mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


شنیده های سامسونگی: تصویر تازه ای از نمای جلوی گلکسی نوت سوم
 
 
 
تا کنون اطلاعات و تصاویر گوناگونی از گلکسی نوت سوم سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده و احتمال می دادیم که این گجت جذاب از نمایشگری 5.9 اینچی بهره می برد و استراتژی طراحی یکپارچه سامسونگ را دنبال می کند.
 
البته اکنون تصویر جدیدی لو رفته که خبر از نمایشگری ۶ اینچی با حاشیه های بسیار نازک می دهد. هرچند فعلا هیچ چیزی بیش از این در خصوص مشخصات فنی فبلت جدید سامسونگ نمی دانیم. اما همین کاهش حاشیه اسمارت فون می تواند خبر از رویکرد جدیدی در این حیطه باشد.
 
البته بر اساس برخی شایعات و یک بنچ مارک AnTuTu احتمال می دهیم که این فبلت از پردازنده ای 1.6 گیگاهرتزی همانند گلکسی اس 4 بهره خواهد برد.
 
پیش بینی شما در خصوص این فبلت چیست؟
 




تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:بازی های کامپیوتری,بازی,نکات,,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
پیش از این هم به تحلیل هایی اشاره کرده بودیم که می گفتند هنوز وقت آمدن نمایشگر رتینا به آیپد مینی نشده. گزارش تحقیقی DisplaySearch مجددا بر این مورد مهر تایید زده و پیش بینی می کند که در نیمه دوم سال 2013 شاهد معرفی آیپد 9.7 اینچی با چیپ A7X خواهیم بود و در کنار آن، آیپد مینی دوم نیز معرفی می شود.

اما در گزارش آمده که آیپد مینی دوم نمایشگری با رزولوشن 1024 در 768 (مثل نسل فعلی) خواهد داشت. برخلاف نمایشگر که تغییر نخواهد کرد، چیپ پردازشی آن از A5 به A6 ارتقا می یابد تا iOS 7 را روان اجرا کند. علاوه بر این مورد، احتمالا ضخامت دستگاه از 7.2 میلیمتر فعلی، باز هم کمتر خواهد شد.

گویا تولید انبوه آیپد مینی رتینا تا اوایل سال 2014 به تعویق افتاده، محصولی که انتظار نمایشگر 2048 در 1536 پیکسلی و چیپ A7 را برای آن داریم. iSuppli قبلا گزارش داده بود که تولید نمایشگر رتینا برای آیپد مینی در یکی دو ماه آینده شروع خواهد شد ولی این به معنای کلید خوردن تولید انبوه دستگاه نیست زیرا "تولید انبوه نمایشگر معمولا یک یا دو فصل قبل از اینکه اپل بخواهد استفاده از آنها را شروع کند، آغاز می شود."

طبق تحقیقات، در حال حاضر ترکیب فروش آیپدهای اپل، 60 درصد آیپد مینی و 40 درصد آیپد 9.7 اینچی است. بنابراین اگر اپل فعلا به لحاظ تکنولوژیک نتواند (یا به دلایل استراتژیک نخواهد) همزمان با آیپد نسل پنجم، آیپد مینی رتینا را هم معرفی کند، قطعا نسخه ای بهبود یافته از آیپد مینی را در سال 2013، جایگزین نسل اول می کند.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

کم کم فصل تابستان از راه می رسد تا وقت ما گیمرهای حرفه ای را آزادتر کند. همان طور که همه ی ما می دانیم، بدترین چیزی که حین اجرای بازی می توان به آن برخورد، «لگ» است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا چند راه ساده برای افزایش سرعت بازی های کامپیوتری را با هم مرور کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:بازی های کامپیوتری,بازی,نکات,,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آیفون 5s شبیه به آیفون 5 خواهد بود
 
 
 
مدت ها است که شایعات مختلفی در مورد آیفون 5s به گوش میرسد و تصویر جدید لو رفته، حداقل پاسخی برای برخی از آنها به همراه خواهد داشت.
 
اگر این تصویر را معتبر تلقی کنیم، باید گفت که آیفون 5s نسبت به آیفون 5 تغییری در شکل ظاهری نداشته و پنل جلویی آنها کاملا شبیه به یکدیگر است.
 
تنها تفاوت قابل مشاهده در این تصاویر، طول کابل نمایشگر است که در آیفون 5s به نظر بلندتر می آید و احتمالا تعویض آن به معنی بهبود رزولوشن نمایشگر خواهد بود.
 

 
البته فراموش نکرده ایم که تیم کوک به ما یادآوری کرد که تا پاییز منتظر سخت افزارهای جدید نباشیم. بنابراین حداقل سه ماه دیگر باید صبر کنیم تا آیفون یا آیفون های بعدی را ببینیم.
 




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصمیم انویدیا برای فروش لیسانس فناوری های گرافیکی
 
 
 
اگر بخواهید از فناوری های شرکت انویدیا در شاخه گرافیک استفاده کنید، لازم است گجتی بخرید که از چیپ ساخت این شرکت استفاده می کند. اما حالا این شرکت می خواهد لیسانس استفاده از برخی فناوری هایش را در اختیار شرکت های دیگر هم قرار دهد.
 
انویدیا اعلام کرده که شروع برنامه با معماری مشهور Kepler خواهد بود و شرکت های دیگر می توانند از GPU و دیگر پتنت های مرتبط انویدیا در پردازشگرهای خودشان استفاده کنند.
 
تصمیم جدید یک مدل تجاری تازه برای این شرکت به حساب می آید و حالا انویدیا قصد دارد با فروش لیسانس فناوری هایش به شرکت های دیگر تجارت جدیدی را به وجود آورد.
 
در واقع انویدیا به این نتیجه رسیده که بازار چیپ های این شرکت آنقدر بزرگ است که خودش به تنهایی قادر به تامین تمام نیاز نیست و با اعطای فناوری به شرکت های دیگر می تواند روش جدیدی برای درآمد داشته باشد.
 
در طرف دیگر می بینیم که این تصمیم در رقابت جدی با شرکت هایی مانند ARM Holdings و Imagination Technologies است که فناوری های خودشان را به شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ می فروشند.
 
مدیرعامل این شرکت می گوید بازار ما از چند میلیون کنسول بازری در سال به میلیاردها گجت توسعه پیدا کرده. حالا ما یک فرصت بسیار بزرگ در اختیار داریم که باید از آن استفاده کنیم.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
امروز اچ تی سی در مراسم خود در تایوان، Butterfly s (سمت چپ) را رونمایی کرد. تلفن هوشمندی که در جلوی آن، یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p، همراه با دو بلندگوی استریوی BoomSound  و دوربین جلوی 2.1 مگاپیکسلی قرار دارد. رابط کاربری سنس 5 نیز یک ویژگی بدیهی است.

اما در بحث قطعات داخلی، شاهد پردازنده اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز (سریع تر از HTC One)، باتری 3200 میلی آمپری، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، و شکاف میکرو اس دی هستیم. دوربین عقب نیز همانند One از فناوری اولتراپیکسل بهره می برد.

عرضه Butterfly s در تایوان برای ماه آینده و با قیمتی در حدود 765 دلار برنامه ریزی شده ولی فعلا خبری از زمان و قیمت عرضه آن در کشورهای دیگر در دست نیست.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

قابلیت‌های جدید فتوشاپ

پنهان و ظاهر كردن، یكی از كارهای جالب توجه است كه علاقه‌مندان زیادی دارد. در دنیای عكس و تصویر نیز نرم‌افزار فتوشاپ در پی برآوردن این آرزو، قابلیت‌های جدیدی به مجموعه ابزارهای خود اضافه كرده است.

در نسخه‌های قبلی فتوشاپ ویژگی جالب Content-Aware (آگاه از محتوا) ارائه شده بود كه به كمك آن به صورت هوشمندانه محتوای تصویر مورد بررسی قرار می‌گرفت و ترمیم تصویر با توجه به بافت و رنگ قسمت‌های كناره بخش انتخاب شده انجام می‌شد. این ویژگی ابتدا با فرمان Content-Aware Scale معرفی شد كه به ما امكان تغییر ابعاد تصویر بدون تاثیر گذاشتن روی بخش‌های خاصی از آن را فراهم می‌آورد. سپس در ادامه به فرمان Fill اضافه شد و توانستیم برای پركردن قسمت انتخاب شده تصویر، از بافت و كناره‌های آن استفاده كنیم. در ادامه

Spot Healing Brush اضافه شد و امكان ترمیم موضعی قسمت‌های مورد نظر تصویر با بافت كناره‌ها را فراهم آورد، اما چون در این حالت تنظیمات كلا در اختیار رایانه گذاشته می‌شد، در برخی موارد نتایج زیاد مطلوبی حاصل نمی‌شد، اما در نسخه جدید این ویژگی با دو ابزار جدید همراه شد تا عجیب و جالب‌ترین ویژگی نسخه جدید فتوشاپ متولد شود. در این نسخه ویژگی Content-Aware با ابزار جدید Content-Aware Move معرفی و به ابزار Patch نیز اضافه شد.

ابزار جدید Content-Aware Move كه به مجموعه رتوش اضافه شده و با 3 بار فشار همزمان Shift+J قابل انتخاب است، می‌تواند براحتی قسمتی از تصویر را با آن انتخاب كند و بدون برجای گذاشتن اثری، آن قسمت را به محل جدیدی در تصویر انتقال دهد.

البته این ابزار نیز همانند سایر ابزارها در همه تصاویر قابل استفاده نیست و بیشتر در تصاویردارای پس زمینه همگن، نتایج مطلوبی دارد. برای استفاده از این ابزار كافی است بعد از انتخاب ابزاری همانند لاسو، دور محدوده مورد نظر از تصویر را انتخاب كرده سپس با درگ در داخل محدوده انتخابی، آن را به محل مورد نظر از تصویر انتقال دهید تا با

بافتی مشابه بافت‌های كناره ترمیم شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در استفاده از این ابزار اولا همان گونه كه گفته شد باید آن را در تصاویر دارای پس زمینه‌های یكنواخت استفاده كرد و ثانیا هنگام انتخاب، محدوده انتخابی را اندكی بزرگ‌تر از لبه‌های قسمت مورد نظر تعریف كرد تا امكان همپوشانی لبه‌های انتخاب با بافت‌های كناری فراهم آید. البته ممكن است در برخی موارد قسمت‌هایی از تصویر پس از استفاده از فرمان، در بخش ترمیم شده

ظاهر شود كه حاصل كپی‌برداری از بخش نامناسبی از تصویر باشد. در صورتی كه این ایراد اندك باشد می‌توانیم با تنظیم حالت همپوشانی لبه‌های انتخاب از قسمت Adaptation ابزار Content-Aware Move فرمان را دوباره اجرا كنیم و به حالت مطلوب نزدیك‌تر شویم. در این بخش 5 حالت قابل انتخاب است كه به ترتیب حالت Very Strict كمترین تركیب و حالت Very oose بیشترین تركیب بافت كناره‌های قسمت انتخابی با بافت مقصد را به وجود خواهد آورد. دقت كنید كه امكان تغییر این مقادیر بلافاصله بعد از استفاده از فرمان نیز ممكن بوده و محاسبات جدید دوباره اجرا خواهد شد. در این ابزار نیز همانند سایر ابزارها می‌توانیم بعد از انتخاب با فشار دكمه Shift آن را به محدوده

انتخابی خود اضافه و با فشار دكمه Alt از آن كم كنیم. همچنین هنگام جابه‌جایی قسمت مورد نظر نیز با فشار دكمه Shift می‌توانیم این تغییر را در امتداد یك مسیر مستقیم در جهت افق یا عمود اعمال كنیم. پس از جابه‌جایی قسمت انتخاب شده به محل جدید، به صورت موقت 2 تصویر از قسمت انتخاب شده نمایش داده شده و پس از گذشت مدت زمانی كوتاه و انجام محاسبات، تصویر اولیه حذف و به محل جدید منتقل خواهد شد.

 

ابزار Patch نیز در حالت Content-Aware مشابه این ابزار كار می‌كند با این تفاوت كه محل انتخاب شده از تصویر را با بافت مقصد به صورت هوشمند پوشش می‌دهد و در واقع قسمت مورد نظر بی‌هیچ اثری پاك می‌كند.

البته ابزار Patch در نسخه‌های پیشین با حالت Normal وجود داشت، اما در حالت معمولی در لبه‌های تصویر نتیجه چندان مطلوبی را پدید نمی‌آورد. بنابراین در این نسخه با رفع این نقیصه امكان انتخاب حالت معمولی (Normal) و حالت آگاه به محتوا (Content-Aware) برای آن در نظر گرفته شده كه با توجه به نوع تصویر از نوار تنظیمات این ابزار می‌توانیم حالت دلخواه خود را انتخاب كنیم. در این ابزار نیز Adaptation در نوار تنظیمات وجود داشته و در صورتی كه پس از جابه‌جایی همپوشانی قسمت انتخاب شده اشتباه باشد، می‌توانیم با تنظیم گزینه‌ها، آن را تغییر داده و به حالتی مناسب تبدیل كنید.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پیش از این درباره محیط کار در نارنجی با شما صحبت کردیم. اینکه چگونه «تمرکز و کارایی مان را افزایش دهیم»، «عادات بد محیط کار را ترک کنیم» یا «از سر رفتن حوصله در محیط کار جلوگیری کنیم». اما امشب به یک مورد دیگر خواهیم پرداخت: آیا محیط کاری تان باعث ایجاد استرس در شما می شود؟

پس حتما تا کنون به دنبال راه حل هایی برای کاهش فشار و استرس های محیط کار و اداره تان بوده اید تا بتوانید بهتر و مفید تر به انجام وظیفه بپردازید. اما اجازه دهید در این مقاله ما هم برخی نکات مهم در این زمینه را گوشزد کنیم. این نکات برگرفته از راهنمایی های جنی فاس، نویسنده، مربی حرفه ای و بنیانگذار سایت jobjenny.com، کمک های Sherry Burton Ways یک طراح داخلی، متخصص رنگ درمانی و نویسنده کتاب «فضاهای خوب را حس کن: راهنمایی جهت دکوراسیون خانه برای بدن، ذهن و روح» و همچنین نکات آموزشی سوزان کویسک هستند که یک برنامه ریز حرفه ای مُجاز است.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا در ۹ گام خلاصه و مفید یک محیط کار عاری از استرس داشته باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

با وجود طراحی جالب صفحه اختصاصی مک پرو در وبسایت اپل، که البته سر زدن به آن می تواند چند ده مگابایت از ترافیک اینترنتی شما را ببلعد، این شرکت در توضیح اینکه چرا مک پرو 2013 تبدیل به یک استوانه کوچک و مشکی شده که ممکن است آن را در شب گم کنید، کار سختی در پیش دارد.

ولی شاید برای تان جالب باشد که بدانید اینجا با یکی از بهترین نمونه های "پیروی قالب از کارکرد" روبرو هستیم. با نارنجی همراه باشید تا ببینیم این یعنی چه؟

mac-pro-unified-thermal-core.jpg

  یک. سطح مقطع گرد، به خاطر مثلثی در درون. فیل شیلر بر روی صحنه گفت که مک پرو به خاطر هسته حرارتی منحصر به فردش است که گرد ساخته شده. در اصل بعد از شکل گیری ایده این هسته حرارتی بود که طراحی استوانه ای به ذهن جانی آیو رسید. همان طور که در عکس بالا می بینید، پوشش استوانه ای، در اصل یک سطح مقطع مثلثی که پر از خروجی های هوا است را در دل خود قایم کرده. پردازنده ها هم رو به داخل قرار گرفته اند تا با عبور هوا از مرکز دستگاه، کار خنک سازی راحت تر انجام شود.

mac-pro-unified-thermal-core-fan-up.jpg

  دو. از پایین به بالا، نه بر عکس. در بالای سطح مقطع مثلثی (و زیر روپوش محافظ) یک فن بی صدا قرار گرفته که هوا را از پایین به بالا می کشد و بیرون می دهد. البته باید صبر کرد و دید که صدای فن بزرگ فوقانی چقدر خواهد بود. اپل که می گوید بسیار کم صدا است چون تعداد پره ها، اندازه آنها، فاصله شان از هم و حتی شکل آنها دقیقا برای این دستگاه طراحی شده. از طریق کاهش مقاومت هوا در داخل دستگاه، اپل موفق به طراحی تیغه هایی با خمیدگی رو به عقب شده که هم خنک سازی را خوب انجام می دهند و هم بی صدا هستند.

mac-pro-body.jpg

  سه. سیاه ولی نه از جنس پلاستیک. پوشش سیلندرگونه مک پرو، با وجود مشکی بودنش از پلاستیک نیست، بلکه آلومینیوم پالیش خورده است. این پوسته صیقلی و زیبا با استفاده از تکنولوژی های بهبود یافته در زمینه شکل دهی برخوردی و تحت فشار به فلز، ساخته می شود. دستگاه 25.15 سانتی متر ارتفاع دارد و و قطر سطح مقطع آن هم 16.76 سانتی متر است.

mac-pro-back.jpg

  چهار. منبع تغذیه در داخل، و همه چیز سر راست. در شب معرفی مک پرو نوشتیم که شاید روزهای سختی در انتظار کالبدشکاف گجت ها، یعنی سایت iFixit باشد، ولی به نظر می رسد اشتباه می کردیم. پوشش بدنه دارای قفلی است که با باز کردن آن، امکان دسترسی به داخل را داریم. کارت های رم دستگاه جلوی چشم و پیدا هستند. حتی با وجود جثه کوچک این کامپیوتر (کمی بزرگتر از یک توپ فوتبال امریکایی)، منبع تغذیه برق هم در داخل قرار دارد. یعنی همان سیمی را که به پشت دستگاه می زنید، به پریز برق هم می زنید و این وسط هیچ آداپتوری وجود ندارد.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

فیسبوک یک مراسم خبری را برای 30 خرداد (20 ژوئن) ترتیب داده و طبق شنیده ها، اینستاگرام در مرکز توجه قرار خواهد داشت. دقیق تر بگوییم، اضافه شدن ویژگی اشتراک ویدیو به اینستاگرام، تمرکز اصلی مراسم خواهد بود. منابع نزدیک به ماجرا می گویند:

20 ژوئن، فیسبوک اعلام خواهد کرد که اپلیکیشن محبوب اشتراک عکسش، اینستاگرام، به افراد امکان ضبط و اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه را نیز خواهد داد. اسمش را بگذارید تاثیر [اپلیکیشن] vine.
همان طور که در تصویر زیر می بینید آمار اشتراک گذاری لینک مربوط به ویدیوهای Vine رشد چشمگیری نسبت به اشتراک گذاری لینک عکس از اینستاگرام داشته. شاید همین زاکربرگ را دچار بدخوابی کرده.

screen-shot-2013-06-16-at-22-53-44.jpg

واین که در سال 2012 به تملک توییتر درآمد به کاربران iOS و اندروید امکان می دهد کلیپ های 6 ثانیه ای ضبط کرده و در توییتر یا فیسبوک به اشتراک بگذارند. با ارائه این اپلیکیشن برای اندروید که به 15 روز قبل بر می گردد، آمارهای آن تازه شکوفا شد و از اینستاگرام سبقت سریعی گرفت.

به نظر می رسد چیزی با آمدن امکان اشتراک ویدیو توسط اینستاگرام فاصله نداشته باشیم که روی محبوبیت بیشتر این اپلیکیشن تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha