mamali225(مملی225)

mamali225(مملی225)


بلندگوهای ضدآب ساخته شد



به گزارش ایتنا از مهر، شرکت لیکوئیپل (Liquipel) با همکاری شرکت جاوبون (Jawbone) موفق به ساخت بلندگوهای بی‌سیم ضدآب شده‌است. در این بلندگوها از نانوپوشش‌های آبگریز برای ضدآب کردن قطعات استفاده می‌شود.


فناوری ضدآب کردن در اختیار شرکت لیکوئیپل بوده و شرکت جاوبون نیز بلندگو تولید می‌کند. اکنون این همکاری مشترک منجر به تولید بلندگوهایی ضدآب می‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

یک ابررایانه در ژاپن ساخت داروهای جدید را عهده دار می‌شود


موسسه تحقیقاتی ریکن به عنوان یک مرکز تحقیقاتی علوم طبیعی دولتی در ژاپن در راستای ساخت یک ابررایانه بسیار تخصصی کار می کند که برای تحلیل پروتئینها و داروسازی کاربرد خواهد داشت.

 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

پول‌هایی از جنس امنیت


امروزه اکثر افراد یک حساب بانکی برای خود بازکرده‌اند و یک کارت عضو شتاب برای محکم‌کاری و حمل نکردن پول در کیف پولشان قرار داده‌اند.
اما دنیای فناوری اطلاعات در زمینه نقل و انتقال پول از چه روش‌هایی استفاده کرده که کمتری کسی می‌تواند آن را مورد تهدید قرار دهد؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، دنیای نقل و انتقال اطلاعات از ابتدا تاکنون دستخوش تغیرات بسیاری شده است که در این بین کارت‌های هوشمند در اولویت هستند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

Chromebook گوگل،‌ نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ در CES 2014


در بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان Chromebook گوگل تنها لپ‌تاپی محسوب می‌شد که در آن نوآوری به کار رفته بود.

این نمایشگاه که با نام CES ۲۰۱۴ برگزار شد نام Chromebook را به عنوان نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد و طی آن اعلام شد که شرکت‌های بزرگ الکترونیکی قصد تولید محصولات جدید مبتنی بر آن را دارند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



مدیر بخش موبایل سونی در اروپا، پیر پرون ، می‌گوید: «شرکت قصد ندارد تا به عنوان تولیدکننده انحصاری یک سیستم عامل مشغول به کار شود چراکه این موضوع سبب باز ایستادن آن از رشد و ترقی خواهد شد. کار با مایکروسافت، در PC‌ها برای ما همکاری بسیار ثمربخشی بوده است و ما به همکاری مان با آن‌ها ادامه خواهیم داد.  علاوه بر این سعی داریم تا در تولید گوشی‌های تلفن همراه هم با آن‌ها به همکاری بپردازیم.  یکی از موضوعات اساسی مذاکره ما و مایکروسافت استفاده از خود پلت‌فرم و دیگری سرویس‌هایی است که بر مبنای آن می‌توانیم به کاربران مان ارائه دهیم».
در سال‌های گذشته، عکس‌هایی از نمونه‌های اولیه گوشی‌های مبتنی بر Windows Phone سونی منتشر شد تا در اینکه شرکت به آزمودن گوشی‌هایی با بهره گیری از نرم افزار مایکروسافت مشغول بوده است، تردیدی وجود نداشته باشد. پرون پیش تر و در سال 2012 هم از احتمال همکاری سونی و مایکروسافت خبر داده بود.  آخرین نشانه‌ها از همکاری سونی و مایکروسافت پس از آن پدیدار شد که خبری مبنی بر کار مشترک سونی و ZTE بر روی سخت افزار Windows Phone 8 انتشار یافت.  مایکروسافت قرار است تا ماه آوریل نسخه 8.1 سیستم عامل Windows Phone  را عرضه کند و این زمان، دقیقا با زمانی که قرار است سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن آماده باشد، تطابق دارد. سونی ممکن است خانواده گوشی‌های مبتنی بر Windows Phone خود را تحت نام Vaio ، همان نامی که برای سری بزرگی از لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند، عرضه کند.
نوکیا در حال حاضر بازار windows Phone را به تسخیر خود در آورده است و اینکه مایکروسافت بخواهد به سازنده دیگری برای توسعه پلت‌فرم خود اتکا کند، کاملا قابل درک است.  غول نرم افزاری دنیا سعی دارد تا هزینه‌های لایسنس‌های Windows Phone را کاهش داده و آن را برای سازندگان سخت افزارها جذاب تر سازد.  افزایش پشتیبانی از Windows Phone از طریق سازندگان گوشی‌های تلفن همراه، اصلی کلیدی برای مایکروسافت است و ممکن است سونی نام بزرگ بعدی باشد که از این پس آن را به همراه Windows Phone  ببینیم.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



مایکروسافت پیش تر خبر از اندازه‌ها و تناسب‌های جدید تبلت‌های Surface  داده بود. حالا حساب کاربری @MSFTnerd در تویتتر،  اعلام کرده است که مایکروسافت قصد دارد تا در نسل آینده تبلت Surface از تراشه 64 بیتی Tegra K1 استفاده کند.
همین منبع خبر داده است که باید منتظر عرضه Surface Mini پیش از به بازار آمدن Surface 3 ، باشیم. این محصول قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های پرسرعت 4G LTE را که به دو تبلت خانواده Surface 2 هم افزوده خواهد شد، دارا خواهد بود.
علاوه بر این باید در انتظار عرضه Xbox TV که وظیفه تأمین نیروی پردازشی آن‌ها به پردازشگرهای AMD سپرده خواهد شد، هم باشیم. و در آخر اینکه شنیده می‌شود تولید نت بوک‌های Surface که پیش تر شایعاتی مبنی بر عرضه آن‌ها به گوش می‌رسید، فعلا به حالت معلق در آمده و اینطور که به نظر می‌رسد، فعلا نباید منتظر عرضه آن‌ها از سوی مایکروسافت باشیم.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


به گزارش ایتنا از ایسنا، سیستم عامل ویندوز تاکنون فاقد این امکان مفید بوده است، اما خوشبختانه نسخه سازمانی ویرایش اخیر از ویژگی بوت توسط دیسک و یا حافظه فلش با عنوان Windows To Go پشتیبانی می‌کند.


Windows To Go در واقع بخشی از نسخه سازمانی ویندوز هشت است که امکان اجرای این نسخه را بدون نیاز به نصب فراهم می‌کند. قبل از شروع باید به یک نسخه نصب شده از ویندوز هشت نسخه سازمانی (Enterprise) و یک حافظه ۳۲ گیگابایتی دسترسی داشته باشید.

حافظه فلش را به سیستم متصل کنید و به صفحه اصلی ویندوز بروید. عبارت Windows to go را تایپ کرده و از ستون کناری سمت راست با زدن کلید Settings آن را اجرا کنید. پنجره ویزارد Windows To Go باز می‌شود و در مرحله اول حجم حافظه فلش شما را بررسی می‌کند. دکمه Next را بزنید.

در گام بعدی باید محل فایل منبع install.wim را مشخص کنید. درصورتی‌که نمی‌خواهید از فایل Image ویندوز هشت استفاده کنید سیستم‌عامل به‌طور پیش‌فرض این‌کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر Image ویندوز هشت را ندارید از دی‌وی‌دی مربوط به آن استفاده کنید و به مرحله بعدی بروید.

در این صفحه امکانی در اختیارتان قرار می‌گیرد که توسط آن قادر به رمزگذاری حافظه فلش هستید. در صورت نیاز می‌توانید کلمه عبوری را وارد کنید تا فرد دیگری نتواند از سیستم‌عامل لایو شما استفاده کند. درصورتی‌که این مساله امنیتی برایتان اهمیتی ندارد گزینه Use BitLocker with my Windows To Go Workspace را تیک نزنید و روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعدی خلاصه‌ای از تنظیمات انتخاب شده را مشاهده خواهید کرد. در این‌جا با کلیک روی دکمه Create فرآیند ایجاد ویندوز هشت قابل حمل خود را شروع کنید. بسته به سرعت حافظه فلش و سیستم، چند دقیقه‌ای تا تکمیل فرآیند طول خواهد کشید.

هنگامی که کار به اتمام رسید، به صفحه Choose a Boot Option منتقل می‌شوید. اگر گزینه Yes را بزنید سیستم ری‌استارت شده و ویندوز در رایانه فعلی بارگذاری می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از ویندوز لایو خود را روی سیستم دیگری اجرا کنید، گزینه No را انتخاب وSave and Close را بزنید.

اگر قصد دارید حافظه Windows To Go خود را در سیستم دیگر راه‌اندازی کنید، باید به منوی بوت آن سیستم بروید (توسط کلید‌های ESC, F۱۰, DEL و یا هر کلید تعریف‌شده دیگر). به بخش اولویت بوت بروید و USB/Mass Storage را به‌عنوان اولین گزینه انتخاب کنید.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

کوچک‌ترین شارژر لپ‌تاپ دنیا


در نمایشگاه CES امسال شرکت فینیکس کوچک‌ترین شارژر لپ تاپ دنیا را به معرض نمایش گذاشت.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

59 درصد گوشی‌های اندرویدی آبنبات پاستیلی دارند


تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می دهد که ۵۹.۱ درصد گوشیهای اندرویدی جهان در ماه دسامبر از نسخه اندروید آبنبات پاستیلی استفاده کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا،  تازه‌ترین بررسی‌ها در ماه دسامبر گذشته حاکی از این است که ۵۹.۱ درصد گوشیهای اندرویدی موجود از سه نسخه اندروید ۴.۱، ۴.۲ و ۴.۳ آبنبات پاستیلی استفاده می‌کردند.

این آمار نسبت به ماه گذشته که ۵۴.۵ درصد بود افزایش یافته است.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

هوواوی هم کنسول بازی ساخت


شرکت چینی هوواوی نخستین کنسول بازی خود را تولید کرد؛ البته این محصول که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده است را فعلا فقط به دست مردم چین رساند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha