شایعه عرضه اندروید 4.3 ویژه اکسپریا زد سونی از آبان

شایعه عرضه اندروید 4.3 ویژه اکسپریا زد سونی از آبان


شایعه عرضه اندروید 4.3 ویژه اکسپریا زد سونی از آبان
 
 
عباس‌ واحدی
یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
از زمان عرضه اندروید 4.3 گوگل در تیرماه، اچ تی سی و سامسونگ برنامه زمانی تقریبا مشخصی را (اگرچه کمی دیر) برای آپدیت پرچمداران خود اعلام نمودند. به گونه ای که دارندگان اچ تی سی وان تحت قرارداد تی موبایل و ورایزن اکنون پیام آپدیت اندروید ۴.۳ را دریافت کرده اند و سامسونگ هم از روز جمعه آپدیت گلکسی اس ۴ به این نسخه جیلی بیلی را شروع کرده است.
 
اما در این میان سونی کمی تنبلی به خرج داده و ضعیف تر ظاهر شده است. تازه ترین شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت هنوز مشغول آماده سازی اندروید ۴.۳ برای آپدیت اکسپریا زد است و از آبان ماه آن را عرضه خواهد کرد.
 
به گفته برخی شایعه پردازان، Xperia Z سونی در اواخر آبان یا اوایل آذرماه به اندروید ۴.۳ ارتقاء خواهد یافت و آپدیت آن برای کاربران عرضه می شود. البته سونی جزو اولین شرکتهایی بود که در تیرماه لیست موبایلهای قابل ارتقاء خود را اعلام نمود . در این میان نامهایی همچون اکسپریا ZL، اکسپریا ZR، اکسپریا SP، تبلت اکسپریا زد و همچنین اکسپریا زد اولترا به چشم می خوردند. 
 
هرچند که گفته می شود این لیست طی ماه های نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) آپدیت اندروید ۴.۳ را دریافت می کند. و به شکل تعجب بر انگیزی، هنوز چیزی درباره آپدیت اکسپریا Z1 به اندروید ۴.۳ شنیده نشده است. البته برخی از آپدیت مستقیم این اسمارت فون به اندروید 4.4 کیت کت سخن می گویند. 




تاریخ: یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

 
مرضیه موسی زاده
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
در راستاى توسعه و همه گير شدن استفاده از انرژى سبز و جايگزين نمودن آن با سوخت هاى فسيلى، نمونه هاى مختلف پنل هاى خورشيدى و فوتوولتاييك در طرح ها و اندازه هاى متنوع ساخته شده. سطوحى كه برای دریافت نور تابشی خورشيد طراحى مى شوند تا بتوانند با تبديل انرژى خورشيدی، انرژى برق سالم برای مصارف خانگى و صنعتى فراهم كنند.

يك تيم از دانشگاه جورج واشينگتن ادعا می کنند كه اولين پنل خورشيدى با قابليت راه رفتن بر روى آن را ساخته اند که می تواند در پوشش پياده روها استفاده شود. اين پنل مستطيل شكل با مساحت ۹.۳ مترمربع به گونه اى طراحى شده كه راه رفتن بر روى آن امكان پذير است و آسيبى به جداره حساس آن وارد نخواهد كرد.

اين پنل فوتو ولتاييك با كمك كمپانى اسپانيايى Onyx SOlar ساخته خواهد شد. هر كدام از اين پنل ها داراى يك لايه غير قابل شكسته شدن و سر خوردن است كه مى تواند تا ۴۰۰ كيلو گرم بار را تحمل كند.

در مرحله آزمایشی، طرح ساخت ۲۷ پنل نيمه شفاف با قابليت توليد ۴۰۰ وات برق طرح ريزى شده. اين برق براى روشن كردن آرايه اى شامل ۴۵۰ لامپ LED كه در شب مى تواند مسيرى از پياده رو را روشن كند، كافى است.

به نظر مى رسد خلاقيت ها و تنوع طراحى، امکان گسترش استفاده از انرژى سبز را روز به روز بیشتر می کند. هم مسير شدن شهرسازى با تكنولوژى روز مى تواند در كشورهايى كه بهره مند از اندوخته وسيعى از انرژى نور خورشيد هستند، تاثير شگرفى در بهينه سازى انرژى هاى مورد نياز داشته باشد.




تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
نیما دادگستر
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
یکی از چیزهایی که در مورد نکسوس ۵ چندان مورد استقبال قرار نگرفته، ظرفیت باتری احتمالی آن است. اما یکی از لودهندگان امروز خبر داده که این محصول دارای دو مدل با حافظه متفاوت ۱۶ و ۳۲ گیگابایت است که ظرفیت باتری آنها با هم فرق دارد.
 
طبق ادعای مطرح شده، مدل ۱۶ گیگابایتی نکسوس ۵ دارای باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر و برچسب قیمت ۲۹۹ دلار است. اما مدل ۳۲ گیگابایتی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری دارد و با قیمت ۳۹۹ دلار نیز به فروش گذاشته خواهد شد.
 
با توجه به مشخصاتی نظیر نمایشگر تمام اچ دی، پردازنده اسنپدرگون ۸۰۰، و دوربین ۸ مگاپیکسلی، به نظر چنین قیمت هایی مناسب می آید. شما موافق نیستید؟




تاریخ: سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اولین پای مصنوعی رباتیک که کاملا خودکار عمل می کند
 
 
نیما دادگستر
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
زک واتر که بخش بیشتر پای راستش را در تصادف موتورسیکلت به سال ۲۰۰۹ از دست داده، حالا با یک پای بیونیک می تواند بدون دردسر از پله ها بالا-و-پایین برود. این، تنها به خاطر دستاورد جدیدی است که امکان می دهد این پای رباتیک، فرمان های مغز او را دریافت کرده و به شکل مناسب با حرکات بدنش تغییر حالت دهد، چیزی که سایر پاهای مصنوعی از آن بی بهره اند.
 
پای زک از بالای زانوی قطع شده، در نتیجه سیگنال های کنترل ماهیچه ها که از مغز ارسال می شوند به مقصد نمی رسند. کاری که پزشکان و مهندسین کرده اند انتقال این سیگنال ها به ران او و سپس تغذیه سنسورهای متصل به ریزپردازنده بوده. متخصصین با ضبط الگوهای مختلف سیگنال ها، امکان دسته بندی و تشخیص آنها، و سپس شبیه سازی حرکت های فیزیکی توسط پای مصنوعی را به دست آوردند.

تا پیش از این کار کنترل ذهنی دست های مصنوعی صورت گرفته بود، ولی رسیدن به این کارکرد در پاهای مصنوعی بسیار سخت تر بوده. حالا پای رباتیک زک واتر با استفاده از ریزپردازنده و سنسورهایی که به قسمت ران او متصل شده اند، می تواند از قصد او برای پیاده روی، یا بالا-پایین رفتن از پله ها آگاه شود و به خوبی از خود تحرک مناسب را نشان دهد.




ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

 
نیما دادگستر
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
حساب توییتر evleaks دقایقی قبل تصویری واضح از نمای جلوی لومیا ۱۵۲۰ را منتشر کرد. فبلتی که طبق شنیده ها دارای یک نمایشگر ۶ اینچی خواهد بود و اولین فبلت مبتنی بر ویندوز فون هم به شمار می رود (و البته اولین و آخرین فبلت نوکیا). انتظار داریم این محصول با پردازنده اسنپدرگون ۸۰۰، ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود و نمایشگر آن نیز 1080p باشد.




تاریخ: جمعه 12 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
علیرضا برادران
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
یک سکوت داریم و یک جنجال لو دهندگان؛ گاهی جار و جنجال برای هیچ است و گاهی هم رونمایی غیر رسمی از محصولات جدید و جذاب. محصول جدید و جذاب وقتی سر گرم کننده هم باشد همه چیز تمام می شود.
 
چند ساعت پیش حساب توییتر evleaks عکسی از یک گیم پد مخصوص آیفون منتشر کرد که در بالا مشاهده می کنید. بعد از اعلام پشتیبانی سیستم عامل iOS 7 از کنترلرهای بازی تولید کنندگان بسیاری به صرافت ساخت دستگاه هایی برای استفاده از APIهای جدید افتادند.

در همین راستا چندی پیش شرکت ClamCase از محصول خود با نام GameCase پرده برداشت که یک کنترلر برای آیپد و آیفون بود. حالا هم عکس این گیم پد از شرکت Logitech، که فعلاً اطلاع دیگری از آن نداریم و معلوم نیست کی و با چه قیمتی به بازار خواهد آمد.
 
چقدر دستگاه هایی مثل این را کاربردی می دانید؟ کنترل بازی با لمس را ترجیح می دهید یا دکمه های فیزیکی؟




تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اولین تلفن های هوشمند با نمایشگر منطعف، LG Z و گلکسی نوت ۳ اکتیو به زودی
 
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
گویا مرز بعدی که تلفن های هوشمند پشت سر خواهند گذاشت، انعطاف پذیری نمایشگر است و اگر از زمانش می پرسید، مدیران سامسونگ تایید کرده اند که هفته آینده گلکسی نوت ۳ اکتیو را با نمایشگر منعطف رونمایی خواهند کرد.
 
در آن سو ال جی هم که نمی خواهد قافیه را به رقیب هم وطنش ببازد اطلاعاتی را درباره LG Z منتشر کرده، از جمله اینکه تلفنی دارای نمایشگر منعطف و مقعر خواهد بود. نامگذاری آن با حرف Z نیز اشاره به محور Z در جدول مختصات و اضافه شدن یک بعد جدید به تلفن های ال جی دارد.
 
LG Z هم مثل گلکسی نوت ۳ منعطف در دست تولید است و در همین ماه میلادی معرفی خواهد شد، ولی احتمالا رقابت بر سر مقام اولین تلفن با نمایشگر منعطف را سامسونگ خواهد برد.

اگر می پرسید غیر از سبک و نشکن بودن نمایشگرهای جدید، دیگر چه مزیتی می توان برای شان بر شمرد، باید به کاهش هر چه بیشتر حاشیه نمایشگر ها، کاهش ضخامت دستگاه ها، و بالارفتن دوام قسمت جلوی آنها اشاره کرد. هر چند فعلا، تنها همین دو محصول آن هم در مقادیر کم به بازار عرضه خواهند شد، ولی به زودی سایر تولیدکنندگان هم از این نوآوری بهره خواهند گرفت. 




تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
علیرضا برادران
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
تا کنون چندین شرکت در زمینه خودروهای تمام برقی یا هیبریدی فعالیت کرده اند که از موفق ترین آنها شرکت آمریکایی تسلا موتورز بوده. این شرکت سه نوع خودرو در رده های کوپه، سواری خانواده و اس یو وی تولید می کند و توانسته تا حد زیادی بر مشکل نیروی محرکه کم و طول عمر باتری فائق بیاید.
 
اما تا حالا شرکتی نتوانسته بود موفقیت تسلا را در دسته موتور سیکلت ها تکرار کند، البته قبل از معرفی مدل R ساخت شرکت Mission Motorcycles . اگر به عشق در یک نگاه اعتقاد هم نداشته باشید با دیدن این وسیله ایمان می آورید. جالب است بدانید که خودروهای تسلا به سرعت بالایشان در بین دیگر نمونه های برقی شهره اند ولی این موتور سیکلت از آنها هم سریعتر است. موتوری که تنها طی ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
 
کافی است کمی دسته گاز را بچرخانید تا با گشتاوری بیش از ۱۷۸ کیلوگرم بر متر پرواز کنید؛ این گشتاور ۲۰ درصد از سریعترین موتور سیکلت ها بیشتر است. از دنده هم خبری نیست فقط یک رابطه خطی بین حد چرخش دسته گاز و سرعت وسیله (البته رایانه داخلی اجازه سرعت بیستر از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را نمی دهد تا باتری زود تخلیه نشود).
 

r-features-performance-bike-b5a14759e8ce5a34493389be61f102ef_n.png

با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت، باتری ۱۷ کیلو وات ساعتی Mission R می تواند حتی از موتور سیکلت های بنزینی هم بیشتر همراهی تان کند. زمان شارژ موتور حدود یک ساعت است و با برق ۲۲۰ ولت خانگی شارژ می شود. این مشکلِ زمان نسبتاً طولانی شارژ در گجت هایی مثل تلفن و تبلت چندان به چشم نمی آید اما مطمئناً برای وسایل نقلیه معضل مهمی است.
 
پیش بینی شما درباره وسایل نقلیه برقی چیست؟ به زودی شاهد گسترش استفاده از آنها خواهیم بود یا تا سوخت های فسیلی هستند خبری از چنین اتفاقی نخواهد بود؟ البته تا زمانی که قیمت چنین موتوری ۴۲۰۰۰ دلار باشد نمی توان به داشتن اش فکر کرد.




تاریخ: دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
روزگاری داشت برای خودش واکمنِ سونی ؛ آن وقت ها که آیپادی در کنار نبود همه، تنها و تنها واکمن را می شناختند، یعنی کلاً فقط واکمن را می شناختند؛ هر وسیله ای که کوچک بود و نوار کاست را پخش می کرد واکمن بود، حالا ساخت هر شرکتی می خواست باشد!
 
دنیای موسیقی بود و این برند سونی؛ هنوز هم هست ولی شهرت سابقش را از دست داده. حالا سونی در پی آن است که از ظرفیت بالای این برند بهره ببرد و دوباره روزهای خوش گذشته را در قالبی نو احیا کند.
 
این شرکت دو مدل جدید از سری واکمن های خود را با نام های ZX1 و F880 به نمایش گذاشته. ZX1 مدل لوکس این سری به حساب می آید و با حافظه فلش ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شود. همچنین می تواند صدای ۲۴ بیت/۱۹۶ کیلوهرتز را در فرمت های مختلف پخش کند که فرمت های FLAC و ALAC هم جزو آنها هستند. به علاوه یک تقویت کننده S-Master HX جدید برای خرجی صدای با کیفیت آن در نظر گرفته شده.
 
در جلوی دستگاه یک صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ قرار دارد و مهم تر از همه به سیستم عامل اندروید ۴.۱ مجهز است. بلوتوث، NFC، وای-فای و پشتیبانی از گوگل پلی استور هم از دیگر مشخصات قابل ذکر آن است.

مدل F880 کمی سطح پایین تر است ولی با این حال بیشترِ قابلیت های ZX1 را دارد. نمایشگرش کوچکتر و ۳.۵ اینچی است، در ظرفیت های ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایتی و ۴ رنگ آبی، سپید، صورتی و مشکی عرضه می شود.
 
قیمت واکمن ZX1 حدود ۷۶۰ دلار و مدل F880 به ترتیبِ حجمِ حافظه ۲۷۵، ۳۰۵ و ۴۰۵ دلار خواهد بود که از ۲۷ مهر ماه روی ویترین فروشگاه ها قرار می گیرد. با توجه به مشخصات و قیمت های این دستگاه ها ترجیح می دهید یک تلفن هوشمند همه کاره داشته باشید یا فکر می کنید هر گلی بویی دارد و هر چیز جایگاهی؟




تاریخ: دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصمیم شورای شهر پالو آلتو: نصب اجباری شارژر الکتریکی در گاراژ خانه های نوساز

 

 
علی اصغر هنرمند
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
پالو آلتو شهری در ایالت کالیفرنیا آمریکا است که به داشتن شهروندانی ثروتمند و البته علاقمند به تکنولوژی مشهور است. اگر می خواهید میزان علاقه این شهر به فناوری های نوین را بدانید، کافی است از مصوبه جدید شورای شهرشان اطلاع پیدا کنید.
 
بر اساس مقرراتی که در این شهر تصویب شده. از این پس تمام خانه های نوساز باید دارای شارژر برقی برای اتومبیل های الکتریکی در گاراژ خانه باشند. 
 
شورای شهر، استاندارد شارژر به کار رفته را نیز مشخص نموده که باید از نوع Level 2 باشند. این شارژرهای جدید سبب می شوند که اتومبیل الکتریکی ظرف ۳ الی ۴ ساعت شارژ بشوند.
 
آنها می گویند نصب شارژر الکتریکی روی خانه های نوساز تنها حدود ۲۰۰ دلار به قیمت خانه اضافه می کند و این عدد کوچکی است. اما این کار سبب می شود که خریداران خانه های نوساز به داشتن اتومبیل الکتریکی ترغیب شوند.
 
در طرف دیگر نصب شارژر الکتریکی و کابل کشی آن برای خانه های قدیمی هزینه ای حدود ۴ برابر این هزینه را در بر خواهد داشت. بنابراین منطقی است که تمام خانه های نوساز دارای شارژر الکتریکی باشند.
 
شاید این تصمیم شورای شهر به نظرتان عجیب بیاید. اما لازم است بدانید که میانگین قیمت خانه ها در پالو آلتو حدود ۱ میلیون دلار است. بنابراین اضافه شدن هزینه ای ۲۰۰ دلاری به آنها عملا عدد بزرگی به حساب نمی آید. در طرف دیگر دفتر مرکزی شرکت تسلا نیز که مشهور ترین خودروهای الکتریکی دنیا را تولید می کند در این شهر قرار دارد. 
 
بنابراین همه شرایط در پالو آلتو مهیا است تا این شهر یک پیشرو در داشتن خودروهای الکتریکی در جهان باشد.
 




تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

نقشه های زیبایی از الگوی حرکتی بادها
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
نقشه ها (اینترنتی و چاپی) مثل نقشه گوگل ، مدام پر کاربردتر می شوند. در باب کاربردهای روزمره آنها به حد کافی صحبت شده ولی استفاده هنری از این نقشه ها از جمله نمونه های نادر است.
 
از قرار معلوم حدود یک سال پیش، دو پژوهشگر از شرکت گوگل، الگوی حرکت بادها در ایالات متحده را به تصویر کشیدند. نقشه تعاملی آنها  جهت حرکت و قدرت بادها را در آمریکا و البته به صورت لحظه به لحظه نشان می داد. دو خالق اثر در این باره می گویند: «الگوها علیٔ رغم زیبایی، خیلی سریع حرکت می کنند»
به خاطر ماهیت همیشه در حرکت باد، این نقشه بارها و بارها در طول روز تغییر می کرد که این پویایی مداوم باعث مشکل شدن عکس گرفتن از آن می شد. به همین دلیل این دو نفر که الان یک گروه تحقیقاتی گوگل، موسوم به عکس بزرگ، را هم رهبری می کنند تصمیم گرفتند با یک استودیوی بزرگ عکاسی همکاری کنند تا یک تصویر چاپی سیال و ارزشمند هنری بیافرینند.
 
«ما می خواستیم زیبایی را به تصویر بکشیم... و نسخه چاپی این تصاویر جزئیاتی را برای مان مشخص می کند که روی نمایشگرها قابل تشخیص نیست» هنرمند عکاسی که به تیم آنها کمک کرده می گوید: «تبدیل پیکسل به پیکسل نقشه بادها فرآیندی کاملاً مشترک بود. این طور نبود که همیشه کارها خوب پیش بروند. هر روز کلی داده وجود داشت که باید در همان روز آماده می شدند تا بتوانیم یک تصویر هیجان انگیز داشته باشیم... فکر کنم هشت تصویر هم از طوفان سندی تهیه شد که بسیار تاسف برانگبز بود»
همه اطلاعات این نقشه از سازمان آب و هوای ملی آمریکا و به صورت پیش بینی های دیجیتال دریافت شده. هر کدام از عکس های چاپ شده، سرعت و جهت حرکت باد را با نازک و کلفت کردن خطوط سپید به تصویر می کشند. «روزهای پر کار اغلب ترسناک هم بودند... اگر فقط یک کشف مهم داشته باشیم آن کشف این است که بادها همه روزه چقدر تغییر می کنند»

به سایت نقشه بادها مراجعه کنید. تا آنها را بهتر ببینید.




تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رونمایی از کارت های گرافیک سری رادئون R9 و R7 توسط AMD
 
عباس واحدی
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
هنگام صحبت از پردازش های صوتی معمولا کارت های گرافیک اهمیت چندانی در انتخاب سیستم نداشته و محلی از اعراب ندارند. اما به نظر می رسد با سری جدید رادئون های AMD، علاوه بر یکسان سازی هر چه بیشتر دنیای کنسول ها و PCها، داستان درباره پردازش صدا هم تغییر کرده است.
 
کارت های گرافیک R9 290X و R9 290 و R7 260X قرار است از تکنولوژی TrueAudio پشتیبانی کنند. این سری محصولات تازه، استفاده از افکتهای پیشرفته صوتی را بدون تحمیل بار اضافی بر پردازنده اصلی دستگاه یا خرید کارت صدای مجزا، امکان پذیر می سازند.
 
اگر چه AMD در مراسم رونمایی خود در هونولولو مشخصات فنی کامل این کارت های گرافیک را اعلام نکرد، اما حداقل می دانیم که مدل پرچمدار R9 290X قدرت پردازشی ۵ ترافلاپ را فراهم می آورد. این در حالی است که نسل قبلی تنها ۴ ترافلاپ قدرت پردازش داشت.
 
در خصوص زمان عرضه این کارت های گرافیک به بازار، AMD تنها به عبارت «آینده نزدیک» اکتفا کرده است. قرار است قیمت این سری کارتهای گرافیک از ۸۹ دلار برای مدل ارزان قیمت R7 250 آغاز شده و در R9 280X به ۲۹۹ دلار برسد. البته این شرکت در خصوص قیمت R9 290X هنوز چیزی اعلام نکرده است. پیش فروش کارت های گرافیک سری R9 و R7 از یازدهم مهر آغاز می شود.
 
این شرکت همچنین در کنار کارتهای گرافیک تازه اش، از رابط کاربری برنامه نویسی جدیدش با نام Mantle هم پرده برداری کرد. با استفاده از این رابط کاربری، استفاده از نسل جدید معماری Graphics Core Next ویژه AMD که در اغلب کارت های گرافیک و پردازنده های این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، بسیار آسان تر می شود.
 
برنامه نویسانی هم که از کدهای سطح پایین در بازی های شان استفاده می کنند، می توانند بسیار بهتر از مزایای ابزارهای بر پایه GCN بهره مند شوند. زیرا دیگر نیازی نیست که اپلیکیشن شان را برای هر پلتفرم جداگانه از ابتدا بهینه سازی کنند. و به این صورت گام مهم دیگری در یکسان سازی دنیای کنسول ها و پی سی ها برداشته شده است.
Mantle فعلا قرار است نسخه تحت ویندوز خود را از آذرماه و همراه با آپدیت  Battlefield 4 عرضه نماید و پس از آن به دیگر پلتفرم ها گسترش خواهد یافت.




تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اینتلِ عقب مانده از قافله، روی رقبای عینک هوشمند گوگل سرمایه گذاری می کند
 
علیرضا برادران
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
پیشروی افسار گسیخته گجت های همراه و پوشیدنی که اغلب پردازنده های ARM را در دل خود دارند آینده شرکت بزرگ اینتل را شدیداً به خطر انداخته و باعث شده نتواند سلطه خود بر سرزمین پی سی ها را در دنیای دستگاه های همراه و پوشیدنی تکرار کند.
 
اما هنوز برای اعلام شکست بزرگ ترین تراشه ساز جهان خیلی زود است. اینتل در راستای کوشش های چند وقت اخیر خود، چهارشنبه گذشته اظهار داشت که روی شرکت Recon Instruments سرمایه گذاری خواهد کرد. ریکان یک شرکت کانادایی فعال در زمینه دستگاه های پوشیدنی ست و عینک هوشمندش رقیب عینک گوگل گلس محسوب می شود.
 
بنا بر اعلام این شرکت کانادایی، کمک های اینتل صرف توسعه، بازار یابی و فروش جهانی تولیدات آنها خواهد شد. همچنین اینتل از در اختیار قرار دادن تخصص خود در تولید، عملیات و فناوری نیز دریغ نخواهد کرد.
 
مایک بل، مدیر گروه دستگاه های جدید اینتل در این باره می گوید: «ما در این شرکت یک راهبرد قوی در کنار فناوری رو به رشد دیدیم و فکر می کنیم ارزش سرمایه گذاری برای رسیدن به انقلابی در زمینه گجت های پوشیدنی را دارد». ریکان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه نمایشگرهای پوشیدنی برای ورزش است که عینک ریکان جت (عکس مطلب) یکی از آنهاست؛ جالب است بدانید خود این شرکت ادعا کرده که تا الآن بیش از ۵۰،۰۰۰ نمایشگر پوشیدنی در سراسر جهان فروخته.

همان طور که گفتیم این نخستین سرمایه گذاری اینتل نبوده و نخواهد بود. در واقع اگر کمی به عقب بر گردیم می بینیم که شرکت ریکان اینسترومنت در ادامه سرمایه گذاری روی Thalmic Labs و Quark line of chips قرار می گیرد که همگی از فعالان فناوری های پوشیدنی هستند.

البته اینتل آنقدر دیر وارد عمل شده که امروزه هر چند نه به طور رسمی اما در حقیقت معماری آرم به استانداردی برای دستگاه های کوچک الکترونیک تبدیل شده و این کار تراشه ساز بزرگ را دو چندان دشوار می کند.




تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

فناوری های پوشیدنی پا را فراتر از عینک و ساعت هوشمند خواهند گذاشت

 

 
محمد زرین صدف
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰
گرچه شرکت های بزرگی نظیر گوگل، سامسونگ و اپل تمام سرخط های خبری مربوط به ابزار های هوشمند را اشغال کرده اند، اما پتانسیل این حوزه بیش از این چند محصول پر سر و صداست، و این سه غول بزرگ تنها بازیگران این عرصه نیستند. باید باور داشت که آینده متعلق به ابزار های پوشیدنی متنوع تر، کاربردی تر و ارزان تر است.
 
کریستین دیفئو (Christian Defeo) یکی از مدیران ارشد شرکت Newark اعتقاد دارد، ابزار های پوشیدنی ساده تر، روز به روز رواج بیشتری پیدا می کنند. او به حلقه ای اشاره می کند که مصرف کننده، آن را در دست خود کرده و قفل در خودرو را با آن باز می کند، از آن در انتقال اطلاعاتش کمک گرفته و بسیاری از کار های روزمره دیگر خود را توسط آن انجام می دهد. ابزاری که به مراتب کاربردی تر و ارزان تر از عینک گوگل است، و فناوری های ساده تری در آن به کار رفته. یکی از دغدغه های عصر حاضر در عرصه فناوری های هوشمند، شارژ دستگاه هاست. بسیاری از نوآوری های این روز ها نظیر شارژ وایرلس در ابتدای راه هستند. اکثر تلفن های هوشمند ما بیش از یکی دو روز شارژ در خود نگه نمی دارند، چه برسد به ساعت های هوشمند که اساسا فضای لازم برای داشتن یک باتری، مشابه آنچه در تلفن ها استفاده می شود را ندارند.
 
جالب اینجاست که از این ابزار ها، انتظار همان سرویس هایی را داریم که سایر دستگاه های هوشمندمان ارائه می دهند. به نظر نمی رسد مصرف کنندگان تمایلی داشته باشند که عینک یا ساعت هوشمند خود را چندین بار در روز شارژ کنند. البته این مشکل مصرف انرژی در ابزار های پوشیدنی، تا حدی به کمک دستگاه های دیگر نظیر تلفن های هوشمند قابل حل است، به طوری که این دستگاه ها با ارتباط پی در پی با ابزار های پوشیدنی از طریق بلوتوث، قسمتی از بار مصرفی آن ها را بکاهند. کریستین دیفئو معتقد است یکی دیگر از چالش های این عرصه، ورود ابزار های پوشیدنی مانند عینک گوگل و ساعت هوشمند سامسونگ به قلمروی مد است. نظر او این است که فناوری های پوشیدنی ماهیت کاملا متفاوتی با صنعت مد دارند و در صورتی که در سلطه صنعت مد قرار گیرند، از میزان موفقیت شان کاسته می شود. زیرا مد زودگذر است، اما فناوری با ابعاد کاربردی خود با زندگی روزمره افراد مرتبط است. بنابراین بهتر آنکه این فناوری ها تا جای ممکن از صنعت مد فاصله بگیرند و دنیای مد را به گوچی و ورساچی بسپارند!
 
شرکت Newark به عنوان یکی از قطب های تحقیقاتی دنیای الکترونیک، رقابتی را در میان مخترعین فعال در زمینه فناوری های پوشیدنی به راه انداخته است. در این میان برخی از این نوآوری ها بیش از بقیه قابل توجه است. به عنوان مثال لباسی را در نظر بگیرید که به سرعت سنج و سنسور صدا مجهز است و به هنگام حرکت یا گریه نوزاد از خود نور صادر می کند. یا کلاهی را تجسم کنید که با استفاده از قطب نما و جی پی اس تعبیه شده در آن، به جهت یابی آسان تر کمک می کنند.




تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

غذاهای پرینت شده به صورت سه بعدی: آینده صنایع غذایی

 

 
محمد زرین صدف
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
همانطور که می دانید، چاپ سه بعدی، به ساخت یک جسم فیزیکی، نظیر قطعات هواپیما یا بافت های بدن انسان، از روی یک مدل دیجیتالی اطلاق می شود و این کار هم از طریق قرار دادن لایه های مختلف یک ماده به صورت پی در پی و بر روی هم صورت می گیرد. شاید از هیجان انگیز ترین حرکت های اخیر در این حوزه بتوان به تولید مواد غذایی با استفاده از این تکنولوژی اشاره کرد.
 
پابلوس هولمن پژوهشگر و مخترع یک مرکز تحقیقاتی معتبر است که بر روی پروژه های پیشرو، نظیر غذاهای پرینت شده کار می کند. به عقیده او به زودی روزی خواهد رسید که بشقاب غذای مان را از غذا های پرینت شده پر کنیم. اما او تنها فردی نیست که چنین سودایی به سر دارد. شرکت های دیگری هستند که در حال حاضر قادر به تحقق چنین رویایی اند.
 
3D Systems از جمله شرکت هایی است که موفقیت چشمگیری در این زمینه به دست آورده و توانسته توسط دستگاه های سه بعدی خود به خلق انواع کیک و شیرینی دست بزند. مدیر عامل این شرکت اعتقاد دارد که باید به جایی رسید که هر فردی در کنار دستگاه قهوه جوش خود در آشپزخانه، یک پرینتر سه بعدی مخصوص شیرینی جات و شکلات داشته باشد. او تاکید می کند این مسئله یک رویای دور از دسترس نیست و این محصولات به زودی به بازار راه پیدا می کنند. در حالی که 3D systems بر روی دسر تمرکز کرده، بسیاری از محققان دیگر بر روی سایر غذا ها کار می کنند. آزمایشگاهی که پابلوس هولمن در آن به کار مشغول است، به هموژنیزه کننده های فشار بالا، منجمد کننده ها، سانتریفیوژ ها و تبخیرکننده های گردنده مجهز است. او اشاره می کند که نتایج تلاش های او و همکارانش در حال حاضر در حد پرینتر های سوزنی دهه 80 میلادی است و مسیر طولانی پیش روی آنها ست.
 
او مراحل ایجاد غذا در این پرینتر های سه بعدی را اینگونه توصیف می کند. پرینتر هایی را تصور کنید که مجهز به کارتریج های حاوی مواد غذایی منجمد و بسیار ریز هستند، در مرحله خروج ذرات غذا، آب به آنها اضافه می شود. همچنین به منظور بالاتر بردن سلامت غذا مقادیر ناچیزی از ریزمغذی ها، مواد اشتها آور و حتی دارو های روزمره افزوده می گردد. سپس پرینتر های سه بعدی غذا ها را در شکل ها و رنگ های معمول خلق می کنند.
 
دلایل زیادی برای روی آوردن به چنین فناوری هایی وجود دارد؛ شاید مهمترین آن ها مشکل فرایند ناکارامد تولید، عرضه و مصرف باشد. به طور مثال، اکثر افراد برای خرید مواد غذایی مسافتی را تا فروشگاه پیموده و سپس مواد غذایی را به خانه آورده و در یخچال یا فریزر نگهداری می کنند، و در نهایت بیش از یک سوم غذای خریداری شده را دور می ریزند. خود فروشگاه ها هم هر چند وقت، خود را از دست مقادیر زیادی از مواد غذایی منقضی شده راحت می کنند.
 
فناوری تولید مواد غذایی در منزل، آن هم با فشار چند دکمه، می تواند ورق را به نفع تولید غذای کافی و استفاده بهینه از آن برگرداند. تصور کنید که با فشار یک دکمه، هد پرینتر در هر لحظه یک پیکسل از ماده غذایی را آماده کرده، توسط یک سوزن به آن آب رسانی و توسط لیزر پخته شود و این فرایند برای تک تک پیکسل ها صورت گیرد تا کل غذا آماده گردد.




تاریخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

سنسور اثرانگشت Touch ID آیفون 5S چطور کار می کند؟
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
اولین آیفون، با جادوی معرفی استیو جابز، این ایده را از اعماق بالا آورد که «لمسی بودن دستگاه ها» آینده دنیای دیجیتال است، و حالا نسل هفتم آیفون، این ایده را به سطحی دیگر برده.
 
همه انسان ها اثر انگشت منحصر به فرد خودشان را دارند. حال چه می شود اگر برای استفاده از دستگاهی که هر روز چندین بار باید آن را روشن و خاموش کرد، دیگر نیازی به وارد کردن رمز نباشد و بتوان از لمس سر انگشت استفاده کرد؟
 
لمس کنید تا عکسی گرفته شود. لمس کنید تا به مرورگر بروید. همه چیز با انگشت شما شروع می شود. چیزی ساده ولی در عین حال کامل. انگشت شما بهترین رمز است. همیشه همراه تان است. و هرگز کسی نمی تواند آن را حدس بزند! فراتر اینکه تلفن شما، می تواند با خصیصه ای منحصر به خود شما، شناسایی تان کند، به خاطر بسپاردتان، و از تان بیاموزد؛ و همه اینها بدون نیاز به حفظ کردن رمز.

در این راستا، اپل تاچ آی دی را که یک سنسور جدید اثر انگشت است برای بر عهده گرفتن این وظیفه طراحی کرده.  در درون و زیر دکمه Home آیفون 5S، چهار قطعه مختلف قرار دارد که در کنار هم ایفاگر نقش حسگر اثرانگشت هستند.
در بخش زیرین، یک سوییچ لمسی قرار دارد. یک لایه بالاتر از آن یعنی نزدیک به سطح، سنسور خازنی Touch ID با ضخامت ۱۷۰ میکرون، رزولوشن ۵۰۰ ppi و قابلیت اسکن لایه های رویی پوست دست، و خوانش ۳۶۰ درجه، قرار گرفته. دور تا دور دکمه Home، یک حلقه فلزی ضدزنگ قرار دارد که جلوتر به نقش آن اشاره می کنیم. سطح روی دکمه هوم نیز از جنس کریستال یاقوت با برش الماس است که نقش لنز را ایفا می کند.
 
وقتی انگشت خود را روی دکمه هوم می گذارید، لنز یاقوت تصویر آن را به سمت تاچ آی دی هدایت می کند و سنسور نیز لایه پوست سر انگشت شما را مورد اسکن و خوانش قرار می دهد تا یک پرینت مجازی دقیق تهیه شود. کار بیدار کردن سنسور از خواب ناز را، حلقه فلزی بر عهده دارد. این حلقه علاوه بر تشخیص حضور انگشت شما و بیدار کردن سنسور، وظیفه بهبود نسبت سیگنال-به-نویز را نیز ایفا می کند.
 
پس از اسکن انگشت تان، نرم افزار مخصوصی آن را با نمونه های از پیش ذخیره شده مقایسه کرده و قفل تلفن را باز می کند.
 
تاچ آی دی یک فناوری بسیار پیشرفته است که به محض ایفای نقش خود از سر راه تان کنار می رود تا به کارهای اصلی بپردازید. این کارها می توانند خرید از آیتونز، اپ استور، یا آیبوکز استور باشند. اینها همگی با اثر انگشت شدنی اند.
 
نکته بسیار جالب قابلیت خوانش ۳۶۰ درجه سنسور تاچ آی دی است. یعنی مهم نیست که زاویه انگشت شما با سطح رویی دکمه هوم چیست. عمودی، افقی، یا هر چیزی در این بین. اینها همه برای سنسور قابل تشخیص هستند و تاچ آی دی در هر حالتی، سر انگشت شما را به درستی خوانش می کند.
 
ضمنا از آنجایی که امکان ثبت چندین اثر انگشت در آیفون 5S وجود دارد، تلفن تان افرادی را که مورد اعتماد هستند نیز می شناسد.
 
نظر شما درباره این فناوری جدید که حالا واقعا کاربردی شده چیست؟




تاریخ: چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رویترز: سهامداران عمده مایکروسافت خواهان انتخاب مدیرعامل فورد برای جانشینی بالمر هستند

 

 
عباس واحدی
سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
بنابر گزارش رویترز، سه تن از ۲۰ سرمایه گذار اصلی مایکروسافت خواهان این هستند که پس از بازنشستگی استیو بالمر در سال آینده، آلان مولالی مدیرعامل فورد یا مایک لاوری مدیرعامل کامپیوتر ساینسز جانشین وی گردند.
 
رویترز در گزارش خود آورده سهامداران عمده ممکن است تاثیراتی در انتخاب مدیر عامل بعدی داشته باشند. زیرا گفته می شود کمیته ویژه ای تحت نظر مدیرعامل فعلی مشغول جستجوی جانشینان بالقوه است و در این میان نظرات سرمایه گذاران ارشد را هم دریافت نموده. البته مایکروسافت هیچ تعهدی بابت اعمال نظر و پیشنهاد سهامداران در این زمینه نداده است.
 
مولالی کسی است که اعتبار پیشرفت های فورد از زمان مدیرعاملی در سال ۲۰۰۶ را بر جبین دارد. البته وی هیچ تجربه ای در صنایع تکنولوژی نداشته است. اما قبل از این مدتی مهندس بوینگ بوده و پس از آن مدیر اجرایی یکی از زیرمجموعه های هواپیماهای تجاری این شرکت شده است. 
 
نام این مهندس سابق پیش از این هم توسط چندین تحلیلگر مطرح شده بود و آن را به عنوان نخستین انتخابی می دانستند که می تواند به صورت بالقوه نیروی تازه ای در شریان های مایکروسافت بدمد. شرکتی که همچنان بسیار سود ده است. اما در مدت زمان رهبری بالمر به نظر می رسد که به شکل تراژیکی در حال از دست دادن بازار بود.
 
مولالی روز جمعه به بلومبرگ گفته که «حداقل تا پایان ۲۰۱۴ مدیرعامل فورد باقی خواهم ماند». اما رویترز با تکیه بر منابعش، معتقد است که وی زودتر از این هم حاضر است فورد را ترک کند، تنها باید «نقشی جدید و به اندازه کافی جذاب» به وی پیشنهاد شود.
 
لاوری از سال ۲۰۱۲ مدیرعامل کامپیوتر ساینسز است و می تواند کاندیدایی باشد که در عین ناشناختگی، در کمال ناباوری به یک باره جایگاه ارشد مایکروسافت را به چنگ آوَرَد. به هر صورت وی پس زمینه و تجربه تکنولوژی دارد و نزدیک به ۳۰ سال کارمند IBM بوده است.
 
وی قبل از پیوستن به کامپیوتر ساینسز تقریبا یک سال هم با ValueAct Capital همکاری داشت. این همان گروه سرمایه گذاری عملگرایی است که آوریل سال گذشته ۲ میلیارد دلار در مایکروسافت سرمایه گذاری کردند. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده ماسون مورفیت مدیرعامل ValueAct در صورت تایید نشست نوامبر سهامداران، به عضویت هیئت رئیسه این شرکت در خواهد آمد.
 
البته پیش از این هم شرکت های تکنولوژی مدیرعامل هایی بدون تجربه صنعتی را به خدمت گرفته اند، و نتایج مختلفی به بار آمده است. شاید مشهورترین شکست در این زمینه را بتوان تصمیم اپل برای به خدمت گرفتن جان اسکالی از پپسی دانست. شهرت اسکالی بیش از همه مدیون اخراج استیو جابز از شرکتی است که خودش از موسسان آن بود.
 
البته استفان الوپ هم که قرار است پس از اتمام قرارداد خرید کار و کسب موبایل نوکیا در اوایل سال ۲۰۱۴، دوباره به مایکروسافت برگردد؛ یکی از نامزدهای اصلی جانشینی بالمر است که گفته می شود شانس بالایی هم دارد.
 
الوپ پیش از اینکه در سال ۲۰۱۰ به سراغ پست مدیرعاملی نوکیا برود، مسئول بخش آفیس مایکروسافت بود. و البته پس از اعلام معامله مایکروسافت-نوکیا هم این پست را رها کرده و به نایب رئیسی موقت در نوکیا رضایت داده است.




تاریخ: سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
در حال حاضر کسی چندان ساعت های هوشمند را جدی نمی گیرد و حتی شاید با عینک بدبینی به آنها نگاه شود. ولی بد نیست کم کم آنها را در زندگی خود بپذیریم و بدون آن عینک، به این گجت های پوشیدنی جدید بنگریم.
 
به عنوان نمونه، سامسونگ یکی از شرکت هایی است که با Galaxy Gear که می شود گفت اولین ساعت هوشمند مدرن است، ما را به بازنگری دعوت می کند. ما هم در اینجا ۵ فایده را برای ساعت های هوشمند بر می شماریم و باشد که فواید بیشترشان را هم در آینده کشف کنیم.
 
۱. مرکز کنترل تبلت و تلفن شما. چه کسی گفته که ساعت های هوشمند قرار است گجت هایی مستقل باشند؟ (خودت را نشان بده!) واقعیت این است که اسمارت واچ ها چنین قراری با کسی نگذاشته اند. به آنها این طوری فکر کنید: یک مرکز کنترل و مکملی برای استفاده راحت تر از تبلت و تلفن هوشمند، یا حتی کامپیوتر و سایر دستگاه ها.
 
ساعت های هوشمند طوری طراحی می شوند تا با اتصال به تلفن هوشمند و تبلت، بسیاری از اپلیکیشن های نصب شده روی آنها را کنترل نمایند. با Google Now و Siri که می روند تا در آینده دستیارهای شخصی کاربران شوند، ساعت ها هم وسیله کنترل دستگاه ها خواهند شد.
 
۲. بهترین وسیله برای دریافت اعلان ها. آیا شما هم از سندروم عصبی تلفن همراه رنج می برید و هر بار صدا یا ویبره ای از دستگاه تان صادر می شود، دست در جیب فرو می برید تا پیام، اعلام یا ایمیلی را چک کنید؟ کمی آرام تر، آنها خبری از عالم دیگر نمی آورند. هر چه هست همین خبرهای هر روزی است.
 
وابستگی به تلفن علاوه بر اینکه دوستان، خانواده و همکاران را اذیت می کند، وقت و انرژی زیادی را هم از خود شما تلف می نماید. اما با یک ساعت هوشمند، دوباره ارباب دست های خود هستید و نیازی نیست مثل کابوی ها همیشه آماده هفت تیر کشیدن باشید. با یک نگاه سریع، که یکی دو ثانیه بیشتر وقت نمی گیرد، اعلان ها و هشدارها را می بینید و اگر مهم بودند، تازه آن وقت به سوی تلفن شیرجه می زنید.
 
۳. عالی برای جلسات و ملاقات ها. این دو رویداد هر روزی زندگی ما اغلب وقت زیادی می کشند و اعصاب آدم را مثل سیم گیتار به ارتعاش در می آورند. ولی با ساعت هوشمند می توانید در حین جلسات دردناک کاری، لااقل از ایمیل ها و پیام های مهم مطلع شوید و همچنان عامل اخلال در تمرکز جلسه نیز نباشید.
 
شاید در جلسه، انتظار کنار گذاشتن تلفن هوشمند از شما برود ولی کسی به شما نخواهد گفت «ساعت را از مچت باز کن!» بنابراین موارد مهم و حیاتی را از دست نخواهید داد.
 
۴. جایگزینی واقعی برای پیجرها. زمانی بود که افراد با خودشان پیجر حمل می کردند، به خصوص پزشک ها و اهالی رسانه که باید همیشه آماده بر هم خوردن آرامش زندگی شخصی شان می بودند. در حالی که این وظیفه پلید(!) اینک به تلفن های هوشمند محول شده. ولی بی انصافی است که نگوییم بهترین ایفاگر چنین نقشی، می تواند ساعت هوشمند باشد. بالاخره روزی ساعت ها هم سیم کارت خور خواهند شد و پیجرهایی بی نیاز از تلفن هوشمند.
 
۵. وسیله ای برای ارتقا سطح زندگی شخصی. زندگی شخصی و کار آنقدر دست در گردن هم شده اند که نمی توان آنها را به این راحتی از هم جدا کرد. بنابراین، آن چیزی که زندگی شما را ارتقا دهد، کیفیت کار شما را نیز بالا می برد، و البته بالعکس.
 
انتظار می رود ساعت های هوشمند با تعداد زیادی اپلیکیشن در زمینه سلامت و فعالیت های بدنی و ورزشی به بازار بیایند که این، کمک حال خوبی برای آنهایی است که به وضع سلامت و آمادگی بدنی شان اهمیت می دهند. هر چه سلامت تر، بیماری از شما دورتر و کیفیت کارتان هم بالاتر.
 
می توانید چیزی به این فهرست اضافه کنید؟




تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:Galaxy Gear smart watch Smartwatch 2 ساعت هوشمند,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

محققین به رایانش کوانتومی "تقریبا آنی" دست یافتند
 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
سیلیکون عالی است، ولی ما دیگر به سر حدات سرعت آن رسیده ایم و به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه ایالت اورگان در سه سال اخیر دنبال یافتن راهکاری ارزان قیمت و سریع به عنوان جایگزین بوده اند و حالا به این رسیده اند:

دستگاه های بسیار ریز کوانتومی با نام «دیودهای فلز-عایق-فلز»
(metal-insulator-metal diode یا MIM diode)
چیپ های سیلیکونی بستری برای ترانزیستورها هستند تا الکترون ها در آنها حرکت کنند. دیودهای میم هم که نوعی دیود تونلی هستند، نیمه رسانا به شمار می روند با این تفاوت که الکترون ها را به شکلی کوانتومی از طریق یک عایق ارسال می کنند، طوری که انگار الکترون در یک سو غیب شده و "تقریبا به صورت آنی" در سمت دیگر پدیدار می گردد.
 
تا پیش از این استفاده از دیودهای فلز-عایق-فلز بسیار محدود مانده بود زیرا تولید آنها سخت بود و در نتیجه رد پای شان فقط در فعالیت های تحقیقاتی دیده می شد. اما حالا اوضاع فرق کرده و در پژوهش اخیر شاهد تبدیل دیودهای MIM به MIIM هستیم که عکس آن را در بالا می بینید.
 
پژوهشگران امریکایی موفق به یافتن روشی جدید برای تونل سازی کوانتومی شده اند و با MIIM ها یا به عبارتی «دیودهای فلز-عایق-عایق-فلز» امکان ساخت کامپیوترهایی بی نیاز از ترانزیستور را فراهم خواهند آورد، به عبارت دیگر گامی مهم در تحقق رویای رایانش کوانتومی را شاهد هستیم.
 
محققان دانشگاه اورگان هنوز مایل به اعلام تاریخی برای صنعتی شدن این دستاورد نیستند ولی قول داده اند که در سال های آینده صنایعی کاملا نوین از دل این پیشرفت مهم بیرون خواهند آمد، و دانش ما آنقدر نیست که بخواهیم در این ادعا تشکیک کنیم!




ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گالری عکس کامل Xperia Z1
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
دقایقی قبل مراسم سونی در برلین به پایان رسید و این شرکت محصولات مختلف و متعددی را معرفی کرد که در این بین Xperia Z1 را باید گل سر سبد آنها دانست.
 
حتما علاوه بر دنبال کردن وبلاگ نویسی زنده ما، مشخصات کامل آن را در نارنجی خوانده اید و ویدیوی آن را هم تماشا کرده اید. در اینجا نوبت می رسد به گالری تصاویر از نزدیک.
 
در ادامه مطلب با بیش از ۴۰ عکس، همراه مان باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:ifa2013 Sony Xperia Z1 Xperia Z1 اکسپریا زد وان اکسپریا زد ,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ایکس باکس وان اولیه از درایو بیرونی پشتیبانی نخواهد کرد
 
علیرضا برادران
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷
اگر روی درگاه USB ایکس باکس وان برای اتصال به درایو بیرونی حساب باز کرده بودید، بهتر است فعلاً برای خرید آن صبر کنید. از مایکروسافت خبر رسیده که سری اول این کنسول بازی از درایو بیرونی پشتیبانی نخواهد کرد.
 
گفته شده دلیل آن مشغول بودنِ تیم ایکس باکس به چیزهای دیگر است و مشخص هم نیست دقیقاً چه زمانی این قابلیت به وان اضافه می شود. پس اگر خیلی اهل بازی هستید، باید مراقب پر شدن درایو ۵۰۰ گیگابایتی تعبیه شده در کنسول بازی خود باشید.




تاریخ: سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۱۰ راه ساده برای سبزتر بودن سر کار
 
علیرضا برادران
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰
همه می دانیم که «سبز بودن» برای حفظ محیط زیست و نگهداری از منابع طبیعی، امری است بسیار مهم. اما در کنار فواید زیست محیطی، تجارت پر سودی هم برای فعالان این حوزه به شمار می رود.
 
شرکت های فعال در حوزه فناوری های سبز معتقدند سازمان های طرفدار «سبز بودن» کارمندانی را جذب می کنند که خوب بودنِ محیط کار، برای شان اهمیت دارد. به علاوه اینکه کارمندان چنین سازمان هایی با استفاده کمتر از کاغذ و خاموش کردن چراغ ها، به صرفه جویی مالی سازمان کمک می کنند و این سرمایه ذخیره شده، می تواند به نفع خودِ آنان هزینه شود.
 
شاید در نگاه اول کار مشکلی به نظر برسد. ولی راه های بسیار ساده و نکات ظریفی وجود دارد که با رعایت آنها می توان تا حد زیادی به این هدف والا رسید. در ادامه مطلب می توانید ۱۰ نکته درمورد چگونه انجان دادن این کار در یک اداره را یاد بگیرید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۱۰ امر غیر واقعی که همه به عنوان واقعیت پذیرفته اند
 
علیرضا برادران
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
چقدر به شنیده ها فکر می کنید؟ اگر خاطرتان باشد وقتی بنزین را سهمیه بندی کردند، اوایل همه مردم به فکر مصرف بهینه افتاده بودند (بگذریم از اینکه بعد از مدتی همه چیز به فراموشی سپرده شد). همان زمان ها بود که در رسانه ها تبلیغ می شد که رانندگان سر چهارراه ها پشت چراغ قرمز، خودروی خود را خاموش کنند تا بنزین هدر نرود. هم زمان عده ای با این عمل مخالف بودند و می گفتند این کار به موتور وسیله نقلیه آسیب می زند و هزینه تعویض شمع و وایر خودرو از اندک صرفه جویی بنزین بیشتر می شود.
 
همه روزه در مواجهه با شنیده های مختلف هستیم و هرکس واکنشی نسبت به آنها نشان می دهد. برخی هر چه می شوند را می پذیرند، ولی از خوانندگان فهیم بیش از اینها انتظار می رود. مسلماً شما در شنیده هایتان تعمق می کنید. در این نوشتار شما را در جریان ۱۰ امر پذیرفته شده بین مردم می گذاریم که صحت ندارند. همراه با نارنجی به ادامه مطلب قدم بگذارید.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:10 Completely False ‘Facts’ ۱۰ حقیقت نادرست,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تست پرینتر با چاپ صفحه اول Google

 

 
عباس واحدی
یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
هنگامی پرینتر جدیدی می خرید یا اینکه برای پرینتر قدیمی تان کارتریج جوهر تازه ای تهیه کرده اید، اولین کاری که لازم است پس از راه اندازی انجام دهید، چاپ یک صفحه تست است. خب، دفعه بعد که می خواهید یک صفحه تستی پرینت بگیرید، یک گزینه خوب باز کردن صفحه Google.com و چاپ آن است.
 
بله، این نکته بسیار ساده ای است. اما در حقیقت کاملا کاربردی است. لوگوی گوگل به اندازه کافی رنگ در خود دارد که از کارکرد صحیح کارتریج های رنگی پرینترتان اطمینان یابید. و البته نوار بالای سایت هم سیاه است و کارتریج مشکی را تست می کند. و مهمتر از همه اینکه برای آزمون سلامت پرینترتان، تقریبا هیچ جوهری مصرف نکرده اید!
 
البته این درست است که اغلب پرینترها درون خود صفحه تست برنامه ریزی شده ای دارند که در منوی  پرینتر یا اپلیکیشن نصب شده همراه آن ، می توانید دکمه صدور دستور چاپ این صفحه را پیدا کنید. و البته ویندوز هم صفحه تستی در بخش پرینتر خود دارد.
 
اما مساله این است که به جای جستجو در منوها و کنترل پنل ویندوز برای یافتن صفحه تست چاپ، می توانید از این جایگزین سریع، آسان و کم هزینه بهره ببرید.
 
شما چگونه پرینترتان را تست می کنید؟




ارسال توسط محمدرضا مهدوی

نگاهی به پیشرفت شبکه های موبایل؛ از 1G تا 4G
 
نیما دادگستر
شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
امروزه دنیا بدون فناوری، چیزهای زیادی کم دارد. اما مهمترین فناوری که مثل تار و پودی نامرئی، الیاف این فرش بزرگ را به هم نگه داشته تا ما از نقش و نگارهای رنگارنگش لذت ببریم، فناوری ارتباطی است.

در حالی که دنیا شاهد اوج گیری شبکه های نسل چهارم (4G) است، در کشور خودمان، ایران، نیز شبکه 3G راه اندازی شده و روز به روز آمار استفاده از خدمات اینترنتی مبتنی بر شبکه های مخابراتی، افزایش می یابد.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه شوید تا مثل همیشه نگاهی ساده و بی آلایش داشته باشیم به تغییرات از 1G تا 4G، و ببینیم دنیای پیرامون مان با چه سرعتی تغییر کرده.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

جدیدترین ابزار جانبی HTC: گوشی تلفنی برای تلفن هوشمند شما

 

 
عباس واحدی
شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
تا به حال شده که آرزو کنید برای پاسخ به تماس های تان، نیازی به استفاده از اسمارت فون تان نداشته باشید؟ خب، این کار راه حل ساده ای به نام هندز فری دارد! اما اچ تی سی به تازگی راه حلی جذاب و جدید هم برای آن یافته است.
 
این شرکت با عرضه ابزار ۵۰ دلاری «اچ تی سی مینی پلاس» تلفن ساده ای را رونمایی کرده که از طریق بلوتوث به اسمارت فون HTC تان متصل می شود. این ابزار به شما اجازه می دهد در حالی که مشغول بازی یا وبگردی با اسمارت فون تان هستید، به راحتی تماس های تلفنی را پاسخ داده و تماس بگیرید. 
 
علاوه بر این. می توانید از HTC Mini+ به عنوان یک کنترل از راه دور برای کار با دوربین اسمارت فون بهره ببرید. همچنین این گوشی موبایل کوچک قابلیت تبدیل به کنترل از راه دور تلویزیون را هم دارد.
 
با استفاده از اپلیکیشن HTC Media Link HD روی اسمارت فون تان می توانید پخش مستقیم یا استریم فایل های چند رسانه ای را از طریق اچ تی سی مینی پلاس کنترل کنید.
 
این ابزار از نمایشگری ۱.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل بهره می برد و علاوه بر بلوتوث، امکان اتصال از طریق NFC را هم دارد. باتری آن هم ۳۲۰ میلی آمپر است که تا ۹ ساعت مکالمه یا ۹۵ ساعت استندبای دوام می آورد.  گفتنی است که این ابزار جانبی فعلا با اسمارت فون های وان مینی، باترفلای اس، دیزایر ۲۰۰ و دیزایر ۵۰۰ سازگار است.
 
به نظر شما این ابزار جانبی جمع و جور اچ تی سی تا چه حد می تواند کارایی داشته باشد؟
 




تاریخ: شنبه 9 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
موفقیت سری گلکسی سامسونگ بر کسی پوشیده نیست. مهم نیست که طرفدار این برند باشید یا نه، اما باید قبول کرد که خانواده کهکشانی سامسونگ در طول سالیان گذشته توانسته تسلط خوبی بر بازار موبایل دنیا داشته باشد. با این حال در دو سال گذشته این شرکت کره ای بابت جنس پلاستیکی محصولات خود، انتقادات بسیاری را بر دوش کشیده و اکنون خبر می رسد که سرانجام نوبت به تغییر رسیده است.
 
طبق جدیدترین اخبار دریافتی از کره، به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد در سال آینده طراحی محصولات گلکسی را تغییر دهد و در ساخت آن ها دیگر از پلاستیک استفاده نکند. بهترین جایگزین برای پلاستیک های کنونی سامسونگ، آلومینیوم و منیزیم هستند، اما باید منتظر ماند و دید که این شرکت تصمیم دارد از چه ماده ای در ساخت محصولات خود بهره ببرد.
 
شایعاتی شنیده می شود مبنی بر اینکه سامسونگ در حال حاضر مشغول کار بر روی طراحی های جدید در کارخانه های خود در کره جنوبی است و در تلاش است تا مواد جدید را در ساخت محصولاتش مورد آزمایش قرار دهد. پیش بینی می شود که طراحی های جدید ابتدا بر روی محصولات اصلی و رده بالا پیاده شوند و سپس به دستگاه های ارزان تر بسط داده شوند؛ با این حساب احتمالا گلکسی اس۵ اولین دستگاهی خواهد بود که در بهار آینده، نسل جدید محصولات سامسونگ را با بدنه جدید رقم خواهد زد.
 
باید منتظر ماند و امیدوار بود که این شنیده ها درست از آب در بیایند، چرا که استفاده از قدرت سخت افزارهای سامسونگ در ویژگی های نرم افزاری اختصاصی آن، بر روی بدنه ای شکیل، قطعا لذت بخش تر خواهد بود.
 
شما در این مورد چه نظری دارید؟ آیا فکر می کنید بزرگترین ضعف محصولات سامسونگ سرانجام بر طرف خواهد شد؟




تاریخ: جمعه 8 شهريور 1392برچسب:بدنه سامسونگ پلاستیک,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
این ایده سال های سال است در داستان ها و فیلم های علمی-تخیلی به شدت پیگیری شده و به اشکال گوناگون جلوه ای از واقعیت به خود گرفته است. اگر از سال های گذشته همراه با نارنجی بوده اید احتمالا موفقیت دانشمندان ژاپنی را در استخراج تصاویر از مغز انسان به یاد دارید. اما این مسیر هر روز تکمیل تر می شود و محققان قدم های بیشتری در جهت بهبود آن بر می دارند.

حالا محققان دانشگاه Radboud شهر نایمیخن  در هلند موفق شده اند به طور عملی راهی پیدا کنند که ذهن افراد را بخوانند. یا به شکل دقیقتر، استفاده از مدل ریاضی ویژه ای برای رمزگشایی از حروف الفبایی که سوژه هنگام اسکن های تحلیلی ام آر آی به آنها نگاه می کند. این روش تکاملی بر روش های گذشته به حساب می آید.
 
عکس های منتشره نشان می دهد که محققان به شیوه ای دست یافته اند که می توانند حروف واقعی را درون اسکن مغزی سوژه تشخیص دهند، البته راهکار آنها هنوز دقت لازم را ندارد. 
 
شیوه کار به این گونه است که آنها تصاویر MRI‌ بخش بینایی قشر خاکستری مغز را به ۱۲۰۰ مکعب کوچک تقسیم کرده اند و هنگام تماشای یک حرف خاص الفبا توسط سوژه، این مکعب ها به صورت تصادفی روشن می شوند. البته انتظار می رود که الگوی روشن شدن آنها واقعا تصادفی نباشد. زیرا هنگام مشاهده حروف، بخش های خاصی و طبق یک الگوی ثابت مرتبا روشن می شوند. و این الگو به محققان اجازه داد تا مدل آنها را آموخته و سپس تشخیص دهند با هر الگو چه حرفی به تصویر کشیده می شود.
 
سپس آنها با این مدل ریاضی یک قدم فراتر رفته و آن را روی اسکن های MRI اعمال کردند. لذا موفق شدند حروف را به شکلی که ما آنها را تشخیص می دهیم، به تصویر بکشند. شاید شیوه کار کمی حیله گرانه و با کلک همراه باشد، اما رویکرد محققان در این راه، همانند آن چیزی است که در واقعیت انسان ها برای تشخیص سریع چیزها بر پایه حافظه شان (و آنچه که از قبل به یاد دارند) از آن استفاده می کنند.
 
و از آنجایی که چنین روشی در انسانها به خوبی کارآیی خود را نشان داده، منطقی است که دانشمندان هم همین رویکرد را در کارهای شان دنبال کنند و آزمایشاتی را توسعه دهند که سرانجام علاوه بر حروف ساده الفبا، آنها را به بازسازی چهره انسان از درون ذهن قادر می سازد. 

شما فکر می کنید چقدر دیگر تا از راه رسیدن دستگاه هایی که به راحتی ذهن انسان را می خوانند فاصله داریم؟




ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مانی قاسمی
جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
دانشمندان به لطف تحقیقاتی که در سالیان گذشته بر روی سیاره مریخ داشته اند، اکنون می دانند که مریخ نیز روزگاری دارای جوی شبیه به زمین بوده است. اتمسفری با تراکم کافی که اجازه می داده تا آب در این سیاره جریان داشته باشد. وجود آب در مریخ با یافتن رودخانه های خشک شده و مواد معدنی که تنها در آب شکل می گیرند قطعی است، اما سؤال اصلی اینجاست که این سیاره چگونه آب خود را از دست داده است؟
 
دانشمندان با اتکا به تحقیقات خود دریافته اند که مریخ به مرور ۹۹ درصد از اتمسفر خود را در اثر سرد شدن هسته این سیاره، از دست داده است. این موضوع باعث حذف جاذبه در مریخ شده؛ و بدون جاذبه اتمسفر این سیاره به مرور توسط بادهای خورشیدی، دور شده است.
 
این اکتشافات باعث شده تا ناسا جدیدترین عملیات خود در مریخ را سازمان دهی کند. MAVEN نام جدید ترین ماهواره ناسا است که قرار است طی ماموریت خود اتمسفر بالای مریخ را مورد بررسی قرار دهد و متوجه شود که فعالیت های خورشیدی کنونی، چگونه بر روی آن تاثیر می گذارند. آقای برِین، یکی از سرمایه گذاران این پروژه، ماموریت آن را به زبان خیلی ساده برای ما توضیح می دهد: «سیاره مریخ را به عنوان یک کاسه آب در نظر بگیرید. زمانی اجاق زیر این کاسه روشن بوده و آب مشغول به جوش آمدن. اکنون اجاق خاموش شده و آب دیگر نمی جوشد، اما هنوز بخار از آن بلند میشود. ما سوار بر فضاپیمای خود می شویم و به داخل بخار پرواز می کنیم تا از آن نمونه برداریم کنیم. و سرانجام از طریق این داده ها می توانیم در مورد آب، قبل از به جوش آمدن و بخار شدنش، اطلاعات کسب کنیم. »
 
نام MAVEN در واقع خلاصه عبارت Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN است. این ماهواره 11.4 متر طول دارد و وزن آن حدود 2540 کیلوگرم برآورد می شود. بر روی این ماهواره پنل های خورشیدی قرار داده شده که می تواند ۱۱۳۵ وات نیرو را برای آن تامین نماید.
 
این ماهواره در بازه ای ۲۰ روزه در آبان ماه به هوا پرتاب می شود و ۱۰ ماه طول می کشد تا به مدار دور مریخ برسد؛ پس از آن نیز ۵ هفته زمان نیاز دارد تا تجهیزات خود را برای انجام ماموریتش آماده کند. پس راه اندازی کامل، MAVEN هشت سنسور خود از جمله جاذبه سنج، طیف سنج فرابنفش، تحلیلگر باد های خورشیدی و... را به کار می اندازد تا اطلاعات لازم را بدست آورد و آن ها را دو بار در هفته برای مرکز کنترل ناسا ارسال کند.




تاریخ: جمعه 8 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

استفاده از عینک گوگل در حین عمل جراحی

 

 
مانی قاسمی
پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۳
گوگل گلس از زمانی که برای اولین بار توسط گوگل معرفی شد، یکی از پر خبر ترین گجت های بازار بوده است. مدتی پیش آن را برای نخستین بار در اتاق عمل جراحی دیدیم. و حالا انگار این کار کم کم گسترش پیدا کرده و برای اولین بار پزشکی جراح در دانشگاه اوهایو آمریکا، از گوگل گلس برای پخش مستقیم جراحی زانو برای همکاران و دانشجویانش استفاده کرده است.
 
دکتر کادینگ در طول عمل جراحی رباط صلیبی پای بیمار خود، عینک گوگل را بر روی چشمانش قرار داده و از طریق این دستگاه، فیلم عمل را به صورت زنده برای دانشجویان در قسمتی دیگر از شهر، به نمایش در آورده است. آقای دکتر همچنین با گوگل گلس خود با یکی از همکارانش نیز در طول عمل به مشورت می پرداخته.
 
دکتر کادینگ به خاطر ارتباطاتی که از طریق این دستگاه میسر شده قدر دانی می کند و میگوید که «باید صادقانه بگویم که گوگل گلس به هیچ وجه بر روی تمرکز من تاثیر گذار نبود، و حتی پس از شروع جراحی به کل فراموش کردم که چنین دستگاهی بر روی چشم من قرار دارد.
 
دانشگاه اوهایو در حال حاضر به شدت در تلاش است که با کمک گوگل گلس، موقعیت های آموزشی را برای دانشجویان گسترش دهد. دکتر مارش، رئیس بخش نوآوری های مرکز درمانی، در این باره می گوید: «به عنوان یک آکادمی آموزش پزشکی، ما نسبت به موقعیت هایی که این دستگاه می تواند برای امر آموزش ایجاد کند، بسیار هیجان زده هستیم.»
 
این قابلیت که دانشجویان بتوانند فرآیند عمل را دقیقا از دید دکتر جراح ببینید، امکان جدیدی است که می تواند جزییات و تکنیک های بسیاری را برای دانشجویان، نمایان کند. دکتر مارش معتقد است که گوگل گلس ابزاری ایده آل برای پزشک ها محسوب می شود، و آن ها باید از همین حالا شروع به استفاده از توانایی های آن کنند.




تاریخ: پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گلکسی نوت ۳ در کنار گلسی نوت ۲ این طور به نظر می رسد

 

 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
دیروز پنل جلوی گلکسی نوت ۳ لو رفت و یکی از مدیران سامسونگ هم تایید کرد که ۱۳ شهریور این فبلت همراه با ساعت هوشمند Galaxy Gear معرفی خواهد شد.
 
چیزهایی که در نمای جلوی گلکسی نوت ۳ جلب توجه می کند، قطر ۵.۶۸ اینچی نمایشگر و حاشیه ۲.۲ میلیمتری دو طرف آن است (البته با نگاهی به داخل، می شود گفت که حاشیه های اضافه دو طرف خود نمایشگر تنها ۱.۸ میلیمتر هستند. یعنی ۰.۴ میلیمتر اضافه برای بدنه.)
 
با عکس جدیدی که منتشر شده می شود قیاس خوبی بین تفاوت ابعاد گلکسی نوت ۳ و نوت ۲ هم داشت. نوت جدید اندکی بلندتر شده و خطوط کناری و بالایی آن کاملا صاف به نظر می رسد، با گوشه هایی که به انحنای بیضی شکل شان افزوده شده تا دایره ای تر شوند.
 
بنابراین در کل می شود انتظار داشت که در دست گرفتن فبلت جدید سامسونگ نیز سخت تر از مدل سال قبل نشده باشد. حتی با توجه به ارگونومی بهتر گلکسی اس ۴ نسبت به گلکسی اس ۳  باید گفت احتمالا ارگونومی نوت ۳ نیز بهبود یافته.
 
البته هنوز این احتمال وجود دارد که قطعه لو رفته در عکس های دیروز و امروز، پنل نهایی نبوده و تنها یک نمونه اولیه برای رد گم کردن باشد. با این همه حدس معقول این است که ظاهر گلکسی نوت ۳ بیش از همه شبیه گلکسی اس ۴ باشد.
 




تاریخ: چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

Sony A3000:  ارزان ترین دوربین خانواده DSLRها

 

 
عباس واحدی
سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
سونی امروز دوربین DSLR تازه خود را با نام A3000 رونمایی کرده که محصولی ارزان قیمت به شمار می رود. و شاید باید گفت محصولی فوق العاده ارزان قیمت است. این دوربین با لنز کیت 55-18 میلیمتری f/3.5-5.6 تنها ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. 
 
این روزها اغلب دوربین های ببین و بگیر پیشرفته کانن و سونی، قیمت هایی در همین حوالی دارند. و این دوربین DSLR جدید حتی از مدل کامپکت RX100 سونی هم ارزان تر است!
 
A3000 یک دوربین DSLR فشرده بسیار ارزان است که در خانواده رده پایین این نوع دوربین ها دسته بندی می شود و سونی قصد دارد با آن بازار عکاسان آماتور را به جنبش وا دارد. DSLRها در گذشته جایگاه حرفه ای بسیار بهتری داشتند و بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند، اما واقعیت این است که با توجه به قیمتهای شان، مصرف کننده به این می اندیشد که بهتر است سراغ دوربین های کامپکت یا بدون آینه برود؛ تا اینکه بخواهد چیزی از این خانواده بزرگ جثه را انتخاب کند.
 
از نکات قابل توجه A3000 ارزان قیمت باید به این موضوع اشاره کنیم که به جای لنزهای A-mount معمول دوربینهای DSLR سونی، از لنزهای کوچک تر E-Mount سری NEX بهره می برد. البته اگر کاربر به دنبال لنز A-mount خاصی باشد، یا اینکه بخواهد از لنزهای قدیمی اش بهره ببرد، تنها کافی است که از یک مبدل استفاده کند.
 
A3000 نسبت به همنوعانش جثه کوچکی دارد. اما بر خلاف اندازه اش، مشخصات دوربین کاملا قابل قبول هستند. همانند دیگر اعضای خانواده DSLRهای ارزان قیمت سونی، این دوربین مجهز به منظره یاب دیجیتال، سنسور APS-C با رزولوشن ۲۰.۱ مگاپیکسل است. و تمامی دکمه ها و کنترل های یک دوربین DSLR عادی را می توانید روی آن ببینید. به گونه ای که حتی از حالت عکاسی P/A/S/M هم پشتیبانی می کند. کیفیت ضبط ویدیوی آن هم فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه است.
 
سونی به همراه این دوربین سه لنز E-mount جدید را هم رونمایی کرده است: لنز بسیار خوب 70-16 میلیمتری f/4 دیافراگم ثابت که انتظار می رود با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار شود. دیگری یک ۵۰ میلیمتری f/1.8 است که ۲۹۹ دلار قیمت گذاری  شده. و لنز آخر هم یک پاور زوم 105-18 میلیمتری f/4 است که از آذرماه با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار می آید.
 
گالری عکس A3000 در ادامه مطلب.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
علیرضا برادران
شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
تمام هفته را به گجت ها و لو رفتن هاشان و اینکه چه بودند و چه خواهند شد گذراندیم. این ساعات پایانی هفته را بد نیست کمی دل بکنیم از هرچه فناوری و گجت هست و به چیزهای دیگری فکر کنیم. چیزی مانند فیلم جنگ ستارگان!
 
مجموعه شش قسمتی جنگ ستارگان - یا به قولی «جنگ های ستاره ای» - را احتمالا تماشا کرده اید، حالا خبر رسیده که قرار است فیلم برداری قسمت هفتم آن هم آغاز شود؛ ولی گویا کارگردان فیلم از آن دسته آدم هاست که معتقدند هر چیزی قدیمی اش خوب است و تصمیم دارد کار فیلم برداری را با دوربین های قدیمی باکیفیت و نه دیجیتال انجام دهد.
 
البته حتماً می دانید که ابتدا قسمت های چهارم، پنجم و ششم این مجموعه ساخته شد و بعدها قسمت های یکم تا سوم آن روی پرده رفت. فیلم برداری سه قسمت اخیر با دوربین های دیجیتال صورت گرفت و منجر به انتقادهای بعضی عاشقان این مجموعه - که تاثیر عمیقی بر فرهنگ آمریکا نیز دارد - شد.
 
دَن میندل که فیلم برداری مجموعه پیشتازان فضا را برای کارگردان آن، آقای آبرامز (او کارگردانی قسمت جدید جنگ ستارگان را هم عهده دار است) انجام داده تایید کرده که ضبط کار با فیلم ۳۵ میلی متری کداک انجام خواهد گرفت تا از امکانات و ویژگی های آن برای خلق صحنه های ناب استفاده شود. دن میندل اولین بار سرِ فیلم ماموریت ناممکن ۳ با آبرامز همکاری کرد و همکاری آنها در فیلم پیشتازان فضا ادامه یافت.
 
قسمت هفتم سال ۲۰۱۵ و سپس قسمت های هشتم و نهم به ترتیب در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. مابین این سال ها هم چند فیلم با محوریت شخصیت های هان سولوی جوان و بوبا فت ساخته خواهد شد.
 
می بینید سر جزئی ترین مسائل که شاید به ذهن خیلی ها خطور هم نکند چقدر دقت و وسواس به خرج می دهند؟ آیا شما هم وظایف تان را با همین دقت انجام می دهید؟




تاریخ: شنبه 2 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گردش در بزرگترین باغ وحش های دنیا به کمک گوگل

 

 
مانی قاسمی
شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۵
باغ وحش های ایران معمولا شامل چند شیر خسته می شود، با تعدادی میمون بی حال و مقادیری مار! اما واقعیت این است که باغ وحش های دیگر نقاط جهان، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و حیواناتی که در آن ها نگه داری می شوند، تنوع بسیار بالایی دارند.
 
جذابیت برخی از باغ وحش های معروف در سراسر جهان، آن ها را تبدیل به یکی از مراکز توریستی کرده است. مراکزی که بازدید از آن ها احتیاج به صرف هزینه های بسیاری دارد. اما اگر خیلی دوست دارید تا محیط این باغ وحش ها را از نزدیک ببینید، می توانید بدون هیچ هزینه ای از گوگل کمک بگیرید.
 
این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که برخی از برترین باغ وحش های جهان و حیوانات آن ها را به بخش Street View گوگل مپ می آورد. از این طریق شما می توانید از وجب به وجب این باغ وحش ها بازدید کنید و از محیط آن ها لذت ببرید.
 
توجه داشته باشید که سرویس Street View شامل تصاویر ثابت به هم پیوسته است و شما قرار نیست تا از طریق آن به تماشای ویدیویی باغ وحش ها بپردازید. اگر به حیوانات علاقه دارید و دوست دارید گردشی مفرح در بهترین باغ وحش های دنیا داشته باشید، می توانید با مراجعه به این لینک در سرویس نقشه گوگل سفر خود را آغاز کنید




تاریخ: شنبه 2 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گوشی تقلبی را از چه طریقی شناسایی کنیم؟

امروز در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند. برای شناسایی گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شناسایی گوشی های اصلی وشما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. اما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که شما میتوانید به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید ، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها!

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تلفن هوشمند و تبلت؟ یا شاید نابودگران چشم
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کامپیوترها، تلفن های هوشمند، و تبلت ها همگی نمایشگرهای زیبا، نورانی و شفاف دارند که ما هر روزمان را با خیره شدن به یکی یا همه آنها می گذرانیم. حالا یک عینک ساز بریتانیایی که به مشکلات چشمی ناشی از استفاده نزدیک از وسایل دیجیتال «نمایشگر بینی» می گوید، اوضاع را خوب نمی داند. شاید چیزی که به نظر یک مطالعه بدون ضرر یا سرگرمی می رسد، در اصل نابود کردن قدرت دوربینی چشمان شما باشد.
 
آقای دیوید آلامبی به دیلی میل گفته که از زمان فراگیر شدن تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ، تعداد افرادی که به نزدیک بینی در حال پیشرفت مبتلا شدند ۳۵ درصد افزایش یافته. نزدیک بینی یعنی ضعف در دید دوردست و آلامبی گسترش روز افزون آن را «نمایشگر بینی» نام گذاشته. معمولا، وقتی سن افراد به ۲۱ سال می رسد آثار نزدیک بینی رو به تثبیت می رود، ولی آلامبی می گوید «خیره شدن طولانی به نمایشگرها از فاصله نزدیک، ژن هایی را که بر نزدیک بینی اثر دارند فعال نگه می دارد.»
 
دیلی میل می نویسد طبق تحقیقات، چشم ما موقع مطالعه کتاب یا روزنامه، فاصله ای ۴۰ سانتی متری از صفحات دارد. اما وقتی از تلفن هوشمند و تبلت استفاده می کنیم این فاصله به ۱۸ سانتی متر کاهش می یابد. با توجه به اینکه اندازه فونت های کتاب و روزنامه فرقی با متن های روی نمایشگر یک تلفن ندارد، این داده ها مهم به نظر می رسند.
 
آقای آلامبی می گوید مردم باید استفاده از وسایل دیجیتال را محدود نگه دارند و در سنی که برای فرزند خود یک تلفن هوشمند می خرند نیز تجدید نظر نمایند. او انتظار دارد با این روند در سال ۲۰۳۳ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از افراد ۳۰ ساله به نزدیک بینی دچار شده باشند.
 
این به آن معنا نیست که شما نیاز دارید تلفن هوشمند یا تبلت تان را همین الآن کنار بگذارید و برای معاینه پیش پزشک بروید. اما مطمئنا این خبر باید باعث بالا رفتن ضریب هوشیاری شما نسبت به نحوه و میزان استفاده از وسایل دیجیتال تان شود. دفعه بعدی که حین لم دادن روی صندلی یا کاناپه، یا پیش از رفتن به رختخواب دستتان به سمت تبلت یا تلفن رفت، آن را توی چشم تان فرو نکنید. یا حتی بهتر اینکه دقایق کمتری روشن اش کنید.




تاریخ: چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شنیده های اپلی آیفون، آیپد و آی او اس ۷

 

 
نیما دادگستر
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
این روزها شایعات فراوان و خسته کننده شده اند. ولی در این بین موارد به درد بخوری هم یافت می شود. بنابراین خیلی سریع و تیتروار به ۳ خبر اپلی می پردازیم.
 
خبر اول اینکه شاید مراسم ۱۹ شهریور اپل٬ علاوه بر معرفی آیفون 5S و 5C شاهد حضور آیپد نسل ۵ هم باشد. گویا همه چیز آماده است تا این سه محصول همراه با نسخه نهایی iOS 7 رونمایی شوند. احتمالا یک ماه بعد هم در مراسمی دیگر٬ شاهد رونمایی رسمی آیپد مینی به همراه آیپادها، مکبوک پروها و آیمک های سال ۲۰۱۳ خواهیم بود.
 
البته از گوشه و کنار در رد احتمال معرفی آیپد ۵ در کنار آیفون های جدید نیز خبرهایی رسیده. گویا نسخه مخصوص آیپد iOS 7 از برنامه عقب مانده و با این وصف احتمال دارد دو مراسم جداگانه را شاهد باشیم.
 
خبر دوم اینکه دکمه Home جنجالی آیفون 5S آن طور ها هم که تصور می شد محدب نخواهد بود و تنها اندکی با دکمه فعلی فرق خواهد داشت، طوری که از فاصله معمولی قابل تشخیص نیست و طراحی دستگاه را چندان تغییر نمی دهد.
 
طبق شنیده ها، اپل در نمونه های اولیه آیفون 5S حسگر اثر انگشت را قرار نداده٬ و ابتدا آن را در دستکاه های جداگانه ای تست کرده، به همین دلیل تا حالا عکسی از این قطعه لو نرفته و شاید تا خود مراسم هم پوشیده باقی بماند.
خبر سوم اینکه آیفون طلایی احتمالا چیزی شبیه تصویر فوق خواهد بود. اگرچه پیش تر انتظار می رفت آیفون 5S طلایی ترکیبی از رنگ طلایی و مشکی باشد ولی مارک گورمن از 9to5mac اطلاعاتی به دست آورده که احتمال دوم را تقویت می کند.
 
اپل بعد از آیفون ۵ مشکی که محصولی پر ایراد از کار در آمد٬ نیاز دارد دوباره یک محصول نمادین و جذاب رو کند و آیفون طلایی-سفید دقیقا می تواند نوری به درون تاریک خانه بتاباند.
 
شایدهم  آیفون 5S طلایی با هر دو ترکیب طلایی-سفید و طلایی-مشکی معرفی شد. اما باید اعتراف کرد گجت های تیره با iOS 7 همخوانی کمتری دارند.




تاریخ: سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

همچنان در انتظار حسگر اثر انگشت، این بار امیدها به HTC One Max هست

 

 
علیرضا برادران
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰
چندی پیش در مطلبی از این گفتیم که فبلت ها دارند جای تبلت های کوچک را تنگ و تنگ تر می کنند و به واسطه اقبال مصرف کنندگان به آنها تولید کنندگان بیشتری هم به ساخت شان تمایل پیدا می کنند. به نظر می رسد HTC هم از این قاعده مستثنی نیست و همان طور که قبلا هم به شایعاتی درباره HTC One MAX پرداخته بودیم، این تلفن قرار است نخستین فبلت ساخت HTC باشد.
 
امروز عکسی از آن منتشر شد که به وجود پر سر و صدا دار ترین قابلیت این روزهای تلفن های هوشمند یعنی حسگر اثر انگشت اشاره دارد. از آنجایی که HTC One خوش درخشید و توانست رغبت زیادی به خود جلب کند، نسخه MAX آن هم هنوز نیامده پر از حواشی شده. شایعه است که این فبلت از نمایشگر ۵.۹ اینچی برخوردار خواهد بود که در کنار HTC One Mini با ۴.۳ و خود HTC One با ۴.۷ اینچ قرار می گیرد.
تصویر اصلی مطلب فقط جلوی این تلفن را نشان می دهد ولی در عکس بالا می توانید نمای (احتمالی) پشت آن را هم ببینید. قسمت سیاه رنگ مربعی، لو دهندگان را به وجود حسگر اثر انگشت ظنین کرده. محتمل است که HTC One Max را مهر یا آذر ماه در انگلستان ببینیم. در کنار آن از دستگاهی به نام +HTC Mini هم رونمایی خواهد شد که برای خلاصی کاربرانِ Max از به دست گرفتن این فبلت غول پیکر برای مکالمه ساخته شده.
 
فکر می کنید کدام شرکت زودتر اثر انگشتان کاربرانش را حس خواهد کرد؟ اصلاً به نظر شما چقدر این قابلیت می تواند اهمیت داشته و کاربردی باشد؟




تاریخ: سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

یک منبع کره ای: سامسونگ به دنبال عرضه تبلت ۱۲ اینچی
 
عباس واحدی
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
به نظر می رسد در کنار بازار داغ تبلت های مینی، این گجت به افزایش اندازه هم علاقه فراوانی پیدا کرده است. سامسونگ به دنبال محصولی ۱۲ اینچی است. توشیبا هم احتمالا نمونه ای ۱۳ اینچی را برای IFA آماده می کند. شایعات اپلی هم حاکی از توجه این شرکت به آیپدی بزرگتر از ۹.۷ اینچ است . آیا این گرایش بازار مصرف است یا تولید کنندگان سعی در ایجاد عادتی جدید دارند؟
 
به هر حال، مثل اینکه سامسونگ در این زمینه جدی تر از بقیه رقبا عمل می کند. به گفته Korea Economic Daily این شرکت گرایش فراوانی به عرضه تبلت های ۱۲ اینچی پیدا کرده است. این نشریه بر اساس منابع صنعتی خود، پیش بینی می کند سامسونگ در مهرماه تبلت غول آسای جدیدش را رونمایی خواهد کرد.
 
این گزارش مختصر همچنین حاکی از آن است که سامسونگ الکترونیکز همچنان مشغول توسعه این محصول است. تا کنون بزرگترین اندازه نمایشگر در تبلت های سامسونگی، ۱۱.۶ اینچ بوده است.
 
این گزارش پس از آن منتشر می شود که برخی منابع پیش از این درباره احتمال عرضه تبلتی با نمایشگر ۱۲.۲ اینچی توسط سامسونگ سخن گفته بودند. و البته همه متفق القول هستند که این محصول جدید الزاما تحت نام گلکسی عرضه نخواهد شد.
 
از دیگر نکات مهم این گزارش، گمانه زنی در خصوص رزولوشن نمایشگر ۱۲ اینچی تبلت تازه است. گفته می شود تبلت ۱۲ اینچی با رزولوشنی همچون نکسوس ۱۰ گوگل (محصول سامسونگ) به بازار خواهد آمد.
 
به نظر شما آیا بازار از این تبلت های بزرگتر استقبال خواهد کرد و داستان فبلت ها در دنیای اسمارت فون تکرار می شود؟ یا اینکه مصرف کنندگان همچنان به تبلت های ریز جثه ۷ اینچی شان پایبند خواهند ماند؟




تاریخ: دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

iBenzin : اپلیکیشنی جهت نمایش نزدیک ترین پمپ بنزین ها

 

 
مانی قاسمی
یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
​اگر اهل رانندگی باشید حتما با استرسی که هنگام روشن شدن چراغ بنزین، به آدمی وارد می شود، آشنا هستید. وقتی که تنها برای چند کیلومتر دیگر بنزین دارید و می دانید که انتخاب جایگاه پمپ بنزین اشتباه، می تواند اتفاقات تلخی را رقم زند. اما می توانید خوشحال باشید که باز هم مثل همیشه این تکنولوژی است که به کمک شما خواهد آمد.
 
اپلیکیشن iBenzin نام برنامه ای کاربردی است که مکان نزدیک ترین پمپ بنزین های اطراف را به شما نشان می دهد. در این برنامه می توانید جایگاه پمپ بنزین های مختلف را بر روی نقشه مشاهده نمایید و در صورتی که نمیدانید چگونه می توانید به آن جا روید، با انتخاب گزینه «نمایش مسیر» راه پیشنهادی برنامه را دنبال کنید. در iBenzin همچنین امکان جستجوی پمپ بنزینی خاص نیز وجود دارد که به کمک آن می توانید شماره تلفن جایگاه مورد نظر خود را به دست آورید. این اپلیکیشن در حال حاضر تنها اطلاعات پمپ بنزین های شهر تهران را در خود جای داده است و از نقشه گوگل برای نمایش محل آن ها استفاده می کند. اگر یکبار نقشه شهر را در این برنامه Load کنید، در دفعات بعدی می توانید بدون اینترنت از آن بهره ببرید، هرچند که برای استفاده از گزینه «نمایش مسیر» باید هر بار به اینترنت، متصل شوید.
 
چندی پیش اپلیکیشن Boice را برای ضبط صدا و مدیریت فایل های صوتی ضبط شده، به شما معرفی کردیم. iBenzin نیز اثری دیگر از توسعه دهنده آن برنامه است که در حال حاضر تنها برای iOS عرضه شده و نسخه اندرویدی آن نیز حدود 10 روز دیگر به بازار خواهد آمد. شما می توانید این برنامه را هم اکنون به صورت رایگان از اپ استور دریافت نمایید.




تاریخ: دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha