mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


 
 
 
این اتومبیل بتمن است، اما نه مدل سینمایی اش. اینجا خودرویی واقعی را می بینید که برای شرکت در یک رالی اتومبیلرانی ساخته شده.

تیم سازنده شامل جوانانی ۲۱ تا ۳۴ ساله است که از چند کشور دور هم جمع شده اند و خودروی شوالیه سیاه را ساخته اند. اتومبیل بتمن آنها حتی از Hummer H2 هم بزرگ تر است و تیم سازنده می گوید آن را معادل اندازه خودرو در فیلم سینمایی ساخته اند.

با یک موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری و وزن ۲.۵ تن، پیش بینی می شود حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ku-xlarge.jpg

قرار است در این رالی، مسیری حدود ۵۰۰۰ کیلومتر طی شود و سازندگان می گویند قصد داشتند روح فیلم سینمایی بتمن را در این مسابقه زنده کنند.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
نوکیا امروز دهلی نو را مکان مناسبی برای معرفی یکی از اعضای جدید خانواده آشا یافت، آشا 501 تلفنی لمسی است که برای پر کردن شکاف تلفن های همراه و تلفن های هوشمند عرضه شده و طراحی آن فاصله زیادی از دیگر اعضای این خانواده گرفته و در دو مدل دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه خواهد شد.

یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 320 در 240 که با شیشه مقاوم پوشانده شده، میزان نامشخصی از حافظه داخلی، یک کارت حافظه 4 گیگابایتی از نوع میکرو اس دی بر روی تلفن، شکاف میکرو اس دی تا 32 گیگابایت، دوربین 3.2 مگاپیکسلی در عقب، بدون دوربین جلو، وای-فای، قابلیت مخابراتی 2g، و در آخر پورت میکرو یو اس بی و پورت 3.5 میلیمتری هدفون، از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن هستند.

یک دکمه فیزیکی در زیر نمایشگر نقش دکمه بازگشت به عقب را بازی می کند و پلتفرم به لطف لمسی بودن نمایشگر، از نوع سوایپ طراحی شده که برای حرکت در آن، کافی است به چپ و راست سوایپ کنید.

ابعاد دستگاه 99.2 در 58 در 12.1 میلی متر است و وزن آن 98. باتری در مدل تک سیم کارت تا 48 روز و در مدل دو سیم کارت تا 26 روز دستگاه را در حالت آمده به کار نگه می دارد. مدت زمان مکالمه مداوم هم 17 ساعت ذکر شده. آشا 501 در 6 رنگ سیاه، سفدی، آبی، قرمز، زد و سبز، و با قیمت 99 دلار عرضه می شود.

می توانید عکس های این تلفن ارزان را در ادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

بعد از 5 سال ضرردهی، سونی اینک اعلام کرده که در سال مالی 2012، توانسته این روند را متوقف کرده و به 458 میلیون دلار سود خالص دست پیدا کند، که 54 میلیون بیش از پیش بینی های صورت گرفته نیز هست. به این شکل، سونی جهشی 6.158 میلیارد دلاری داشته و توانسته ضرر 5.7 میلیاردی سال 2011 را با چرخشی بزرگ، به سود تبدیل کند. سود عملیاتی نیز 2.45 میلیارد ذکر شده که بیشتر از رقم مشابه در سال قبل، یعنی 820 میلیون دلار است.

این بازگشت به مسیر سود آوری در حالی است که درآمد بخش های اصلی نظیر فروش دوربین، بازی ها، و بخش سرگرمی های خانگی با کاهش مواجه شده. سونی با اذعان به کاهش تقاضا برای دوربین های کامپکت، تلویزیون های ال سی دی و کنسول پلی استیشن به سود اندک بخش دوربین و بازی (به ترتیب 18 و 15 میلیون دلار) اشاره کرده در حالی که بخش تلویزیون، با ضرر 897 میلیون دلاری مواجه است.

سودآور ترین زیر مجموعه سونی، کسب و کار فیلم سازی بوده که 7.8 میلیارد دلار درآمد عملیاتی را به حساب های شرکت واریز کرده، بخش خدمات مالی هم سود 1.55 میلیاردی را حاصل کرده. جالب اینجا است که سیاست های ارزی دولت ژاپن که به تضعیف ین در مقابل سایر ارزها انجامیده، موجبات افزایش درآمد خارجی سونی را هم فراهم کرده. بخش موبایل سونی هم در مقایسه با سال قبل، پیشرفت 4.7 درصدی را نشان می دهد که این بازگشت به مسیر سودآوری، یکی از موفقیت های قابل توجه بوده.

سونی که تحت هدایت «کاز هیرایی» توانسته به مسیر سودآوری برگردد، برای سال مالی جاری، سود خالص 507 میلیون دلاری را پیش بینی می کند و انتظار دارد فروش تلفن های هوشمندش بتواند درآمدها را به خوبی افزایش دهد. انتظار سونی، فروش 42 میلیون تلفن همراه در سال مالی 2013 است که 27.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد و اقبال عمومی به اکسپریا Z یکی از دلایل این خوش بینی است.

نباید فراموش کرد که عرضه پلی استیشن 4 هم می تواند باعث افزایش درآمد شود هر چند که معمولا در آغاز راه، فروش کنسول ها با ضرر همراه است و به مرور با پوشش هزینه های تحقیق و توسعه، افزایش فروش می تواند به تعادل عملکرد مالی شرکت بینجاند.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


سامسونگ همیشه بابت تولید اسمارت فون ها و تبلت هایی که در مقایسه با رقبا، حس بی دوام و کم ارزش بودن را به مشتری منتقل می کنند، مورد سرزنش واقع شده است. اما باید گفت اینکه احساس می کنید چیزی ارزان است، واقعا به این معنی نیست که ارزان تولید شده است.

موسسه تحقیقات بازار IHS iSuppli در یک تجزیه و تحلیل همراه با واکاوی به سراغ مدل ۳۲ گیگابایتی گلکسی اس 4 سامسونگ رفته تا ببیند درون این پرچمدار تازه وارد چه قطعاتی خوابیده است و تولید هر کدام چقدر برای سامسونگ آب می خورد.

در این کنکاش مشخص شد اجزا به کار رفته برای ساخت هر دستگاه از این اسمارت فون ها تقریبا ۲۳۷ دلار قیمت دارند. که این عدد حدود ۱۰ درصد بیشتر از قیمت ۲۱۷ دلاری است که IHS iSuppli پیش از این برای مدل ۳۲ گیگابایت آیفون 5 تخمین زده بود.

اما نکته اینجا است که پول اغلب قطعات داخلی اس 4 به جیب دیگر شرکت های زیر مجموعه سامسونگ واریز می شود، و این می تواند مزیت بزرگی برای سامسونگ در مقابل سایر رقبا باشد.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
در پروژه RoboBees که دانشگاه هاروارد اجرای آن را بر عهده دارد، الآن چند ماهی هست که نمونه های اولیه حشرات رباتیک در حال پروازند و گام بعدی این است که آنها را به "مغز" مجهز کنند.

این حشرات رباتیک، به اندازه نصف یک گیره کاغذ بزرگی دارند و وزن شان کمتر از یک دهم گرم است و اینکه می توانند پرواز کنند، خود به تنهایی یکی از شگفتی های مهندسی است، به خصوص با این اندازه ریزه میزه. دقیقا به خاطر همین ابعاد کوچک، گنجاندن بخش های بعدی در آنها، چالش های بزرگتری را پیش روی مهندسین قرار خواهد داد.

بنا به متنی که هاروارد در این رابطه منتشر کرده: «بخش های بعدی پروژه، شامل یکپارچه سازی دستاوردهای گروه های مختلف تحقیقاتی است که بر روی مغز، شبیه سازی رفتار کلونی حشرات، منبع انرژی و بقیه اجزا کار کرده اند. کار تا زمانی که این حشرات رباتیک به طور کامل خودکار و بی سیم، قادر به فعالیت باشند ادامه می یابد.»

نگران نباشید چون چالش های مهندسی زیادی پیش رو هست و به این زودی ها چنین حشراتی دور و بر شما نخواهند پلکید، ولی بعید نیست که زیر نظر داشتن امنیت شهرها در آینده، به دست کلونی هایی از این حشرات رباتیک سپرده شود.

چالش های فعلی عبارت هستند از ساختن مغزهایی که برای تامین انرژی به منبع بیرونی نیاز نداشته باشند، و ساخت یک باتری بسیار بسیار کوچک برای تامین انرژی یک حشره بی سیم، که هیچ کدام کار آسانی نیست.

در بخش ساخت مغز پردازشی این حشره، پژوهشگران هاروارد تنها نیستند و تیم هایی از دانشگاه های ساسکس و شفیلد در بریتانیا، بر روی پروژه ای به نام Green Brain کار می کنند که می تواند حشراتی شبیه پروژه RoboBees را بدون دخالت خارجی یعنی از طریق رایانش کلونی، یا با داده های خارجی و از طریق رایانش موازی که نتایج آن توسط سنسورهای روی حشره دریافت می شود، کنترل کند.

در اصل با وجود فعالیت تیم های موازی، چالش ها به میزان پیشرفته بودن مغزی که برای اداره حشره مورد نیاز است، بستگی دارد. مثلا برنامه این است که پروژه Green Brain بر روی یک سوپرکامپیوتر اجرا شود و از طریقه گیرنده های روی حشره، با آن ارتباط برقرار و دستورات ارسال شود.

حتی اگر هم امکان قرار دادن یک پردازنده گرافیکی در داخل حشره می بود، احتمال اینکه باتری مناسب برای در حال پرواز نگه داشتن و انجام کارهای پردازشی در داخل آن ساخته شود، کم بود بنابراین این امکان وجود دارد که برای صرفه جویی در مصرف انرژی، سر انجام از رایانش در کلونی حشرات استفاده شود، که چیزی است شبیه رایانش توزیع شده و به هر چه ساده تر ساختن حشرات کمک می کند.




تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
گلکسی اس 4 یکی از بحث بر انگیز ترین محصولات امسال بوده و دو قطعه اصلی آن که بیش از همه مورد صحبت قرار گرفته، نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن تمام اچ دی و پردازنده 8 هسته ای اگزینوس 5 اکتا هستند. اما به نظر نمی رسد جنجال بر سر این دو مورد، به این زودی ها تمام شود چرا که تازه مدل های مختلف آن به بازار مصرف رسیده و موارد جدیدی مطرح می شود.

در مورد مدل برخوردار از پردازنده اگزینوس 5 اکتا، گزارش هایی مبنی بر کند بودن دستگاه در حالی که هیچ عملکرد خاصی انجام نمی دهد، وجود دارد. یکی از کاربران در توییتر خود نوشته "سامسونگ فراموش کرده برجسته ترین ویژگی [گلکسی اس 4] را تبلیغ کند، S Lag. این ویژگی باعث می شود تلفن 8 هسته ای شما که فقط 2 هفته از خریدش گذشته، لگ بزند و کند باشد." این برای اولین چیپ برخوردار از معماری بیگ.لیتل می تواند نشانه بدی باشد، اما دلیل احتمالی آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

یک مسئله این است که اکثر بررسی هایی که سایت های معروف روی این تلفن انجام داده اند، مربوط به مدل برخوردار از اسنپدرگون 600 است، بنابراین نمی توان آنها را ملاک قضاوت درباره این تلفن قرار داد. همان طور که می دانید یک سوم گلکسی اس 4 ها با چیپ اگزینوس 5 اکتا عرضه خواهند شد و گزارش هایی در زمینه بهینه نبودن عملکرد و مصرف انرژی آن، در انجمن xda-developers مشاهده شده.

اما مشکل بهینه نبودن عملکرد پردازنده به چه چیزی می تواند ربط داشته باشد؟ در فرآیند سوئیچ بین هسته های کم مصرف و پر مصرف (ضعیف و قوی) در معماری بیگ.لیتل، 3 رویکرد وجود دارد. یکی "مهاجرت هسته ها" که در آن، هر یک از هسته های پردازشی از حالت کم مصرف و ضعیف به حالت پر مصرف ولی قوی تغییر وضعیت پیدا می کند. رویکرد دوم نیز "مهاجرت خوشه ای" است که در آن، فعالیت های پردازشی از یک خوشه کم مصرف و ضعیف به یک خوشه پر مصرف و قوی منتقل می شود. رویکرد سوم که بسیار پیچیده تر است، پردازش چندگانه نامتقارن نام دارد که امکان فعالیت هر یک از هسته های پردازشی به طور جدا و با فرکانس مختص خود را فراهم می کند.

گلکسی اس 4 از مهاجرت خوشه ای برای سوئیچ استفاده می کند که می توان آن را عامل مشکل موسوم به S Lag دانست ولی این احتمال وجود دارد که با ارائه آپدیت های نرم افزاری این مورد تا حدی قابل رفع باشد. البته به شرطی که سامسونگ آن را در اولویت قرار دهد.

یک مشکل دیگر که کاربران گلسی اس 4 شروع به گزارش آن کرده اند، مربوط به نمایشگر دستگاه است که پیش تر درباره آن برای شما نوشته ایم. مشکلات گزارش شده شامل مواردی نظیر به جای ماندن شبح تصویر و تیرگی موقع اسکرول کردن صفحه است که در انجمن های XDA گزارش شده ولی هنوز علت اصلی آن، مشخص نیست.

اگر این مورد به رام های مختلف بستگی و ریشه نرم افزاری داشته باشد، امکان حل کردن آن با آپدیت وجود دارد ولی اگر سخت افزاری باشد، باید منتظر رفع مشکل فیزیکی پنل نمایشی ماند که در نتیجه، خرید سری اول گلکسی اس 4 های تولید شده را با تردید مواجه می کند. باید منتظر ماند و نتایج گزارش های تخصصی تر و پاسخ های سامسونگ را خواند.




تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
اگر استقبال از یک محصول در بازار را به عنوان استاندارد موفقیت در نظر بگیریم، شکست های اپل نادر هستند. ولی با این وجود، وقتی که این شرکت احتمال تقاضای ضعیف را مشاهده کند، با واکنش های خوب در رفع مشکل عالی عمل می کند که این می تواند درسی باشد برای مایکروسافت.

اپل در پرداختن به مشکلات مربوط به طراحی محصولاتش خوب است. سوال اینجا است که مایکروسافت که به تازگی با تبلت های سرفیس به طور جدی وارد دنیای پست پی سی شده چطور؟ برای مثال، آیپد رتینا را در نظر بگیرید که مرام طراحی اپل را نقض کرد. مرامی که می گوید محصولات جدید باید باریک تر و سبک تر باشند، نه ضخیم تر و سنگین تر.

خب، اپل چه کرد؟ به فاصله 6 ماه، آیپد مینی را رو کرد: کوچکتر، سبک تر، باریک تر و البته ارزان تر. و این باز آفرینی آیپد در لباس "مینی" به یک موفقیت چشمگیر تبدیل شد تا جایی که فروش آن از آیپد اصلی هم پیشی گرفته، آن را به حاشیه رانده و باعث جذب کاربران جدید به اکوسیستم اپل شده.

حال که مایکروسافت وارد کار و بار تبلت ها شده و گویا در حال آماده سازی نسل دوم سرفیس هم هست، آیا می تواند به همین سرعت نقصان ها را تصحیح کرده و محصولی دلرباتر بیرون دهد؟ سرفیس هنوز به یک موفقیت برای سران ردموند تبدیل نشده، سرفیس پرو خیلی بزرگ و سنگین و البته گران است. شاید بگویید تبلتی است با توانایی پی سی، ولی به هر حال قالب کلی آن تبلت است و یکی از معیارهای تبلت ها، سبکی است.

در آن سو سرفیس آر تی هم مورد اقبال قرار نگرفته که این، هم به سیستم عامل آب رفته آن بر می گردد و هم به عملکرد نه چندان خوب سخت افزار. در همین راستا شنیده شده که مایکروسافت در حال ساخت نسخه 7 یا 8 اینچی سرفیس نیز هست، اما گویا به این زودی شاهد عرضه اش نخواهیم بود.

در نتیجه زمان به یک عامل مهم تبدیل می شود، زیرا سرفیس آر تی و سرفیس پرو در ماه های آینده جذابیت چندانی نخواهند داشت و رقبا بیکار ننشسته اند. اندروید را به هیچ وجه نباید دست کم گرفت، پلتفرمی که در فصل اخیر، 60 درصد فروش در بازار تبلت ها را به خود اختصاص داده و شرکت هایی مثل سامسونگ، ایسوس و احتمالا به زودی اچ پی و سایرین، در حال دامن زدن به ایده تبلت های ارزان هستند -که این می تواند برای مایکروسافت کشنده باشد.

اگر مایکروسافت درباره سبک اپل، یعنی طراحی همزمان سخت افزار و نرم افزار، جدی است و می خواهد تبلت های ویندوز 8 را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند، باید بتواند فرمول موفقیت سخت افزاری اپل را هم تکرار کند. در نتیجه به روزرسانی سریع سرفیس ها با بهبودهای چشمگیر در وزن و مشخصات فنی، یک نیاز جدی است.

تیک، تاک، تیک، تاک. این صدای ساعت است که در بازار بی رحم امروز، باعث تشویش بیشتر شرکت ها می شود. در این میان مایکروسافت چه خواهد کرد؟




تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پس شما هم به این نتیجه رسیده اید دنیا در آن سوی پرچین ها بسیار بهتر و زندگی راحت است و با عبور از پل اندروید و دروازه تمدن گوگل، به آرمان شهر دنیای تلفن های هوشمند خواهید رسید. خب، این راهنما برای شما تهیه شده تا از مسیر کوتاه اما پر از سنگلاخ مهاجرت از iOS به اندروید به سلامت گذر کنید و آسیبی به شما و اطلاعات ارزشمندتان نرسد.

تغییر مسیر از آیفون به اندروید شامل پرش از چند مانع است. به خصوص اینکه شما مدت زمان زیادی را در اکوسیستم اپل تنفس کرده و حسابی آلوده آن شده باشید. اما خوشبختانه هیچ کاری غیرممکن نیست و با کمی پشتکار می توانید این مرحله زندگی تان را هم با موفقیت پشت سر بگذارید.

در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه می تواند شماره های تماس و دیگر داده ها را منتقل کرد، به سرویس های گوگل نقل مکان کرد و با موسیقی ها، فیلم ها و عکس ها کنار آمد. و اینکه چگونه بتوانید بیشترین فایده را از پلتفرم جدید در کارهای روزانه تان ببرید.

پس در ادامه مطلب بامملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

به نظر تمیز می آید، بوی خوبی هم دارد. پس حتما پاک شده است. حداقل این چیزی است که امیدواریم با رختشورخانه جدید ال جی اتفاق بیافتد. LG Styler ماشین لباسشویی تازه ای است که وعده می دهد لباس های تان را بدون استفاده از آب یا مواد شوینده تمیز خواهد کرد.

این ابداع عجیب ادعا می کند با تکنولوژی هوای داغ آلودگی ها را از لباس های تان می زداید و البته در این میان از بخار آب و یک جادوی مخفی هم استفاده می شود، که هنوز شرکت ال جی آن را لو نداده است. مدیرعامل و رئیس لوازم خانگی ال جی الکترونیکز، سئونگ-جین جو می گوید:

LG Styler یک محصول منحصر به فرد است که برای تمیز کردن لباس های قابل شستشوی معمولی و خشک شویی طراحی شده. استایلر پارچه های مختلفی را می تواند تمیز و بو زدایی کند و به خوبی از پس لباس هایی چون پیراهن، ژاکت و کروات تا کت شلوار و کت های زمستانی بر می آید. لذا دیگر لازم نیست که هزینه های بالای مراجعه به خشکشویی را بپردازید.
این ماشین لباسشویی همچنین از لباس آویز متحرکی بهره می برد که با حرکت خود باعث از بین رفتن چین و چروک لباس ها و بوی بد آنها شده و البته گرد و خاک آنها را هم می گیرد. اگر هم از بوی لباس ها خوش تان نمی آید، LG Styler می تواند عطر خوشبوکننده ای را روی آنها اسپری کند.

تمام این قابلیت ها و کارکردها از طریق یک صفحه لمسی روی درب جلو قابل کنترل هستند. جالب اینجا است که این لباسشویی متعلق به آینده بیشتر شبیه یک یخچال است. شاید هم مانند یک کمد جادار که بچه ها هنگام بازی درون آن قایم شوند.

در مدل های جدید ماشین لباسشویی شرکت های مختلف تبلیغ اصلی روی این موضوع متمرکز است که با مصرف آب بسیار کمتری نسبت به گذشته کار می کنند. اما تا کنون هیچ کدام ادعا نکرده اند که بدون هیچ آب و ماده شویده ای قادر به انجام وظیفه تاریخی شان هستند. البته باید به خاطر داشت که از نظر تکنیکی، بخار آب هم از مقدار بسیار کمی H2O تولید می شود.

اگر این تکنولوژی آن گونه که گفته می شود، کارایی داشته باشد و ال جی فکری هم برای محافظت از کودکان کرده باشد! Styler می تواند از نظر دوستی با طبیعت و جلوگیری از اتلاف آب بهترین نمونه در میان هم نوعان خود باشد. و شاید هم طی مدت کوتاهی با جبران هزینه های سنگین آب، مواد شوینده و مراجعه به خشکشویی، خرید با صرفه ای را برای مصرف کنندگانش به ارمغان بیاورد.

ال جی هنوز هیچ خبری در خصوص قیمت یا زمان ارائه این رختشورخانه فوق مدرن خود ارائه نکرده است. اگر چه LG Styler در CES 2013 رونمایی شده و امید می رود تا سال آینده به بازار عرضه شود.




تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

هفته خوبی برای انرژی های تجدید پذیر است، اولین ساختمان دنیا که مجهز به رآکتورهای زیستی جلبکی است در آلمان افتتاح شده، و بزرگترین مزرعه بادی نیم کره جنوبی زمین نیز در ویکتوریای استرالیا، سه هفته زودتر از موعد شروع به کار کرده.

حالا نوبت رسیده به فرانسوی ها تا با اعلام رسمی شروع ساخت استادیوم جدید بوردو، گامی تازه در عرصه انرژی های تجدید پذیر بر دارند. طراحی این ورزشگاه توسط شرکت سوییسی Herzog & de Meuron انجام شده.

این پروژه بر سه عنصر اصلی متمرکز است: دیگ جوشان استادیوم شامل زمین ورزشی و سکوهای تماشاگران؛ محل اجتماعات مجموعه؛ و ظاهر زیبا و هنری استادیوم. این ورزشگاه که در سواحل رودخانه گارون در شمال شهر ساخته می شود، ظرفیت میزبانی از 42,000 نفر را خواهد داشت.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-1-narenji.jpg

شرکت سوییسی -که استادیوم معروف آشیانه پرنده بازی های المپیک پکن را هم در کارنامه طراحی خود دارد- طوری ورزشگاه جدید بوردو را طراحی کرده تا روشنایی شکوه آمیزی داشته باشد. لبه های سقف استادیوم که سطح مقطع آن مربع است، از بیرون به داخل، مثل آبشار سقوط کرده اند و در بیرون نیز سقف با ستون هایی باریک، سفید و پر تعداد حمایت می شود.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-0-narenji.jpg

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-2-narenji.jpg

همزمان، محل پارک خودروها که در نزدیکی استادیم قرار دارد با سقف هایی از جنس صفحات خورشیدی که نقش سایه بان را هم ایفا خواهند کرد پوشانده می شود. این صفحات انرژی خورشیدی دریافت شده را ذخیره و به نیروگاهی که در محل ساخته می شود ارسال می کنند تا کل الکتریسیته مورد نیاز استادیوم تامین شود.

هزینه کلی ساخت این استادیوم 170 میلیون یورو خواهد بود که بعد از بازگشایی در سال 2015، در بین ورزشگاه های میزبان جام ملت های اروپا در سال 2016 نیز حضور خواهد داشت.




تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha