mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


 
 
یک منبع خبری می گوید که نوکیا دو عدد از خواستنی ترین محصولات آینده خود را در تیر ماه (جولای) رونمایی خواهد کرد. از نوکیا EOS که بسیار نوشته ایم ولی در کنار آن، احتمالا یک خبر ساز دیگر هم داشته باشیم.

به گفته منبع ناشناس، عکس بالا تصویر واقعی تبلت نوکیا است که انتظار می رود با سیستم عامل ویندوز 8 معرفی شود. حتی شنیده شده که این شرکت فنلاندی به طراحی اپلیکیشن های اختصاصی برای تبلتش نیز پرداخته که نمونه ای از آنها Adidas micoach است.

همه انگشت های اشاره رو به تیر ماه نشانه رفته اند، هم برای نوکیا EOS و هم برای تبلت ویندوز 8 این شرکت. درست مثل این می ماند که سوپرمن و بتمن را در فیلم لیگ عدالت کنار هم ببینیم.




تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
همان طور که می دانید اپل در پاییز گذشته نسل جدید آیپاد تاچ را معرفی کرد که دارای دو مدل 32 و 64 گیگابایتی (هر دو با دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب)، و به ترتیب با قیمت 299 و 399 دلار بود.

اما اگر اکنون سری به سایت اپل بزنید خواهید دید که یک آیپاد تاچ ارزان تر، با 16 گیگابایت حافظه داخلی، بدون دوربین عقب، با همان ابعاد قبلی ولی 2 گرم وزن سبک تر (86 گرم)، به فهرست محصولات اپل اضافه شده.

سایر مشخصات این آیپاد تاچ جدید، تقریبا با قبلی ها یکسان است. علاوه بر دوربین عقب که حذف شده، اثری از Loop یعنی دکمه و بند مخصوص آیپاد تاچ هم نیست. همچنین از رنگ های مختلف نیز خبری نیست و آیپاد تاچ ارزان فقط در یک رنگ نقره ای با پنل مشکی در جلو، عرضه خواهد شد.

آیا این حرکت اپل در خود یک سیگنال مخفی ندارد؟ گام بعدی آیفون ارزان؟




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

مدت ها است نوکیا حداقل در وطن خود، فنلاند توانسته بود رتبه اول فروش موبایل را حفظ کند. اما گزارش ها حاکی از آن است که در حال حاضر سامسونگ طی فصل اول ۲۰۱۳ توانسته در فنلاند هم از نوکیا سبقت گرفته و فروش بیشتری داشته باشد.

سامسونگ طی این مدت با فروش ۲۱۱ هزار دستگاه توانسته سهم ۳۶.۱ درصدی از بازار موبایل فنلاند را به خود اختصاص دهد. در حالی که نوکیا با فروش ۱۹۶ هزار دستگاه به سهم ۳۳.۶ درصدی بسنده کرده است. گفتی است که سال گذشته سهم نوکیا از این بازار ۴۶ درصد و سهم سامسونگ ۲۸ درصد بوده است. نوکیا در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۵ درصد بازار موبایل فنلاند را در دست داشت.

طبق آمار منتشره، فروش نوکیا تقریبا به طور مساوی میان اسمارت فون ها و موبایل ها معمولی اش تقسیم شده است. در حالی که اسمارت فون های سامسونگ بیش از ۸۰ درصد کل فروش موبایل این شرکت را در فنلاند شامل می شوند.




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

مثل اینکه پس از مدت ها شایعات فراوان بالاخره پروژه ایکس فون گوگل-موتورولا هم کم کم به واقعیت نزدیک می شود و شب گذشته در کنفرانس D11 برای اولین بار به طور رسمی درباره آن صحبت شد. البته آنچه که دنیس وودساید درباره آن صحبت کرد محصول جدید جذابی از موتورولا است و شاید همچنان باید به شنیدن شایعات در خصوص پروژه مرموز ایکس فون ادامه دهیم!

دنیس وودساید مدیرعامل موتورولا در مصاحبه خود تایید کرد که شرکتش در حال کار بر روی یک پرچمدار جذاب با نام Moto X است و به ذکر برخی جزئیات در خصوص آن پرداخت.

وودساید می گوید:«موتورولا همیشه در مدیریت انرژی ابزارهایش خوب بوده است، اما ما در مدیریت سنسورها هم واقعا عالی هستیم. ما می دانیم این اسمارت فون کی درون جیب تان است، کی در دست تان است و چه زمانی قرار است عکس بگیرد و لذا باید سریعا دوربینش را آماده به کار کند.»

او همچنین می گوید «موتو ایکس» محتوا را می شناسد و بر اساس محیط به شکل متفاوتی عمل می کند. برای مثال اسمارت فون شما می داند چه زمانی درون ماشین در بزرگراه است و در نتیجه به شیوه ای با شما ارتباط برقرار می کند که امنیت کافی را برای تان فراهم آورد. و البته کارکرد آن زمانی که در خانه روی مبل لم داده اید، کاملا فرق خواهد کرد.

و البته بر خلاف اغلب تلفن های هوشمند موجود در بازار، موتو ایکس تقریبا اولین اسمارت فونی است که قرار است برای مصرف کنندگان آمریکایی در ایالات متحده مونتاژ شود. این اسمارت فون در کارخانه قدیمی نوکیا در فورت ورث تگزاس تولید خواهد شد. البته نسخه بین المللی آن همچون تولیدات قبلی موتورولا توسط شریک تجاری این شرکت، Flextronics در برزیل و چین ساخته خواهند شد.

البته به نظر می رسد پس از چند سال رکود پس از پیوستن به گوگل، موتورولا اکنون تبدیل به یک ببر خیزان شده و نمی خواهد تنها به همین یک پرچمدار پر هیاهو بسنده کند. ووساید می گوید در سال جاری باید منتظر چند اسمارت فون ارزان قیمت هم از سوی شرکت تحت مدیریتش باشیم. جایی که وی فکر می کند پتانسیل های عالی برای کار وجود دارد. آیا قرار است موتورولا تبدیل به یک اژدهای غرّان در سرزمین اسمارت فون ها شود؟

در خصوص زمان عرضه این اسمارت فون خارق العاده به بازار هم باید گفت جناب مدیرعامل طی مصاحبه اش از احتمال رونمایی آن در مهرماه خبر داد، در حالی که موتورولا در سایت خبری خود وعده تابستان امسال را داده است!




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

دیجی تایمز در مطلبی پیرامون عرضه آیفون 5S و آیفون ارزان در فصل سوم 2013، به این نکته اشاره کرده که احتمال دارد، گلکسی نوت 3 زودتر از نمایشگاه IFA 2013 معرفی و در بازه تیر یا مرداد راهی بازار شود.

می دانیم که سامسونگ به طور سنتی علاقه دارد گلکسی نوت را در IFA معرفی کند ولی در عین حال، مراسم 30 خرداد این شرکت در لندن را نیز که چند روز قبل اعلام شد، در پیش رو داریم. پس این امکان وجود دارد که نوت 3 در 30 خرداد رونمایی و سپس در یکی دو ماه آینده، به بازار عرضه شود.

دیجی تایمز می نویسد که گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 مینی بخشی از استراتژی سامسونگ برای مقابله با آیفون هستند و هر چند در ابتدا ممکن است رقابت یک 6 اینچی با یک 4 اینچی، خنده دار به نظر برسد ولی از زاویه ای دیگر یعنی تغییر دیدگاه مشتریان، معقول است.

گلکسی نوت 3 قاعدتا باید یک پردازنده 4 یا 8 هسته ای، نمایشگر 6 اینچی تمام اچ دی، حداقل 2 گیگابایت رم، و یک دوربین 13 مگاپیکسلی که با قابلیت تثبیت نوری عکس ها، داشته باشد.

samsung-fingerprint (1).jpg

اما در کنار این موارد، پتنت استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت که سامسونگ آن را در اداره پتنت ها و علایم تجاری امریکا ثبت کرده نیز خبر ساز شده. آن طور که در خبرهای قبلی داشتیم گویا سامسونگ از زمان گلکسی اس 3 در حال کار بر روی این فناوری بوده و می خواسته آن را با پرچمدار قبلی خود عرضه کند، ولی بنا به هر دلیلی این اتفاق تاکنون رخ نداده.

حالا با توجه به اینکه این پتنت 16 ماه قبل ثبت شده و به نظر قطعی می رسد که اپل در حوالی شهریور، اولین تلفن خود با سنسور اثر انگشت را عرضه کند، این احتمال هم پر رنگ تر شده که سامسونگ بخواهد پیش دستی کرده و گلکسی نوت 3 را به اولین تلفن خود -و بازار- با سنسور اثر انگشت تبدیل کند.

منطقی هم هست. تقاضا برای سری گلکسی نوت کمتر از سری گلکسی اس است بنابراین سامسونگ ضمن پیش دستی این فرصت را هم خواهد داشت که خطوط تولید سنسور مذکور را تا سال آینده و معرفی گلکسی اس 5، به ظرفیت مناسب برساند.

دیر یا زود این فناوری به سری گلکسی خواهد آمد، ابتدا Note یا S؟ مسئله این است.




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

سال گذشته تیم کوک برای اولین بار به عنوان مدیر عامل اپل در کنفرانس D10 حضور پیدا کرد. همان موقع به نظر رسید که او سخت ترین شغل در ایالات متحده را دارد؛ یا لااقل سخت ترین شغل در دنیای تکنولوژی را، یعنی بر تن کردن شنل استیو جابز. در طول سال منتهی به D11، بهتر مشخص شد که او برازنده این شغل هست، ولی مسئله این است که تیم کوک به محصولی نیاز دارد که با آن بتواند خانواده اپل را به دوره "پُست-جابز" (پس از جابز) ببرد. چیزی که هنوز معرفی نشده.

مدت ها از مراسم معرفی آیفون 5 و بعد از آن آیپد مینی می گذرد. از آن موقع، یکی از بزرگترین برگزار کنندگان نمایش های معرفی محصول، یعنی اپل، خیلی آرام و بی صدا در مه فرو رفته، و تنها نمایش های اش بر می گردد به جلسه استماع عمومی در برابر کمیته مالیات کنگره! اینها چیزهایی نیست که علاقمندان به رویدادهای هیجان انگیز معرفی محصول را راضی کند. اپل با وجود تلاش های زیاد کوک برای توضیح نحوه انجام کارها در این شرکت، مدتی هست که حرف جدیدی برای گفتن ندارد. به نظرات تیم کوک در D11 نگاه کنید:

• او نگران سهم اندروید از بازار نیست. همیشه به این نکته اشاره می کند که کاربران iOS بیش از کاربران اندروید از دستگاه های خود استفاده می کنند که حقیقت است ولی تکراری نیز.
• کوک نگران رسیدگی به وضع مالیاتی اپل نیست. سیستم مالیات امریکا مسخره است و اپل هم مثل خیلی دیگر از شرکت های چند ملیتی با آن برخورد می کند.
• کوک نگران تلویزیون نیست. می گوید: «خیلی از ما موافق هستیم که می شود کارهای زیادی برای بهبود تجربه استفاده از تلویزیون انجام داد» ولی باور کنید یا خیر، او هنوز محصولی با برند اپل برای این حوزه ندارد.
• کوک نگران گوگل گلس نیست: «خیلی بعید است که تقاضای عام و زیادی پیدا کند. ولی فکر می کنم کامپیوترهای پوشیدنی خیلی جذاب هستند. به نظرم این حوزه ای بکر برای تکنولوژی است. باید بگویم آنها (کامپیوترهای پوشیدنی) کارهای زیادی می کنند ولی هیچ کدام شان آنقدر عالی نیست. نمی توانید بچه ای را که هرگز عینک نزده یا مچ بند و ساعت نبسته مجبور کنید یکی بپوشد.» بالاخره اپل در این زمینه مشغول هست یا خیر؟ «برای اکتشاف حوزه خوبی است.»
• کوک نگران ساخت آیفون ارزان قیمت نیست. زمانی شد که اپل انواع مختلفی از آیپاد را ساخت ولی «آن محصولات به درد آدم های مختلف می خورند. و بنابراین در زمینه تلفن، سوال این است: آیا به تعداد کافی مشتری داریم که نیاز باشد این رویه (خدمت به آدم های مختلف) را دوباره در پیش بگیریم؟»
مطمئنم خودتان قضیه را گرفتید. برای دو سال متوالی، در بلندمرتبه ترین کنفرانس مدیران صنایع تکنولوژیک، تیم کوک، مدیر عامل بزرگترین شرکت دنیای تکنولوژی، شرکتی که خود را "شرکت محصولات" می خواند، قادر نبود درباره هیچ محصول جدید یا هیجان انگیزی صحبت کند. مشخصا حتی مدیر عاملان کوچکترین شرکت ها هم در چنین کنفرانسی به معرفی محصولات جدید نمی پردازند ولی بحث ما بر سر چیز دیگری است.

الماس های تاج اپل، یعنی محصولاتش، دیگری فروغ گذشته را ندارند. اشتباه نکنید، محصولات اپل هنوز بهتر از بسیاری محصولات رقیب هستند ولی در دنیای فناوری که با سرعت نور در حال پیشرفت است، "خانواده ای جدید از محصولات" تنها چیزی است که می تواند نوآوری به حساب آید؛ خانواده آیفون به زودی 6 ساله خواهد شد، آیپد همین روزها 3 سالگی را رد کرد. ما همه داستان این دو محصول را می دانیم. هنوز فروش آنها میلیون میلیون است، هنوز انتخاب اول توسعه دهندگان نرم افزار هستند و استانداردی برای سنجش عیار رقبا.

  تناقض در همینجا است. کوک حالا به عنوان نماینده اپل، با حضور بر روی صحنه، از محصولات و کسب و کارهای "بالغ" اپل صحبت می کند. این برای شرکتی که همیشه خودش را خارج از جریان اصلی صنعت کامپیوتر نشان داده و به "متفاوت" بودن افتخار کرده، عجیب است. در نیمه 2013 هستیم، در یک سکوت جمعی سنگین. موبایل دیگر جزو خبرهای سوخته است، هر چقدر هم از آن بنویسیم تکراری است. چون این حوزه به تصاحب کامل اپل، سامسونگ، و گوگل در آمده. بازار مک/پی سی هم در حال نزول (در اصل رو به تعادل) است ولی با این حال اپل وضعیت بهتری نسبت به سایر تولید کنندگان پی سی دارد. در هر حال، "بزرگترین محصول جدید بعدی" هنوز آماده معرفی نیست. حالا می خواهد یک تلویزیون هوشمند باشد، یا کامپیوتر پوشیدنی، یا ربات های پیش خدمت که همزمان با ریختن نوشیدنی جوک هم می گویند، یا خودروی بدون راننده، یا سبزی خورد کن لیزری.

آن اپلی که سعی خواهد کرد عصر آینده را شکل دهد هنوز دستش را رو نکرده، این باعث می شود الگوی حرف زدن تیم کوک همانی باشد که پارسال و امسال بود. یعنی صحبت درباره استراتژی های گذشته و حال، و همزمان "خریدن وقت برای نخبگان اپل" که مشغول کار بر روی محصولات آینده هستند.

  بگذارید رک بگوییم: محصولات نسل بعدی که تیم کوک برای معرفی شان در پوست خود نمی گنجد، سال ها است که در آزمایشگاه ها و استودیوهای سری اپل در کوپرتینو، وجود دارند، برای خود اپلی ها (به خصوص طراحان) عادی و روزمره شده اند، و این دو سال که تیم کوک گوشه-کنایه هایی به آنها زده، فقط یک بلیپ کوچک بر روی صفحه رادار است، نه بیشتر.

  به طور ساده ما علاقمندان به فناوری اکنون در میانه-راه پر ملالتی بین "دو پیشرفت بزرگ و غیرمنتظره" قرار داریم و این بازه ای از زمان است که شرکت ها به آن نیاز دارند تا جستجو به دنبال بهترین راهکارها برای تولید محصولات مدنظرشان را تکمیل کنند. از آنجایی که اپل آخرین محصول انقلابی برای مصرف کننده عام (آیپد) را 3 سال پیش معرفی کرد، و با توجه به اینکه با وجود از دست دادن جابز ارکان شرکت ثابت باقی مانده، حالا همه انتظار دارند محصول بزرگ بعدی را هم اپل معرفی کند.

شاید این اتفاق رخ دهد و شاید هم نه. ولی تا زمانی که اپل یا شرکتی دیگر محصول بزرگ بعدی را معرفی کنند، حضورهای عمومی تیم کوک -لا اقل تا سال 2014 که گمانه زنی های زیادی درباره آن صورت گرفته- همین است که هست؛ با اهمیتی رو به افول. اگر تمام چیزی که تیم کوک برای گفتن دارد، همان حرف های قدیمی است، او باید بداند که سخنانش در نظر مردم اهمیت کمتر و کمتری پیدا خواهد کرد.

بیایید امیدوار باشیم که "چیز بزرگ بعدی" زودتر معرفی شود. چون وقتی چیزهای جدید و جذاب رونمایی می شوند، تکنولوژی تبدیل به موضوعی جالب تر برای نوشتن و خواندن و نظر دادن می شود. بدون معرفی یک محصول فیزیکی جدید، چیزی که اپل در آن شبیه گوگل در خدمات آنلاین پیشرو است، نهایت حرف تیم کوک که ما را خوشحال می کند تایید نقش کلیدی جانی آیو در iOS 7 است، و دیگر هیچ.




تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



تاریخ: شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
این روزها کاربران آی او اس می خواهند بدانند که نسخه جدید این سیستم عامل با چه تغییرات ظاهری همراه خواهد بود. چرا که جانی آیو طراح بزرگ اپل در پشت iOS 7 قرار گرفته و به همین خاطر باید امضای ویژه او را در این سیستم عامل ببینیم.

حالا امروز سایت 9to5Mac ادعا می کند از طریق یک منبع اطلاعات تایید شده ای در مورد iOS7 به دست آورده و می گوید سیستم عامل جدید تغییرات ظاهری زیادی داشته است. گفته هایی که تاییدی بر شایعات قبلی است.

این منبع تایید کرده که ایده طراحی پشت نسخه هفتم آی او اس بر اساس طراحی «تخت» و «سیاه و سفید» بوده است. اگر این ادعا صحیح باشد به این معنی است که جانی آیو نقوش و برجستگی های سیستم عامل را کنار گذاشته تا نسخه جدید را با طراحی ساده تر ارایه کند.

گفته شده که آقای آیو معتقد است که نرم افزارها نباید معادل ابزارهای دنیای واقعی باشند و به همین خاطر تغییرات اساسی در اپلیکیشن های پیشفرض این سیستم عامل مانند Notes به وجود آورده است.

شما فکر می کنید کاربران آی او اس از تغییرات نسخه 7 استقبال کنند؟




تاریخ: شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

بنابر پاره ای از مشاهدات باید در آینده ای نزدیک منتظر عرضه مدل تازه ای از مکبوک ایر محبوب اپل باشیم. و برخی گمانه زنی ها از عرضه آن در ماه آینده سخن می گویند. سایت اپل اینسایدر می گوید از دو روز پیش موجودی مدل های محبوبی چون ایر ۱۳.۳ اینچی در قفسه فروشندگان بزرگ مک آمریکا مانند MAcConnection ته کشیده است.

اکنون در لیست راهنمای قیمت مک سایت اپل اینسایدر تنها می توان در فروشگاه های Best Buy مکبوک ایر پیدا کرد. معمولا کاهش یا اتمام موجودی فروشگاه های مجاز اپل هنگامی رخ می دهد که یک نوسازی و تغییر در راه باشد.
حال به نظر می رسد قرار است شاهد یک ایر تازه در مجموعه محصولات این شرکت باشیم. از مهمترین تغییراتی که می تواند خریداران مکبوک ایر جدید را خوشحال کند، استفاده از چیپ جدید هاسول اینتل است. زیرا این چیپ علاوه بر افزایش قدرت پردازش، با بهبود گرافیک هم همراه شده.

این پردازنده در اوایل ژوئن عرضه خواهد شد و کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل هم کمی پس از آن برگزار می شود. البته احتمال اینکه اپل در مکبوک ایر جدید سراغ نمایشگر رتینا برود چندان زیاد نیست. زیرا اضافه کردن چنین نمایشگری فعلا چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد. رتینا هنوز مستلزم افزایش هزینه سنگینی است و از سوی دیگر شارژ باتری بسیار بالایی مصرف می کند.

تا اینجا نازکترین مک بوکی که از رتینا بهره برده، مکبوک پرو ۱۳.۳ اینچی با ضخامت ۱۹ میلیمتر بوده است. اما با استانداردهای مکبوک ایر، این ضخامت بسیار زیادی است و از سویی به جای فراوانی برای باتری هم نیاز دارد. اینها همه می توانند چالش هایی برای ورود رتینا به چنین طراحی باریک و برازنده ای باشند.

البته تکنولوژی نمایشگرهای با رزولوشن بالا مرتبا در حال پیشرفت های سریع است و شاید قرار است اپل در مکبوک ایر بعدی غافلگیرمان کند. تنها باید کمی صبر کنیم.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
ایرانسل سرویس جدیدی را با نام "باجه" راه اندازی کرده که می تواند به عنوان تسهیل کننده‌ خدمات بانکداری و پرداخت همراه 24 ساعته و بدون هزینه مورد استفاده قرار بگیرد.

روابط عمومی ایرانسل، خبر می دهد که "باجه" ایرانسل از طریق شماره‌گیری کد دستوری #100* امکان دسترسی مشترکین به کانال های مختلف بانکداری و پرداخت همراه، از یک مسیر واحد را فراهم می کند.

این سرویس با تمامی کارت های بانکی عضو شتاب انطباق دارد و مشترکین می‌توانند با استفاده از رمز دوم کارت بانکی و بدون وجود محدودیت در بانک صادر کننده، سیم کارت خود را بدون نیاز به رمز شارژ و به طور مستقیم با قیمت واقعی شارژ کنند.

در طول این سال ها شاهد راه اندازی سرویس های مشابهی توسط شرکت های دیگر بوده ایم و به نظر می رسد که رقابت روی ارایه این گونه خدمات بیشتر شده است. اما به عنوان کاربر این سرویس ها باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این گونه خدمات باید اعتماد متقابلی بین شما و شرکتی که از‌ آن خدمات دریافت می کنید وجود داشته باشد. چرا که شما اطلاعات بانکی خودتان را در اختیار آنها قرار می دهید.

ایرانسل پیش از این در آبان سال ۸۷ برای اولین بار خدمات حقیقی بانکداری همراه خود را عرضه کرد و اکنون با ارئه سرویس باجه، سعی کرده است با تجمیع خدمات قبلی و معرفی برخی قابلیت های جدید، جانی تازه را به رقابت در این حوزه تزریق نماید.

با استفاده از باجه ایرانسل، پرداخت قبض ها، مشاهده موجودی حساب، خرید از فروشگاه‌های منتخب، خرید کالای دیجیتال و شارژ خودکار سیم کارت، از طریق تمامی تلفن های همراه و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار برای مشترکین ایرانسل ممکن خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص باجه ایرانسل در وب سایت رسمی این شرکت موجود است.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha