mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


ساخت نخستین رم 4 گیگابایتی جهان برای گوشی‌های هوشمند


سامسونگ چندی پیش گوشی هوشمند Galaxy Note3 را همراه با رم ۳ گیگابایتی وارد بازار کرد.
اما این طور که هم‌اکنون اعلام شده است، محصولات جدید این شرکت برای نخستین بار در جهان با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 17 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



ممکن است در آینده کارهایی مانند خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها، جستجوی مین و یا نجات مصدومان سوانح رانندگی از درون خودرو‌های آتش‌گرفته وظیفه روبات‌ها شود. برای تحقق این امر روبات‌ها باید بتوانند حرکات خود را مثل انسان در کسری از ثانیه با هر وضعیتی تطبیق دهند. چه باران ببارد، چه زمین پراز پاره‌سنگ و یا لیز و گلی باشد.

پروفسور ریاضیات دانشگاه هایدلبرگ آلمان کاتیا مومباور می‌خواهد توانایی انجام این حرکات را به روبات‌های دوپا که "انسان‌نما" نامیده می‌شوند بدهد.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


Iconia A1-830 به صفحه نمایشی 7.9 اینچی از نوع IPS که قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1600 x 1200 پیکسل را دارا بوده و از تراکم پیکسلی 253 ppi بهره می‌برد، مجهز شده است. این تبلت ضخامتی 8.15 میلی متری و وزنی 380 گرمی دارد.  تأمین نیروی پردازشی این تبلت به پردازنده Intel Atom Clover Trail با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی سپرده شده و یک گیگابایت RAM هم آن را همراهی می‌کند. آنچنان که Acer می‌گوید با یک بار شارژ باتری می‌توانید تا 7.5 ساعت بدون وقفه از تبلت استفاده کنید.
 A1-830 از حافظه داخلی 16 گیگابایتی برخوردار بوده و با استفاده از اسلات کارت حافظه microSD می‌توانید تا 32 گیگابایت دیگر نیز به این فضا بیفزایید. دوربین اصلی امکان فیلمبرداری با رزولوشن 1080p و دوربین ثانویه هم امکان ضبط ویدیویی 720p را دارا خواهند بود. از نظر نرم افزاری هم، A1-830 به Android 4.2.1 Jelly Bean مجهز شده است.
از سوی دیگر، این تبلت امکان کار با صفحه کلید Acer Crunch  که ضخامتی 5.3 میلی متری دارد،  را از طریق اتصال با بلوتوث 3.0 به آن، داراست و می‌توان از آن به همراه Acer Crunch Cover نیز استفاده کرد.Acer Iconia A1-830 پیش از ماه مارس و با بهایی 140 یورویی در دسترس خواهد بود.
Acer Iconia B1-720 (نسخه Wi-Fi) و B1-721 (نسخه 3G) هر دو از صفحه نمایشی 7 اینچ بهره می‌برند که رزولوشن آن، متأسفانه، برای Acer اهمیت چندانی نداشته است.  مشخصه‌های دیگر آن چون پردازنده دو هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی، یک گیگابایت RAM، 16 گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه microSD با پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت، و دوربین ثانویه - که جزئیاتی از رزولوشن آن منتشر نشده است- هم در بهترین حالت، در حد متوسط هستند.
تبلت  Acer Iconia B1-720 (نسخه Wi-Fi)  با بهایی 107 یورویی از اواسط ژانویه به بازار خواهد آمد. B1-721 (نسخه 3G)  هم حدود 145 یورو قیمت داشته و از اواخر ژانویه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.




تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی




Evleaks به تازگی، مشخصه‌های احتمالی پرچمدار آینده HTC را منتشر کرده است. از جولای  2013 بود که با انتشار عکس‌ها و ویژگی‌های احتمالی، این گوشی در خبرها پدیدار شد. مشخصاتی که اخیرا فاش شده اند، از مشخصه‌های سخت افزاری  و نرم افزاری گوشی چون پردازنده Snapdragon MSM8974، صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1080p ،دو گیگابایت RAM، دوربین اصلی اولترا پیکسلی، دوربین ثانویه 2.1 مگاپیکسلی، Android 4.4.2 KitKat و ششمین نسخه رابط کاربری Sense پرده بر می‌دارند.  گمانه زنی‌های پیشین استفاده از تراشه 2.3 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon 800 و صفحه نمایش 5 اینچی 1920 x 1080 پیکسل در HTC M8 را پیش بینی می‌کردند. انتظار می‌رود HTC از همان بدنه فلزی استفاده شده در HTC one، در ساخت این گوشی هم استفاده کند.
HTC M8 یک اسم رمز داخلی برای این گوشی در درون شرکت است و دلیل انتخاب این نام هم، توسعه آن پس از M7 است که بعدها با نام HTC One به بازار عرضه و در دسترس کاربران قرار گرفت. HTC  گوشی‌های جدید خود را با نامی ترکیبی که شامل One هم هست ارائه می‌کند و بنابراین باید منتظر دیدن One در بخشی از نام گوشی باشیم (برای مثال One 2 یا One 2014
از آنجاییکه HTC هم همانند بسیاری از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری، به پیروی از الگوی سالانه خاصی برای عرضه محصولات خود علاقمند است، احتمال آنکه شاهد معرفی نسل بعد HTC One در فوریه 2014 یا حوالی برگزاری کنگره جهانی موبایل باشیم، زیاد است.




تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی




پس از آنکه چند بار شاهد استفاده از تبلت‌های 4K در مانورهای تجاری شرکت‌های مختلف بودیم، به نظر می‌رسد بالاخره زمان آن رسیده که بتوانیم مدتی طولانی را از نزدیک، با آن‌ها بگذارنیم. این تبلت شگفت انگیز است اما به نظر می‌آید مخاطبین اصلی آن، بیش از کاربران عادی، گرافیست‌های حرفه ای هستند. هر چند با وجود تجهیز آن به سیستم عامل Windows 8.1 Pro OS ، امکان کار با این تبلت آسان بوده و برای هر فرد دیگری هم وجود دارد.
صفحه نمایش 20 اینچی  4K استفاده شده در این تبلت، از رزولوشن 3840 x 2560 پیکسل پشتیبانی کرده و از تراکم پیکسلی 230 پیکسل در هر اینچ، بهره می‌برد. با وجود استفاده از پردازنده‌های Intel Core i5 (از نسل Ivy Bridge)؛ تراشه گرافیکی Nvidia Geforce GT745M، درایو 256 گیگابایتی SSD و 8 گیگابایت RAM، محصول پاناسونیک از نظر قدرت پردازشی هم در سطحی مطلوب قرار می‌گیرد. با توجه به این ویژگی‌ها، این محصول را بیش از یک تبلت می‌توان یک PC تلقی کرد که از قابلیت حمل بالایی برخوردار است. اما احتمالا و با توجه به اندازه صفحه نمایش، برای استفاده از آن باید به میز و یا پایه اتکا کنید.
استفاده از آلیاژ منیزیم در بدنه تبلت سبب شده است تا استحکام آن افزایش یافته و بتواند در برابر سقوط از ارتفاع 2.5 فوتی مقاومت کند. اطلاعاتی از باتری این تبلت و اینکه تا چه حدی می‌تواند نیروی مورد نیاز این پردازنده نسبتا قدیمی و دیگر سخت افزارهای قدرتمند را تأمین کند، در دسترس نیست اما بدون تردید نمی توان انتظار زمان زیادی از آن داشت.
Panasonic ToughPad 4K اواسط فوریه سال جاری با بهایی در حدود 2700 یورو به بازار عرضه خواهد شد. در آینده ای نزدیک، بررسی مختصری از آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.




تاریخ: جمعه 13 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



Ford C-Max Solar Energi یک ماشین هیبریدی است که از طریق پنل‌های خورشیدی تعبیه شده در سقف خودرو و  با استفاده از نور خورشید کار می‌کند.  در حال حاضر این خودرو تنها در حد یک طرح مفهومی است اما به احتمال زیاد و طی هفته آینده در CES شاهد معرفی آن خواهیم بود.
این خودروی سازگار با محیط زیست، همانند خودروهای هیبریدی الکتریکی کار می‌کند و از یک باتری بعنوان پشتیبان موتور بهره می‌گیرد اما نیازی به شارژ باتری خودرو با استفاده از الکتریسیته وجود ندارد. فورد می‌خواهد خودرویی تولید کند که نیازی به اتصال به شبکه برق نداشته و تنها با استفاده از نور خورشید انرژی مورد نیاز خود را تأمین نماید. به نظر نمی رسد با استفاده از پنل‌های خورشیدی فعلی و نور معمول خورشید امکان استفاده از خودرو وجود داشته باشد و به همین سبب، فورد باید تا حدی تجهیزات به کار رفته را ارتقا داده باشد.
یک لنز متمرکز کننده ویژه خورشیدی بر روی سقف طرح مفهومی C-Max Solar Energi ، جای داده شده است که عملکردی همانند ذره بین در متمرکز کردن پرتوهای نوری پیش از برخورد به پنل‌های مبدل دارد. این امر به ذخیره بیشتر انرژی از طریق نور خورشید، برای شارژ باتری با بهره وری بالاتر منجر شود. احتمال آنکه این باتری‌ها حتی در هوای ابری نیز شارژ شوند، وجود دارد.
Ford C-Max Solar Energi در هفته آینده و در CES رونمایی شده و اگر بتوانیم، نگاهی از نزدیک تر به آن خواهیم انداخت.  و پس از آن، احتمالا فورد به انجام تست‌های بیشتر بر روی این خودرو خواهد پرداخت تا در مورد امکان یا عدم امکان عرضه آن به بازار تصمیم گیری کند.




تاریخ: جمعه 13 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



این تصاویر جدیدِ Huawei Ascend Mate 2 ، که انتظار می‌رود هفته آینده در نمایشگاه CES آن را از نزدیک ببینیم، توسط Engadget رونمایی شده اند. عکس‌های منتشر شده اطلاعاتی در مورد مشخصات این فبلت نیز بدست می‌دهند که اگر بخواهیم صریحا در مورد آن‌ها اظهار نظر کنیم، کمی ناامید کننده به نظر می‌آیند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


پس از عرضه Nexus 5 در آمریکا موجودی رنگ‌های سیاه و سفید مدل شانزده گیگابایتی به سرعت به اتمام رسید، و Google Play Store در هند هم ساعاتی پس از شروع عرضه، با کمبود محصول مواجه شد.  بدون تردید این گوشی هم بی نقص نیست اما علیرغم اشکالات و نقایص موجود ، هنوز هم Nexus 5 به دلایلی که در زیر برای شما آورده ایم، انتخابی عالی برای خرید محسوب می‌شود.
اگر به جز این دلایل، دلیل دیگری هم برای دوست داشتن این گوشی دارید، از شنیدن آن در بخش نظرات خوشحال خواهیم شد.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۳ میلیون G2 ال‌جی فروخته شد


این طور که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد، از ۳ میلیون G2 که شرکت ال‌جی تا پایان سال ۲۰۱۳ فروخته است، بیش از ۹۰۰ هزار عدد در کشور کره جنوبی یعنی مرکز تولید این محصول فروخته شد.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



وب‌سایت Reviewed که یکی از برجسته‌ترین وب‌سایت‌های حرفه‌ای بررسی کالاهای مختلف است، هر ساله در ماه نوامبر، بهترین محصول را معرفی می‌کند. امسال در بخش مانیتور‌ها، مانیتور سامسونگ مدل S9 یا S27B971D توانست لقب بهترین مانیتور سال را از این وب‌سایت دریافت کند.
 
مانیتور S9 پرچمدار مانیتورهای سامسونگ بود که در CES 2013 معرفی شد. سامسونگ را می‌توان از قدرمندترین سازنده‌های مانیتور و پنل‌های مانیتور در دنیا دانست که تاکنون توانسته آن را به اثبات برساند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha