اولیست می ریزد. اگر بخواهیم این فایل ها را داخل بیشتر از 2 تا سی دی هم بریزیم این کار ممکن است در پایین این پنجره در شکل بعدی سمت چپ گزینه که کشویی هم هست با نام splite to volumes, bytes وجود دارد که می توان مقدار مورد نظر برای یک فایل که بیشترین مقدار حجم را داشته باشد انتخاب یا تایپ کنیم اگر برای هر فایل 1kb در نظر بگیریم 1000 بایت می شود.

نکته :اگر می خواهیم برنامه ی تولید شده ی خودمان را به طوری که  قبلا گفتیم در یک سی دی بریزیم باید حتما گزینه ی exe شدن فایل فشرده را انتخاب کنیم.

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

مرور مطالب گفته شده :

1)انتخاب rar یا zip بودن در سمت چپ پنجره ی ذکر شده.

2)جدا کردن هر قسمت x بایتی در منوی کشویی سمت چپ و پایین پنجره

3)انتخاب اندازه فشردگی در compression method

4)برای یک فایل معمولی از سمت چپ یکی از گزینه های rar یا Zip را انتخاب می کنیم که rar بهتر است، و برای exe کردن فایل برای اینکه از برنامه ی win rar استفاده نکنیم در قسمت Archiving Option گزینه ی Create SFX archive را انتخاب می کنیم تا فایل ما exe شود. ( فایل های exe را فایل های خودکفا یا خوداجرا هم می گوییم. )

5)    در زبانه comment به معنی " توضیحات "، توضیحات لازم درباره ی فایل مورد نظرمان را می نویسیم.

6- آخر اینکه گزینه ی OK را می زنیم تا یک فایل فشرده بسازیم. با زدن این گزینه در میله ی بالایی هر فایل که فشرده می شود یک بار از 0 تا 100 پر می شود و برای تکمیل نهایی و اعلام کلی نتیجه ی فشرده سازی در میله ی پایینی از 0 تا 100 را نشان می دهد.




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آموزش باز کردن فایل‌ های مسدود شده در آفیس 2013
 
سیستم امنیتی آفیس 2013 نسبت به فایل‌هایی که از اینترنت دریافت می‌کنید و قصد اجرای آن‌ها را دارید بسیار حساس است. این موضوع به این دلیل است که فایل‌ها در یک کامپیوتر دیگر ساخته و ویرایش شده‌اند. از این رو در صورتی که اقدام به اجرای فایلی که برای‌تان ایمیل شده است کنید، احتمال اینکه با پیغام خطایی مبنی بر مسدود شدن این فایل توسط آفیس 2013 روبرو شوید زیاد است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013 بپردازیم.

برای این کار:
کافی است ابتدا بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.سپس در تب General بر روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.در نهایت بر روی OK کلیک کنید.اکنون در صورتی که فایل مذبور را اجرا کنید خواهید دید که دیگر پیغام خطایی مشاهده نشده و فایل توسط نرم‌افزار مورد نظر در مجموعه‌ی آفیس باز خواهد شد.

اما در صورتی که قصد دارید چندین فایل موجود در یک پوشه یا حتی یک درایو را به طور کلی از حالت مسدود شده خارج کنید (یا به عبارت دیگر یک مسیر امن ایجاد کنید):ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013). اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.سپس بر روی Options کلیک کنید.در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.

حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Trusted Locations کلیک کنید.مسیرهای مشخص شده، مسیرهایی هستند که فایل‌های موجود در آن امکان مسدود شدن را ندارند.برای اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.در قسمت Path مسیر مورد نظر خود (شامل یک پوشه یا یک درایو) را درج نمایید (برای این کار می‌توانید از دکمه‌ی Browse نیز استفاده کنید).در نهایت پنجره‌های باز را OK کنید.




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

با سلام

ارسال اس ام اس رایگان به ایرانسل و همراه اول

(اولین نیستم اما بهترین هستم)

برای ورود به لینک زیر بروید

http://emperator98.loxblog.com/




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصاویر و مشخصات تبلت اندرویدی جدید سونی توسط سایت XDA Developers منتشر شده است که حاکی از این است که جانشین تبلت Sony S به زودی وارد بازار خواهد شد.به گزارش پارس ناز همان‌ طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، این تبلت طراحی مشابهی با Sony S دارد ولی بسیار باریک‌تر شده است.
 

این تبلت که از خانواده Xperia خواهد بود، بدنه ای از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم داشته و تنها 570 گرم وزن خواهد داشت. صفحه نمایش 9.7 اینچی این تبلت دارای دقت 1280x800 بوده که نسبت به Sony S تغییری نکرده است.
 

ولی مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در این تبلت نسبت به Sony S را می‌توان در سخت افزار داخلی آن دانست. تبلت Xperia از پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز استفاده می‌کند. به علاوه در پشت این تبلت یک دوربین 8 مگاپیکسلی و در بالای صفحه نمایش دوربین دوم یک مگاپیکسلی تعبیه شده است.
 

تبلت Xperia در سه مدل 16، 32 و 64 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد که امکان افزایش این حافظه از طریق درگاه microSD نیز وجود دارد. به علاوه این تبلت از یک باتری قدرتمند 6000 میلی آمپری استفاده خواهد کرد.
Sony Xperia هشتم شهریور ماه معرفی خواهد شد و یک ماه بعد با قیمت 399 دلار (برای مدل 16 گیگابایتی)، 499 دلار (برای مدل 32 گیگابایتی) و 599 دلار (برای مدل 64 گیگابایتی)، وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

هنگام سرقت شدن موبایل چه کار باید کرد؟
 
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر تلفن همراه هوشمندتان مفقود شد، چکار کنید؟دزدیده شدن تلفن‌های همراه هوشمند علاوه بر ضرر مالی می‌تواند زیان‌های دیگری نیز برای مالکان آنها به همراه داشته باشد.یکی از مهمترین موضوعات هنگام مفقود شدن تلفن همراه اطلاعاتی است که در آن وجود دارد و با ورود تلفن‌های همراه هوشمند میزان اطلاعاتی که افراد برروی تلفن‌های خود ذخیره می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است.وجود اطلاعاتی نظیر شماره حساب‌های بانکی، اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی می‌تواند مالک تلفن همراه را با دردسرهایی مواجه کند.
 
در این راستا مدیر یک شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه با اشاره به نرم‌افزارهای موجود برای کمک به مالباختگان گفت: نرم‌افزارهای رایگانی وجود دارند که هم برروی تلفن‌های همراه اپل و هم برروی تلفن‌های همراه اندرویدی قابل اجرا بوده و این امکان را فراهم می‌کنند تا مکان تلفن همراه مفقود شده را به اطلاع مالک آن برسانند.به گزارش پارس ناز ، وی تصریح کرد: به دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند توصیه می‌شود تا نرم‌افزارهای پولی را برروی تلفن خود نصب کنند که این نرم‌افزارها مالک تلفن را قادر می‌سازد تا پس از مفقود شدن تلفن از راه دور اطلاعات موجود برروی آن را پاک کند.
 




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha