mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


 
 
چند روز قبل اسکرین شات های لو رفته از ویندوز بلو را در نارنجی مشاهده کردید. اما در همین فاصله کوتاه، The Verge ویدیویی از کار با این به روز رسانی را نیز منتشر کرده. ویندوز Blue قرار است مجموعه ای از رفع ایرادات، بهبودها و برنامه های ویندوزی ساخت مایکروسافت را به پلتفرم های سال 2012 این شرکت اضافه کند ولی بیشتری تغییرات، در زمینه رابط کاربری خواهند بود.

علاوه بر گزینه های بیشتر برای انتخاب رنگ، امکان مشاهده دو برنامه در حالت 50-50 در کنار هم را نیز خواهید داشت ولی در رزولوشن بالا، حتی می توانید تا 4 برنامه را به صورت باریکه های عمودی در کنار هم و همزمان مشاهده کنید.

امکان بزرگ کردن کاشی برنامه محبوب Desktop در ابعاد نسبی بسیار بزرگ، یا کوچک کردن کاشی های مختلف مانند ویندوز فون 8 نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر اینها تنظیمات شبکه خصوصی مجازی، امکان مشاهده میزان حافظه اشغال شده توسط هر برنامه و همچنین کنترل آگاه سازی ها نیز وجود خواهد داشت. SkyDrive و یکپارچه سازی سیستم عامل با آن نیز جزو تغییرات بزرگ به واسطه ویندوز بلو خواهند بود.




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

ویندوز 7 برای نگهداری و مصرف بهینه انرژی گزینه های فراوانی را در اختیار شما می گذارد که هنگام عدم استفاده از کامپیوتر به یاری تان می آیند. این گزینه ها شامل Sleep ، Hibernate و Hybrid Sleep هستند. این گزینه ها در صورت استفاده از لپ تاپ هم بسیار کاربردی تر خواهند بود.

اگر شما هم به این موضوع علاقه مند شده و می خواهید با آنها آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکته: این مقاله برای تازه کارها است. اگر شما یک کاربر حرفه ای ویندوز باشید، احتمالا تفاوت میان حالت های انرژی (Power) را می دانید. اما شاید نکات تازه ای را در این مقاله بیابید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
انتظار می رود نسل بعدی تلفن های سری نکسوس را با نام نکسوس 5 و در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که در کمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود ببینیم. اما جدیدترین شنیده ها حکایت از آن دارند که شاید این محصول، با تمام تلفن های رده بالایی که اخیراً معرفی شده اند فرق داشته باشد.

مورد اول نمایشگر است. در رده تلفن های پرچمدار، اخیراً شاهد گرایش شرکت ها به نمایشگر 5 اینچی (کمی بزرگتر یا کمی کوچکتر) بوده ایم ولی منبع ناشناس ما می گوید که نکسوس 5 یک نمایشگر 4.5 اینچی از نوع IPS  و با رزولوشن 720p  خواهد داشت که 88 درصد از سطح جلوی دستگاه را اشغال کرده. این می تواند کم حاشیه ترین نمایشگر موبایل تاکنون باشد، یعنی حاشیه های آن از نمایشگر هر تلفن هوشمند دیگری کمتر خواهد بود.

کلمات کلیدی در شایعه جدید نکسوس 5، فشردگی و جمع و جور بودن بدنه دستگاه، باتری پر ظرفیت و دوربین عالی هستند. گفته می شود پردازنده آن اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز خواهد بود و یک باتری 2800 میلی آمپری دستگاه را تغذیه می کند.

اما جالب ترین و عجیب ترین بخش این شایعه، دوربین 9 مگاپیکسلی با سنسور CCD  است. امروزه تقریباً تمام دوربین ها از جمله دوربین تلفن های هوشمند از سنسور CMOS  بهره می برند که در پردازش تصاویر سریع تر است.

به هر صورت همه این شایعات را باید با سس خوش خیالی هضم کرد زیرا هنوز گوگل چیزی را اعلام نکرده. ولی نکسوس 5 با این مشخصات می تواند دستگاه جالبی باشد که با دوری کردن از نمایشگر 1080p باتری خور، یک عمر باتری مناسب را به کاربرانش ارائه می کند.

از طرف دیگر مشخصات متمایز آن می تواند جا را برای ایکس فون خالی کند که گوگل حتماً ترجیح می دهد آن را به عنوان پرچمدار خود در سال 2013 به مردم بشناساند. انتظار می رود حداقل یکی از این دو دستگاه در اواخر اردیبهشت رونمایی شوند.




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

تقریبا هر هفته چیز تازه ای درباره پروژه سری موتورولا-گوگل یعنی X Phone به گوش می رسد. در جدیدترین مورد، یکی از خبرچین ها این مشخصات را در صندوق پستی سایت phonearena انداخته:


- نمایشگر 4.8 اینچی با روکش یاقوت مصنوعی که می دانیم تا 3 برابر سخت تر از گوریلا گلس است. این منبع اشاره ای به رزولوشن و تراکم پیکسل نمایشگر نکرده.
- کناره های دستگاه از نوعی ضربه گیر لاستیکی مقاوم ساخته شده؛ این مورد و البته مورد بالا، با اظهار نظرهای قبلی لری پیج که گفته بود تلفن های آینده باید در مقابل ضربه و سقوط مقاوم تر از تلفن های فعلی باشند همخوانی دارد.
- جنس قسمت پشتی تلفن از الیاف کربن است؛ می دانیم که فیبر کربن در ترکیب با پلاستیک می تواند جنسی مقاوم و در عین حال سبک را حاصل کند. این نوع مواد در هوافضا و صنایع نظامی کاربرد دارند و تقریبا شبیه کِولار هستند.
- چیپ پردازشی اسنپدرگون 800 با 4 هسته پردازشی که روی فرکانس 2 گیگاهرتز تنظیم شده اند.
- باتری 4000 میلی آمپری؛ (احتمالا روی پیشانی این باتری نوشته شده: اگر می توانی، مرا بکش!)
- بدنه دستگاه کاملا در برابر آب مقاوم است.
- زمان عرضه آبان یا آذر (نوامبر مصادف با فصل تعطیلات آخر سال میلادی) خواهد بود.
ما نمی دانیم که آیا این شایعه یا هر یک از موارد مشابه حقیقت دارند یا خیر ولی هر چه که هست، موتورولا و یا منابع ناشناس که سر و صدای زیادی به راه انداخته اند، بهتر است وقت ما را تلف نکرده باشند.




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اپلیکیشن آب و هوا فارسی
 

شاید به علت ثبات آب و هوایی که در فصول مختلف در ایران شاهد هستیم، برنامه های مربوط به آب و هوای از اهمیت کمتری برای کاربران ایرانی برخوردار باشند. فصل بهار اما یکی از غیر قابل پیش بینی ترین فصول سال است. باران های جدید، آفتاب، باد و ... همگی از مواردی هستند که در هر لحظه بهار باید انتظار آنان را بکشیم.

اپلیکیشن ها هواشناسی بسیاری وجود دارند، در میان آن ها اما یک اپلیکیشن فارسی، با راهی ساده، خود را به عنوان یک گزینه قابل قبول مطرح کرده است. برنامه « آگهداد آب و هوا فارسی»، اپلیکیشنی است که اطلاعات هواشناسی را، به همراه پیش بینی وضعیت آسمان در ۴ روز آینده، به Notification Center دستگاه شما می آورد، و از این طریق ضمن اینکه فضایی را از Home Screen اشغال نمی کند، راهی سریع را برای اطلاع رسانی، در اختیار کاربر قرار می دهد.

این برنامه با تشخیص خودکار محل اقامت شما، درجه هوا، زمان طلوع و غروب خورشید و سرعت وزش باد را اعلام می کند. به جز اطلاعاتی که در مرکز پیام های اندروید نمایش داده می شود، برنامه از محیطی اختصاصی برخوردار نیست و به همین خاطر در ارائه امکانات مختلف، ضعیف ظاهر می شود.

قیمت این اپلیکیشن ۵۰۰ تومان است و از طریق کافه بازار قابل خرید است؛ این درست است که کاربران باید توسعه دهندگان داخلی را حمایت نمایند، اما برنامه نویسان نیز باید سعی کنند تا با اضافه کردن قابلیت های مختلف به اپلیکیشن های خود، اعتمادی متقابل را بوجود آورند.

شما برای اطلاع از وضعیت آب و هوا از چه اپلیکیشنی استفاده می کنید ؟




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

به نظر می رسد ماجرای خصوصی سازی شرکت دل وارد مرحله جدیدی شده باشد. به دنبال توافق 24.4 میلیارد دلاری ماه گذشته که امکان خصوصی سازی شرکت دل توسط موسس آن مایکل دل و گروه سرمایه گذاری Silver Lake را فراهم می کرد، حالا دو کوشش جدید برای تملک شرکت شماره 3 دنیای کامپیوتر به راه افتاده.

گروه سرمایه گذاری Blackstone  پیش از پایان دوره تعیین شده برای ارائه پیشنهاد خرید، یک پیشنهاد اولیه را روی میز گذاشته که به به شرکت دل این امکان را می دهد تا گزینه دیگری را نیز برای خصوصی سازی در نظر بگیرد. البته این شرکت هنوز ساز و کارهای مالی خرید را اعلام نکرده ولی سرمایه گذاران احتمالی را در وضعیت آماده باش قرار داده.

از آن سو میلیاردر بزرگ کارل ایکان که -یک سهم اقلیت در شرکت دل دارد و- مخالف پیشنهاد صورت گرفته برای خصوصی سازی توسط مایکل دل و گروه Silver Lake بوده نیز پیشنهاد دیگری را روی میز گذاشته. مفاد این دو پیشنهاد رسما اعلام نشده ولی پیشنهادهای جدید قاعدتا باید جذاب تر از قیمت 13.65 دلار به ازای هر سهمی باشند که موسس دل و گروه Silver Lake در ابتدا مطرح کرده اند.

در حال حاضر نه شرکت دل، نه گروه Blackstone و نه کارل ایکان، در این باره اظهار نظر نکرده اند اما شنیده می شود که ایکان قیمت 15 دلار برای هر سهم را پیشنهاد داده تا 58 درصد از سهام شرکت را تصاحب کند و Blackstone هم قیمتی در حدود 14.25 دلار را پیشنهاد کرده.

نکته این است که در پیشنهاد اولیه توسط مایکل دل و Silver Lake، آقای دل همچنان مدیر عامل شرکت باقی خواهد ماند ولی در صورت تصویب یکی از دو طرح دیگر، احتمال اینکه او ریاست شرکتش را دوباره از دست بدهد زیاد است. مایکل دل با این خصوصی سازی می خواهد Dell را هر چه بیشتر به شرکت IBM شبیه کند که در زمینه خدمات به سازمان ها و شرکت ها، کاملا سود آور و موفق بوده. آیا این فرصت را خواهد یافت؟




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

تا چندی پیش فضانوردان مقيم ايستگاه بین الملی فضايی به دنبال راهی برای حذف گاز اتیلن توليد شده توسط گیاهانی بودند که در ايستگاه پرورش می دادند. تا اینکه بلاخره در يک کار مشترک بين سازمان ناسا و دانشگاه Wisconsin يک دستگاه تصفیه هوا برای رفع این مشکل ايستگاه فضایی طراحی و ساخته شد.

 

این دستگاه که Airocide نام دارد علاوه بر کاربرد های حفاظتی و صنعتی اکنون توانسته امتياز مصارف خانگی را نيز به خود اختصاص دهد. استفاده از گونه های مشابه اين دستگاه از سال 1998 در فروشگاه های مواد غذایی و یا کارگاه های بسته بندی مواد غذایی مرسوم بوده. همچنین از سال 2003 نیز جهت مصارف پزشکی به بيمارستان ها و مراکز درمانی راه يافته.

 

اما اکنون قرار است با ورود آن به خانه هايمان، هوای محیط را از ذرات ریز گرد و غبار که گاها همه ما را دچار آلرژی های تنفسی می کند، پاک و خالص سازد. هر دستگاه Airocide در ارتباط با یک محفظه واکنش کار می کند که در آن هزاران حلقه شيشه ای کار گذاشته شده است. جداره داخلی و خارجی اين حلقه های شیشه ای با دی اکسید تيتانيوم پوشش داده شده.

 

زمانی که گازها و ذرات بیولوژیکی موجود در هوا به این حلقه ها می چسبند، خنثی می شوند. جالب اینجا است که در انجام این فرایند نیاز به هیچ ماده افزودنی نیست و محصول فرعی ديگری هم دیده نمی شود. تنها کافی است که یک مرتبه در سال محفظه واکنش تعویض شود.

 

سازنده Airocide ادعا می کند اين محصول تا 100% در زمینه تصفیه هوا از آلاينده های بيولوژيکی نظیر قارچ ها، کپک ها، ذرات گرد و غبار، مايت های وحشتناک! ، ويروس ها و باکتری ها و همچنين انواع ترکيبات فرار موفق عمل می کند. قرار است Airocide با قيمت 799$ به همراه يک محفظه واکنش اضافه با قیمت 99$ به فروش برسد.




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

شرکت ای ام دی کارت گرافیک جدیدی را معرفی نموده که با قیمت ۱۴۹ دلاری اش برای بازی خورهایی است که دوست دارند از مزیت فناوری ۲۸ نانومتری استفاده کنند، اما نمی خواهند پول زیادی خرج نمایند.

مدل 7790 نسبت به مدل 7770 حدود ۵۰ درصد قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد. در حالی که فقط ۵ وات انرژی بیشتری مصرف می کند.

در مقایسه با مدل 7850 که کمی گران تر است، این مدل ۳۰ درصد ضعیف تر است و فقط ۱ گیگابایت حافظه GDDR5 دارد. اما مصرف انرژی اش نصف آن شده است.


7790-2.jpg

اگر این کارت گرافیک را با نزدیک ترین رقیبش در خانواده انویدیا یعنی GTX 650 Ti مقایسه کنیم، می بینیم که در وضعیت 1080p حدود ۲۰ درصد بهتر عمل می کند و بقیه مقایسه ها هم در تصویر قابل مشاهد است.

کارت گرافیک Radeon HD 7790 ای ام دی از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.


7790-9.jpg

7790-10.jpg




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

نمودارهای این مطلب، تاریخچه تصویری 7 سال اخیر بازار تلفن های هوشمند را به تصویر کشیده اند. در حالی که اندروید و iOS این بازار را در قبضه قدرت خود گرفته اند، ولی جالب است که چطور این نمودار همزمان تاریخچه افول سیستم عامل های دیگر را هم در خود دارد. افولی که ممکن است برای دو برنده بازار امروز هم به همان سرعت از راه برسد چراکه این نمودار نشان می دهد با یک بازار بسیار پویا طرف هستیم.

در سال 2007 پالم، سیمبیان و بلکبری همه کاره بودند. اما در سال بعد این مایکروسافت بود که توانست بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد. مجدداً بین سال های 2008 تا 2010 این بلکبری بود که به جایگاه اول رسید و این در حالی بود که با ظهور iOS و سپس اندروید، کم کم سهم آن و سایر سیستم عامل ها رو به کاهش نهاد و آنها اکنون روی هم رفته کمتر از 10 درصد از بازار را در اختیار دارند.

حالا اندروید با 70 درصد، iOS با 20 درصد و سایرین با 10 درصد سهمر در بازار امروز حضور دارند و یکی از جالب ترین نکات آن است که دومین بازیگر اصلی، یعنی iOS که اساساً به وجود آورنده بازار تلفن های هوشمند به شکلی که امروز می شناسیم است، هرگز از لحاظ سهم کلی در مقام اول نبوده.

111092-1280.jpg




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

 

دوربین های DSLR به بزرگی و حجیم بودن شهرت دارند و اگر به دنبال کیفیت عالی در عکاسی هستید باید تحمل اندازه و وزن شان را هم داشته باشید. اما امروز کانن بعد از معرفی دوربین های ببین و بگیر جدیدش. یک دوربین DSLR هم معرفی کرده که کوچکترین دوربین جهان در این خانواده به حساب می آید.

با جناب EOS Rebel SL1 آشنا شوید. این دوربین در واقع نسخه فشرده شده T5i است که آن هم امروز معرفی شده و دو حرف SL در آخر نامش به معنی super lightweight است.

این دوربین با سنسور 18 مگاپیکسلی از نوع Hybrid CMOS II تنها حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد (برای بدنه) و می تواند از لنزهای سری EOS استفاده کند. ابعاد این دوربین ۴.۶ در ۳.۶ در ۲.۷ اینچ است.


T5i_SL1_size_610x458.jpg

دوربین Rebel SL1 به همراه لنز جدید EF-S 18-55mm IS STM ارایه می شود و از فناوری پردازش تصویر DIGIC 5 استفاده می کند. نمایشگر آن هم لمسی است و اتوفوکوس اش از ۹ نقطه همزمان پشتیبانی می کند. میزان ISO هم بین 100 تا 25600 است و می تواند ویدیو 1080p را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.

این دوربین با قیمت ۶۵۰ دلار برای بدنه و ۸۰۰ دلار با لنز گفته شده از ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha