عرضه اندروید ۴.۴ بر روی گالاکسی نوت ۳

عرضه اندروید ۴.۴ بر روی گالاکسی نوت ۳


عرضه اندروید ۴.۴ بر روی گالاکسی نوت ۳


دارندگان گوشی گالاکسی نوت ۳ نسخه قفل شکسته شده(بدون وابستگی به اپراتور خاص) می‌توانند سرانجام گوشی خود را به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید به‌روزرسانی نمایند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 29 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تبلت ۱۳ اینچی فوق سبک سونی + تصاویر


شرکت سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۴ اقدام به رونمایی از یک تبلت فوق‌العاده سبکم با نمایشگر ۱۳ اینچی نموده است که وزن آن کمتر از ۴۵۰ گرم است.


بنا به گزارش ایتنا این تبلت با سیستم ورودی قلم همخوانی داشته و Sony Digital Paper DPT-S۱ نام دارد.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 29 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



آیا نمایشگرهای منحنی آینده تلفن‌های همراه هوشمند هستند؟ امریکایی‌ها، از 31 ژانویه، نظرات گوناگونی در مورد این تازه‌وارد جدید خواهند داشت.
ال‌جی G Flex یکی از اولین گوش‌های هوشمند است که از فناوری نمایشگر OLED منعطف استفاده می‌کند تا نمایشگر منحنی را برای عموم به نمایش درآورد. به گفته ال‌جی، نگه داشتن این دستگاه روی صورت بسیار طبیعی است. با اینکه G Flex از نظر فنی قابل خم شدن نیست اما اگر بین دو سطح قرار گیرد می‌تواند در برابر صاف شدن دوام بیاورد.
پیش‌فروش به تازگی آغاز شده است. مدل اسپرینت G Flex دارای نشان درخشان اسپرینت است و از امکان ارتباطی LTE  و سرعت 60 مگابایت در ثانیه برای انتقال اطلاعات برخوردار است. قیمت این گوشی با قرارداد دو ساله اسپرینت 299 دلار است.
عرضه این گوشی از 31 ژانویه آغاز می‌شود و از 7 فوریه در فروشگاه‌ها قابل خریداری است. افرادی که این گوشی را به صورت آنلاین پیش‌خرید کنند قاب Quickwindow Folio نیز به رایگان دریافت می‌کند. این قاب جداگانه به قیمت 59 دلار و 99 سنت به فروش می‌رسد.
ال‌جی G Flex از نمایشگر منحنی 6 اینچ OLED با وضوح 720×1280 برخوردار است که با پردازنده 2.26 گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon 800 با دو گیگابایت RAM نیرو می‌گیرد. دوربین پشت وضوح 13 مگاپیکسل و دوربین جلو وضوح 2.1 مگاپیکسل دارد. این گوشی با سیستم‌عامل 4.2.2 Jelly Bean و قاب ضدخش رزین در پشت اجرا می‌شود.




تاریخ: شنبه 28 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

توربین‌های بادی میکروسکوپی برای تامین انرژی گوشی هوشمند


گروهی از محققان در تگزاس آمریکا موفق به ساخت توربین‌های بادی ذره‌بینی و کوچکی شدند که قرار است در آینده انرژی مورد نیاز گوشی‌های هوشمند به کمک آن‌ها تامین شود.

 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



کالوم مک‌دوگال، مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile Communications گفت: « Xperia T2 Ultra از طریق ترکیب فناوری‌های پیشرفتۀ نمایش و دوربین در ردۀ خود پیشتاز خواهد بود. این تلفن هوشمند سرگرمی‌های صفحۀ بزرگ را در ابعادی به طور حیرت‌انگیز قابل حمل، کنار هم می‌آورد و همۀ این کارها را در عین ارائۀ قیمت مقرون به صرفۀ باورنکردنی انجام می‌دهد. صفحۀ نمایش بزرگ HD آن سرگرمی صفحۀ بزرگ در حال حرکت را ارائه می‌دهد و در عین حال کارآیی در طراحی به آن اجازه می‌دهد به عنوان قابل‌حمل‌ترین تلفن هوشمند با صفحۀ نمایش بزرگ باقی بماند.» 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



کالوم مک‌دوگال، مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile Communications گفت: « Xperia E1بهترین فناوری‌های صدای Sony را با طراحی ممتاز و سخت‌افزار عالی برای افرادی که می‌خواهند خود را با صدای بلند برای دنیای پیرامونشان توصیف کنند، ترکیب می‌کند. این پخش‌کننده‌ای جدید با تمرکز بر روی موسیقی در مجموعۀ  Xperia ما است که با بهترین‌های طراحی، نمایشگر و پیشنهادات محتوای Sony حمایت می‌شود»
 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بلندگوهای ضدآب ساخته شد



به گزارش ایتنا از مهر، شرکت لیکوئیپل (Liquipel) با همکاری شرکت جاوبون (Jawbone) موفق به ساخت بلندگوهای بی‌سیم ضدآب شده‌است. در این بلندگوها از نانوپوشش‌های آبگریز برای ضدآب کردن قطعات استفاده می‌شود.


فناوری ضدآب کردن در اختیار شرکت لیکوئیپل بوده و شرکت جاوبون نیز بلندگو تولید می‌کند. اکنون این همکاری مشترک منجر به تولید بلندگوهایی ضدآب می‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

یک ابررایانه در ژاپن ساخت داروهای جدید را عهده دار می‌شود


موسسه تحقیقاتی ریکن به عنوان یک مرکز تحقیقاتی علوم طبیعی دولتی در ژاپن در راستای ساخت یک ابررایانه بسیار تخصصی کار می کند که برای تحلیل پروتئینها و داروسازی کاربرد خواهد داشت.

 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

پول‌هایی از جنس امنیت


امروزه اکثر افراد یک حساب بانکی برای خود بازکرده‌اند و یک کارت عضو شتاب برای محکم‌کاری و حمل نکردن پول در کیف پولشان قرار داده‌اند.
اما دنیای فناوری اطلاعات در زمینه نقل و انتقال پول از چه روش‌هایی استفاده کرده که کمتری کسی می‌تواند آن را مورد تهدید قرار دهد؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، دنیای نقل و انتقال اطلاعات از ابتدا تاکنون دستخوش تغیرات بسیاری شده است که در این بین کارت‌های هوشمند در اولویت هستند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

Chromebook گوگل،‌ نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ در CES 2014


در بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان Chromebook گوگل تنها لپ‌تاپی محسوب می‌شد که در آن نوآوری به کار رفته بود.

این نمایشگاه که با نام CES ۲۰۱۴ برگزار شد نام Chromebook را به عنوان نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد و طی آن اعلام شد که شرکت‌های بزرگ الکترونیکی قصد تولید محصولات جدید مبتنی بر آن را دارند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



مدیر بخش موبایل سونی در اروپا، پیر پرون ، می‌گوید: «شرکت قصد ندارد تا به عنوان تولیدکننده انحصاری یک سیستم عامل مشغول به کار شود چراکه این موضوع سبب باز ایستادن آن از رشد و ترقی خواهد شد. کار با مایکروسافت، در PC‌ها برای ما همکاری بسیار ثمربخشی بوده است و ما به همکاری مان با آن‌ها ادامه خواهیم داد.  علاوه بر این سعی داریم تا در تولید گوشی‌های تلفن همراه هم با آن‌ها به همکاری بپردازیم.  یکی از موضوعات اساسی مذاکره ما و مایکروسافت استفاده از خود پلت‌فرم و دیگری سرویس‌هایی است که بر مبنای آن می‌توانیم به کاربران مان ارائه دهیم».
در سال‌های گذشته، عکس‌هایی از نمونه‌های اولیه گوشی‌های مبتنی بر Windows Phone سونی منتشر شد تا در اینکه شرکت به آزمودن گوشی‌هایی با بهره گیری از نرم افزار مایکروسافت مشغول بوده است، تردیدی وجود نداشته باشد. پرون پیش تر و در سال 2012 هم از احتمال همکاری سونی و مایکروسافت خبر داده بود.  آخرین نشانه‌ها از همکاری سونی و مایکروسافت پس از آن پدیدار شد که خبری مبنی بر کار مشترک سونی و ZTE بر روی سخت افزار Windows Phone 8 انتشار یافت.  مایکروسافت قرار است تا ماه آوریل نسخه 8.1 سیستم عامل Windows Phone  را عرضه کند و این زمان، دقیقا با زمانی که قرار است سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن آماده باشد، تطابق دارد. سونی ممکن است خانواده گوشی‌های مبتنی بر Windows Phone خود را تحت نام Vaio ، همان نامی که برای سری بزرگی از لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند، عرضه کند.
نوکیا در حال حاضر بازار windows Phone را به تسخیر خود در آورده است و اینکه مایکروسافت بخواهد به سازنده دیگری برای توسعه پلت‌فرم خود اتکا کند، کاملا قابل درک است.  غول نرم افزاری دنیا سعی دارد تا هزینه‌های لایسنس‌های Windows Phone را کاهش داده و آن را برای سازندگان سخت افزارها جذاب تر سازد.  افزایش پشتیبانی از Windows Phone از طریق سازندگان گوشی‌های تلفن همراه، اصلی کلیدی برای مایکروسافت است و ممکن است سونی نام بزرگ بعدی باشد که از این پس آن را به همراه Windows Phone  ببینیم.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



مایکروسافت پیش تر خبر از اندازه‌ها و تناسب‌های جدید تبلت‌های Surface  داده بود. حالا حساب کاربری @MSFTnerd در تویتتر،  اعلام کرده است که مایکروسافت قصد دارد تا در نسل آینده تبلت Surface از تراشه 64 بیتی Tegra K1 استفاده کند.
همین منبع خبر داده است که باید منتظر عرضه Surface Mini پیش از به بازار آمدن Surface 3 ، باشیم. این محصول قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های پرسرعت 4G LTE را که به دو تبلت خانواده Surface 2 هم افزوده خواهد شد، دارا خواهد بود.
علاوه بر این باید در انتظار عرضه Xbox TV که وظیفه تأمین نیروی پردازشی آن‌ها به پردازشگرهای AMD سپرده خواهد شد، هم باشیم. و در آخر اینکه شنیده می‌شود تولید نت بوک‌های Surface که پیش تر شایعاتی مبنی بر عرضه آن‌ها به گوش می‌رسید، فعلا به حالت معلق در آمده و اینطور که به نظر می‌رسد، فعلا نباید منتظر عرضه آن‌ها از سوی مایکروسافت باشیم.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


به گزارش ایتنا از ایسنا، سیستم عامل ویندوز تاکنون فاقد این امکان مفید بوده است، اما خوشبختانه نسخه سازمانی ویرایش اخیر از ویژگی بوت توسط دیسک و یا حافظه فلش با عنوان Windows To Go پشتیبانی می‌کند.


Windows To Go در واقع بخشی از نسخه سازمانی ویندوز هشت است که امکان اجرای این نسخه را بدون نیاز به نصب فراهم می‌کند. قبل از شروع باید به یک نسخه نصب شده از ویندوز هشت نسخه سازمانی (Enterprise) و یک حافظه ۳۲ گیگابایتی دسترسی داشته باشید.

حافظه فلش را به سیستم متصل کنید و به صفحه اصلی ویندوز بروید. عبارت Windows to go را تایپ کرده و از ستون کناری سمت راست با زدن کلید Settings آن را اجرا کنید. پنجره ویزارد Windows To Go باز می‌شود و در مرحله اول حجم حافظه فلش شما را بررسی می‌کند. دکمه Next را بزنید.

در گام بعدی باید محل فایل منبع install.wim را مشخص کنید. درصورتی‌که نمی‌خواهید از فایل Image ویندوز هشت استفاده کنید سیستم‌عامل به‌طور پیش‌فرض این‌کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر Image ویندوز هشت را ندارید از دی‌وی‌دی مربوط به آن استفاده کنید و به مرحله بعدی بروید.

در این صفحه امکانی در اختیارتان قرار می‌گیرد که توسط آن قادر به رمزگذاری حافظه فلش هستید. در صورت نیاز می‌توانید کلمه عبوری را وارد کنید تا فرد دیگری نتواند از سیستم‌عامل لایو شما استفاده کند. درصورتی‌که این مساله امنیتی برایتان اهمیتی ندارد گزینه Use BitLocker with my Windows To Go Workspace را تیک نزنید و روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعدی خلاصه‌ای از تنظیمات انتخاب شده را مشاهده خواهید کرد. در این‌جا با کلیک روی دکمه Create فرآیند ایجاد ویندوز هشت قابل حمل خود را شروع کنید. بسته به سرعت حافظه فلش و سیستم، چند دقیقه‌ای تا تکمیل فرآیند طول خواهد کشید.

هنگامی که کار به اتمام رسید، به صفحه Choose a Boot Option منتقل می‌شوید. اگر گزینه Yes را بزنید سیستم ری‌استارت شده و ویندوز در رایانه فعلی بارگذاری می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از ویندوز لایو خود را روی سیستم دیگری اجرا کنید، گزینه No را انتخاب وSave and Close را بزنید.

اگر قصد دارید حافظه Windows To Go خود را در سیستم دیگر راه‌اندازی کنید، باید به منوی بوت آن سیستم بروید (توسط کلید‌های ESC, F۱۰, DEL و یا هر کلید تعریف‌شده دیگر). به بخش اولویت بوت بروید و USB/Mass Storage را به‌عنوان اولین گزینه انتخاب کنید.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

کوچک‌ترین شارژر لپ‌تاپ دنیا


در نمایشگاه CES امسال شرکت فینیکس کوچک‌ترین شارژر لپ تاپ دنیا را به معرض نمایش گذاشت.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

هوواوی هم کنسول بازی ساخت


شرکت چینی هوواوی نخستین کنسول بازی خود را تولید کرد؛ البته این محصول که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده است را فعلا فقط به دست مردم چین رساند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

سونی تولید گوشی هوشمند ویندوزی را تایید کرد

مدیر مرکز تلفن‌های همراه سونی در اروپا گفت که این شرکت ژاپنی قصد ندارد فعالیت‌های خود را فقط روی یک سیستم‌عامل متمرکز کند و بر این اساس مذاکرات خود را با مایکروسافت آغاز کرده است.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 22 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



گوشی های خوش قیمت ZenFone ایسوس در سه سایز 4، 5 و 6 اینچی در رنگ بندی های مختلف، مبتنی بر پلات فورم اتم اینتل و رابط کاربری انحصاری ایسوس یعنی ZenUI طراحی شده اند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی




این پروژکتور به گونه‌ای طراحی شده است که تصاویر را با زاویه کوچکی بتاباند و به همین سبب نیازمند فضایی کوچک باشد. در نگاه اول این محصول حتی در حالت خاموش هم جذاب به نظر می‌رسد و  البته در حالت روشن،  تصویری با کیفیت را ارائه می‌کند.
پروژکتور Sony 4K Ultra Short Throw (UST) ، با طراحی ساده خود در حین خاموش بودن شبیه به یک میز عسلی و یا جعبه به نظر می‌آید. و به لطف زاویه تابش، بوسیله آن می‌توانید یک تصویر 66 اینچی را به اندازه یک تصویر 147 اینچی 4K از فاصله 20 اینچی منعکس کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

حافظه و باتری دوبرابر برای آیفون


در نمایشگاه CES امسال یکی از محبوب‌ترین محصولات ممکن کیس‌های موبایل هستند که کاربری‌های ویژه‌ای را به خریدار عرضه می‌کنند و در این میان کیس باتری Mophi با دوبرابر کردن مدت کارکرد باتری و همچنین حافظه داخلی آیفون به عنوان یک محصول محبوب توانسته بود حجم بالایی از توجه را به خود جلب نماید.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تلفیق فناوری اطلاعات با سوپر اسپورت شورلت


در روز سوم نمایشگاه CES نسخه ای از خودروی شورلت کوروت با سیستم ویژه هوشمندی با نام Chevy OnStar ۴G LTE Corvette رونمایی گردید که به امکانات فو‌ق‌العاده پیشرفته در زمینه شبکه مجهز بود.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



نرم افزار اپرا در تلویزیون‌های BeoPlay V1 و BeoVision 11 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. و این به معنای سازگاری این تلویزیون‌ها با استانداردهای HTML5 ، CSS، جاوا اسکریپت ، SVG و WebGL خواهد بود.
در ابتدا و پیش از همه، نرم افزارهای Spotify ، BBC iPlayer و یوتیوب در اختیار کاربران این تلویزیون‌های قرار خواهد گرفت؛  اما با Opera SDK بدون تردید، تعداد نرم افزارهای سازگار با این محصول، خیلی زود افزایش پیدا خواهند کرد.
آنیش راجارام، قائم مقام بخش تلویزیون‌ها و ابزارهای الکترونیک در Opera Software می‌گوید: تلویزیون‌های هوشمند Bang & Olufsen که به نرم افزار ما مجهز شده اند، از آخرین فناوری‌ها و استانداردهای وب پشتیبانی کرده و عملکرد بهتر و دسترسی آسان تری به سرویس‌های ویدیویی آنلاین فراهم می‌کنند.
تلویزیون‌های BeoPlay V1 و BeoVision 11 که از پلت‌فرم نرم افزاری ارائه شده توسط اپرا بهره می‌برند، هم اکنون در سرتاسر دنیا در دسترس و قابل خریداری هستند.




تاریخ: پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی




Belkin اعلام کرده است که قصد دارد لامپ‌های هوشمند LED خود با نام WeMo را با بهایی ارزان‌تر از لامپ‌های Hue شرکت فیلیپس، به بازار ارائه کند.
Belkin در حال حاضر کلیدهای نوری WeMo را تولید کرده است و بنابراین طبیعی است گام بعدی آن‌ها به تولید لامپ، ختم شود. لامپ‌های هوشمند LED این شرکت که با نام WeMo LED شناخته می‌شوند، لامپ هایی 60 واتی با روشنایی 800 لومن بوده و امکان کنترل آن‌ها از طریق نرم افزار سازگار با اندروید و iOS نیز وجود دارد. Belkin طول عمر این لامپ‌ها را 23 سال پیش بینی کرده است.
لامپ‌های هوشمند WeMo LED بهایی حدود 30 یورو خواهند داشت که بسیار کمتر از بهای 50 یورویی محصول همتای آن‌ها در فیلیپس است.  این لامپ‌های هوشمند به همراه WeMo Link که امکان کنترل تا 50 لامپ را مهیا می‌سازد، در بسته‌ای مجزا با نام LED Lighting Starter که بهایی 100 دلاری دارد، عرضه می‌شوند.
Belkin کیت سازنده WeMo را هم که به شما اجازه می‌دهد هر دستگاهی چون درب پارکینگ یا آنتن را با استفاده از یک سوییچ DC کنترل کنید، معرفی کرده است.
لامپ‌های هوشمند WeMo LED و مجموعه کیت سازنده WeMo ، اواخر سال جاری میلادی به بازار خواهند آمد.




تاریخ: پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



کونیماسا سوزوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی Sony Mobile Communications، گفت: «با افزوده شدن Xperia Z1 Compact طیف محصولات ممتاز جهانی ما اکنون گسترده‌تر از هر زمانی شده است و این به مشتریانمان قدرت انتخاب بیشتری را ارائه می کند. Xperia Z1 تلفن هوشمندی است که بدون چشم‌پوشی از کارآیی مملو از قابلیت‌های ممتاز و همچنین طراحی زیبا و در عین حال بادوام است. با Xperia Z1 Compact ما همۀ این قابلیت‌ها و عملکردهای ممتاز را به اندازۀ کوچک‌تری می‌آوریم و به شما نهایت تلفن هوشمند کامپکت را ارائه می‌کنیم.»

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



 با در نظر گرفتن این تمایل کاربران، Asus مجموعه ای جدید از گوشی‌های قدرتمند اندرویدی خود را معرفی کرده است که گزینه‌های رنگی متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
ZenFOne در پنج رنگ آلبالویی، آبی آسمانی، زرد، مشکی و سفید عرضه شده و از رابط کاربری خاصی که شرکت آن را ZenUI می‌نامد، استفاده می‌کند. ZenUI که رابطی بسیار ساده و مبتنی بر android 4.3 است، امکان تغییر زمینه‌های رنگی برای تطابق یافتن رابط کاربری با رنگ گوشی را نیز برای کاربران مهیا می‌سازد.  کاربران ZenUI امکان استفاده از پیام رسانی رایگان با استفاده از پلت فرم باز پیام رسانی Omlet را هم در اختیار خواهند داشت.
اعضای خانواده ZenFone در اندازه‌های 4، 5 و 6 اینچی عرضه شده و از مشخصه‌های سخت افزاری آن‌ها می‌توان به پردازنده Intel Atom Z2580، یک گیگابایت RAM و پشتیبانی از  کارت‌های حافظه microSD تا 64 گیگابایت، اشاره کرد.  هر یک از این محصولات به دوربین هایی در کناره جلویی و پشتی نیز مجهز شده اند که بالاترین کیفیت در این میان، به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی تعبیه شده در ZenFone 6 ، باز می‌گردد.




تاریخ: چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



امروز شرکت سامسونگ الکترونیکس غرفه تعاملی شراکتی خود را با BMW، Trek Bikes، Kidrobot و3D Systems کلید می زند. در این غرفه توانایی‌های دستگاه‌های Galaxy با شرکایش در سالن Las Vegas Convention Center به نمایش گذاشته می‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ساخت نخستین رم 4 گیگابایتی جهان برای گوشی‌های هوشمند


سامسونگ چندی پیش گوشی هوشمند Galaxy Note3 را همراه با رم ۳ گیگابایتی وارد بازار کرد.
اما این طور که هم‌اکنون اعلام شده است، محصولات جدید این شرکت برای نخستین بار در جهان با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 17 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



ممکن است در آینده کارهایی مانند خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها، جستجوی مین و یا نجات مصدومان سوانح رانندگی از درون خودرو‌های آتش‌گرفته وظیفه روبات‌ها شود. برای تحقق این امر روبات‌ها باید بتوانند حرکات خود را مثل انسان در کسری از ثانیه با هر وضعیتی تطبیق دهند. چه باران ببارد، چه زمین پراز پاره‌سنگ و یا لیز و گلی باشد.

پروفسور ریاضیات دانشگاه هایدلبرگ آلمان کاتیا مومباور می‌خواهد توانایی انجام این حرکات را به روبات‌های دوپا که "انسان‌نما" نامیده می‌شوند بدهد.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


Iconia A1-830 به صفحه نمایشی 7.9 اینچی از نوع IPS که قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1600 x 1200 پیکسل را دارا بوده و از تراکم پیکسلی 253 ppi بهره می‌برد، مجهز شده است. این تبلت ضخامتی 8.15 میلی متری و وزنی 380 گرمی دارد.  تأمین نیروی پردازشی این تبلت به پردازنده Intel Atom Clover Trail با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی سپرده شده و یک گیگابایت RAM هم آن را همراهی می‌کند. آنچنان که Acer می‌گوید با یک بار شارژ باتری می‌توانید تا 7.5 ساعت بدون وقفه از تبلت استفاده کنید.
 A1-830 از حافظه داخلی 16 گیگابایتی برخوردار بوده و با استفاده از اسلات کارت حافظه microSD می‌توانید تا 32 گیگابایت دیگر نیز به این فضا بیفزایید. دوربین اصلی امکان فیلمبرداری با رزولوشن 1080p و دوربین ثانویه هم امکان ضبط ویدیویی 720p را دارا خواهند بود. از نظر نرم افزاری هم، A1-830 به Android 4.2.1 Jelly Bean مجهز شده است.
از سوی دیگر، این تبلت امکان کار با صفحه کلید Acer Crunch  که ضخامتی 5.3 میلی متری دارد،  را از طریق اتصال با بلوتوث 3.0 به آن، داراست و می‌توان از آن به همراه Acer Crunch Cover نیز استفاده کرد.Acer Iconia A1-830 پیش از ماه مارس و با بهایی 140 یورویی در دسترس خواهد بود.
Acer Iconia B1-720 (نسخه Wi-Fi) و B1-721 (نسخه 3G) هر دو از صفحه نمایشی 7 اینچ بهره می‌برند که رزولوشن آن، متأسفانه، برای Acer اهمیت چندانی نداشته است.  مشخصه‌های دیگر آن چون پردازنده دو هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی، یک گیگابایت RAM، 16 گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت حافظه microSD با پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت، و دوربین ثانویه - که جزئیاتی از رزولوشن آن منتشر نشده است- هم در بهترین حالت، در حد متوسط هستند.
تبلت  Acer Iconia B1-720 (نسخه Wi-Fi)  با بهایی 107 یورویی از اواسط ژانویه به بازار خواهد آمد. B1-721 (نسخه 3G)  هم حدود 145 یورو قیمت داشته و از اواخر ژانویه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.




تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی




پس از آنکه چند بار شاهد استفاده از تبلت‌های 4K در مانورهای تجاری شرکت‌های مختلف بودیم، به نظر می‌رسد بالاخره زمان آن رسیده که بتوانیم مدتی طولانی را از نزدیک، با آن‌ها بگذارنیم. این تبلت شگفت انگیز است اما به نظر می‌آید مخاطبین اصلی آن، بیش از کاربران عادی، گرافیست‌های حرفه ای هستند. هر چند با وجود تجهیز آن به سیستم عامل Windows 8.1 Pro OS ، امکان کار با این تبلت آسان بوده و برای هر فرد دیگری هم وجود دارد.
صفحه نمایش 20 اینچی  4K استفاده شده در این تبلت، از رزولوشن 3840 x 2560 پیکسل پشتیبانی کرده و از تراکم پیکسلی 230 پیکسل در هر اینچ، بهره می‌برد. با وجود استفاده از پردازنده‌های Intel Core i5 (از نسل Ivy Bridge)؛ تراشه گرافیکی Nvidia Geforce GT745M، درایو 256 گیگابایتی SSD و 8 گیگابایت RAM، محصول پاناسونیک از نظر قدرت پردازشی هم در سطحی مطلوب قرار می‌گیرد. با توجه به این ویژگی‌ها، این محصول را بیش از یک تبلت می‌توان یک PC تلقی کرد که از قابلیت حمل بالایی برخوردار است. اما احتمالا و با توجه به اندازه صفحه نمایش، برای استفاده از آن باید به میز و یا پایه اتکا کنید.
استفاده از آلیاژ منیزیم در بدنه تبلت سبب شده است تا استحکام آن افزایش یافته و بتواند در برابر سقوط از ارتفاع 2.5 فوتی مقاومت کند. اطلاعاتی از باتری این تبلت و اینکه تا چه حدی می‌تواند نیروی مورد نیاز این پردازنده نسبتا قدیمی و دیگر سخت افزارهای قدرتمند را تأمین کند، در دسترس نیست اما بدون تردید نمی توان انتظار زمان زیادی از آن داشت.
Panasonic ToughPad 4K اواسط فوریه سال جاری با بهایی در حدود 2700 یورو به بازار عرضه خواهد شد. در آینده ای نزدیک، بررسی مختصری از آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.




تاریخ: جمعه 13 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



Ford C-Max Solar Energi یک ماشین هیبریدی است که از طریق پنل‌های خورشیدی تعبیه شده در سقف خودرو و  با استفاده از نور خورشید کار می‌کند.  در حال حاضر این خودرو تنها در حد یک طرح مفهومی است اما به احتمال زیاد و طی هفته آینده در CES شاهد معرفی آن خواهیم بود.
این خودروی سازگار با محیط زیست، همانند خودروهای هیبریدی الکتریکی کار می‌کند و از یک باتری بعنوان پشتیبان موتور بهره می‌گیرد اما نیازی به شارژ باتری خودرو با استفاده از الکتریسیته وجود ندارد. فورد می‌خواهد خودرویی تولید کند که نیازی به اتصال به شبکه برق نداشته و تنها با استفاده از نور خورشید انرژی مورد نیاز خود را تأمین نماید. به نظر نمی رسد با استفاده از پنل‌های خورشیدی فعلی و نور معمول خورشید امکان استفاده از خودرو وجود داشته باشد و به همین سبب، فورد باید تا حدی تجهیزات به کار رفته را ارتقا داده باشد.
یک لنز متمرکز کننده ویژه خورشیدی بر روی سقف طرح مفهومی C-Max Solar Energi ، جای داده شده است که عملکردی همانند ذره بین در متمرکز کردن پرتوهای نوری پیش از برخورد به پنل‌های مبدل دارد. این امر به ذخیره بیشتر انرژی از طریق نور خورشید، برای شارژ باتری با بهره وری بالاتر منجر شود. احتمال آنکه این باتری‌ها حتی در هوای ابری نیز شارژ شوند، وجود دارد.
Ford C-Max Solar Energi در هفته آینده و در CES رونمایی شده و اگر بتوانیم، نگاهی از نزدیک تر به آن خواهیم انداخت.  و پس از آن، احتمالا فورد به انجام تست‌های بیشتر بر روی این خودرو خواهد پرداخت تا در مورد امکان یا عدم امکان عرضه آن به بازار تصمیم گیری کند.




تاریخ: جمعه 13 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



این تصاویر جدیدِ Huawei Ascend Mate 2 ، که انتظار می‌رود هفته آینده در نمایشگاه CES آن را از نزدیک ببینیم، توسط Engadget رونمایی شده اند. عکس‌های منتشر شده اطلاعاتی در مورد مشخصات این فبلت نیز بدست می‌دهند که اگر بخواهیم صریحا در مورد آن‌ها اظهار نظر کنیم، کمی ناامید کننده به نظر می‌آیند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


پس از عرضه Nexus 5 در آمریکا موجودی رنگ‌های سیاه و سفید مدل شانزده گیگابایتی به سرعت به اتمام رسید، و Google Play Store در هند هم ساعاتی پس از شروع عرضه، با کمبود محصول مواجه شد.  بدون تردید این گوشی هم بی نقص نیست اما علیرغم اشکالات و نقایص موجود ، هنوز هم Nexus 5 به دلایلی که در زیر برای شما آورده ایم، انتخابی عالی برای خرید محسوب می‌شود.
اگر به جز این دلایل، دلیل دیگری هم برای دوست داشتن این گوشی دارید، از شنیدن آن در بخش نظرات خوشحال خواهیم شد.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۳ میلیون G2 ال‌جی فروخته شد


این طور که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد، از ۳ میلیون G2 که شرکت ال‌جی تا پایان سال ۲۰۱۳ فروخته است، بیش از ۹۰۰ هزار عدد در کشور کره جنوبی یعنی مرکز تولید این محصول فروخته شد.
 

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



وب‌سایت Reviewed که یکی از برجسته‌ترین وب‌سایت‌های حرفه‌ای بررسی کالاهای مختلف است، هر ساله در ماه نوامبر، بهترین محصول را معرفی می‌کند. امسال در بخش مانیتور‌ها، مانیتور سامسونگ مدل S9 یا S27B971D توانست لقب بهترین مانیتور سال را از این وب‌سایت دریافت کند.
 
مانیتور S9 پرچمدار مانیتورهای سامسونگ بود که در CES 2013 معرفی شد. سامسونگ را می‌توان از قدرمندترین سازنده‌های مانیتور و پنل‌های مانیتور در دنیا دانست که تاکنون توانسته آن را به اثبات برساند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رم های 8 گیگی سامسونگ برای گوشی های هوشمند


با تشکر از معماری ۶۴ بیتی و فناوری جدید سامسونگ، به زودی گوشی های هوشمند مجهز به ۴ تا ۸ گیگ رم می شوند و این یعنی قدرت فوق العاده برای کاربر جهت مرور و ادیت و هر آنچه از یک گوشی هوشمند و تبلت انتظار دارد.


کمپانی کره ای سامسونگ اعلام کرده با ساخت تراشه های حافظه موقت یا همان RAM به زودی فناوری جدیدی مبنی بر تولید رم ۸ گیگی برای گوشی های هوشمند را عرضه می کند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

"رایانه متین" فلش مموری دوسر عرضه می‌کند


کمپانی سیلیکون پاور با عرضه دو فلش مموری جدید راهکار تازه‌ای برای کسانی که نگران محدودیت ظرفیت ابزارهای ذخیره ساز خود هستند، ارائه کرده است.

با استفاده از این دو محصول که از سری محصولات USB OTG می‌باشند و با نام‌های Touch T۰۱ Mobile و Mobile X۱۰ به بازارعرضه شده اند می‌توان ظرفیت گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را به میزان زیادی بالا برده و با آسودگی خاطر از فایل‌های ارزشمند بکاپ گیری کرد.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که قابلیت پرطرفدارKnock  (که قبلاً KnockON نامیده می‌شد) به عنوان قابلیتی استادنارد در گوشی‌های موبایل اصلی این شرکت در آینده گنجانده خواهد شد و خط تولید گوشی‌های هوشمند سری دوم L قابلیتKnock  را از طریق به‌روزرسانی جهانی با آغاز ژانویه 2014دریافت خواهند کرد.
قابلیتKnock  اولین بار در گوشی ال‌جی G2 به عنوان راهی آسان برای خاموش و روشن کردن گوشی با دو بار ضربه بر روی نمایشگر معرفی شد زیرا کلید پاور (خاموش/روشن) در پشت گوشی قرار دارد. قابلیتKnock  برای اولین بار نیز در تبلت ال‌جی G Pad 8.3 و همین‌طور گوشی هوشمند منحنی G Flex با همان طراحی مشترک کلید پشت در G2 ارائه می‌شود. واکنش مخاطبان به این قابلیت جدید آنقدر مثبت بود که یک نسخه از پرفروش‌ترین گوشی ال‌جی سری دوم L با برخورداری از این قابلیت برای ارائه به بسیاری از مشتریان تا جای ممکن تولید شد.
دکتر جونگ سئوک پارک، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی، می‌گوید: «قابلیتKnock  مشخصاً یک تجربۀ کاربری ال‌جی و نمونۀ بارزی از زمانی است که شما جدیدترین‌ها در فناوری موبایل را با دیدگاه‌های مشتری‌محور پیوند می‌دهید. هیچ کس تا کنون فکر نکرده است که کلید روشن/خاموش نیز باید بهتر شود. این مهندسان ما بوده‌اند که متعجب شدند چرا نباید همۀ نمایشگر به کلید روشن/خاموش (پاور) تبدیل شود.
دسترسی و مدل‌های خاصی که به‌روزرسانی Knock را دریافت می‌کنند بر حسب منطقه و اپراتور متفاوت خواهد بود.




تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

پیش بینی تسلط تبلت‌ها در سال 2014/تبلت‌هایی که درصدر باقی می مانند


یک شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده است که تبلت‌ها ۵۰ درصد از بازار رایانه ها را در سال آینده میلادی در اختیار خواهند داشت.


به گزارش ایتنا از مهر، شرکت تحقیقات کانالیست در جدیدترین گزارش خود آورده است که فروش تبلتها از سایر انواع رایانه های شخصی از جمله رایانه های شخصی روی میزی و لپ تاپها پیشی خواهد گرفت.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



پس از عرضه ساعت هوشمند گالکسی گییر سامسونگ که قابلیت ارتباط با گوشی‌های هوشمند رده بالای این شرکت را دارد، به نظر می‌رسد شرکت ال جی نیز به تکاپو افتاده تا از این حیث از رقیب سنتی خود عقب نماند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شایعات حاکی از اینست که ال جی همزمان با رونمایی از گوشی جی ۳ یک ساعت هوشمند بنام جی- آرک را نیز رونمایی خواهد کرد.

ال جی بند خاص ورزشی این گوشی را به همکاری شکت نایک تولید خواهد کرد.

انتظار می‌رود ‌جی-آرک قابلیت‌هایی نظیر گالکسی گی یر سامسونگ را داشته باشد.

هنوز شرکت ال جی جزئیات خاصی را درباره ساخت ساعت هوشمند تایید نکرده اما تایید کرده که در حال برنامه ریزی برای عرضه ساعتهای هوشمند در آینده است.




تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



ال‌جی الکترونیکس Pocket Photo 2.0 جدید خود (مدل PD239) را که یک چاپگر هوشمند موبایل است در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2014 (CES) در لاس‌وگاس از 7 تا 10 ژانویه به نمایش عموم درخواهد آورد. این چاپگر جیبی جدید ال‌جی ارتباط بی‌سیم با NFC و بلوتوث را امکان‌پذیر می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر 5.1 x 7.6 سانتی‌متر از بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند امروزی چاپ کنند. چاپگرPocket Photo 2.0  با اندروید و  iOS سازگار است و به عنوانی دستگاهی تطبیق‌پذیر یک همراه عالی برای مسافرت است.

 

بقیه در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 8 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha