mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


 
عدد فعال سازی اندروید یکی از آن مواردی است که گوگل خیلی علاقمند مانور روی آن است و هرگز ذکرش را فراموش نمی کند. هر وقت یکی از مدیران گوگل در کنفرانسی صحبت می کند، باید منتظر اعلام عددی جدید برای آمار فعال سازی روزانه دستگاه های اندرویدی باشیم.

این بار آقای اریک اشمیت، مدیر عامل اسبق و رئیس هیئت مدیره فعلی گوگل در کنفرانس Dive Into Mobile که سایت AllThingsD برگزار کننده آن است، تایید کرده که گوگل روزانه 1.5 میلیون فعال سازی را برای دستگاه های اندرویدی ثبت می کند.

آخرین آمار فعال سازی اندروید 1.3 میلیون در روز بود که 100 هزار دستگاه کاهش را نسبت به رکورد 1.4 میلیونی قبل از آن نشان می داد. حال به نظر می رسد که بعد از یک دوره نزولی کوتاه مدت، دوباره روند فعال سازی سر به آسمان گذاشته.

آقای اشمیت می گوید که گوگل همچنان با ثبات در مسیر رسیدن به 1 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال تا پایان سال 2013 حرکت می کند. این، نسبت به رقم 750 میلیون دستگاه فعال که ماه گذشته لری پیج تایید کرد، افزایشی 25 درصدی خواهد بود.

آقای اشمیت می گوید کلید این رشد پایدار یا حتی وصل کردن تمام مردم دنیا به اینترنت در پایان دهه جاری میلادی این است که قیمت دستگاه ها به مرز 100 دلار کاهش یابد، چیزی که او معتقد است به زودی میسر خواهد شد. اما تصور کنید که این رشد در عرصه های مختلف، چطور کاربران جهانی اینترنت یعنی شاهرگ حیاتی گوگل را افزایش می دهد و پتانسیل بالقوه کسب درآمد گوگل از راه های مختلف به خصوص تبلیغات را نیز به همچنین.




تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
در نارنجی زیاد از مدیران بزرگ و موفق دنیای فناوری نوشته ایم. چیزهای زیادی از روش های کاری آنها می دانیم و همیشه می توان از زوایای جدید به آنها نگاه کرد.

رئیس بودن سخت است. مردم به طور طبیعی آرزوی داشتن رئیس نمی کنند و کسی هم نیست که آرزوی رئیس شدن داشته باشد. ولی اکثر مردم مشتاق به داشتن یک رهبر کاری خوب هستند و اکثر سازمان ها هم بر اساس کیفیت مدیران شان رشد کرده یا بر عکس، از بین می روند.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید. نظرات خودتان را هم درباره 10 کاری که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم، با دیگران در میان بگذارید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

به اتمام سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، ویندوز 8 همچنان به رشد کُند اما پایدار خود ادامه می دهد. اما اکنون ویندوز 7 تبدیل به بازیگر اصلی دنیای سیستم عامل ها شده است و ویستا هم بالاخره به رکورد پایین تر از ۵ درصد سقوط کرد.

آخرین گزارش منتشر شده نشان می دهد که مارس ۲۰۱۳ واقعا برای ویندوز 8 خوب و خوش یمن بوده و این سیستم عامل با رشد 0.52 درصدی اکنون 3.31 درصد بازار سیستم عامل های دنیا را در دست دارد. در حالی که ویندوز 7 هم تنها با 0.18 درصد رشد، به سهم 44.73 درصدی دست یافته است. البته هنوز نتوانسته سقوط 0.63 درصدی دو ماه پیش را جبران کرده و به بالای ۴۵ درصد برسد.

ویندوز ویستا هم با سقوط 0.18 درصدی بالاخره به 4.99 درصد سهم بازار رضایت داده و برای اولین بار سهم کمتر از ۵ درصد را تجربه می کند. این سیستم عامل برای اولین بار در ژولای ۲۰۱۱ به سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد سقوط کرده بود. ویندوز ایکس پی هم با کاهش چشمگیر 1.26 درصدی اکنون 37.73 درصد بازار را در اختیار دارد.

در انتهای ۲۰۱۲ ویندوز توانست پس از شش ماه کاهش سهم بازار، به لطف ویندوز 7 و 8 مقداری از سهم خود را در بازار سیستم عامل پس بگیرد. در ۲۰۱۳ هم تاکنون ویندوز این سهم از دست رفته را پس گرفته است. از فوریه تا مارس، ویندوز رشد 0.27 درصدی را داشته و اکنون 91.89 درصد سهم بازار سیستم عامل های دنیا را در اختیار دارد. این در حالی است که او اس ایکس و لینوکس هر دو با کاهش سهم مواجه بوده اند و اکنون تنها 6.94 و 1.17 درصد بازار را در اختیار دارند.




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

به جز افرادی که کار و شغلشان با متر مرتبط است، هیچ کس دائما با خودش چنین ابزاری را این طرف و آن طرف نمی برد. اما هنگام کارهای ضروری برای اندازه گیری فواصل کوتاه چه باید کرد؟ شاید یکی از ساده ترین کارها، استفاده از دست و پا باشد.

آموختن اینکه طول وجب شما و اندازه کف پا یا گام های تان چقدر است، می تواند شما را برای همیشه از به همراه داشتن ابزارهای اندازه گیری فاصله، بی نیاز کرده و به شکل تقریبا دقیقی در اندازه گیری به یاری تان بیاید. شما می توانید هر چیزی را با وجب یا گام های تان اندازه گیری کنید. آنگاه به سادگی تعداد وجب یا گام را در اندازه ای که از قبل می دانید ضرب نمایید. البته دانستن اندازه های دیگری چون نوک انگشت شست تا اولین بند آن، عرض چهار انگشت بسته یا طول یک گام بلند هم می تواند کمک خوبی باشند.

برای اندازه گیری با بدن کلک های فراوان دیگری را هم می توان یافت که برخی از آنها، از دوران باستان مورد استفاده قرار می گرفته اند. بد نیست نگاهی به چند مورد داشته باشیم:

* فاصله میان بینی تا انتهای شست هنگامی که دست کاملا باز شده باشد، تقریبا ۳۶ اینچ یا ۹۱ سانتی متر است. این فاصله را از قدیم به عنوان یک یارد می شناسند و خیاط ها و بزّازان از آن استفاده می کرده اند. اکنون هم می توانید برخی پارچه فروشان قدیمی را بیابید که از این روش در اندازه گیری پارچه استفاده می کنند.

* فاصله میان نوک انگشت شست تا اولین بند آن تقریبا یک اینچ یا 2.54 سانتی متر است.

* فاصله میان بالای آرنج تا نوک انگشت میانی شما هنگام را از قدیم یک ذرع یا ذراع می خوانده اند که تقریبا ۱۸ اینچ یا ۴۶ سانتی متر است. می گویند نوح پیامبر از این اندازه گیری در ساخت کشتی استفاده کرده است و مصریان قدیم در ساخت اهرام از آن بهره برده اند.

* طول طنابی که آن را میان دو دست کاملا باز به صورت افقی نگه داشته اید، تقریبا ۷۲ اینچ یا ۱۸۳ سانتی متر یا یک قولاج است. این واحد اندازه گیری در دریانوردی مرسوم بوده است.

خب، شما لازم نیست که برای اندازه گیری ها تمام این اعداد و ارقام را به خاطر بسپرید. بلکه تنها کافی است که یکی دو شیوه را برای اندازه گیری های کوچک و نسبتا بزرگ آموخته و آنها را به خاطر بسپرید. یا حتی آنها را درون موبایل یا سرویس های ابری و ایمیل متصل به تلفن هوشمندتان یادداشت کنید. از این پس دیگر لازم نیست دائما دنبال متر و خط کش بگردید.

شما چه روش هایی را برای اندازه گیری بدون متر می شناسید؟




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

وقتی دچار گلودرد می شویم معمولا به این معنی است که باکتری ها در گلوی ما تجمع پیدا کرده و سبب بیماری شده اند. راه حل هم استفاده از آنتی بیوتیک است که به صورت کپسول، آمپول و... تجویز می شود.

اما چه می شود اگر باکتری های خطرناک وارد جریان خون ما شده و سبب عفونت گسترده شوند؟

در شرایط عادی معمولا دچار چنین مشکلی نمی شویم. چرا که سیستم ایمنی بدن ما جلو ورود و تکثیر باکتری ها را در جریان خون می گیرد. اما در افرادی که به هر علتی دچار ضعف سیستم ایمنی شده اند، ممکن است شاهد بروز چنین اتفاقی باشیم که در علم پزشکی به آن Sepsis می گویند.

لازم است بدانید که سپسیس علت شماره یک مرگ در میان بیمارانی است که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری هستند و فقط در آمریکا سالانه ۲۰۰ هزار نفر به خاطر آن جان خودشان را از دست می دهد. عفونت در خون به سرعت گسترش پیدا می کند و سبب مرگ بیمار می شود.

در حال حاضر روش مقابله با سپسیس تجویز گسترده انواع آنتی بیوتیک ها است که متاسفانه همیشه هم با موفقیت همراه نیست.


حالا بعد از تمام این مقدمه ها به اصل خبر می رسیم و آن ساخت دستگاهی است که با کمک نانوتکنولوژی در آینده نزدیک قادر خواهد بود که عوامل بیماری زا از جریان خون فیلتر کند. و این به معنی یک راه حل کاملا متفاوت و انقلابی برای سپسیس است.

این فناوری توسط انستیتو Wyss و کمک دانشگاه هاروارد توسعه پیدا کرده و حالا آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا هم بودجه ای ۹ میلیون دلاری به آن اهدا نموده تا توسعه پیدا کرده و هر چه زودتر در اختیار بیماران قرار بگیرد. کاری که این دستگاه انجام می دهد شبیه به طحال در بدن انسان است. یعنی اینکه سلول های مرده و دیگر عوامل بیماری زا را از خون فیلتر می کند.

ذرات ویژه ای که مغناطیسی هستند و با کمک دانشگاه هاروارد ساخته شده اند، شبیه سلول های ایمنی ماکروفاژ در بدن انسان عمل می کنند و مواد خارجی موجود در خون را شناسایی کرده و از جریان خون خارج می نمایند.

تیم سازنده این دستگاه می گوید طی چند سال آینده قادرند که این دستگاه را با فناوری های جدید تکمیل کرده و درمان سپسیس را به صورت بنیادین تغییر دهند.

کافی است تصورش را بکنید این دستگاه به جریان خون بیمار متصل شده و عوامل بیماری را از مسیر فیلتر کند. دستگاهی که جان هزاران بیمار را در سال نجات می دهد.




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
بیرون ریختن اسباب و وسایل قدیمی و جایگزینی آنها با تکنولوژی ها و سیستم های "هوشمند" می تواند روش خویی برای بهینه سازی مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها باشد. البته بعضی از فناوری هایی که در این مطلب خواهید خواند مناسب همه خانه ها نیستند ولی آشنایی با آنها نیز خالی از لطف نیست.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
چطور ریچارد برانسون، بیل گیتس، وارن بافت و بسیاری افراد ثروتمند دیگر اینقدر در کارشان عالی عمل کرده اند؟ این پرسشی است که حتما شما هم از خودتان پرسیده اید. در عین حال که کسی نمی تواند با کلمات، دلایل موفقیت آنها را توصیف کند، ولی با بیان درس هایی از طرز فکرشان می شود تا حدودی با ایده های این افراد آشنا شد.

در ادامه مطلب به 7 قاعده جالب اشاره می کنیم که آدم های بسیار موفقی به آنها عمل کره ولی افراد عادی ازشان دوری می ورزند. شاید همین ها وجه تمایز این دو دسته باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اپلیکیشن های رنگارنگ بسیاری تا به حال برای مدیریت کارهای روزانه عرضه شده اند، هر یک از این برنامه ها با تمرکز بر روی قابلیتی خاص، سعی بر این داشته اند تا مخاطبین بیشتری را جذب خود نمایند و محیط ایده آل تری را جهت مدیریت امور، فراهم کنند. در این بین اما گروه Grailr راه متفاوت تری را در پیش گرفته است.

اپلیکیشن CARROT، برنامه ای است که سعی می کند شما را با روش های متفاوت به انجام کارهایتان، تشویق کند. این برنامه مراحل مختلفی را داخل خود طراحی کرده است که شما با به پایان رساندن کارهای خود و کسب امتیازات لازم، می توانید آن ها را پشت سر گذارید. با اتمام هر مرحله، قابلیت جدیدی به اپلیکیشن اضافه می شود، برای مثال در ابتدا اپلیکیشن تنها قادر است تا کارهای روزانه شما را در خود ذخیره کند و پس از اتمام، آن ها را از لیست حذف نماید؛ اما به مرور زمان و با طی کردن مرحله های مختلف می توانید، کارهای بیشتری را می توانید با اپلیکیشن خود انجام دهید و از آن لذت ببرید.
 

carrot-app.PNG

CARROT همچنین از سر و زبان خوبی هم برخوردار است و با جملات بامزه خود، انگیزه شما را برای انجام کارها، افزایش می دهد. البته این اپلیکیشن همیشه اینقدر مهربان نیست، اگر Task هایی که در این برنامه وارد کردید، برای مدتی دست نخورده باقی بمانند، لحن اپلیکیشن عوض می شود و با تیکه هایی که به شما می اندازد، حسابی تحقیرتان می کند. در واقع CARROT داری مود های متفاوتی است، در عصبانی ترین حالت، رنگ محیط اپلیکیشن سیاه و قرمز می شود و موسیقی متن ترسناکی نیز پخش می شود.

یک دکمه آبی رنگ در برنامه تعبیه شده که CARROT به عنوان سنسورش از آن یاد می کند و بسیار نیز به آن حساس است، پس هرگاه که از دست این دستیار پر رو خسته و یا ناراحت شدید، می توانید با لمس کردن پیاپی این سنسور، حسابی انتقام بگیرید.

این برنامه برای مدت محدودی رایگان شده است، لذا پیشنهاد می کنیم هرچه سریع تر نسبت به دانلود آن اقدام کنید. CARROT : The Todo List with a Personality در حال حاضر از طریق اپ استور برای دستگاه های مجهز به iOS 6 به بالا، قابل دریافت است.




تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پیش از این درباره شناخت انواع کابل ها و همچنین شیوه راه اندازی یک سیستم سینمای خانگی با شما صحبت کرده ایم. اما اکنون نوبت به این رسیده تا ببینیم برای استفاده از آن به چه نوع کابلی نیاز داریم؟

حتما شما هم هنگام خرید کابل های سیستم صوتی و تصویری خانگی، یا کنسول بازی تان، با قیمت های متنوع و گاه سرسام آوری در بازار روبرو شده اید. اما آیا واقعا کابل های گران تر و با کیفیت تر سیگنال های دیجیتال بهتری را هم برای تان فراهم خواهند کرد؟ جواب دقیق به این سوال ممکن است شما را شگفت زده کند.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا ببینیم پاسخ چیست.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

فیبرهای نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار زیاد هستند. اما با این حال به خاطر جنس آنها سرعت انتقال اطلاعات بسیار کند‌تر از سرعت نور است.

حالا گروهی از محققان در دانشگاه ساوت‌همپتون بریتانیا کابل فیبر نوری جدیدی ساخته اند که تو خالی است و درون آن با هوا پر شده است.

نتیجه کار آنها رسیدن به سرعت انتقال اطلاعاتی حدود ۱۰۰۰ برابر کابل های فیبر نوری فعلی است. از آنجایی که سرعت حرکت نور در هوا تقریبا معادل ۹۹.۷ درصد سرعت آن در خلا است، بنابراین آنها توانسته اند اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۰ ترابایت در ثانیه منتقل کنند.

البته کار آنها ایده جدیدی نیست و تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات با سرعت نور کار می کنند. اما ایده ساخت فیبر نوری توخالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتاسنتر ها استفاده کرد.

فکر می کنید چند سال دیگر چنین کابل هایی در خانه داشته باشیم؟ زمانی که می توانید ۱۰ ترابایت اطلاعات را در یک ثانیه دانلود کنید.




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha